Hond en vliegen, tips gevraagd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:02

Mijn honden zijn ondertussen wel wat ervaringen rijker wat betreft vliegen.
Ik heb ze van Amerika naar Nederland en vervolgens weer naar Tenerife gevlogen. Ik woon nu 2 jaar op Tenerife en de moeder van mijn vriend is wel 6 keer op en neer gevlogen met haar honden. (ze bleef dan een maand of 2)

Echt leuk vinden ze het niet, maar thuis blijven zonder baas is toch veel minder leuk. Ik geef ik ze geen verdoving ofzo. 3 a 4 uur vliegen is even doorbijten voor ze, maar als ze er eenmaal zijn zijn ze er ook vanaf. Super blij je te zien en hebben nergens meer last van. Met een verdoving voelen ze zich toch best beroerd.

In de kennels leg ik hun deken. Als ze bijvoorbeeld een mand hebben kan je een tijd voordat je gaat daar een deken in leggen. Zodat hun geur eraan zit. Je hoeft geen water mee te geven, want ze drinken toch niet. Goed uitlaten voordat je gaat. Zelf niet zielig tegen ze gaan praten als je ze in hun kennel stopt. Doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is en zeg dat je ze straks weer ziet. De kennel moet zo groot zijn dat ze er rechtop in kunnen zitten en staan. Meet je hond dus als hij rechtop zit.

Je bent per 1 oktober verplicht om een Europees paspoort te hebben + chip. Voor de rest alle entingen up to date. Rabisch moeten ze minstens een maand van te voren hebben. Een dag voor vertrek moet je nog een gezondheidsverklaring gaan halen bij je dierenarts.

Voor de rest loopt het allemaal vanzelf.
Ik ga altijd bij het raam kijken of ze het vliegtuig in geladen worden. Ik check anders bij de balie of ze al geladen zijn. Ik stap niet in voordat ik zeker weet dat ze aan boord zijn.

Goede reis en veel plezier! OK dan!


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:13

Toen ik 1 van mijn honden vanuit Amerika naar Nederland vloog moest ik vanaf Dallas een tussenstop maken op New York. We gingen vertraagd weg en we hadden maar een half uur om over te stappen op New York. Een wagentje kwam me halen zodat ik niet de vlucht zou missen. Je begrijpt dat ik niet instapte voordat mijn hond er ook was.

Iedereen zenuwachtig en met de walkie talkie. 10 Minuten te laat kwam ze aan en werd aan boord geladen. Ze melde zich van beneden met de Walkie Talkie De hond zit erin, any thing else? No! You are kidding!!! "Hebben we alleen daar op staan wachten" vroegen ze.

Het vliegtuig was 10 minuten vertraagd door mijn hond Haha!
Welcome on board, nice to have you here. Dat is pas service. Geen verwijten. Op een mens wacht een vliegtuig nooit!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, SemrushBot, SentiBot en 31 bezoekers