Wáárom zijn mensen zo dóm?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Wáárom zijn mensen zo dóm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 20:24

Ik raak er zó gefrustreerd van wat voor ongelofelijk stomme opmerkingen er af en toe gemaakt worden Frusty Al die mensen die ontzettend bevooroordeelde (en kwetsende) uitspraken doen over onderwerpen waar ze duidelijk niet veel vanaf weten.... Het is toch niet zo moeilijk om even na te gaan of het *klopt* wat je zegt???

De nummer 1 van onzin-argumenten die ik constant hoor: 'In Turkije worden ook geen hoofddoekjes gedragen, waarom hier dan wel? '
Denk je nou echt dat Turkije het alleenrecht op de islam heeft? Er zijn ongeveer 10.000 verschillende vormen vd islam (net als t christendom protestanten & katholieken, etc heeft); sommige mét en sommige zónder hoofddoeken.... Verder worden er óók in Turkije op sommige plekken hoofddoeken gedragen, en bovendien: moet alles hier maar net zo gaan als Turkije?

En al die figuren die maar denken dat ze alles weten over Bush omdat ze 'fahrenheit 9/11' hebben gezien: denk je nou werkelijk dat die film de volledige objectieve waarheid is? Lips are sealed

Ik word er op momenten zó moe van.... Even *nadenken* is ook een kunst... En een lesje (politieke) geschiedenis + logisch argumenteren zou het merendeel van de nederlanders ook geen kwaad doen...

Adem in....adem uit...oke....stoom weer afgeblazen: eliane is weer rustig Vork )

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:29

Niet gefrustreerd raken, je bent nog zo jong en je zal waarschijnlijk in je leven nog zoveel hondenkoppen tegen komen.... ik ben het helemaal met je eens. Zoek de mensen welke je wel smaken, laat de andere lekker gaan, scheelt je 10 jaar van je leven.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:30

Eliane schreef:
Ik raak er zó gefrustreerd van wat voor ongelofelijk stomme opmerkingen er af en toe gemaakt worden Frusty Al die mensen die ontzettend bevooroordeelde (en kwetsende) uitspraken doen over onderwerpen waar ze duidelijk niet veel vanaf weten.... Het is toch niet zo moeilijk om even na te gaan of het *klopt* wat je zegt???

De nummer 1 van onzin-argumenten die ik constant hoor: 'In Turkije worden ook geen hoofddoekjes gedragen, waarom hier dan wel? '
Denk je nou echt dat Turkije het alleenrecht op de islam heeft? Er zijn ongeveer 10.000 verschillende vormen vd islam (net als t christendom protestanten & katholieken, etc heeft); sommige mét en sommige zónder hoofddoeken.... Verder worden er óók in Turkije op sommige plekken hoofddoeken gedragen, en bovendien: moet alles hier maar net zo gaan als Turkije?




Nee, alles moet hier net zo gaan als in Nederland en voor zover ik weet horen er geen hoofddoekjes in de Nederlandse cultuur hoor.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:31

En zeeuws meisje dan?

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 20:36

Mobick: thanks voor je advies Knipoog ...je hebt helemaal gelijk, maar ik vind het moeilijk om me daar niet over op te winden...

Mereltje schreef:
Nee, alles moet hier net zo gaan als in Nederland en voor zover ik weet horen er geen hoofddoekjes in de Nederlandse cultuur hoor.

Zo bedoelde ik het niet: ik bedoelde alleen dat hoe het ergens anders aan toegaat echt totaal géén argument is over hoe het hier zou moeten zijn. Dan kan je net zo goed zeggen dat er omdat er in Amerika nog de doodstraf is we dat hier ook maar moeten invoeren, want de misdaden die gepleegd worden zijn net zo erg. Of, omdat in Saoedi-Arabië non-moslims niet naar Mekka mogen (op straffe van onthoofding) wíj maar moeten invoeren dat moslims hier Amsterdam niet meer inmogen. Dat is een totale nonsens-redenering, snap je? Lachen

En voor zover ik weet is in Nederland en de Nederlandse cultuur iedereen vrij om te doen en laten wat die persoon zélf goedkeurt

Maar goed, het was niet mijn bedoeling om met dit topic een nieuwe discussie over hoofddoekjes aan te gaan: ik heb het over mensen die verkeerd redeneren en bevooroordeelde uitspraken doen Knipoog

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:37

Mereltje schreef:
Nee, alles moet hier net zo gaan als in Nederland en voor zover ik weet horen er geen hoofddoekjes in de Nederlandse cultuur hoor.


Mc Donalds en Burgerking ook maar platgooien dan?

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:38

mobick schreef:
En zeeuws meisje dan?


Oke, maar dat is iets anders Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:39

Mereltje schreef:
Oke, maar dat is iets anders Knipoog


...want?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:40

Ik zie nu op Nederland 1 waarom eigenlijk sluiers gedragen worden

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:40

Mereltje schreef:
Oke, maar dat is iets anders Knipoog


Waarom? Een hoofddoek is een hoofddoek.
Ben je weleens in Staphorst geweest?

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:41

Nope ben ik niet.
Dat vind ik anders omdat dat niet gedragen wordt voor de Islam.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:42

Mereltje schreef:
Nope ben ik niet.
Dat vind ik anders omdat dat niet gedragen wordt voor de Islam.


Mag je wel een joodse keppel op in Nederland?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:44

Mereltje schreef:
Nope ben ik niet.
Dat vind ik anders omdat dat niet gedragen wordt voor de Islam.

niet alleen voor de islam wordt een hoofddoek gedragen hoor.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:47

Mijn oma doet ook een hoofddoek op als het regent

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:47

Ik zie ook wel eens boerinnetjes met hoofddoekjes lopen Knipoog

Het is maar wat je er mee wilt uitdragen, als je dat al wilt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:51

Weet je, als ik geloofsovertuigingen moet benoemen op de schaal van ergerlijkheid, dan staan 'hoofddoekjes' in het lichtblauw en 'Jehova's getuigen' in het knalrood-met-zwaailichtjes.

Nederlandse cultuur, is dat. Geef mij dan maar meiden met hoofddoekjes.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:54

lies schreef:
Mc Donalds en Burgerking ook maar platgooien dan?


En Kemtucky Fried Chicken en alle Chinezen, Indiasen, Italianen, en Shoarmazaken erbij. *LOL* Tong uitsteken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:55

Mhhh wellicht dat je mij ook bedoelt want ik was aardig enthousiast na fahrenheit 911, Knipoog maar ik hoop toch wel te kunnen zeggen dat ik altijd zoveel mogelijk kennis omtrent een onderwerp probeer te vergaren en diverse zienswijzen en kanten van een discussiepunt probeer te bekijken. Maar je hebt helemaal gelijk. Hoogtij van die dommigheid vond ik rond de verkiezingen waarbij iedereen dacht overal verstand van te hebben... Haha!

Overigens vind ik het nog dommer wanneer je je standpunt niet aan durft te passen wanneer je ongelijk blijft; die koppigheid is zo zonde. Ik heb wel respect voor mensen die na een goede argumentatie kunnen toegeven dat jij ook een punt hebt ipv te roepen: Maar ik vind dat het zo is, punt.

AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:57

ArwenLune schreef:
en 'Jehova's getuigen' in het knalrood-met-zwaailichtjes.


Die zijn leuk om te pesten! Elke keer als ze langskomen rennen we naar de deur Lachen , maar ze komen bijna nooit meer bij ons, ze hebben ons door denk ik... Verdrietig

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:03

Laura schreef:
Overigens vind ik het nog dommer wanneer je je standpunt niet aan durft te passen wanneer je ongelijk blijft; die koppigheid is zo zonde. Ik heb wel respect voor mensen die na een goede argumentatie kunnen toegeven dat jij ook een punt hebt ipv te roepen: Maar ik vind dat het zo is, punt.

Dat is het verschil tussen discussie of wedstrijdje wie kan het hardste schreeuwen Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:06

Ethelate schreef:
Dat is het verschil tussen discussie of wedstrijdje wie kan het hardste schreeuwen Knipoog

Of wie het snelst onder zijn hoofddoekkie kan kruipen.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:08

*poging tot on-topic*
Zo'n opmerking als deze:
Mereltje"]
Nee, alles moet hier net zo gaan als in Nederland en voor zover ik weet horen er geen hoofddoekjes in de Nederlandse cultuur hoor.
[/quote]
Is eigenlijk dus precies zo eentje waar ik af en toe echt moe van word... Het is namelijk imo nogal ondoordacht. Want naast wat hierboven al word gezegd; wat is dan volgens jou Nederlandse cultuur? Moeten we allemaal maar weer met klompen lopen oid?
En om idd maar niet te spreken over alle oude vrouwtjes die een sjaaltje om hun hoofd binden als ze naar buiten gaan, zeeuwse klederdracht, of extreme-protestanten waar ook meisjes vaak een soort hoofddoekje dragen.. Heel Nederlands...

Oftewel: je kan niet zo duidelijk zeggen of iets binnen de Nederlandse cultuur past. Volgens mij is het duidelijkste wat je kan zeggen van de Nederlandse cultuur dat het een cultuur van vrijheid is (zoals ik al zei).
[quote="Laura schreef:
Overigens vind ik het nog dommer wanneer je je standpunt niet aan durft te passen wanneer je ongelijk blijft; die koppigheid is zo zonde. Ik heb wel respect voor mensen die na een goede argumentatie kunnen toegeven dat jij ook een punt hebt ipv te roepen: Maar ik vind dat het zo is, punt.

Inderdaad!! Ik heb op Bokt nog maar één keer een soort 'ruzie' gehad, en dat was omdat iemand alleen maar bleef zeggen dat zij toch wel gelijk had, zonder argumenten te geven oid. Dat is zo ont-zet-tend kinderachtig Scheve mond En daar erger ik me dus gigantisch aan!
Zulke gevallen mogen dus wel een lesje debatteren krijgen...

Het is trouwens erg opvallend dat over bepaalde onderwerpen *iedereen* denkt een expert te zijn: idd de verkiezingen, of voetbal tijdens het Wk/EK, uiteraard alle integratieproblemen en alles wat maar met allochtonen en de islam te maken heeft. Ook de oorlog met Irak, en het gedoe rond Israël. Staan ze daarna opeens verkneuterd te kijken van 'Goh, dat wist ik niet' Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:19

Mijn dochtertje draagt bandana's, ook maar verbieden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:20

Mijn zoontje ook trouwens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:34

Tsja, nadat ik fahrenheit 9/11 heb gelezen vond ik het zo interessant dat ik er meer over wilde weten en boeken ben gaan lezen over bush en de amerikaanse politiek enzo.
Ik heb op school een vak Internationalisatie gehad (overigens gehaald met een 9,2 - even opscheppen Knipoog ) waar we met name de integratieproblemen hebben besproken omdat veel Facility managers daarmee in aanraking komen bij allochtoon personeel voor schoonmaakwerkzaamheden ed. Daar heb ik een heleboel interessante dingen opgestoken. Ik laat hier de titel van ons lesboek wel eens vallen als er weer een integratie-discussie is waarbij weer kort-door-de-bocht geroepen wordt dat 'ze zich maar gewoon aan moeten passen'; als je je wat dat betreft verdiept in iets heb je een stuk meer (wetenschappelijke) argumenten om je mening mee te onderbouwen.