vraagje voor pilgebruiksters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

vraagje voor pilgebruiksters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 13:54

hoihoi
ik heb een vraagje... hoe lang kan je de pil doorslikken?
ik doe altijd 2 strips maar kan je er ook 3 doorslikken?
ik ben nu een jaar aan de pil, dus mijn lichaam is er wel aan gewend.

groetjes liselot

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:04

Je kan je pil 4 maanden doorslikken, je moet nl 4 keer in het jaar ongesteld worden om het zootje te reinigen en verder kun je hem gewoon doorslikken

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:08

Ik vind iedere keer 2 strips doorslikken al niet zo'n goed idee, laat staan 3 strips. af en toe doorslikken kan geen kwaad volgens mij.
ik heb het wel eens gedaan, maar ik kreeg midden in de 3e strip toch bloedingen, die niet erg prettig waren.
Misschien weet Margreet het antwoord, vanwege haar studie??

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:11

lis schreef:
Ik vind iedere keer 2 strips doorslikken al niet zo'n goed idee, laat staan 3 strips. af en toe doorslikken kan geen kwaad volgens mij.
ik heb het wel eens gedaan, maar ik kreeg midden in de 3e strip toch bloedingen, die niet erg prettig waren.
Misschien weet Margreet het antwoord, vanwege haar studie??


een keertje doorslikken kan geen kwaad, maar je cyclus is niet voor niks één keer in de 28 dagen, ik denk niet dat het goed is dat je die cyclus telkens verstoort!!
- voor een keer is het niet erg, maar ik zou het echt niet te vaak doen, dat is echt niet goed voor je lichaam.

groetjes!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:13

Ohjee kom ik weer.... Haha!

Volgens mijn dokter kan je zolang doorslikken als je wilt, dat de boel moet reinigen is onzin, want als je de pil doorslikt word er ook niks aangemaakt (heb ik gehoord hoor..)
Maar je hebt natuurlijk wel kans op bloedingen...

Ik zelf slik nu de pil helemaal niet meer, maar slikte m soms wel een half jaar door. Ik had nooit bloedingen, had trouwens de Diane-pil

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:19

Esme_27 schreef:
Ohjee kom ik weer.... Haha!

Volgens mijn dokter kan je zolang doorslikken als je wilt, dat de boel moet reinigen is onzin, want als je de pil doorslikt word er ook niks aangemaakt (heb ik gehoord hoor..)
Maar je hebt natuurlijk wel kans op bloedingen...



Heb hetzelfde te horen gekregen van mijn huisarts, ik slik femodene en slik hem dus ook zeer regelmatig door......heb er nooit problemen mee Haha!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:19

Esme_27 schreef:
Ik zelf slik nu de pil helemaal niet meer, maar slikte m soms wel een half jaar door. Ik had nooit bloedingen, had trouwens de Diane-pil


ik slik ook geen pil meer. werd erg depressief van die troep.
Mag ik vragen waarom jij gestopt bent?
ik slikte trouwens Marvelon.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:22

Ikke ook marvelon! Word er niet depri van.. vind het een fantastische uitvinding.. niet meer overgeven als je ongesteld word! jeuheuj! okay voel me nog steeds niet top, maar tis wel een stuk beter geworden... Ik slik hem heel af en toe door... waarschijnlijk deze maand omdat ik anders een bloeding krijg in Rome en daar zit ik niet zo op te wachten... volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad... maar ik doe het bijna nooit!

kuss

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:25

ik heb gewoon braaf elke 4 weken mijn stop week.
Ongesteld zijn hoort er nu eenmaal bij, daar ben je een meisje/vrouw voor.
Irritant? Hmmz, weinig last van eerlijk gezegd (nu ben ik gezegend met een stopweek zonder buikpijnen e.d.)
Ik slik de pil weleens een weekje door ofzo, als ik ongesteld zijn even niet kan gebruiken voor bijv vakantie, maar dat gebeurt zelden

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:26

Nou hahaha ik slikte Femodeen (was overgestapt naar een lichtere pil) en ik werd er gek van want van die pil krijg ik dus wel tussenbloedingen..
Nu wilde ik dus weer de Diane gaan halen maar dan moet ik eerst naar de dokter, en daar had ik geen tijd voor dus ik ga donderdag.

Heb toch geen vriend en wilde ook eens kijken of ik me er beter door voelde, heb wel meer energie lijkt wel maar dat kan ook door andere dingen komen, dat kan ik nu dan goed merken hoop ik.

Groetjes Esme

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:27

eej stef..
Dat vroeg ik me dus laatst af..
Kun je ook gewoon 1 week doorslikken en dan je stopweek doen?! en dan gewoon een nieuwe strip weer opmaken?
Hoe zit dat precies?!
dat zou ik namelijk wel handig vinden....

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:37

Hm, ik ben twee jaar geleden overgegaan op de prikpil, en ik ben er nog steeds erg enthousiast over. Gewoon 1 keer in de 3 maanden een naald in je kont Vork , en je hebt nergens last meer van, niet ongesteld, geen geklooi met maandverband e.d.
Lekker altijd kunnen paardrijden enzo, geen moodswings Extreme duivel

Ik vind het wel een uitvinding!

De pil vergat ik altijd, en als je misselijk was (en moest overgeven) dan wastie onbetrouwbaar enzo... nee, dit vind ik veel handiger!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:43

Ik heb ook de prikpil. Wat een uitvinding. Nooit meer ongesteld. maar ik hoef hem maar eens in het half jaar te halen. Hmm zal toch eens een keer de dokter bellen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:44

Alleen jammer dat ze niet precies weten wat het met je vruchtbaarheid doet. Was voor mij reden om het maar niet te doen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:48

Esme_27 schreef:
Ohjee kom ik weer.... Haha!

Volgens mijn dokter kan je zolang doorslikken als je wilt, dat de boel moet reinigen is onzin, want als je de pil doorslikt word er ook niks aangemaakt (heb ik gehoord hoor..)
Maar je hebt natuurlijk wel kans op bloedingen...

Ik zelf slik nu de pil helemaal niet meer, maar slikte m soms wel een half jaar door. Ik had nooit bloedingen, had trouwens de Diane-pil


dan hebben onze dokters twee verschillende theorieen, mijn dokter heeft nl gezegd dat je 4 keer verdeelt over het jaar ongesteld MOET worden om de boel te reinigen.
\
en ik heb trouwens femodeen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:54

Cer schreef:
Hm, ik ben twee jaar geleden overgegaan op de prikpil, en ik ben er nog steeds erg enthousiast over. Gewoon 1 keer in de 3 maanden een naald in je kont Vork , en je hebt nergens last meer van, niet ongesteld, geen geklooi met maandverband e.d.
Lekker altijd kunnen paardrijden enzo, geen moodswings Extreme duivel


Vindt het idd wel erg ideaal klinken, wordt je echt niet tussentijds ongesteld?????( ik heb er zo'n hekel aan Boos! als het niet nodig was geweest om kinderen te krijgen, had ik er allang wat aan gedaan Frusty )

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:04

Niet ongesteld klinkt geweldig.. maar ik vind spuiten zo verschrikkelijk eng..............................

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:05

Ja ik vond het ook erg ideaal klinken toen het mij verteld werd, dus ik heb 'hup' de gewone pil dr uit gegooid en ben naar de dokter gegaan om te vragen om de prikpil. Hij ging accoord (kreeg er een hele uitleg bij), en sindsdien ben ik dus niet meer ongesteld geworden. Ik heb 1 keer een tussentijdse bloeding gehad, maar dat was maar 1 dagje, en eigenlijk niet eens de moeite van het vermelden waard.

Een vriendin van mij, die ik dit vertelde, wilde ook aan de prikpil, maar haar huisarts zei dat dat alleen voor 'gehandicapten en apen' was. Dus die heeft em niet gekregen. Ligt dus ook aan je huisarts, of je wel of niet aan de prikpil kan.

Wat ik begrepen heb, heeft het niet meer invloed op een eventuele zwangerschap dan de gewone pil, alleen is de uitwerktijd wat langer (op zn hoogst 3 maanden dus). Voor mij istie betrouwbaarder omdat ik altijd liep te hannessen met die strips en die pillen (oeps, vergeten) etc. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

Sommigen hebben het idee dat als je niet ongesteld wordt, dat je dan helemaal opstopt van binnen, maar dat is zeker niet het geval. Maar als je je er niet prettig bij voelt, moet je het niet doen natuurlijk.

Overigens, ik kan me niet herinneren uit mn 'pil-tijd' dat je de pil erg lang door kon slikken?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:12

Ja je hoort vaak van dokters met andere meningen, ik stopte dan ook gewoon om de paar maanden ofzo even met de pil, gewoon voor je eigen gevoel, maar het loopt inderdaad niet vol van binnen.

Als je de pil slikt kan je dus doorslikken als je dat wilt. Bijvoorbeeld dus een week langer, dan begin je alvast aan een andere strip en dan stop je na die week en word je ongesteld. Dit kan je ook voor 2 weken doen of dus zelfs maanden zonder problemen bij de meeste vrouwen.
Het is gewoon veilig, je kan niet zwanger raken ofzo..

Ik ga toch ook eens vragen naar de prikpil morgen, lijkt me ook handig..

Gr Esme

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:19

Ik heb verschillende soorten pil geslikt: meliane, diane, marvelon en nu sinds 2 jaar mercilon... Niets werkte echt heel goed, en ik heb ook nog veel last van Endometriose. Ik moet dus elke keer 4 strips doorslikken van mijn gyneacoloog, maar het mag ook meer zijn. Voor mij is het het belangrijkste dat er geen eitjes vrijkomen, dus een spiraaltje was voor mij geen goed idee. Prikpil werd mij ook afgeraden door hem...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:13

hmm das vervelend... Maar als het zo goed gaat...

Maar weet iemand of je bijvoorbeeld door 1 week de pil door te slikken je je bloeding kan uitstellen en of je dan gewoon door kan gaan met een nieuwe strip, zonder gevaar op zwangerschap?!

kuss

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:34

hoe oud moet je zijn dan om ze te slikken?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:39

Ik heb ook met van alles aangeklooid en sinds 1,5 jaar heb ik gewoon een spiraaltje. Nergens geen last van (in het begin wat meer krampen, maar dat is nu echt wel over), wordt netjes optijd ongesteld.

Dit is een spiraaltje wat geen hormonen afgeeft en dat vind ik toch wel erg prettig. Ik had van die rot (lees: huil) buien en voel me nu heel stabiel en goed.

Maar je kan de pil gerust een weekje doorslikken, je stopweek houden en daarna weer aan de nieuwe strip beginnen zonder enig risico.

Succes ermee!!! Cool

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 17:00

ik slik hem nu dus atijd 2 maanden en ben dan 3 dagen ongesteld...
ik heb nooit last gehad van doorbraakbloedingen.

er werd gezegd door iemand dat je niet moet gaan rommelen (of zoiets) met je cyclus.
maar echter als je aan de pil bent heb je helemaal geen cyclus meer... die stopweek na 3 weken was eerst alleen maar ingelast om het nog een beetje geloofwaardig te houden, dat is wat mijn dokter zei.

ik wil nu graag van 2 maanden slikken naar 3 maanden overstappen, dan ben je dus 4x per jaar ongesteld, en dat lijkt me heerlijk...

maar dit kan dus wel?

groetjes liselot

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:06

Ik slikte de pil ook regelmatig door, helemaal geen probleem en ook mijn huisarts had gezegd dat het goed kon.
Ik ben 10 jaar aan de pil geweest en sinds een half jaar gestopt omdat ik wat meer last kreeg van krampen tijdens het bloeden en omdat het goed is voor je lichaam om ook weer eens "normaal" het hormoonhuishouden te 'huishouden' Haha! Haha! Haha!
Het bevalt me zonder pil ook prima (heb al 3 jaar een vaste vriend), alleen zijn de condooms zo #$@**$#@ duur!!!!