Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
gouda schreef:De vorige keer maakte de auto een aanlopend geluid nu dus weer en dat waren dus de banden die aan de binnenkanten schuin afsleten en de deur van de passagier opent van binnen erg slecht.
Chronos schreef:Ik weet niet wat voor een auto je hebt maar bij Renault is het bekent dat je dus franse banden er onder moet doen en dat schuinafsluiten heeft ook te maken met je schokdempers.
Ik heb het met mijn Clio gehad en ook dat geluid en dat waren goodyears en nu zitten er een frans merk onder en het geluid is aanzienlijk minder.
Riant schreef:Ik vrees dat ik het met Tessebes eens ben en dat er een kromme as of verbogen chassis in zit.
Volgende keer als je een auto koopt even door de ANWB laten keuren. Daar haal je ook niet alles uit maar die kunnen wel zien of de auto grote schade heeft gehad of en keer gespoten is geweest ofzo. Als je werkelijk een kromme aandrijfas over krom chassis hebt dan kan je beter een andere auto kopen. Voor een merkdealer echter is dit wel heel erg slecht gedag. Ze beloven je een goede auto af te leveren en je hebt neits dan problemen. Succes ermee !!
Sorane schreef:Even naar het hoofdkantoor van het merk gaan en je beklag doen.
Die auto heeft hoogstwaarschijnlijk een klapper gemaakt. Dit kun je laten controleren door hem te laten doormeten. Dit kun je doen bij een erkend schadebedrijf.
Sorane schreef:Dat kan als dat de afspraak geweest is, maar de rest is natuurlijk geen stijl.
Viking schreef:Ik kan je wel vertellen hoe het kan dat die banden rare slijtplekken hebben:ze moeten gewoon uitgelijnt worden,het hoeft niet speciaal iets ernstig aan je chassis te zijn.
Is het een aangsloten garage,want dan kan je de ombudsman inschakelen.
Ik ben wel heel erg benieuwd,wil je vertellen welke garage je geweest ben?
mag ook per pb.
Ik heb ook nog wel een goed adres voor je als je de auto kwijt wil
holly schreef:Banden slijten nu eenmaal, maar remschijven ook!
Het is geen steil als je een auto koopt waarvan de banden al niet goed zijn. Het profiel van de banden, hangt een eis aan, en voldoet dat niet, dan hoort dan gemeld te worden, en krijg je geen APK bij je auto.
Heb je wel, toen je hem kocht, een nieuwe APK erbij, maar slechte banden, dan kun je er vanuit gaan dat na de APK keuring de banden zijn verwisseld.(zou niet de eerste keer zijn)
Als je op de snelweg rijd bv en je stuur trilt, dan ligt dat aan het uitlijnen.
Je portier hoort gewoon soepel te gaan, en daar horen geen smoesjes aan te pas te komen.
Een achterruit bij een occasion word idd niet bij alle garages gezien als kapot, en noodzakelijk om te vervangen.
Een grote en kleine beurt zit verschil in. APK is niet het zelfde.
amondi schreef:Wat je kunt doen is de auto nu door de ANWB te laten keuren, als hijinderdaad krom is dan heb je gewoon een zaak bij een bovag lid.
Je kunt ook wat WD40( kruipolie) op het slot van de deur spuiten en kijken of die dan wel goed open en dicht gaat. Dat is 99% van de oorzaak van moeilijke deuren, geen smering.