Problemen auto/garage.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Problemen auto/garage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 09:03

Vorig jaar zomer een ocassion gekocht bij een merkdealer. Er zat een jaar garantie op waarvan bleek later een half jaar bovag waarvan 3 maanden op onderdelen ofzoiets. Maar goed de auto zou op een datum opgeleverd worden met apk en grote beurt en er zouden krassen weggewerkt worden. KWam ik daar waren ze vergeten dat ik de auto kwam halen. Dus kreeg vieze auto mee met nog krassen erop en een kapot matje die ik niet nieuw kreeg. Daarna 6 x (als het niet vaker is) teruggeweest voor mankementen: deurknop, 3 banden die volgens monteur bij de apk afgekeurd hadden moeten worden Boos! , achterruitverwarming die het voor 1/3 deel niet deed (en nog steeds niet Boos! ) etc etc.
Met die achterruit was ook zoiets: na een aantal keren laten maken beloofden ze mij een nieuwe achterruit die ik niet gekregen heb. Ze zeiden claim maar als schade bij je verzekering/ Oplichten dus ja dag. Melding gemaakt bij de overkoepelende organisatie van merkdealers maar geen poot op te staan omdat ze de ruit volgens de garantie niet hoeven te vervangen.

Nu dus pas apk en beurt laten geven vlak voor het aflopen van het jaargarantie en nu vlak erna (garantie voorbij) begint het geluid van de banden weer. Betekend dit nu ieder jaar 4 nieuwe banden? De vorige keer maakte de auto een aanlopend geluid nu dus weer en dat waren dus de banden die aan de binnenkanten schuin afsleten Verward en de deur van de passagier opent van binnen erg slecht.

Denk dat het tijd word de auto eruit te doen of niet?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:10

Ik weet niet wat voor een auto je hebt maar bij Renault is het bekent dat je dus franse banden er onder moet doen en dat schuinafsluiten heeft ook te maken met je schokdempers.
Ik heb het met mijn Clio gehad en ook dat geluid en dat waren goodyears en nu zitten er een frans merk onder en het geluid is aanzienlijk minder.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:16

O... ben gelukkig niet de enige die altijd s.h.i.t.auto's koopt!

Mijn vriend heeft 4 maanden terug een Renault gekocht, hij moest vorige week voor een beurt naar de garage... is niet meer te repareren.. Ja, het kan wel, maar dan gaan we boven zijn eigen waarde uit..

Mijn Ferozaatje maakt ook de vreemdste geluiden en begint tegenwoordig te trillen bij 100 km...

Onze vorige auto's waren hetzelfde verhaal, allemaal rotzooi. We gaan nu weer op zoek naar nieuwe auto's en dan nemen we iemand mee die er verstand van heeft. Want zo kost het je klauwen met geld en daar schiet je niks mee op.

Als ik jou was, zou ik heel hard gaan sparen, ondertussen dit autootje gewoon doorrijden totdat je genoeg geld hebt voor een wat jongere auto zonder mankementen.. En je kan het beste bij je garage in de buurt wat kopen, want die moet z'n naam hoog houden, een dealer in een grote stad zal het een zorg zijn.. Veel succes en hopelijk heb je wat meer geluk met auto's dan ikke...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:21

Lame, die van mij mankeert iig niks! Knipoog Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:48

gouda schreef:
De vorige keer maakte de auto een aanlopend geluid nu dus weer en dat waren dus de banden die aan de binnenkanten schuin afsleten Verward en de deur van de passagier opent van binnen erg slecht.


Bloos! Klinkt bij als een auto die een behoorlijke klapper heeft gemaakt en dus krom is. Ik zou hem maar eens snel door een onafhankelijke garage op de brug laten zetten. Ik denk idd dat het tijd wordt om hem eruit te doen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:19

Ik vrees dat ik het met Tessebes eens ben en dat er een kromme as of verbogen chassis in zit.
Volgende keer als je een auto koopt even door de ANWB laten keuren. Daar haal je ook niet alles uit maar die kunnen wel zien of de auto grote schade heeft gehad of en keer gespoten is geweest ofzo. Als je werkelijk een kromme aandrijfas over krom chassis hebt dan kan je beter een andere auto kopen. Voor een merkdealer echter is dit wel heel erg slecht gedag. Ze beloven je een goede auto af te leveren en je hebt neits dan problemen. Succes ermee !!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:33

Chronos schreef:
Ik weet niet wat voor een auto je hebt maar bij Renault is het bekent dat je dus franse banden er onder moet doen en dat schuinafsluiten heeft ook te maken met je schokdempers.
Ik heb het met mijn Clio gehad en ook dat geluid en dat waren goodyears en nu zitten er een frans merk onder en het geluid is aanzienlijk minder.

Het is een yap.
De vrorige keer toen ik terug kwam toen zette een monteur hem op de brug en zei meteen dat de banden nooit door de apk heen hadden moeten komen de reden van het rare slijten vertelde hij niet. De apk was gewoon daar gedaan en de grote beurt dus hoe ze dat die week daarvoro niet hadden gezien was mij een raadsel.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:38

Riant schreef:
Ik vrees dat ik het met Tessebes eens ben en dat er een kromme as of verbogen chassis in zit.
Volgende keer als je een auto koopt even door de ANWB laten keuren. Daar haal je ook niet alles uit maar die kunnen wel zien of de auto grote schade heeft gehad of en keer gespoten is geweest ofzo. Als je werkelijk een kromme aandrijfas over krom chassis hebt dan kan je beter een andere auto kopen. Voor een merkdealer echter is dit wel heel erg slecht gedag. Ze beloven je een goede auto af te leveren en je hebt neits dan problemen. Succes ermee !!

Denk dat ik dat ik dat volgende keer ga doen. Ga hem binnenkort eruit doen. Mijn vriend wil ook zijn auto wegdoen omdat er bij ons nu bijna altijd 1 op het parkeerterrein staat omdat we nu samenwonen. Eerst waren we van plan omdat de mijne nieuwer was (98) deze te houden maar nu ga deze eruit en kopen we bij een ander garage 1 auto van het geld van de 2 Tong uitsteken
Volgende keer laat ik de auto bij het proefrijden wel even keuren bij de anwb heb hie rwel van geleerd. Denk je koop dure auto bij merkdealer zit wel goed Ze houden je aan het lijntje tot de bovag garantie is afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:44

Even naar het hoofdkantoor van het merk gaan en je beklag doen.
Die auto heeft hoogstwaarschijnlijk een klapper gemaakt. Dit kun je laten controleren door hem te laten doormeten. Dit kun je doen bij een erkend schadebedrijf.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:47

Als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere garage en niet met deze blijven doorrommelen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:51

Sorane schreef:
Even naar het hoofdkantoor van het merk gaan en je beklag doen.
Die auto heeft hoogstwaarschijnlijk een klapper gemaakt. Dit kun je laten controleren door hem te laten doormeten. Dit kun je doen bij een erkend schadebedrijf.

Hbe ik een klacht ingediend toen met die ruit maar ze konden niets doen omdat ze de ruit niet hoefden te vergoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:53

gouda schreef:
Hbe ik een klacht ingediend toen met die ruit maar ze konden niets doen omdat ze de ruit niet hoefden te vergoeden.


Dat kan als dat de afspraak geweest is, maar de rest is natuurlijk geen stijl.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:00

Ik kan je wel vertellen hoe het kan dat die banden rare slijtplekken hebben:ze moeten gewoon uitgelijnt worden,het hoeft niet speciaal iets ernstig aan je chassis te zijn.
Is het een aangsloten garage,want dan kan je de ombudsman inschakelen.

Ik ben wel heel erg benieuwd,wil je vertellen welke garage je geweest ben?
mag ook per pb.

Ik heb ook nog wel een goed adres voor je als je de auto kwijt wil

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 12:40

Sorane schreef:
Dat kan als dat de afspraak geweest is, maar de rest is natuurlijk geen stijl.

De garage had mij een nieuwe ruit toegezegd omdat ik al zo vaak terug was geweest en nog steeds 4 draden op ooghoogte het niet deden. Duurt heel lang voordat de ruit droog is. Maar schijnt niet onder de garantie van ocassions te zitten ook de bovag erover gebeld en dus hoofdkantoor van automerk . Ze hadden beloofd te bestellen kwam ik daar krabbelden ze terug. Ik vond het verveldend dat ze mij met een dooie mus blijmaakten en jaar later doet het het nog steeds niet heel ergelijk. Je bent je auto een dag kwijt want de lijm moet drogen en die tijd heb ik niet ben nu verhuisd en kan niet zonder auto. Leenauto hebben ze ook al niet. Tja voor meer dan € 30.00 terwijl het hun schuld is dat ik iedere keer terug moet. Nee die garage doet mij koken Stoom uit je oren

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 12:44

Viking schreef:
Ik kan je wel vertellen hoe het kan dat die banden rare slijtplekken hebben:ze moeten gewoon uitgelijnt worden,het hoeft niet speciaal iets ernstig aan je chassis te zijn.
Is het een aangsloten garage,want dan kan je de ombudsman inschakelen.

Ik ben wel heel erg benieuwd,wil je vertellen welke garage je geweest ben?
mag ook per pb.

Ik heb ook nog wel een goed adres voor je als je de auto kwijt wil

ze waren volgens hen uitgelijnd tenminste dat vertelden ze dat ze dat gingen doen toen ze de nieuwe banden er onder zetten. De banden zijn nu net een jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:48

gouda schreef:
ze waren volgens hen uitgelijnd tenminste dat vertelden ze dat ze dat gingen doen toen ze de nieuwe banden er onder zetten. De banden zijn nu net een jaar oud.


Heb je een rapportje erbij gekregen? Als een auto uitgelijnd wordt zit er een raportje bij.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:25

hmm raportje nee heb ik niet viel nog onder de garantie kreeg de auto zo mee zeg maar zonder factuur of wat

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:52

Banden slijten nu eenmaal, maar remschijven ook!
Het is geen steil als je een auto koopt waarvan de banden al niet goed zijn. Het profiel van de banden, hangt een eis aan, en voldoet dat niet, dan hoort dan gemeld te worden, en krijg je geen APK bij je auto.
Heb je wel, toen je hem kocht, een nieuwe APK erbij, maar slechte banden, dan kun je er vanuit gaan dat na de APK keuring de banden zijn verwisseld.(zou niet de eerste keer zijn)

Als je op de snelweg rijd bv en je stuur trilt, dan ligt dat aan het uitlijnen.
Je portier hoort gewoon soepel te gaan, en daar horen geen smoesjes aan te pas te komen.
Een achterruit bij een occasion word idd niet bij alle garages gezien als kapot, en noodzakelijk om te vervangen.
Een grote en kleine beurt zit verschil in. APK is niet het zelfde.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:34

Wat je kunt doen is de auto nu door de ANWB te laten keuren, als hijinderdaad krom is dan heb je gewoon een zaak bij een bovag lid.
Je kunt ook wat WD40( kruipolie) op het slot van de deur spuiten en kijken of die dan wel goed open en dicht gaat. Dat is 99% van de oorzaak van moeilijke deuren, geen smering.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 08:54

holly schreef:
Banden slijten nu eenmaal, maar remschijven ook!
Het is geen steil als je een auto koopt waarvan de banden al niet goed zijn. Het profiel van de banden, hangt een eis aan, en voldoet dat niet, dan hoort dan gemeld te worden, en krijg je geen APK bij je auto.
Heb je wel, toen je hem kocht, een nieuwe APK erbij, maar slechte banden, dan kun je er vanuit gaan dat na de APK keuring de banden zijn verwisseld.(zou niet de eerste keer zijn)

Als je op de snelweg rijd bv en je stuur trilt, dan ligt dat aan het uitlijnen.
Je portier hoort gewoon soepel te gaan, en daar horen geen smoesjes aan te pas te komen.
Een achterruit bij een occasion word idd niet bij alle garages gezien als kapot, en noodzakelijk om te vervangen.
Een grote en kleine beurt zit verschil in. APK is niet het zelfde.

Inderdaad dit klopt gewoon niet. Banden kunnen niet binnen een jaar al weer dusdanig afgesleten zijn dat ze geluid gaan maken. Of je moet zo'n slechte rijstijl hebben en veel hard remmen ofzo maar dat doe ik niet. Mijn stuur trilt niet op de snelweg en op een rechte weg kan ik zonder handen rijden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 08:58

amondi schreef:
Wat je kunt doen is de auto nu door de ANWB te laten keuren, als hijinderdaad krom is dan heb je gewoon een zaak bij een bovag lid.
Je kunt ook wat WD40( kruipolie) op het slot van de deur spuiten en kijken of die dan wel goed open en dicht gaat. Dat is 99% van de oorzaak van moeilijke deuren, geen smering.

Het is niet echt het slot denk ik wat weigerd. Het is zeg maar dat als je van uit binnen de deur open wil doen om iemand in te laten stappen je moeite moet doen om de deur open te krijgen. Nee zit er sterk over na te denken deze auto in te ruilen want ook al kan ik er misschien een zaak van maken bij de Bovag ik heb de auto echt nodig anders kom ik niet op mijn werk en ik kan geen dure reparaties meer betalen op het moment. Ga even informeren wat de inruilwaarde is.