SPOED - Probleempje op het werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

SPOED - Probleempje op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:24

Hallo Allemaal

Ik studeer HBO Communicatie en daarnaast heb ik in de vakantie een contract gekregen van mijn stage voor 20 uur. in dit contract staat echter dat per vandaag (1 sept.) ik terug ga naar 16 uur in de week doordat school dan ook weer begint.

Ik heb bericht gekregen dat ik morgen, 2 september, mijn rooster op moet halen. Ik bel braaf mijn werk en krijg te horen dat het prima is mits ik de uren donderdagmiddag of vrijdag inhaal (tot aan de 20! uur dus).

Sta ik in mijn recht volgens jullie als ik nee zeg en de uren niet inhaal? Vandaag (woensdag) gaat de 16 uur namelijk in........ maar gedurende 2 dagen van deze week was het 20 uren contract geldig Nagelbijten / Gniffelen Wat moet ik nu doen?????????????

Overwerk is trouwens volledig voor eigen rekening. Dit wil zeggen, geen geld geen vakantie... puur alleen inzet. je krijgt er niks voor weer.

Ok ik ben erg benieuwd (dus zo snel mogelijk ff reageren!)

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:27

Ik heb geen idee hoe je hier mee om moet gaan, maar ik zou er met mijn chef over gaan praten en kijken wat hij er van vind. Misschien is hun ontschoten dat per 1 september je contract veranderd.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:28

Pfff, ik zou het echt niet weten! Het lijkt mij logisch dat je die 4 uur die je per vandaag minder gaat werken per week morgen kan gebruiken om je rooster te halen, heb je dat al besproken? En anders staan ze denk ik wel in hun recht, je hebt immers een contract voor zoveel uur en ik weet niet of roosters ophalen onder wettig verzuim valt (zal vast niet!)....

Kun je je rooster niet van het internet halen? Of een andere dag ophalen als je het echt niet geregeld kan krijgen?

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:30

ik denk dat ze gewoon enkel deze week nog hebben ingeroost tot 20 uur..

idd ff gesprek over aanknopen dat is het je snel duidelijk en kan je een afspraak er over maken..

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:32

Nou ik werk bij een internetbedrijf dus sprake van roosters is er niet.
ik werk nu elke dag van 09.00 tot 13.00. Per vandaag gaat hier 4 uur vanaf.

Het is een roosterbijeenkomst = gastsprekers, uitlg projecten etc.
Ze weten dat school bij een student (mij) voorgaat.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:36

Misschien kun je een middenweg nemen en 2 uur inhalen ipv 4?

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:39

Daar heb ik ook aan zitten denken indd. Tessebes. Maar hiernaast kwam ook nog eens het vriendelijke, doch dringende verzoek binnen dat ik morgen na een hele dag zwolle ik ook nog eens persberichten kan vertalen. THUIS ... in mijn eigen tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:43

Bedoelen ze niet dat die 16 uur vanaf volgende week ingaat? Vandaag is namelijk halverwege de werkweek.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:44

Niets in eigen tijd doen hoor! voor je het weet heb je ze verwend en willen ze niets anders meer.
Laten we het eens omdraaien. Stel, je zou ergens gaan werken voor 40 uur in de week, per 1 september nog wel. Dat betekent toch ook niet dat je deze week meteen al 40 uur zou moeten gaan draaien simpel omdat het vandaag 1 september is?
Ik kan me voorstellen dat het ze ontschoten is dat het vandaag 1 september is gewoon even voorleggen. Overigens lijkt het me redelijk dat je de eerste dagen gewoon zou werken volgens het 20 uur schema, en vanaf vandaag voor het 16-urige schema.
en?..... al iets meer gehoord?

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:50

lieke2 schreef:
Overigens lijkt het me redelijk dat je de eerste dagen gewoon zou werken volgens het 20 uur schema, en vanaf vandaag voor het 16-urige schema.
en?..... al iets meer gehoord?


Tja dat leek mij ook maar ondankt dat de contractwisseling genoemd is beginnen ze alsnog over uren inhalen vrijdag en in mijn eigen tijd verder werken!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:52

Ga in gesprek met die mensen. Vertel hen hoe jij het ziet en vraag hun hoe hun er tegen aan kijken

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:02

Begin er nu al een beetje een hard hoofd in te krijgen, combi studie en werk.. maarja, wie weet verandert dat!

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:04

faye schreef:
Bedoelen ze niet dat die 16 uur vanaf volgende week ingaat? Vandaag is namelijk halverwege de werkweek.


Nee per 1 september is 1 september

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:09

Wat was voor de zomer periode je rooster? Had je dan op maandag vrij? Dan zou dat vanaf 1 september ook weer zo moeten zijn. Het is niet zo dat je nu in deze week opeens mag schuiven met je rooster. Tenzij je daar iets over hebt afgesproken vóór deze week, liefst nog voor je zomerrooster. Als is afgesproken dat je rooster nu bijv. op vrijdag vrij is, dan zou je daar m.i. gewoon in mogen schuiven.
Je hoeft je werk trouwens niet in te halen, er bestaat ook nog zoiets als vakantieuren, die mag je hier gewoon voor opnemen. Dat verplichte inhalen is van hun kant wat overdreven naar mijn mening.

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:16

Laui!: ik ben aangenomen per 1 juli als com. medewerker. Hiervoor is een contract voor 20 uur getekend met per 1 sept. een verlaging naar 16 uur per week (i.v.m. studie) Dit was akoord. Vandaag de 1e v/d maand. er wordt verwacht dat ik EN mijn 4 uur inhaal (dus 20 uur werken) EN dat ik in mijn eigen tijd ('s avonds ofzo) nog meer werk voor ze doe. Overwerk wordt niet betaald en je krijgt er geen een uurtje vrij voor weer.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:29

Ik zou mijn contract pakken, nog eens goed doorlezen en als je het echt helemaal zeker weet gaan praten met je baas. Dan zou ik hem voorleggen/ vragen waarom je die 4 uur moet inhalen en thuis werk moet doen terwijl je een contract hebt van 16 uur. succes

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:58

Voor de 2 dagen augustus moet je een percentage van die 20 uur berekenen en voor de 3 dagen september moet je een percentage van 16 uur berekenen. Dus dan had je 8 uur moeten werken de eerste 2 dagen en de andere 9.6 uur verdeeld over 3 dagen. Wat inhoud dat je 17.6 uur zou moeten werken deze week.

Dan kan je baas op z'n kop gaan staan. Maar als er in jouw contract staat dat je miv 1 september 16 uur pw werkt kan hij je niks maken.

Ga anders ff langs je stagebegeleider, misschien dat die je kan helpen.
Je kan het natuurlijk beter oplossen door naar elkaar toe te komen, dan dat er een conflict ontstaat.