Ook hier poezen weggelopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ook hier poezen weggelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:21

Het zal wel aan de tijd van het jaar liggen, maar mijn twee poezen (Phoebe en Puma) zijn pleite. Onze kater Gerrit ligt nu eenzaam uit het raam te kijken in zijn mandje, wanneer zijn zusters eens terug komen.

En ze zijn aan de pil, want van mijn ouders mogen ze absoluut geen kleintjes. Maar als ze er niet zijn, kan ik ze dus ook geen pil geven Clown. Dus ik denk dat ze wel weer op huwelijksreis zijn, met de kater van een paar huizen verder op. Tja, en dan komen ze straks met bolle buikies terug, wat moet ik dan? Ach, laten we het gewoon niet hopen. Alhoewel het natuurlijk wel heel verleidelijk is, die kleintjes!

Pff, wanneer komen de zusters Tuthola's weer terug. Wachten duurt wel lang. Of ze hebben het gewoon bekeken hier, of ik ben niet lief genoeg Schijnheilig. Volgens mijn mams ligt het aan de tijd van het jaar, maar ze zijn al wel lang weg...

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:40

hee!!
hopenlijk komen ze snel weer terug
mijn kater is ook weg gelopen...
vast ook op huwelijksreis denk ik

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:47

Pff die van jou ook al Scheve mond

Ik hoop dat ze snel terugkomen voor je Zal toch wel? Die lopen vast lekker over het land te schooien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:19

Ja idd die van mij ook al Scheve mond.

Van mij mogen ze best lopen te schooien, ik denk alleen dat mijn ouders daar niet zo blij mee zijn Haha!.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:10

Die van mij is ook al weg!! De hele zomer eigenlijk al, maar dat is nog een kater en we konden hem steeds maar niet vangen om naar de dierenarts te brengen en hem te helpen.
De kat van mijn schoonzus is ook al een aantal weken weg, het vermoeden is dat die wel gewoon ergens anders woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:56

hoop dat ze snel terug komen voor je.. vind je er wel nogal "nuchter" oevr praten ik heb geen rust in mijn kont als 1 van mijn katten kwijt is.. gelukkig kunnen ze hier niet meer over straat alleen buiten in hun poezenhok..

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:02

Ik hoop voor je dat ze snel weer terug komen.

Maar ik weet niet of je katten normaal ook buiten komen, maar misschien is het dan handiger om ze te laten castreren/steriliseren. Dan weet je zeker dat er geen kleintjes bij komen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:11

Dierenambulance al gebeld?
Die kunnen de vermiste katten in hun bestand zetten, en dan bellen ze zodra ze iets vinden wat aan je beschrijvingen voldoet.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:16

Hoelang zijn ze al weg dan ? Gelukkig heb ik mijn kat net nog gezien Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:47

@ Debo, tja ik weet het niet. Ik praat er misschien nuchter over maar toch voel ik me er net lekker bij. Maar ik dwing mijzelf te denken dat ze wel terug komen...

@ Freggel, het zijn juist buitenkatten. Binnen komen ze eigenlijk niet, vanwege de allergie hier in huis. Ze zijn wel vaker op pad, maar dan komen ze toch 2x per dag thuis om te eten en een dutje te doen. En ze lopen hier meestal op het erf.

@ Lindy, als ze zaterdag niet terug zijn ga ik dat idd doen. En de Amivedi ga ik ook bellen.

@ Splash, zaterdag zijn ze 2 weken weg Scheve mond. Ik vrees toch echt dat ze op huwelijksreis zijn...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:51

2 weken weg Scheve mond , ik had allang de DA, amivedi en dierenambulance gebeld. Ik zit al in de stress als ze pas midden in de nacht thuiskomen.

Maar die van mij komen dan ook niet veel buiten, maar zijn wel beiden gestreriliseerd. Als ik jou was zou ik dat ook laten doen. Het is namelijk algemeen bekend dat niet gesteriliseerde katten dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:03

Tja, die van mij zijn gewoon echte avonturiers. Dus ik kan wel elke keer lopen te stressen waar ze nou zijn maar daar krijg ik ze toch niet mee terug. Bovendien zijn ze wel eens een weekje weg, maar nu duurt het wel erg lang Scheve mond. Amivedi is net gebeld, en ik heb ze doorgegeven.

Wat betreft dat steriliseren. Onze twee vorige katten zijn gesteriliseerd, en het kost toch wel wat. De ene is een week daarna overreden, en de ander is vanwege verdriet weggelopen. Dus dat willen mijn ouders niet meer.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:13

Ik snap best dat sterilisatie wat kost maar de pil is ook niet gratis Verward .

Bovendien lijkt het mij verstandiger om ze te laten steriliseren juist omdat het buitenkatten zijn. En die hebben nog wel eens de neiging om wat langer weg te blijven en dan is de pil niet meer betrouwbaar. En dan heb je straks wel een nestje, moet je eens kijken wat dat kost.

Maar verder hoop ik dat je ze snel terug vind .

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:59

De pil is uiteindelijk duurder, dan gewoon 1 keer laten sterileren, dan ben je er ook maar vanaf. Bovendien helpt de pil niet als ze niet thuis komen, dus als ze regelmatig de hort op gaan, heeft die pil geen zin, en is het alleen maar geldverspilling.

Als je een dier in huis neemt, ben je er ook verantwoordelijk voor, als je ouders zo'n operatie te duur vinden moeten ze geen katten nemen, of zorgen voor een andere goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:17

Het is maar wat je wilt. Als mijn ouders willen dat ze de pil krijgen ipv dat ze gesteriliseerd wiorden moeten zij dat toch weten? Ik kan er wel op door blijven zeuren maar uiteindelijk berijk ik er toch niks mee en wordt het hier thuis toch alleen maar ruzie.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:16

Ik zou ze echt wel als ze terug komen laten sterilliseren, is uiteindelijk veel goedkoper en hoef je niet steeds bang zijn dat ze op huwelijksreis zijn Lachen
Nou ik hoop dat ze gauw weer terug zijn.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:19

spokie79 schreef:
2 weken weg Scheve mond , ik had allang de DA, amivedi en dierenambulance gebeld. Ik zit al in de stress als ze pas midden in de nacht thuiskomen.

Maar die van mij komen dan ook niet veel buiten, maar zijn wel beiden gestreriliseerd. Als ik jou was zou ik dat ook laten doen. Het is namelijk algemeen bekend dat niet gesteriliseerde katten dat doen.


wij hebben/hadden ook een gesteriliseerde poes en die was altijd al aan het zwerven, maar nu is ze al een paar maanden weg Scheve mond .
en dat zwerven is nadat ze gesteriliseerd is eigenlijk alleen maar erger geworden, maar ze kwam meestal een stuk dikker weer terug van haar zwerftochten dus ze zal wel een nieuw baasje gevonden hebben....