Valdispert Nacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Valdispert Nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 10:52

Ik gebruik sinds een maandje of wat weer valdispert nacht...
Na een tijdje mega gestresst te zijn, zonder aanwijsbare reden, heb ik die dingen weer gekocht, om een beetje normaal te kunnen slapen (na weken moeilijk onrustig of niet kunnen slapen).
Inmiddels voel ik me al wel weer wat lekkerder in m'n vel zitten, maar ik gebruik ze nog steeds.

Niet elke nacht, maar toch wel regelmatig. Als ik wat onrustig ben, of m'n slaap heel hard nodig heb neem ik er eentje, of twee.
Nu heb weer wat last van 'nare' dromen. Ze zijn (nog) niet vervelend aan het worden, maar ze zijn er wel...
En altijd gaan ze overigens vrijwel altijd over hetzelfde: vluchten (voor wat dan ook, op welke manier dan ook).

Nu vraag ik me af of het door die pillen kan komen? Het is een natuurlijk middel, en er staat op aangegeven dat 'voor zover is bekend het middel lange tijd gebruikt kan worden'. En daarnaast neem ik ook niet de maximale dosis (dat is drie, ik neem er nooit meer dan twee), en ook niet elke nacht...

Maar naast de terug komende dromen (waar ik overigens lange tijd geleden ook ontzettend 'last' van had, en toen gebruikte ik valdisper nacht nog niet), heb ik de laatste tijd ook behoorlijke hoofdpijn overdag. Ik heb al redelijk vaak hoofdpijn, maar de laatste tijd is het weer wat erger en komt het wat vaker op een dag terug.
Of het komt door school of derglijks (computer?), maar vraag me ook af of er een eventueel verband is tussen de hoofdpijnen en het gebruiken van valdispert nacht... Over eventuele bijwerkeingen van het product heb ik nog niets kunnen vinden, en staat ook niet (naar mij weten, of ik lees er overheen) op de bijsluiter.

Dus mensen die ervaring hebben met het gebruik van dit => Tell me Lachen Ook eventuele ervaringen en hoe jullie tegenover het gebruik ervan staan...

Ik zag oveirgens laatst ook dat er Valdispert Nacht - extra sterk (zwaar of weet ik veel wat) in de winkel lag... DIe wilde ik eerst nemen, maar dacht dat ik het beter bij de Valdispert Nacht kon houden, die ik vroeger ook gebruikte (tijdens mij hevige heimwee tijdens uit huis slapen).
Iemand ervaringen met beiden soorten, en is er een duidelijk verschil tussen de 'gewone' en de 'extra sterkt' ?

Ervaringen, verhalen en antwoorden op mijn vragen zijn welkom OK dan!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:57

Er is een duidelijk verschil tussen beide soorten, in de sterke zit ook melatonine wat je helpt bij het slaperig worden. Mijn man heeft het wel eens gebruikt maar zonder bijwerkingen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:04

Ik vind dat je bij dit soort klachten toch beter een huisarts kunt raadplegen, dan zelf te gaan klooien met zelfzorgmiddelen.

Verder heb ik geen ervaring met Valdispert (hoewel ik het wel verkoop Bloos ). Succes iig Knipoog

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:06

Ik denk, dat de reden is van een drukke tijd achter de rug hebben.
In je slaap verwerk je dat.
En dan kun je ook gaan dromen, kunnen leuke of nare dromen zijn maar is gewoon de vewerking van.
Ik herken het ook wel, en inderdaad als ik gedroomd heb, word ik ook met hoofpijn wakker.
Ik denk niet dat het met valdispert nacht heeft te maken.
Iedergeval anders even een bezoekje aan je HA!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:24

Ik heb ook valdispert gebruikt voor een weekje tijdens mijn examen want ik was helemaal niet gestresst, maar s nachts kon ik dan weer niet slapen en overdag was ik onwijs kalm. Ik had wel me energie hard nodig voor me examens dus heb ze daarom gehaald.

Ik heb geen klachten gehad, wat je zelf al aangeeft kan de hoofdpijn komen doordat je teveel achter de pc zit en wat serena al zegt kan het allemaal komen doordat je een drukke tijd achter de rug hebt.

Ik zou toch even anders naar de huisarts gaan.
Ik hebt rouwens ook wel eens goede nachtrust thee gebruikt van zonnatura, dat helpt ook erg goed

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:37

Ik heb thuis ook Valdispert, gebruik het dan wel niet voor de nacht maar ik heb er nooit problemen ofzo mee gehad!

Idd zoals de meeste zeggen zou ik maar naar de huisarts gaan voor de zekerheid.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:43

Ik denk eerder dat je de dromen hebt vanwege problemen die je niet verwerkt hebt (die problemen zullen ook die stress geven). Wat de problemen zijn weet ik natuurlijk niet, maar ik heb wel gelezen dat je het toen erg moeilijk had met de dood van je verzorgpaardje. Problemen en bijbehorende symptomen zijn helaas niet weg te stoppen met slaapmidddelen als Valeriaan. Ook een Bachje haalt je problemen niet weg maar kan alleen helpen om het zelf op te lossen. Ikzelf ken een heel aardige para-praat-mevrouw waar ik zelf altijd naar toe ga als ik zulk soort klachten heb. Ik weet niet of je ook zo iemand kent maar ik weet zkere dat zo iemand je heel goed kan helpen.

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 10:32

Ik ken niet echt zo'n praat iemand, en ben zelf ook niet echt een prater. Ik zet het redelijk makkelijk op papier, praten over zulk soort dingen doe ik eigenlijk niet veel, ook omdat ik daar gewoon niet de juiste personen voor ken.

Ik kan zelf niet echt een aanwijsbare reden vinden... Het verdriet van Genderose is nu wel over... Natuurlijk mis ik haar wel, maar heb het al een plekje kunnnen geven. Ik heb het idd moeilijk gehad met Gennies dood, en na dat heb ik ook een tijd last gehad van nachtmerries en dromen, maar die zijn uiteindelijk weer verdwenen...

Naar de dokter gaan zou ik ook niet zo snel doen. Wat moet ik dan zeggen? "Meneer, ik kan niet zo goed slapen, en heb steeds dezelfde dromen". Betekenis ervan lijkt me duidelijk, en heb ik inmiddels ook een aantal maal weer terug gevonden als ik om betekenissen zocht. Al zou ik zelf niet kunnen weten wat het zou kunnen zijn. Ik denk dat ik dan ook enkel een of ander medicijntje ervoor krijg...
Maar ik kan het wel ter sprake brengen, ik moet binnenkort toch even richting huisarts, en kan ik het altijd bij mijn 'klachten-lijstje' voegen Lachen

Ik ben juist eindelijk weer wat stabiel, niet depresief, zit redelijk lekker in m'n vel (dat is wel anders geweest)... Enkel de onrust... Een reden dat ik dat nu heel veel heb, kan waarschijnlijk ook liggen aan het feit dat ik nu heel weinig doe... Hiervoor heb ik 3 jaar dag in dag uit, elke dag weer, hele dagen in de weer geweest met paarden. Nu zit ik de hele week thuis, en kom ik enkel op zaterdagen bij paardne. NIet dat ik me verder dood verveel, en nooit buiten kom. Ik doe veel aan fietesen Lachen