kiespijn!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

kiespijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 18:35

Sinds dinsdagavond heb ik kiespijn. Ik dacht eerst dat het kwam,omdat ik na het tandenpoetsen nog wat kouds uit de koelkast had gedronken. Woensdag overdag had ik er ook wel wat last van, maar 's avonds werd het erger. Op donderdagochtend deed het echt onwijs veel pijn en heb ik de tandarts gebeld. Ik daar 's middags naartoe en hij allerlei testjes gedaan om te zien wat er kon zijn. Daar kwam niets uit. Foto's leken goed, tanden reageerden niet op aantikken en kou, maar wel op electrische stroomschokjes, wat zou betekenen dat mijn zenuwen het nog wel doen (dus niet dood zijn)

Vandaag is het vanmiddag weer zeer pijnlijk geworden. Nu doet een kies extra zeer, vooral met eten, of als je de tand aantikt. Het is nu alleen weekend... Moet ik ermee blijven zitten tot maandag en dan moet ik werken. Eerste schooldag na de zomervakantie.

Ik ben best bang, dat ik een wortelkanaalbehandeling moet of zoiets engs. Ik weet wel dat ze goede verdovingen hebben en van het trekken van mijn verstandkiezen voelde ik ook niets, maar toch voelt het eng. Ook ben ik bang dat de kiezen ernaast misschien ook wel pijn gaan doen...

Geen leuk vooruitzicht in ieder geval... Kan het echt zo zijn dat tanden die gisteren nog goed op de foto stonden vandaag al flink aangetast zijn? Ik ben al niet zo'n held met witte jas figuren. Mijn vader zei vanmiddag: Het is kiezen tussen 2 kwaden: de tandarts of de kiespijn." Zit natuurlijk wel iets in...

nou ja, ben ik in ieder geval hier even mijn verhaal kwijt... jullie horen (lezen) het nog wel.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:05

Als je echt een angst hebt voor tandartsen kun je misschien beter naar "angsttandarts" gaan, het helpt echt heb ik begrepen Lachen

Ik hoop dat het pijn gauw weer weg is!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 19:33

Ik heb geen angst voor de tandarts zelf, maar ik vind het niet mijn favourite plek om te zijn... Gelukkig heb ik een hele aardige, die uitlegt wat hij doet en meteen stopt als hij denkt dat je pijn hebt. Dat is wel een groot voordeel. Meer bang voor het gebeuren op zich.

Ik heb van mezelf eigenlijk hele goede sterke tanden, maar ik slik veel medicijnen en dat goede en sterke gaat er dan wel wat af... Ik vind 25 alleen te jong om in een tand geen leven meer te hebben zitten...

Ik kom helaas te vaak in ziekenhuizen en dat soort gelegenheden, maar wennen doe ik er niet aan.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:02

Ik heb het zelf ook een tijdje gehad, zelfs met een slok water deed het pijn, vooral aan 1 kant, een soort stekende pijn, de ene keer erger dan de andere keer. Is vanzelf overgegaan, nu ik er over nadenk (ook ik had geen zin in de tandarts..). Toch zou ik als het lang aanhoudt maar nog een keer je tandarts bezoeken, misschien je glazuur aangetast ofzo?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 21:36

Hij was bang dat er iets met de zenuw van mijn tand mis is...
Ik moet ook deze maand weer terug voor controle, maar als het zo blijft bel ik maandag gewoon weer. Dan kan ik als het goed is maandagmiddag alweer terecht. Dat is wel fijn.
Maar als het morgen gewoon over is, dan vind ik dat ook goed hoor!