Rot kat! (oftewel: Hoe wreed kan de natuur zijn)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:23

Ik begin steeds meer te begrijpen dat als mensen tegen een muur aan lopen van de eigenaren, zoals mensen dat bij Laura denk ik kunnen ervaren, ze die woede op de kat gaan richten! Puur uit frustratie dat je die katten niet uit je tuin krijgt.

ik vind het bijzonder egoistisch en egocentrisch nagedacht van de katteneigenaren die er ook zo over nadenken. Met name als de iegenaar er dus niets aan wil doen!

Mijn conclusie: De baasjes zijn net zo eigenwijs en niet op te voeden als een kat!!! Misselijk

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:44

nee Prima, het is gewoon voor katteneigenaren kiezen tussen twee kwaden;
1.kat binnen houden, wat ze over het algemeen niet erg zullen waarderen
2.kat naar buiten met alle gevolgen van dien.

Ik kies dus voor het laatste omdat ik het zielig vind om een kat op te sluiten. Een hond laat je ook een keer of 4 op een dag uit, terwijl die makkelijk 12 uur zijn plas op kan houden, maar je doet het omdat je het hem gunt. Je gaat ook met hem wandelen en gaat niet direct na de plas en poep naar huis, toch?? Precies.. omdat je hem dat gunt.
Een kat kan je ook binnen houden, maar je gunt hem de vrijheid zoals het hoort te zijn
dat dieren niet in huizen horen ben je hopelijk met me eens??

trouwens, wat vind je van vogels in een kooi, of konijnen of cavia's in een hok? Ik vind dat helemaal niets.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 09:46

excuses Prima, ik meen een goed aantal dingen aan te hebben gedragen die ik wél doe omdat ik rekening houd met mijn buren. Het enige wat ik niét doe is mijn katten binnenhouden.

Het enige wat jij wil lezen is dat ik mijn katten ga opsluiten. Mij pbtjes sturen dat ik op moet geven en jullie gelijk moet geven heeft geen nut hoor. Wat betreft dat jij je mening bijstelt als je ziet dat je ongelijk hebt, daar geloof ik geen snars van. Niet dat jij ongelijk hebt, want in dit geval kan niemand ongelijk hebben. Maar dat er twee meningen zijn en de jouwe niet persé de waarheid is, schijn jij moeilijk in te kunnen zien. Een punt laten rusten voordat de tegenpartij 'toegegeven' heeft schijnt ook te lastig te zijn.

Laat mij maar lekker egoistisch zijn dan. Gooi d'r maar lekker wat termen en kotssmileys tegenaan. Als jij je daar beter van voelt... Laat maar hoor Gaaaap

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:30

Nee hoor dat wil ik helemaal niet lezen. Ik wil alleen lezen, dat een katteneigenaar alles in zijn werk zou stellen om iets te doen aan het probleem katoverlast, wanneer er sprake is van overlast. That's it. Dat komt bij jou niet naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:31

Precies Laura, helemaal mee eens. Bovendien zijn katten buitendieren, dus eigenlijk vind ik dat jij juist NIET egoistisch bent Haha!

PB-tjes sturen om je gelijk proberen af te dwingen zijn wel heel erg kinderachtig, mijn nichtje van 8 doet dat ook altijd. "Zeg nou maar gewoon dat ik gelijk heb"

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:51

het valt me wel op dat je op onze antwoorden zoals die laatste van nappie niet antwoord.
Valt me altijd op bij mensen hoor, als er gewoon niets tussen te krijgen valt, dan reageren ze er niet op. Hotdog doet dat ook. . Ik geef ze dan altijd gelijk als ik tegen zoiets aanloop en stel evt mijn mening bij!

groetjes,
Bas


Dat was mijn pb. Ik merkte gewoon op, en dat zie ik helemaal bij jou hotdog, dat mensen niet een reactie geven op bepaalde zaken. That's it.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:11

juist. Jij snapt niet dat er mensen zijn die iets maar laten liggen als ze duidelijk op een dood punt stuiten. Wat heeft het nou voor zin om daar verder op in te gaan terwijl de andere partij zijn mening toch al gevormd heeft?

Oh en Prima, wie had het ookalweer over beter lezen?
Citaat:
Ik wil alleen lezen, dat een katteneigenaar alles in zijn werk zou stellen om iets te doen aan het probleem katoverlast, wanneer er sprake is van overlast. That's it. Dat komt bij jou niet naar voren.

Mag ik even verschillende dingen uit mijm voorgaande beichtjes quoten?
Citaat:
We hebben ze allemaal een belletje omgedaan

Citaat:
Halve sinasappelschillen (uitgeperste) met mottenballen erin (kamferbolletjes die je tussen de kleding kan doen dat de motten er niet in kunnen zitten) Tussen je plantjes zetten, dat houdt poes wel weg. En anders zelf een kat nemen, die beschermt zijn territorium en dan heb je maar één kat in je tuin lopen
Citaat:
De enige oplossing lijkt mij om de kattenvrijheid te beperken (en onze katten mogen enkel tussen 12 en 6 naar buiten) en van de buurman om wat meer respect te hebben voor mijn kat.

Citaat:
Wij hebben onze jonge katjes ook aan een tuigje gehad in de tuin. Nou, mensen, ik moet zeggen dat ik ze beter los buiten kan laten, want op het moment dat ze hun angst kwijt waren gingen ze in de bomen klimmen (heb mijn kat er eens uit moeten redden, die hing zichzelf bijna op) en door bosjes heenjagen waardoor ze door hun eigen lijn verstrikt raakten. Geen optie dus helaas.



Dus wat wil je nou?

Jij kan alleen maar tevredengesteld wordne met een antwoord dat ik mijn katten niet meer naar buiten doe, dat blijkt hier wel uit. Mag ik als tegenpartij ook even opmerken dat niemand van de anti-katten mensen er zelf iets aan zou willen doen, als eens onbevooroordeeld tegen een probleem (of kat)aankijken? Oplossingen aandragen? Het moet dan wel van beide kanten komen he.

Percy

Berichten: 12078
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:17

Desiree schreef:
Krijsende kinderen, gatver, ook ZEER irri! Tsja mensen, ik zie dat we op allerlei manieren tegen hetzelfde aanlopen. Ik wil dit probleem voor mij oplossen door buiten te gaan wonen, ik wil niet meer in een woonwijk. !


Mag ik je hier even uit de droom helpen? Juist in het buitengebied barst het namelijk van de loslopende katten. Vrijwel iedereen hier heeft meerdere katten (ook voor de muizen uiteraard) die loslopen. Zo tegen de lente beginnen de katers te vechten en word ik regelmatig wakker van de herrie.
Dat is hier heel normaal en hoort erbij. Als je geen katten in je tuin wil moet je dus zeker niet op een boerderij gaan wonen.

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:32

lis"]
1.kat binnen houden, wat ze over het algemeen niet erg zullen waarderen
[/qoute]

Hm, ik zie niet dat die van mij er erg veel problemen mee hebben. Bovendien vind ik ze liever niet terug vastgespijkerd aan een boom, vergiftigd, platgereden of uitelkaar gescheurd......

[quote="lis schreef:
trouwens, wat vind je van vogels in een kooi, of konijnen of cavia's in een hok? Ik vind dat helemaal niets.


Ik in principe ook niet, daarom ben ik ook tegen het aankopen van dieren uit een dierenwinkel. Al mijn dieren (ook de cavia's) komen uit de opvang of zijn afgestaan. Maar om nou mn cavia's los te laten met twee grote katten binnen, lijkt me niet wijs.....

Die diertjes die er nu zijn, zijn er nou eenmaal, en ik probeer voor de mijne zo goed mogelijk te zorgen. Ik geloof niet dat ik ze daar nou zo vreselijk mee kwel. Nieuwe diertjes daarintegen (katten, honden, cavia's, ratten, vogels etc.) zouden niet zo sterk moeten mogen aanwassen, omdat er al zoveel zijn zonder baasje, en dat worden er alleen maar meer. met alle overlast die daaruit volgt.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:51

ik bedoelde eigenlijk een; buitenkat voortaan binnen houden, Cer.
Ik zeg niet dat binnenkatten er problemen mee hebben om binnen te zijn, maar katten die buiten gewend zijn hebben er wel problemen mee om voortaan binnen te zitten.

Ik heb mijn dieren ook óf uit de opvang, óf overgenomen van bezitters die er geen zin meer in hadden.

Verder; dieren verkopen in dierenwinkels zou verboden moeten worden. Er zouden alleen hobbyfokkers mogen zijn, die bij verkoop de dieren zou moeten enten en ontwormen. Verder vind ik 15 gulden voor een konijn veeel te weinig geld. Iedere 10 jarige kan met 1 maand zakgeld een konijn kopen, met alle gevolgen van dien.

Ik wil trouwens nog een paar voorwaarden stellen waaronder ik vind dat katten naar buiten mogen;
a; kattenbak in huis
b; gesteriliseerd/gecastreerd
c; pas na het eten naar buiten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:22

Met alle respect Laura:

quote Laura:
De enige oplossing lijkt mij om de kattenvrijheid te beperken (en onze katten mogen enkel tussen 12 en 6 naar buiten) en van de buurman om wat meer respect te hebben voor mijn kat.

Waar slaat dat nou op??? Klinkt stom vind ik.

Maarja laten we er idd maar mee stoppen.

Ik weet wel 1 ding: Mocht ik ooit in die situatie komen, waarbij de katten voormij voor een grotere overlast zorgen dan me lief is, en het baasje niet wil meewerken, dan los ik het zelf wel op.
Laatst bijgewerkt door Prima op 29-03-02 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:32

Slapen Oho wat een gemelk hier de hele tijd,kan hier geen slotje op of zo?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:35

Ben het voor de volle honderd % met prima , napoleon en desiree eens.
Ik vind ook dat katten maar binnen moeten blijven. En als je dat zielig vind dan moet je ze niet nemen.

Ik heb toevallig een kindje die het leuk vind om in de zandbak te spelen. Denk maar niet dat hij dat mag van mij. Bah die hele bak ligt vol met kattenschijt. Boos! Boos! Boos! Boos!

En ook mijn ouders hebben altijd last van die katten in de tuin. No problemo hoor, ze gooien de hond naar buiten en weg kat!! Extreme duivel Extreme duivel
Het is toch belachelijk dat je zelf geen kat wil dat je die van een ander dan wel in je tuin krijgt. En trouwens hoge schuttingen helpn niets hoor. Die katten klimmen er gewoon overheen.

Trouwens hondenschijt stap je als het goed is niet zomaar in,want er zijn zat uitlaatplaatsen in nederland, daarom word er ook zo belachelijk veel hondenbelasting betaald.

MIjn honden schijten netjes op t schijtveld hoor, niemand die er last van heeft. En mocht er per ongeluk een keer op de stoep gescheten worden dan ruim ik het wel op.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:36

Sundancer schreef:
:Z Oho wat een gemelk hier de hele tijd,kan hier geen slotje op of zo?



Waarom dat nou weer dan?
Omdat hier een goede discussie gevoerd wordt toevallig?
Als je er last van hebt gewoon niet lezen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:40

obsession"]
[quote="Sundancer schreef:
:Z Oho wat een gemelk hier de hele tijd,kan hier geen slotje op of zo?



Waarom dat nou weer dan?
Omdat hier een goede discussie gevoerd wordt toevallig?
Als je er last van hebt gewoon niet lezen.
[/quote]

Ja idd en goeie discussie zijn al zo schaars zonder dat iedereen op zijn achterste benen gaat staan (zeg maar steigeren ipv bokken!)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:44

Katten mogen van mij buiten lopen..het zijn net zoals wij ook wezens op deze aarde,trek je er dan niet van aan.....

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:50

Sundancer schreef:
Katten mogen van mij buiten lopen..het zijn net zoals wij ook wezens op deze aarde,trek je er dan niet van aan.....



Gaat niet zo heel makkelijk als ze je tuin volschijten en je konijn vermoorden ( niet die van mij in dit geval)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:50

Jaja.....bedankt voor je bijdrage!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:52

Je kunt katten die gewend zijn buiten te komen niet binnen houden punt. Bovendien vind ik persoonlijk schreeuwende en blerende kinderen buiten vreselijk. Vind ik dan dat kinderen binnen moeten blijven? Nee. Bovendien zijn er prachtige zandbakken te koop met een deksel, zodat je geen last hebt van kattenpoep. Hondenuitlaatplaatsen? Hier vind je ze niet. Leven en laten leven is mijn motto, en dat betekent zeker je niet je overal over op lopen winden en je gelijk willen halen!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:59

hotdog schreef:
Je kunt katten die gewend zijn buiten te komen niet binnen houden punt. Bovendien vind ik persoonlijk schreeuwende en blerende kinderen buiten vreselijk. Vind ik dan dat kinderen binnen moeten blijven? Nee. Bovendien zijn er prachtige zandbakken te koop met een deksel, zodat je geen last hebt van kattenpoep. Hondenuitlaatplaatsen? Hier vind je ze niet.


Je moet je kat ook niet laten wennen aan buiten lopen.

Kinderen zijn niet met katten te vergelijken dacht ik zo. Mijn kind schijt niet in andermans tuin en loopt daar zelfs niet eens.
HIj zal ook geen konijnen gaan vermoorden of een ander dier.

IK ga echt geen deksel aanschaffen voor de zandbak die hier voor op het pleintje is aangelegd voor de kinderen. MIsschien kan ik alle katteneigeneraen in de buurt eens vragen of zij er eentje willen financieren met zn allen? Ik woon zelf in een flat en ons balkon is helaas te klein voor een zandbak( met deksel)

Heus wel dat ze bij jullie ook hondenuitlaatplaatsen hebben , je maakt het mij niet wijs dat die er niet zijn.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:02

obsession schreef:
Ik heb toevallig een kindje die het leuk vind om in de zandbak te spelen. Denk maar niet dat hij dat mag van mij. Bah die hele bak ligt vol met kattenschijt. Boos! Boos! Boos! Boos!

En ook mijn ouders hebben altijd last van die katten in de tuin. No problemo hoor, ze gooien de hond naar buiten en weg kat!! Extreme duivel Extreme duivel
Het is toch belachelijk dat je zelf geen kat wil dat je die van een ander dan wel in je tuin krijgt. En trouwens hoge schuttingen helpn niets hoor. Die katten klimmen er gewoon overheen.

Trouwens hondenschijt stap je als het goed is niet zomaar in,want er zijn zat uitlaatplaatsen in nederland, daarom word er ook zo belachelijk veel hondenbelasting betaald.

MIjn honden schijten netjes op t schijtveld hoor, niemand die er last van heeft. En mocht er per ongeluk een keer op de stoep gescheten worden dan ruim ik het wel op.


ik heb toevallig ook een kindje, maar was zo slim om een afsluitbare zandbak te kopen. misschien een ideetje?? Wel zo netjes van die katten he? dat ze hun poep netjes in zand begraven. Kunnen zij niet weten dat dat jouw kindjes zandbak is.

Wees blij dat mensen de katten nemen. als ze gewoon wilde dieren zouden zijn, zou het binnen no time een plaag zijn, aangezien ze zich als konijnen voortplanten. Uitsterven doen ze niet hoor, genoeg vogels, muizen en ratten te vreten in Nederland.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:04

Effe terugkomen op wat Prima zei (en daar sloeg het verhaal op met dat bord met: bedankt voor het overrijden van onze katten. Alsof 'wij' er iets aan kunnen doen)
Ik krijg wel eens de indruk (en daar komen mijn negatieve gedachten over mensen weer Lis...) dat mensen niet remmen voor dieren uit onverschilligheid. en dat gevoel Prima, lees ik uit die woorden die op dat bord geschreven waren. Ik erger me daar zelf ook aan.
en dan nog iets wat Laura zei, dat mensen steeds en steeds meer rekening met elkaar moeten houden, omdat het land voller wordt. Ik denk dat dat een grens heeft. en dat deze grenzen overschreden worden waardoor intolerantie ontstaat. Als je continu rekening met elkaar moet houden, houdt dat ook in dat er een stukje eigen vrijheid ingeleverd moet worden. En soms wordt er dus te veel inlevering van vrijheid geeist.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:06

lis"]
[quote="obsession schreef:
Ik heb toevallig een kindje die het leuk vind om in de zandbak te spelen. Denk maar niet dat hij dat mag van mij. Bah die hele bak ligt vol met kattenschijt. Boos! Boos! Boos! Boos!


ik heb toevallig ook een kindje, maar was zo slim om een afsluitbare zandbak te kopen. misschien een ideetje?? Wel zo netjes van die katten he? dat ze hun poep netjes in zand begraven. Kunnen zij niet weten dat dat jouw kindjes zandbak is.

Wees blij dat mensen de katten nemen. als ze gewoon wilde dieren zouden zijn, zou het binnen no time een plaag zijn, aangezien ze zich als konijnen voortplanten. Uitsterven doen ze niet hoor, genoeg vogels, muizen en ratten te vreten in Nederland.
[/quote]

Zie over die zandbak mijn reactie hierboven.

Mensen moeten hun kat ook onvruchtbaar maken(aangezien ze overal en nergens rondlopen) dan planten ze zich ook niet voort als konijnen en komen ze ook niet in het wild te leven.
Waarom nemen mensen eigenlijk een kat als ze die toch heel de dag maar buiten laten lopen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:09

Waarom zou ik mijn kat niet buiten laten lopen? Waarom nemen mensen schreeuwende en blerende kinderen mee naar hengstenshows of restaurants? Dat vind ik nou egoistisch, tegenover het kind en de rest van de bevolking die die gelegenheden bezoekt. ik kan het ze echter niet verbieden. En kan ik me er druk over maken of niet. ik kies voor het laatste, dat leeft een stuk makkelijker.

En dan heb ik het nog niet eens over mensen die kinderen nemen die van mijn belastingcenten onderhouden worden en waar ik ongewild mee geconfronteerd wordt als ik iets leuks wil doen. Dus waarom niet een dekseltje kopen voor de zandbak op het plein? Als jou dat ergernis scheelt, ik zou het wel weten, kopen zo'n deksel!

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:11

Nou sorry maar een kat is een soort rovertje. Hij hoort dus eigenlijk buiten. Als een kat buiten hoort dan gaat hij constant aan je kop lopen zeuren dat hij naar buiten wil en daar word je dan op een gegeven moment ook knettergek van. Nou heeft die van ons een hekel aan slecht weer en ligt ook heel vaak voor de kachel, kijkt goed uit (hij heeft waarschijnlijk eerder op een flat gezeten waar ie nooit buiten kwam) maar iemand neemt echt geen kat in de hoop dat hij overreden wordt ofzo. Mensen nemen een kat uit liefde voor zo'n diertje. Hij brengt gezelligheid in huis en vooral als je vrijgezel bent is het fijn om een beest om je heen te hebben. Het is niet altijd de schuld van het baasje als je kat overreden wordt. Onze kat is ook overreden. Hij was al eens aangereden en was sinds die tijd bang voor auto's en omdat er een of andere gek het leuk vond om hard langs te komen racen schatte onze kat hem verkeerd in en zat eronder. Die auto was nog zo asociaal om door te rijden. Het is al een hele tijd geleden maar als ik die vent nu nog tegen kom dan weet ik niet wat ik ga doen. Wij hebben al zoveel katten gehad en daarvan is er maar eentje overreden. In ieder geval in de 16 jaar dat ik leef was het er maar 1, van de 7 ofzo. Nou woon ik ook niet in de stad ofzo, maar wij zitten wel bij een drukke weg in de buurt.
Laatst bijgewerkt door :)Ikkuh:) op 29-03-02 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt