migraine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:11

wie heeft er hier ook vaak last van migraine? ik nu al twee weken achter elkaar. en daar word ik aardig depri van als ik het heb. dan ben ik twee dagen onder zeil. en kan ik niks verdragen van licht of geluid. en de dokter weet het ook niet meer. krijg steeds andere medicijnen wat niet helpt bij mij. dus vraag ik me af of er meer bokkers zijn met de zelfde migraine en wat doen jullie er tegen? nu ga ik al stoppen met chocolade en cola. kijken of het wat opleverd. ik zou het anders ook niet meer weten koffie en wijn drink ik nooit dus dat kan het niet zijn. oke ik hoop dat er reacties op komen!!!!!!!! Huilen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:16

Heb ook erg in thee, past ook in het rijtje behalve kruidenthee.
er heeft laatst een heel stuk in de krant gestaan over migraine en hoofdpijn.
Voeding en spanningen kunnen ermee te maken hebbe. Ook bepaalde pijnstillers verergeren de hoofdpijn.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:20

ja thee is nu net het enige wat ik dus wel drink anders blijft er zo weinig over vind ik. ik drink wel regelmatig sterrenmunt maar gewoon van de super of zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:26

Ik heb ook veel last van migraine, en dan heb ik het net zo erg als jij hebt. Dus geen licht en geluid. Bij mij komt het vooral door spanning. Ben een paar keer bij de dokter geweest en zij heeft mij maxalt smelttabletten voor geschreven. Als ik de hoofdpijn dan voel aankomen moet ik zo'n pil innemen en even een uurtje op bed gaan liggen. Dan is het gewoon over OK dan! .
Je moet er wel 18 voor zijn of heel vaak en heel erg migraine hebben.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:33

rashida schreef:
ja thee is nu net het enige wat ik dus wel drink anders blijft er zo weinig over vind ik. ik drink wel regelmatig sterrenmunt maar gewoon van de super of zo


Je kan wel thee drinken, maar dan alleen kruidenthee, dus indd sterrenmunt, rooibos, groene thee e.d.
Geen vruchtenthee of iets, je kan wel vruchten thee drinken, maar dan wel verse dat je echt van de vrucht thee trekt en niet de kant en klare in een zakje

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:36

Humpiedumpie schreef:
Ik heb ook veel last van migraine, en dan heb ik het net zo erg als jij hebt. Dus geen licht en geluid. Bij mij komt het vooral door spanning. Ben een paar keer bij de dokter geweest en zij heeft mij maxalt smelttabletten voor geschreven. Als ik de hoofdpijn dan voel aankomen moet ik zo'n pil innemen en even een uurtje op bed gaan liggen. Dan is het gewoon over OK dan! .
Je moet er wel 18 voor zijn of heel vaak en heel erg migraine hebben.

dat heb ik al geprobeerd maar bij mij helpt het dus echt niks helaas!!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:39

Er zijn hoofdpijn klinieken en je kan het ook eens proberen bij een osteopaat. Misschien kan hij/zij je meer vertellen over de oorzaak dan alleen de gevolgen aan te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:43



Ben vandaag weer voor het eerst naar school geweest, nou dat heb ik geweten! Zit hier nu alweer met een bonkend hoofd. Ziek

Wat voor medicijnen gebruiken jullie als ik vragen mag? Ik heb zelf bijna alle soorten en maten al gebruikt, maar het hielp allemal weinig tot niets en aan de meeste medicijnen zaten erge bijwerkingen. Zo ben ik van een bepaalde soort erg aangekomen en van een andere soort viel al mijn haar uit. Scheve mond

Ook ben ik al naar een osteopaat geweest (zonder resultaat), handoplegging, homeopathie en weet ik veel wat ik allemaal al geprobeerd heb. Maar niks hielp.

Ik heb nu propanolol en carbasalaatcalcium (ascal, toch??? Verward) 600 mg.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:45

er is vroeger het een en ander gebeurd en dat komt er nu uit denk ik.
heb ook al een tijdje in een dip gezeten daardoor zag het ff niet meer zitten. maar voel me nu weer lekker in me vel. maar we denken nu dus dat het met voedsel te maken heeft. ik heb de afgelopen week nogal veel met chocolade erin gegeten. en cola eigenlijk zo veel maar ja. als je het niet probeerd dan gaat het zeker fout!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:49

Sammm schreef:
:wave:

Ben vandaag weer voor het eerst naar school geweest, nou dat heb ik geweten! Zit hier nu alweer met een bonkend hoofd. Ziek

Wat voor medicijnen gebruiken jullie als ik vragen mag? Ik heb zelf bijna alle soorten en maten al gebruikt, maar het hielp allemal weinig tot niets en aan de meeste medicijnen zaten erge bijwerkingen. Zo ben ik van een bepaalde soort erg aangekomen en van een andere soort viel al mijn haar uit. Scheve mond

Ook ben ik al naar een osteopaat geweest (zonder resultaat), handoplegging, homeopathie en weet ik veel wat ik allemaal al geprobeerd heb. Maar niks hielp.


Ik heb nu propanolol en carbasalaatcalcium (ascal, toch??? Verward) 600 mg.


ik weet precies hoe je je voelt. ik heb ook al alles uitgeprobeerd wat de dokter maar kan voorschrijven. maar niks helpt bij mij. gewoon ff uitzieken zegt hij dan. en medicijnen die ik had voor iedere dag daar werd ik alleen maar dikker van. en dat ging me te ver. dus heb ik die weg gedaan.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:52

ik gebruik er nu drie tegelijk die ik zelf heb gevonden maar dat is ook niet gezond hoor drie tegelijk. daar lig ik alleen maar van te slapen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:55

Ik móét wel dagelijks medicijnen gebruiken, ik heb geen keus. Anders lig ik de hele dagen op bed. Scheve mond

Ik heb het al van jongs af aan. Heb mijn hele leven al medicijnen.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:59

Sammm schreef:
Ik móét wel dagelijks medicijnen gebruiken, ik heb geen keus. Anders lig ik de hele dagen op bed. Scheve mond

Ik heb het al van jongs af aan. Heb mijn hele leven al medicijnen.

dat is vreselijk voor je meid sterkte er mee dan.
dan is mijn probleem niet zo erg meer als ik dat lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:03

Ik hoop gewoon dat er nog een keer medicijnen komen die écht goed zijn en waar geen bijwerkingen aan vast zitten, voor iedereen die migraine heeft. Lachen

Maar ach, zo erg is het ook niet hoor, je leert er mee leven. Lachen Ik ben allang blij dat ik dít heb en niet bijvoorbeeld een dodelijke ziekte.
Het is wel zo dat je er wel van leert als je zoiets hebt (welke ziekte dan ook).

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 16:06

das is ook weer waar maar dit is toch ook niet alles lijkt mij. en ja er zijn ergere dingen. maar toch wens ik je sterkte!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:15

Ik heb ook al járen last van migraine-aanvallen, echter duurden deze dan 1 dag en geen wéken. Wel had ik dan hoofdpijn maar geen échte migraine. Ik ben geen ander leven gewend als elke dag opstaan met (al dan niet bonkende) hoofdpijn.
Dit voorjaar werd het weer heel hevig. Ben naar de huisarts geweest.
Ik had al het (herhalingsrecept) Imigran en dat werkte wel, maar als ik dat innam, moest ik echt gaan liggen, anders ging ik van mijn stokkie.

Ik moest van de huisarts stoppen met de pil en mijn bril (minimale afwijking) die ik alleen gebruik voor autorijden en tv-kijken vaker opzetten. De hoofdpijn werd steeds minder. Als ik nu nog 1 keer per weer hoofdpijn heb, is het veel.

Ook heb ik mezelf aangewend veel minder snel naar pijnstillers te grijpen. Nu heb ik veel meer het idee dat áls ik eens een pijnstiller gebruik, het beter en sneller helpt.

Maar 2 weken lang migraine: ik weet hoe erg 1 - 2 dagen is, dus laat staan 2 weken! Meid, ik duim voor je en... misschien kun je via zoeken op internet achter wat meer info komen (er is een migraine-club)....
Succes en sterkte OK dan!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 16:26

Randy01 schreef:
Ik heb ook al járen last van migraine-aanvallen, echter duurden deze dan 1 dag en geen wéken. Wel had ik dan hoofdpijn maar geen échte migraine. Ik ben geen ander leven gewend als elke dag opstaan met (al dan niet bonkende) hoofdpijn.
Dit voorjaar werd het weer heel hevig. Ben naar de huisarts geweest.
Ik had al het (herhalingsrecept) Imigran en dat werkte wel, maar als ik dat innam, moest ik echt gaan liggen, anders ging ik van mijn stokkie.

Ik moest van de huisarts stoppen met de pil en mijn bril (minimale afwijking) die ik alleen gebruik voor autorijden en tv-kijken vaker opzetten. De hoofdpijn werd steeds minder. Als ik nu nog 1 keer per weer hoofdpijn heb, is het veel.

Ook heb ik mezelf aangewend veel minder snel naar pijnstillers te grijpen. Nu heb ik veel meer het idee dat áls ik eens een pijnstiller gebruik, het beter en sneller helpt.

Maar 2 weken lang migraine: ik weet hoe erg 1 - 2 dagen is, dus laat staan 2 weken! Meid, ik duim voor je en... misschien kun je via zoeken op internet achter wat meer info komen (er is een migraine-club)....
Succes en sterkte OK dan!

hoi heb je van die club misschien een adres van de site?????

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:01

Ik had eerst elke dag hoofdpijn en heel vaak migraine.
De dokter wist het ook niet.
Heb toen maar reikie laten doen, toen mocht ik een maand geen zuivel eten en oefeningen doen en weer terugkomen.
Ik moet zeggen het heeft heel goed geholpen, heb bijna nooit meer last van hoofdpijn en heb al meer dan een jaar geen migraine gehad! Pling

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 17:03

angelfire schreef:
Ik had eerst elke dag hoofdpijn en heel vaak migraine.
De dokter wist het ook niet.
Heb toen maar reikie laten doen, toen mocht ik een maand geen zuivel eten en oefeningen doen en weer terugkomen.
Ik moet zeggen het heeft heel goed geholpen, heb bijna nooit meer last van hoofdpijn en heb al meer dan een jaar geen migraine gehad! Pling

heb je daar iets meer informatie over misschien is het wel iets voor mij. ben nu gestopt met chocolade en cola. maar melk drink ik heel veel dus.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:23

Heb je al kalmeringstabletten geprobeerd?
Die werken echt errug goed! Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:55

ik heb er ook last van, gelukkig niet al te vaak. Maar bij mij heeft het volgens mij niet echt iets te maken met wat ik eet of drink. Bij mij komt het vaak opzetten als ik gestressed ben op school, onregelmatig leef, hele felle zon schijnt, allerlei redenen.

Ik heb het gelukkig maar een paar keer per jaar. En als ik het dan aan voel komen gaan er gelijk 2 paracetamol naar binnen, en rusten in het donker... soms ben ik net op tijd, soms ben ik net te laat. Als ik voel dat het toch doorzet zorg ik dat ik thuis ben voor de pijn doorslaat.. nee maar leuk is anders...

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 17:58

nee dat dacht ik ook niet dat het wat met eten te maken had. ben nu ten einde raad dus ga dat maar ff proberen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:00

maar jah, ik heb er ook nooit langer dan een dag last van, soms 1,5. Nou jah, echte migraine heb ik de dag erna niet meer, wel nog licht gevoelig voor licht en geluid en lichte hoofdpijn. Meestal is het ook al een stuk minder als ik geslapen heb. Ook is het me trouwens opgevallen dat ik gevoeliger ben voor migraine als ik net ongesteld ben geweest.

Ik krijg er ook HEEL snel last van overigens als er een HELE felle zon staat. DAn doet het pijn om te kijken vaak. Een zonnebril bied dan vaak toch uitkomst. Bij wisselvallig weer overigens ook... ach jah, het is een stom iets..

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 18:03

ja tegen scherpe zon kan ik al helemaal niet hoor. en ik werk nog wel buiten. maar zet dan meestal een pet op!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:05

Mijn man heeft ook af en toe last van migraine, hij reageert nauwelijks meer op pijnstillers.
Van een collega kreeg ik de tip om 2 paracetamol en 1 ibuprofen te nemen. Allebei apart doen ze niet zo veel voor hem, maar de combinatie schijnt iets aparts te doen; op de EHBO wordt dit aan patienten gegeven als er een fractuur moet worden gezet!!!!!
Werkt fantastisch, m'n hubbie slaapt bovendien als een roos.

Misschien heb je het al eens geprobeerd, maar zo niet; is de moeite waard. Je kan er wel een beetje duf van worden.
Succes!!!