Opa heeft Leukemie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Opa heeft Leukemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 21:48

Tsja..... hoe zal ik beginnen?

Ik heb nooit een echte band gehad met opa en oma van papa's kant.
Met name opa heb ik nooit echt gemogen.
Hij had een vreemde vorm van humor, waarmee hij anderen altijd pijn deed.
Hij bemoeide zich met dingen waar hij zich echt niet mee zou moeten bemoeien.
En hij kon zijn ogen niet van mijn voorgevel afhouden.
Dit was zo erg, dat de hele familie het opviel, en ik trok als we ernaar toe moesten dan ook altijd een coltrui aan.

Nu kregen we vanmiddag een telefoontje, oma vroeg of papa en mama even konden komen, ik mocht niet mee...
Toen ze weer thuiskwamen kwam papa naar me toe.
"Lana, opa heeft leukemie." Toen begon hij te huilen.
Ik had mijn vader nog nooit zien huilen, en wist eigenlijk niet wat ik moest doen.
Ik heb nooit een band met opa gehad, en voelde me dus ook niet verdrietig of wat dan ook.

Ik heb oma opgebeld om te vertellen dat ik het heel erg vond, maar dat ze dit makkelijk had kunnen vertellen waar ik bij was, omdat ik wel eens ergere dingen meegemaakt heb, met mijn zusje. (Operatie, coma, reanimatie, ambulance, weer coma, weer ambulance, nu al een hele tijd in het ziekenhuis)
Ze werd vervolgens boos op me, omdat ik niet wist wat dit was en dat ik me moest schamen dat ik haar om deze reden gebeld had.
Ik wist niet wat ik moest zeggen en heb de hoorn er maar opgelegd.

Ik ben eigenlijk ook niet van plan om naar de crematie te gaan als die man dood is, hoe grof dit ook klinkt.

Sorrie, maar ik moest mijn verhaal even kwijt.
Bedankt voor het lezen. Lachen

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:51

Ik kan me best voorstellen dat je er niks om geeft. Het is dan natuurlijk wel heel erg voor je vader als je hem zo ziet. Wel stom dat je oma zo reageerde, jij bedoelde het toch goed Scheve mond In ieder geval veel sterkte!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 21:52

Dank je Lachen

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:55

Zelf heb ik ook een best rare opa...

Hij is 78 ofzo, en gaat met een buitenlandse meid van in de 20, hij rookt zo erg dat zijn huis geregeld blauw staat, en dan zeurt hij over dat hij zoveel moet hoesten. Hij ging met zijn vorige vrouw (ook buitenlandse griet, van in de 55) elk jaar een half jaar naar het Dominicaanse Republiek, hij deed altijd heel gemeen tegen zijn vorige vrouw, maar zij was heel aardig. Wij krijgen altijd nepzilveren dingen voor onze verjaardag, maar onze nichtjes krijgen gouden armbanden en kettingen... We gaan er zelf ook weinig heen, en ik zou niet weten of ik naar zijn crematie/begravenis zou gaan...

Citaat:
Ik heb oma opgebeld om te vertellen dat ik het heel erg vond, maar dat ze dit makkelijk had kunnen vertellen waar ik bij was, omdat ik wel eens ergere dingen meegemaakt heb, met mijn zusje. (Operatie, coma, reanimatie, ambulance, weer coma, weer ambulance, nu al een hele tijd in het ziekenhuis)
Ze werd vervolgens boos op me, omdat ik niet wist wat dit was en dat ik me moest schamen dat ik haar om deze reden gebeld had.


Dit vind ik erg raar, operatie, coma, reanimatie, ambulance, weer coma, weer ambulance vind ik toch wel heel erg hoor! Ik weet niet hoe oud je zusje is, ik neem aan dat ze nog vrij jong is...

Geen dank hoor voor het lezen Knipoog .

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:00

Ik kan me de reactie van jouw oma best voorstellen als je het zo hebt gezegd als je het schrijft: "ik heb weleens ergere dingen meegemaakt"
Hallo!? Die vrouw geeft heel veel om haar man! Dat is toch heel erg voor ze, voor jou misschien niet, maar dan kan je best een beetje respect tonen. Scheve mond Ik zou het dan ook opvatten van "niet zo moeilijk doen, het is helemaal niet erg"..
Ik zou ook gewoon naar de crematie/begrafenis gaan, al dan niet voor je opa, maar voor bijvoorbeeld je vader!
Wil je verder niet aanvallen hoor, maar ik zou er toch nog even goed over nadenken Lachen

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:00

* Mijn zusje is nu 12, heeft een amandeloperatie gehad, die een beetje is misgelopen.
Ze is compleet leeggebloed, en ik heb haar dus in coma gevonden. (hier houdt je echt een trauma aan over)
In het ziekenhuis hebben ze haar moeten reanimeren omdat haar hart dus stopte.
Ongeveer een half jaar geleden is bij haar diabetes geconstateerd en ze heeft zichzelf twee keer zo onderuit gespoten dat ze één keer daarvan in coma geraakt is.
Momenteel is er weer even vanalles met haar mis, maar dat niet terzake...
Ondertussen gaat het gelukkig al wat beter met haar *
Laatst bijgewerkt door Laantje op 03-09-04 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:02

DaphneL schreef:
Ik kan me de reactie van jouw oma best voorstellen als je het zo hebt gezegd als je het schrijft: "ik heb weleens ergere dingen meegemaakt"
Hallo!? Die vrouw geeft heel veel om haar man! Dat is toch heel erg voor ze, voor jou misschien niet, maar dan kan je best een beetje respect tonen. Scheve mond Ik zou het dan ook opvatten van "niet zo moeilijk doen, het is helemaal niet erg"..
Ik zou ook gewoon naar de crematie/begrafenis gaan, al dan niet voor je opa, maar voor bijvoorbeeld je vader!
Wil je verder niet aanvallen hoor, maar ik zou er toch nog even goed over nadenken Lachen


Ik belde dus op om te zeggen dat ik het heel erg vond.
Ook heb ik gezegd dat ze het wel had kunnen vertellen waar ik bij was.
Dat van "...omdat ik wel eens ergere dingen heb meegemaakt..." dacht ik alleen, dat heb ik niet gezegd. Lachen

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:04

Tja voor zijn vrouw is het erg ja en kan ik me die reactie voorstellen.
Maar jou reactie kan ik wel begrijpen.Ik heb ook zo'n soort band met een van mijn familieleden en als ze me morgen kwamen vertellen dat ie dood was dan liet mij dat denk ik ook koud.
Sterkte ermee

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:06

tja, je meot wel bedenken dat je oma erg overstuur was, misschien reageerde ze daarom zo, het is natuurlijk een hele schok als je zoiets hoort

maar tja, of ik nar de begravenis zou gaan... ik weet het niet,
veel sterkte in elk geval.
X shannon

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:06

Ohh, ok, dat is wat anders Knipoog
Maar ik denk toch dat je oma dat heel goed bedoeld heeft, om je een beetje te "sparen" en misschien wilde zij wel graag met jouw ouders samen kunnen praten zonder zo'n "kind" erbij, omdat je dan toch anders praat. (Heel vervelend om "buitengesloten" te worden, maar het is nou eenmaal zo..)