Rembo wil graag van bil...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Rembo wil graag van bil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 09:15

Hallo bokkers!

Onze poes Rembo wil graag moeder worden en dat laat ze vrij duidelijk horen... Ze wordt weer krols.
Ik heb bij de DA geinformeerd en als een kat 1 nest krijgt per jaar, maakt het niet uit of dat in het voorjaar of najaar is (ivm 'zwakke' herfstkatten).
Aangezien we (vriend en ik) haar willen steriliseren, maar toch een keer een nestje willen zoek ik een kater voor onze Rembo. Voor de eventuele kittens hebben we al een nieuw thuis gevonden, dus we hebben er wel eerst goed over nagedacht Knipoog
Rembo's moeder is rood en Rembo zelf is een schildpadpoesje. Het leukste zou een rode kater zijn, de kans op rode kittens is dan ook erg groot.
Rembo is maar heel klein (geen herfstkat), dus een al te grote kater lijkt me niet zo'n goed plan.
Het zou het mooiste zijn als je in Groningen woont, zodat we wat kunnen afspreken. Haha het lijkt wel een gearrangeerd huwelijk Clown

Ik doe deze oproep, omdat bijna alle katers in de buurt gecastreerd zijn! Nou is dat natuurlijk alleen maar mooi, behalve als je een functionerende kater zoekt Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:51

Wat is de reden dat ze toch een nestje moet krijgen? Zitten de asiels nog niet vol genoeg?
Misschien is het niet toevallig dat alle katers gecastreerd zijn?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:55

Ik ga met Billy mee, Rembo wil niet van de bil, dat willen jullie. Als je haar aan een kattenpil had gedaan was ze nu ook niet krols geweest. Laat de kennissen maar naar het asiel gaan om daar katten te adopteren.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:13

Citaat:
Ik ga met Billy mee, Rembo wil niet van de bil, dat willen jullie. Als je haar aan een kattenpil had gedaan was ze nu ook niet krols geweest. Laat de kennissen maar naar het asiel gaan om daar katten te adopteren.


Vind 't een beetje gezeik eigenlijk...

Ze heeft al omschreven dat ze voor de kittens al een goede tehuizen hebben gevonden.

Het wordt wel normaal gevonden als iemand een veulen wil fokken bij z'n merrie, maar voor katten moeten we naar het asiel.

Dan zouden mensen die een veulen van hun eigen merrie willen ook maar naar een manege of paardenmarkt moeten gaan?

Mijn tante heeft ook 2 katten uit het asiel (waarvan 1 blinde), niks mis mee. Heel leuk juist.
Maar ik vind wel dat mensen een eigen keus hebben of ze een jong kitten willen, of een poes uit het asiel...

Alet, kan je helaas niet helpen aan een mooie kater. Hier wonen ook alleen maar 'je weet wel' katers in de buurt. Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:18

Katten worden meestal in meervoud geboren.. zeg stuk of 5 a 6 per nestje.. Veulens niet.. De asiels zitten idd bomvol met katten die een baasje zoeken..

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:09

Siempie schreef:
Ik ga met Billy mee, Rembo wil niet van de bil, dat willen jullie. Als je haar aan een kattenpil had gedaan was ze nu ook niet krols geweest. Laat de kennissen maar naar het asiel gaan om daar katten te adopteren.


Ik vind dat zowel jij als Billy helemaal gelijk hebben, tot op het punt van de poezenpil, want daar ben ik 100% tegen! Heb zelf stage gelopen bij een dierenarts en daar hadden we ze wel, maar verkochten we ze nooit, omdat we het sterk afraden. 90% van de katten die hieraan zitten krijgen mammatumoren, en ik vrees dat je om deze te laten verwijderen (als ze al niet uitgezaaid zijn als je het ontdekt) meer geld kwijt bent dan voor een sterilisatie...

Heb ooit wel een hele goeie tip gelezen, als de kosten voor het steriliseren voor mensen te hoog zijn en de poes al zwanger blijkt te zijn. Laat alle kittens tegelijk inenten bij de DA voordat je ze te koop aanbied. Je kijgt groepskorting en hoeft sowieso maar 1x consult te betalen. Vervolgens verkoop je de kittens voor de entingskosten die het de nieuwe eigenaren eigenlijk gekost zou hebben...

Het is natuurlijk wel een beetje doortrapt Knipoog maar ik vond het idee wel sterk verzonnen, en normaal zouden de nieuwe eigenaren dit bedrag natuurlijk ook kwijt zijn als ze hun nieuwe kitten in moeten laten enten...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:04

Nou, mijn poes was krols voor ik er erg in had, en was niet aan de pil.
Wel gedekt vermoedde ik, en ik heb gelijk de dierenarts gebeld en een week later is ze gesteriliseerd.
De baarmoeder was grof, dus ws was ze zwanger, maar dit was beter als weer een nest jonge katten op de wereld zetten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:49

Malibu schreef:
Vind 't een beetje gezeik eigenlijk...
Maar ik vind wel dat mensen een eigen keus hebben of ze een jong kitten willen, of een poes uit het asiel...


Nou ik zou eerst eens rondbellen naar asiels, want die hebben juist vaak genoeg kittens. Er zijn zelfs een paar bokkers die moederloze kittens opvingen en er een plekje voor zochten.

Ik ben ook niet voor zomaar veulens fokken. Zoveel van die veulens 'die zo leuk staan in de weide' gaan regelrecht naar Italie...

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:50

Ik weet nog wel iemand die noorse boskatten heeft... Daar vraagt ze alleen wel heel wat voor volgens mij.. maar die zijn ook wel mooi. Geen idee wat voor kleur die hebben, woont in groningen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:05

youngster schreef:
Katten worden meestal in meervoud geboren.. zeg stuk of 5 a 6 per nestje.. Veulens niet.. De asiels zitten idd bomvol met katten die een baasje zoeken..


Idd bomvol ja.
ben het ook helemaal met Billy eens. Genoeg kittens, volwassen katten in de asiels.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:23

Niet meer katten fokken AUB. Er zijn er al zo ontzettend veel. Er is echt een overschot aan katten.

Voor de kat zijn vast wel medicijnen tegen de hormonen.

Een nest fokken, omdat het zo leuk en schattig is, vind ik puur egoisme.

Denk ook aan het belang van de katjes en aan het belang van de katten in het asiel.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:25

pff anders stuur je ff die kennissen fijn naar het asiel Scheve mond kunnen ze ruimschoots kiezen hoor...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:32

Ik weet dat de poezenpil inderdaad risico's met zich mee laat brengen het beste is om een jonge kat een (half) jaar aan de pil te doen en dan laten steriliseren ( wat wij gedaan hebben). En zeker niet haar hele leven aan de pil te laten ( dit was op advies van onze dierenarts).

Onze kat was te jong om gesterileseerd te worden, maar kon wel al een nestje krijgen, wat wij niet wilden. Vandaar de keuze om haar tijdelijk aan de pil te doen en haar op een oudere leeftijd te laten helpen.

Over de kosten gesproken, het valt best wel mee. Haar laten helpen was 58 euro bij de dierenarts + 15 korting van dierenberscherming, ter stimulans om katten te laten helpen, om volle asielen te voorkomen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 20:34

Ik had eerlijk gezegd al zulke reacties verwacht...
Ik vraag niet om de mening van mensen of ik nu wel of niet mijn kat moet laten dekken, ik vraag of iemand een kater heeft.

Ik ben 6 jaar lang vrijwilliger geweest in een asiel, dus ik weet hoe vol die zitten en dat daar ook lieve katten zijn die nog geen baasje hebben.
Maar kan ik daarom niet het plezier beleven van het hebben van een zwangere poes en rondrennende kittens!?
Er is al een thuis voor ze gevonden, dus ze komen goed terecht.

De poezenpil vind ik te gevaarlijk in verband met het gevaar dat een kat er kanker van kan krijgen.
Het gaat mij niet om de kosten van een sterilisatie, mijn kater is ook meteen na een half jaar gecastreerd. Maar bij Rembo heb ik in de hand hoevaak er jongen komen (1 keer) en of ze wel een goed plekje kunnen krijgen. En hierna maak ik voor haar gewoon een afspraak bij de dierenarts, zoals de bedoeling was.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:27

kan je wel begrijpen hoor , daarbij heb ik ook net (eindelijk!!) 2 jonge kittens gevonden voor op stal , een oudere poes/kater kan daar niet meer wennen , deze jonkies kwamen van een andere stal
en het is heel leuk om dat een keer thuis mee te maken

het ziet er naar uit dat jullie er wel goed overnagedacht hebben
en dus ook al een tehuis hebben voor het kroost

heb alleen geen kater voor jullie in de aanbieding
wij hebben alleen maar je weet wel katers

succes en alvast veel plezier met julie jongen!

ff offtopic: de pil (hormonen) zijn inderdaad kankerverwekkend (en ik kan het weten , helaas)blijf t alleen jammer vinden dat we het allemaal weten en toch zelf wel de (prik)pil of spiraal met hormoon tot ons nemen
en dat mensen zovel moeite hebben om dat in te willen zien (dat het dus bij mensen ook K verwekkend is) (zorrie voor dit offtopic stukje )

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:39

Ik heb wel eens gehoord dat het juist goed was als je je hond pups laat krijgen. Daar wordt de baarmoeder schoon van en is er minder kans op baarmoederontsteking. Het hoeft maar 1 nest te zijn.
Misschien dat het bij katten net zo werkt..

De asiels zitten heus niet vol door mensen die gewoon eens een nestje willen fokken, die mensen zoeken er vaak ook nog een goed tehuis voor.
Katten lopen over het algemeen allemaal los rond. Als jij geen kittens wil of dat je kater dat niet bij een ander bezorgt, kun je daarvoor maatregelen nemen. Jammer dat veel mensen dat gewoon niet boeien.. Scheve mond

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:41

Ik heb ook wel eens gehoord dat, als je met sokken aan vrijt, dat je dan een zoon krijgt.
Bullsh*t dus.
Waarom zou de baarmoeder schoon moeten worden als die er toch uitgesneden wordt? Verward

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:56

ik heb een mooie kater, wel issie zwart en woon ik in Belgie. Ik heb op deze moment ook een "per ongeluk" nestje. mijn kattin kreeg wel de pil tot ze plots even niet thuis kwam en we haar pil niet konden geven, het resultaat 3 kleine poesjes, van onze kater nogwel.
Inderdaad de asiels zitten vol, maar wat is er mis met een nestje fokken als je toch al kandidaat opvangers hebt?
dan mag je ook geen honden, fretten,hamsters,paarden.. meer fokken, want er zijn er toch te veel.
succes met je zoektocht

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 23:02

He dat is jammer dat je in Belgie woont, daar ga je niet zo even heen nee.
Maar bedankt voor het aanbod Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:49

Hier loopt een zwarte/witte kater.... Maar is ook een beetje ver weg....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:05

Alet, begin eerst eens met anders denken over 'het plezier dat je hebt aan een nestje', want dat heb je net zo gemakkelijk niet als wel! We hebben van onze Pers (met erg goede papieren) ook een nest gefokt, goede kater erop en alles... Als er iets dramatisch is afgelopen is 't dat wel. 3 van de 4 kittens dood, waarvan 1 na 30 uur, vanaf 2 dagen voor de bevalling alleen maar dierenartsbezoeken, etc etc. God, wat heb ik een verdriet gehad daarvan... Om over de beurs van mijn moeder nog maar niet te spreken.

Zo leuk is een nest niet... Je moet meer gaan voeren, en speciaal voer, dan blijft de kat 2 maanden op de plek liggen waar ze bevallen is, zodra de kittens (na 2 weken) de ogen open hebben kunnen ze nog bijna niets... Op het moment dat een kitten 1 a 2 maanden is, dan worden ze leuk. En dan moeten de kittens weg en bedenken je adresjes ineens dat ze toch geen kittens willen... Laat ze lekker naar het asiel gaan of naar een stichting als Katimo.

Ik vind het niet eerlijk tov je kat om over haar rug het 'plezier' van nestje te hebben. Het is zwaar voor zo'n beest, en het kan hele rottige complicaties hebben, ook voor de moeder...

En voor ik het vergeet: katten kunnen ook besmettelijke of erfelijke ziektes hebben. Dus gewoonweg NIET fokken met de eerste de beste kater, beide katten laten testen!

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:05

Billy schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat, als je met sokken aan vrijt, dat je dan een zoon krijgt.
Bullsh*t dus.
Waarom zou de baarmoeder schoon moeten worden als die er toch uitgesneden wordt? Verward

en waarom zou je in een gezond dier laten snijden?
ik heb ooit een teefje laten "helpen" omdat ze volgens de D.A. chronische baarmoederontsteking zou hebben.......zij heeft die "simpele" operatie niet overleefd, ze was pas 4 jaar Verdrietig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:46

Ik denk dat er geen alternatief is om een poes te laten helpen. De pil is geen optie, die is zwaar kankerverwekkend, en 2 a 3 x per jaar 5-8 kittens op de wereld schoppen lijkt me ook geen optie.
Als je haar dan toch moet laten steriliseren kun je het beter gelijk doen.
En verhalen van ongelukkige afloop van opersties heb je altijd wel, hoe rot het ook is.
Ik heb onderhand een stuk of 8 katten en 2 honden laten snijen, en het is allemaal zonder complicaties verlopen.
Er zal altijdwel eens een keer wat fout gaan, maar vaal ligt dat toch aan een mankement aan het dier wat vooraf niet ontdekt was.
Waarom twijfel je aan het oordeel van de dierenarts van die chronische baarmoederontsteking?
Als je hond dat had, en je had er niks aan gedaan, was ze erg ziek geworden en waarschijnlijk ook doodgegaan, dus niet opereren was dan geen optie geweest.
Mijn hond heeft ook 2x een baarmoederontsteking gehad, en die was er doodziek van, vandaar dat zij ook geholpen is.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:13

Ik kan alleen maar zeggen; Ben het helemaal met Billy eens..

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:07

Wij hebben 3 rode katers. 1 van 3 maanden, 1 van een jaar of 5 en 1 van onbekende leeftijd. Haha! In bellingwolde.