Inkomenseis voor achterstandswijken Rotterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Inkomenseis voor achterstandswijken Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:41

De gemeente Rotterdam heeft bepaald dat er inkomenseisen worden gesteld aan mensen die zich in bepaalde (achterstands)wijken willen vestigen. Er moet een vergunning aangevraagd worden waarop onder andere aangetoond moet worden dat het inkomen minimaal 20% boven het minimumloon ligt.

Wat vinden jullie hiervan?

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:00

Tjsa..Rotterdam is ontzettend verloederd(schrijf je dat zo? Bloos ) in de loop van de tijd dus moeten ze maatregelen gaan nemen...maargoed
waar moeten de mensen heen die het écht nodig hebben?
Ik weet niet hoe het zit met de oplossing dáárvoor dus kan ik niet een hele goede mening hierover geven Scheve mond

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:29

Ik denk niet dat mensen met het inkomen van de gestelde eis in zo'n buurt gaan wonen, dan ga je liever naar een 'betere' buurt.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:49

Nou ja.. als er te weinig woningen zijn dan moet je soms wel. Weet niet hoe dat in R'dam zit maar zal ook wel een wachtlijst zijn voor huurwoningen lijk mij..
Kan op zich best positief werken voor die buurten maar inderdaad waar laat je dan degenen die onder die grens zitten? De huizen in die achterstandsbuurten zullen neem ik aan ook wel tot de goedkopere behoren...

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:50

90 % procent van de bevolking in Rotterdam is zwart.illegaal.
Tja niet discriminerend bedoelt maar wel realistisch.
Het meeste gespui gebeurt daar! en daar willen ze vanaf.
Dus ik ben er wel mee eens.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:53

Ik ga eerder voor 10% cayusejuhh Haha! Haha! Haha!

maargoed dat is wel DE manier om een achterstandswijk, uit zn achterstands positie te laten komen. Werkende mensen Haha! Haha! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:54

Ik ga met Jantine mee. Ik weet niet precies hoe de eisen liggen maar als deze eis wat hoger ligt kan ik me voorstellen dat juist die mensen niet in die wijken willen wonen.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:00

gijsenkim schreef:
Ik ga eerder voor 10% cayusejuhh Haha! Haha! Haha!

maargoed dat is wel DE manier om een achterstandswijk, uit zn achterstands positie te laten komen. Werkende mensen Haha! Haha! Haha!

ik heb het van horen zeggen.. via tv... was vorig jaar met die problemendaar..

naja..nog te veel die 10 % .. het is daar altijd wat!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:13

Feit is dat er gewoon een aantal probleemwijken zijn in Rotterdam, maar ik zou niet willen stellen dat deze problemen enkel en alleen door allochtonen veroorzaakt worden, dus het percentage zwarten en illegalen lijkt mij hier niet aan de orde.

Maar het is wel zo dat er in deze wijken vaak mensen wonen met een laag inkomen (ongeschoolde arbeid of uitkering). Door er dus mensen met een hoger inkomen te plaatsen, heb je dus kans dat eea een beetje verbeterd. Maar ik weet niet of dat ook echt gaat gebeuren. Laten we wel wezen: de grootste criminelen van het land, zijn vaak erg rijk. Dus een goed salaris wilt heus niet zeggen dat je een blanco strafblad hebt.
En zou jij met je gezin met 2 kinderen, met je riante salaris, ergens in zo'n wijk willen wonen? Als je er tussen opgegroeid bent valt er wel mee te leven, maar als je vanuit Kralingen naar de Dortselaan verhuist, valt het knap tegen denk ik! Leuk bedacht van de gemeente Rotterdam, maar in de praktijk een flop...

En idd, waar blijven dan de mensen met het minimum inkomen? Die kunnen zich echt geen woning in de betere wijken veroorloven.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:42

Cayusejuhh schreef:
90 % procent van de bevolking in Rotterdam is zwart.illegaal.
Tja niet discriminerend bedoelt maar wel realistisch.
Het meeste gespui gebeurt daar! en daar willen ze vanaf.
Dus ik ben er wel mee eens.


Last van vooroordelen?
Ik ben wel voor spreiding en menging van alles en nog wat. Ik woon zelf ook multiculti en heb geen last van overlast in deze buurt.
Wijken opknappen ,huur en koopwoningen door elkaar net zoals in mijn buurtje en dan komt het wel goed.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:50

Problemen met inburgering komen ook voor aanzienlijk deel door het bij elkaar proppen van allochtonen. Als ze willen zoeken ze elkaar toch wel op maar door spreiding komen ze wel makkelijker in contact met onze samenleving. De gemiddelde allochtoon wil dan ook best contact leggen en de gemiddelde Nederlander is dan ook echt niet te beroerd om een praatje e.d. te maken. Maar ja stop je ze bij elkaar dan blijven ze hun eigen taal spreken en alleen met elkaar omgaan.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:53

op zich klinkt het wel als een goed idee, maar ik ben benieuwd of het ook in de praktijk werkt. Of de mensen met iets meer geld dus in die wijken willen wonen, en zich niet liever in een buitenwijk, of andere plaats zullen vestigen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:02

Hier werkt het aardig een hoop flatwoningen in de verkoop gegaan,veel 2 verdieners komen wonen waaronder ik Tong uitsteken .
Mijn buurtjes zijn marokkaans en daar hebben wij een goed kontakt mee het zijn mensen van onze leeftijd met 2 jonge kids. De kinderen worden 2 talig opgevoed.
Mensen hebben vaak vooroordelen naar elkaar. Ook hier zijn hangjongeren in het winkelcentrum en als je langsloopt, waar hebben ze het over ;huiswerk Haha! Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:19

Precies.. een groepje jongeren is niet altijd uit op gedonder, vaak staan ze gewoon gezellig te kletsen net als iedere morgen die moeders die nog 10 minuten bij school staan te kletsen en tussen de middag en na schooltijd staan diezelfde moeders weer 10 minuten of een kwartier te banketstaven... dat is ook heeeeel bedreigend

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:11

Tja Rotterdam is de laatste paar jaar erg achteruit gegaan. Niet overdreven, maar complete wijken zijn in een paar tijd verloederd, dat je er niet eens meer als 'blanke' doorheen durft te lopen.

Op zich dus slim van de gemeente om te proberen hier wat aan te doen. Het kan alleen ook tegen hen werken. Als ik volgend jaar ben afgestudeerd en eindelijk een huis heb toegewezen gekregen (sta al 2 jaar op de wachtlijst Knipoog, en t schiet niet op, maar goed) dan bestaat de kans dat ik geen huis krijg in een bepaalde wijk, omdat ik te weinig verdien. En dan word ik dus gedwongen of naar een 'goede' buurt met onmogelijk hoge huren te verhuizen, of buiten Rotterdam te gaan wonen. Terwijl Rotterdam juist, als domste gemeente van het land, afgestudeerde wil behouden.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:28

ik heb geen vooroordelen. maar het is gewoon de waarheid.! hier in het dorpje waar ik woon wonen ook allochtonen. maar ik heb er geen last van. maar het meeste ellende komt wel van die kant af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:20

Misschien willen de Tokkies er wel wonen met sponsoring van Emile! Lachen