16 en dan al zwanger :oo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:58

Waarom doe je het dan niet veilig?
Condoom, goed pil gebruik, waar iedereen bij weet dat het bij overgeven, diarre enz minder werkt.

Als jij je daar netjes aan houd, moet je toch gekke toeren uithalen om zwanger te raken, want in zoveel toeval (pech) geloof ik niet.

Meestal is het toch door onzorvuldig voorbehoedsmiddel gebruik wat je eigen verantwoordelijkheid is of je dan aan sex doet of niet als je weet dat er een factor van mindere werking is.

En dan heb je de verantwoordelijkheid met wat er kan gebeuren ook maar te nemen.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:03

Ben ik absoluut met je eens RK.
Voorbehoudsmiddellen zijn de eerste en belangrijkste stap.
Maar uit dit topic blijkt maar weer dat het niet genoeg is.

Dan lijkt het me toch in het belang van het (toekomstige) kind dat het alleen op de wereld wordt gezet als alle omstandigheden top zijn (en dat mag ieder voor zich bepalen).
Zijn de omstandigheden niet goed en ben je toch zwanger; dan vind ik het fijn dat er zoiets mogelijk is als abortus in Nederland.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:05

Maar goed, dit is mijn mening.
Was wel te verwachten dat mensen het er niet mee eens zouden zijn Knipoog
Geeft niet, zolang iedereen maar de keuzes maakt waar hij/ zij uiteindelijk het gelukkigst mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:09

Citaat:
Maar uit dit topic blijkt maar weer dat het niet genoeg is

Noem me maar achterdochtig, maar dat geloof ik dus niet.
Mij kun je niet wijs maken bij goed pil gebruik + condoom, dat je dan zwanger raakt, hoeveel % kans is daar op?
Dus tienerzwangerschappen, gebeuren imo niet zomaar.
Bij langdeurige relaties, waarin je geen condoom meer gebruikt (als je getrouwd bent, samenwonend bedoel ik dan) is de kans dan nog groter omdat je dan geen condoom meer gebruikt.
Maar ik mag toch hopen dat die jonge grieten beide gebruiken.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:11

Dat mag ik ook hopen!!
zo niet; tja dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:12

Dat bedoel ik dus wennie Lachen

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:15

Maar moet je die grietjes (en hun ouders, die er toch niet echt veel aan kunnen doen) dan straffen door ze te "dwingen" het kind te houden?
Dat vind ik persoonlijk wat ver gaan. Je moet er wel vrijwillig voor kiezen. En als je er niet voor kiest (ook al ben je op zo'n domme manier zwanger geraakt) dan is abortus toch wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:19

Ik hou niet zo van moord, daar ligt het misschien aan dat ik zoiets heb, denk ff na voordat je met iemand het bed induikt en draag de evt. bijbehorende consequenties.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:21

Ik ben ook niet voor moord, wel voor abortus in een vroeg staduim.
Ben het wel met je eens dat jongeren wel even mogen nadenken over de consequenties als ze met iemand sex hebben.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:21

Ten eerste:

"Grietjes", lekkere benaming voor mensen van 16

Ten tweede ben ik het eens met runningkawa. Als je zwanger bent geraakt is het meestal je eigen schuld, maar er zijn andere oplossingen dan abortus. Wat denk je van adoptie? Als je het kind niet wilt hebben kun je het altijd nog opgeven voor adoptie, daar maak je mensen zielsgelukkig mee, in plaats van dat je een leven vroegtijdig stopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:22

Wat is vroeg?
De eerste paar weken, oke
Maar meestal zijn die dozen te bang wat te zeggen en zitten ze helemaal aan de laatste tijd en daar vind ik het al niet meer verantwoordelijk.
Maar goed, dat is dus mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:23

Rainie schreef:
Ten eerste:

"Grietjes", lekkere benaming voor mensen van 16


zeg je misschien zelf ook wel als je 30 bent Lachen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:24

Misschien, maar voor mensen van 16 klinkt het net alsof je denkt dat ze achterlijk zijn...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:26

wennie schreef:
Verder vind ik de opmerking; "Geen sex totdat je de gevolgens kan dragen" nergens op slaan. Mijn tante is 43 jaar, wil ook geen kinderen; mag die dan ook geen sex hebben?


Een vrouw van 43 kan de verantwoordelijkheid voor een kind veel beter dragen dan een meisje van 15 (of jonger of wat ouder)... Dus ik vind die opmerking wel ergens op slaan... Een vrouw van 43 is volwassen en heeft voldoende levenservaring, een meisje van 15 nog niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:26

Sommige vind ik ook achterlijk *shoot me* Bloos!
Daar bedoel ik dus diegene bij die zonder goed beschermt te zijn het bed induiken.
Ja, die vind ik namelijk niet erg snugger en daarom al helemaal niet eens volwassen genoeg voor sex, maar zeg dat maar eens tegen een blonde puber

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:31

Rainie schreef:
Ten eerste:

"Grietjes", lekkere benaming voor mensen van 16

Ten tweede ben ik het eens met runningkawa. Als je zwanger bent geraakt is het meestal je eigen schuld, maar er zijn andere oplossingen dan abortus. Wat denk je van adoptie? Als je het kind niet wilt hebben kun je het altijd nog opgeven voor adoptie, daar maak je mensen zielsgelukkig mee, in plaats van dat je een leven vroegtijdig stopt.


Dus een klompje cellen weghalen (want dat is het, in het beginstaduim) is niet goed, maar een volmaakt kindje weg geven wel?
Denk ook niet dat je het kindje daar heel erg gelukkig mee maakt. Immers; hij was ongewenst.....
Maar met adoptie heb ik, eerlijk gezegd, geen ervaring in mijn omgeving.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:31

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoeveel volwassen vrouwen ongewenst zwanger raken, daar wordt geen aandacht aan besteed (niet dat dat nodig is, maar niet alleen jongeren worden ongewenst zwanger!)

En ja, mensen die met alleen een condoom het bed in duiken zijn niet verstandig bezig.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:33

wennie schreef:
Dus een klompje cellen weghalen (want dat is het, in het beginstaduim) is niet goed, maar een volmaakt kindje weg geven wel?
Denk ook niet dat je het kindje daar heel erg gelukkig mee maakt. Immers; hij was ongewenst.....

Maar de meeste meisjes willen niet weten dat ze zwanger zijn. Ze willen er niet mee worden geconfronteerd en daarom komen ze er vaak pas laat achter dat ze zwanger zijn. En dan is het geen klompje cellen meer, maar een baby.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:46

Er zullen echt genoeg meiden zijn die het niet veilig gedaan hebben, en daardoor zwanger zijn. Maar er gebeuren ook ongelukjes. En dan kan je zeggen dat je daar niet in gelooft, maar het is toch echt wetenschappelijk bewezen dat pil + condoom niet 100% bescherming biedt. Het kàn dus wel...

Ik vind het ieders eigen keus of je het kind houdt of niet. Als je zwanger bent op je 16e en denkt je kind geen goede toekomst te kunnen bieden, en je besluit het kindje niet te houden, dan vind ik dat ook een moedige beslissing. Reken maar dat zoiets emotioneel heel zwaar is, ook voor 'grietjes' van 16. Dan kan je wel zeggen dat je ook voor adoptie zou kunnen kiezen, maar dat is emotioneel denk ik nog zwaarder dan abortus. Je loopt toch 9 maanden met het kindje in je buik, dat na de geboorte meteen van je afgenomen wordt...

Ik heb enorm veel respect voor meiden die het kindje besluiten te houden, maar in de andere beslissing kan ik me ook heel goed vinden. Je besluit tot datgene wat jou op dat moment het beste lijkt. Als jij denkt dat je nog geen kind kunt opvoeden, vind ik het ook moedig om te besluiten het kindje weg te laten halen. Maar vaak krijgen ze daar weer commentaar op. Dan kiezen ze weer voor de makkelijke weg, wel de lusten niet de lasten blablabla.
Maar besluiten ze het kindje te houden, dan is het ook niet goed. Kijk alleen hier in dit topic al naar de vooroordelen. Ontzettend zwaar lijkt mij dat om daarmee te moeten leven, maar ze toen het toch maar.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:55

Rainie schreef:
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoeveel volwassen vrouwen ongewenst zwanger raken, daar wordt geen aandacht aan besteed (niet dat dat nodig is, maar niet alleen jongeren worden ongewenst zwanger!)

En ja, mensen die met alleen een condoom het bed in duiken zijn niet verstandig bezig.


Ik had een hele goede vriendin maar haar moeder werd op een gegeven moment omgewenst zwanger!!

Ze kwamen er achter na de zesde maand Verward Dus abortus kon niet meer!!
Ze heeft het kindje ter wereld gebracht maar gelijk afgestaan!
Een hele inslag voor de familie en omstanders geestelijk!!


De vrouw was 45 by the way

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:59

Ik zie indd veel dubbele verhalen hier nu ik ook de reacties na mijn eerste bericht heb gelezen.
Abortus is goed (in vroeg stadium), maar toch moet je verantwoordelijkheid dragen voor je daden. Dat zeggen jullie eigenlijk Scheve mond
Want wie kan er nou voor een kind zorgen als je 16 bent toch? Onzin, het kan wel degelijk! En ik heb in mijn omgeving alleen maar positieve verhalen.

En Wennie, ik las dat jij ergens zei dat de ouders ook de consequenties moesten dragen. Maar toch niet voor het hele leven van het kind? De eerste paar jaren zijn voor een tienermoeder indd wat zwaarder als voor een 'wat ouder' iemand ivm school enz.
Maar uiteindelijk heeft de moeder het ouderlijk gezag en niet de grootouders.
Met de juiste steun kan iemand van 16 dat heus wel aan hoor!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:11

Soraya schreef:

En Wennie, ik las dat jij ergens zei dat de ouders ook de consequenties moesten dragen. Maar toch niet voor het hele leven van het kind? De eerste paar jaren zijn voor een tienermoeder indd wat zwaarder als voor een 'wat ouder' iemand ivm school enz.
Maar uiteindelijk heeft de moeder het ouderlijk gezag en niet de grootouders.
Met de juiste steun kan iemand van 16 dat heus wel aan hoor!


Waar is het kindje dan als de moeder op school zit? 9 van de 10 keer bij de grootouders. Dan kan de moeder best het oudelijk gezag hebben, maar de grootouders moeten veel meer meehelpen dan wanneer de moeder al ouder is. En tja, dat vind ik persoonlijk een beetje andere mensen bij jouw problemen betrekken...
En ik zeg ook niet dat het niet kan Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:17

Hoe oud je ook bent, volgens mij ben je er nooit klaar voor. 31 was ik toen ik Joepie kreeg en ik wist bij god niet wat ik kon verwachten. Een ding weet ik wel, als ik dit eerder had geweten had ik het veel eerder gedaan. Ik denk dat 'jongere' moeder misschien wel makkelijker met bepaalde dingen om kunnen gaan, wellicht hoeven die niet zo nodig en te werken en een paard en vrienden enz. enz.
Ik geloof niet dat het wat uit maakt hoe oud je bent, als je de verantwoording maar kan dragen. En ja, groot wordt het wel en als je je eigen kind in je armen houd, geloof me, vind je overal een oplossing voor!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:49

Sja tegenwoordig hoor je overal dit soort verhalen en maak je het zelf ook nog eens mee... bij ons op school zijn er al 2 meiden van 15 en 16 jaar bevallen van hun kinderen.
De ene van 15 jaar zat nog maar in de 3 en de 16 jarige tiener zat in de 4 de klas.
Het meisje van 16 jaar heeft uiteindelijk wel haar diploma gehaald. Maar heeft het kindje gehouden, en de vader van het kind is gelukkig bij haar gebleven en hebben beide, met de ouders van de vader en moeder het kind opgevoed.

Ik ben nu 15 jaar ik moet er niet aan denken dat ik nu zwanger raak, ik weet wel als ik zwanger zou raken op zo´n jonge leeftijd dan zou ik het niet weg laten halen door een abortus, ik vind dit pure moord.
Ik heb het er ook met mijn ma over gehad. En die is er streng op verboden als ik zwanger raak dat ik een abortus pleeg,dat mag ik van mijn moeder niet doen, als ik het kind niet wil houden dan willen mijn ouders het kind overnemen door een adoptie..

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 19:53

heb gelukkig ook nog nooit verhalen gehoord dat het verkeerd afliep met moeder en kind!
jullie wel trouwens........?