Normaal Nederlands, bestaat dat niet meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:41

Ik doe hier absoluut niet aan mee...
Ik probeer altijd zo fatsoenlijk mogelijk m'n berichtjes te schrijven en let erop dat als het een grote lap tekst is dat er wel degelijk leestekens en hoofdletters instaan en dat het leesbaar is voor iedereen.
Spelfouten zal ik ook wel hier en daar maken, maar ik typ er niet zomaar op los, lees ook na wat ik heb neergezet.
MSN en Breezah-taal krijg ik koude rillingen van en spelfouten puur en gewoon omdat er te lui is geweest om na te kijken of na te denken heb ik een hekel aan.

Maar euhm, waarom in kleine lettertjes 'geen verkeerd woord over onze Belgische gebruikers hoor'?? Of ben ik zo blonT dat ik 'm niet snap??

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:48

Alinda schreef:
Ik denk dat dat is omdat de Belgische bokkers andere woorden gebruiken die de Nederlandse bokkers niet altijd snappen.


Haha! Dat is ook wel waar... Maar zelfs daar probeer ik op te letten, dat ik zo weinig mogelijk 'Belgische' woorden gebruik...
Ik ben gewoon een voorbeeldgebruiker Knipoog

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:42

MSN-taal bestaat in Belgiƫ ook idd... Het is soms zo erg dat de kids op school zelfs zo schrijven en de fouten maken die op MSN "aanvaardbaar" zijn (zoals egt ipv echt e.d.).

Voor mij geen probleem als men onderling zo wil communiceren op msn, maar op een forum vind ik AN wel een noodzaak... Gewoon om het toegankelijk te houden voor iedereen... En het is gewoon triest dat de spellingsregels veel minder gekend zijn dan vroeger.
Ik ben zelf ook niet zonder fouten en twijfel ook eens of het nu juist geschreven is of niet, maar een tekst die boordevol fouten staat zal je van mij niet tegenkomen...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, LuckySeven, MieLo, Redford en 47 bezoekers