Gluten- vrij dieet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Gluten- vrij dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:27

Wie heeft er ervaring mee, volgt een gluten-vrij dieet of wie kent iemand die gluten-vrij moet leven?
Oftewel, is er leven zonder pizza?

Als iemand mij hier meer over kan vertellen, heel graag!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:40

Vooral de handige weetjes. Lijsten met verboden en toegestane producten zijn wel makkelijk te vinden of opvraagbaar. Waar ik meer benieuwd naar ben, is hoe het in de praktijk uitpakt. Bijvoorbeeld, hoe je het aanpakt in een restaurant als je nog niet zo doorgewinterd bent.
Zijn er bijvoorbeeld ook 'instinkers' waar je op moet letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:55

Dank voor de reacties, de site van de coeliakievereniging had ik inderdaad ook al gelezen. Als je dat allemaal leest, wordt je wel een beetje verdrietig, vandaar dat ik heel nieuwsgierig ben hoe iemand dat in het dagelijkse leven aanpakt enzovoort.

Afvallen is niet het doel hoor, bovendien is het gluten-vrije dieet geen methode om gewicht te verliezen, eerder het tegenovergestelde.

Pizza is lastig met gluten-vrij deeg, dat deeg heeft de gewoonte om uit elkaar te vallen, juist omdat er geen gluten inzitten die als een soort lijm werken (komt de naam ook vandaan), zonder gluten heb je dus minder samenhang. Glutenvrij brood lijkt meer op losse cake dan op gewoon brood bijvoorbeeld.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 14:31

Dank voor alle info, daar heb ik allemaal wel wat aan. Ik ga eens mijn licht opsteken op de websites die jullie noemden en ik ga nog een keertje goed kijken op de site van de coeliakievereniging, om te zien of de liga's inderdaad glutenvrij zijn. Liga's zijn wel makkelijk om bij je te hebben voor als je trek krijgt, een gevulde koek oid zit er dan niet meer in om te nemen om even iets in je maag te hebben.
Hier in Amsterdam zijn genoeg macro-biotische, antroposofische restaurantjes waar ze misschien ook wel gluten-vrij serveren. Alhoewel je daar dus wel heel erg rekening mee moet houden. De avondwinkel hier vlakbij bakt de patat apart van de gepaneerde snacks, dat is alvast een hele geruststelling.

En Prima: jij weet wel heel goed bij welke ziektebeelden een gluten-vrij dieet wordt voorgeschreven, hoe weet je dat allemaal zo goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:22

Ik heb inmiddels genoeg informatie hierover, het is niet nodig om hier verder over door te gaan. Iedereen bedankt voor de hulp iig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __danielle__, __Sannne, Besje, huckellover, MarjanB, moeshie, ogidni, Paloma_Janet, RobinSputnik, sandra1312, spookyskippy, Typhoon, Xanthippe en 60 bezoekers