hondje verscheurd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

hondje verscheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 08:57

In het Eindhovens Dagblad las ik net dat afgelopen zaterdag een aangelijnd Malthezer Leeuwtje is verscheurd door twee Rottweilers die los uitgelaten werden waar dat niet mag. De bazin probeerde de honden nog terug te roepen, maar dat lukte niet meer.

Het vreemde is dat de politie deze bazin alleen een boete kan geven vanwege niet het aanlijnen van de honden. De eigenaren van het kleine hondje zullen via een advocaat en een rechtszaak moeten afdwingen dat deze honden voortaan gemuilkorft worden of wat dan ook.

Een akelig bericht in elk geval. Verdrietig

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:05

ik zat gisteren bij de dierenarts voor de inenting van m'n moeder d'r kat en daar zag ik ook zoiets. Een kleine witte terrier onder de hechtingen en korsten. Die bleek ook aangevallen te zijn door een andere hond (de andere liep los en geen baas te bekennen). Naast ons een wat grotere hond: zelfde verhaal alleen wat minder gewond. Mensen zouden idd wat eens beter op hun honden moeten letten Boos!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:18

on-topic:
Het gebeurt helaas veel te vaak. Mensen denken hun hond(en) onder appel te hebben, maar helaas is dat maar al te vaak niet zo. En hun hond doet zoiets ook NOOIT natuurlijk! Haha!

Ik heb het zeer regelmatig meegemaakt dat mijn -aangelijnde- hond gebeten werd door diverse loslopende honden. Het is in totaal 4x gebeurd, waarvan ik bij 2 mensen via de politie de DA kosten heb kunnen terugvorderen. Uiteindelijk heeft dat ook nog resulteert in het feit dat mijn hond onwijs agressfief is geworden naar andere honden en dus NOOIT meer los kon, zelfs niet op het strand!

off-topic:
Bij ons in de buurt loopt een ongcastreerde dalmatier rond. Zijn bazen gooien hem 's ochtends naar buiten en met een beetje geluk halen ze hem 's avonds weer naar binnen. Echter er is nooit toezicht, hij jaagt diverse paarden op in het land (heb hem bij mijn pony's nog niet gezien -gelukkig-) Hij vernielt tuinen en beplante grond van de boeren in de buurt.
Ik heb zelf een ongesteriliseerde teef (wil 1x puppies van haar), als zij loops is gaat ze standaard aan de riem. Maar wat als ik nu die hond tegenkom!?

Enig idee wat je hier aan zou kunnen doen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:41

Die vuile bitch had haar honden onder appèl moeten hebben, ze is gewoon een dierenbeul en houdt niet van honden als ze andere honden aan een dergelijke risico blootstelt. Als ze mijn hondje hadden aangevallen had ik die honden en haar erbij verrot geschopt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:44

Ja, van die honden hebben we hier ook. Schort dus duidelijk iets aan hun baasjes...bij ons is er een kat verscheurd door een hond. Ik heb het gelukkig niet gezien, had die hond waarschijnlijk flink aangepakt!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:59

ja hoor.. het ligt natuurlijk alleen weer aan de baas. Gaaaap Sommige mensen willen er gewoon niet aan dat er net zoals vervelende mensen, ook vervelende dieren zijn.
Wij hadden vroeger een herder die gewoon goed luisterde. Kon dus ook prima los lopen. Tot we ontdekten dat hij katten en kleine hondjes niet uit kon staan. Er ging gewoon een knopje om, als hij een kat of klein hondje zag.
We hebben van alles geprobeerd, zelfs 3 weken naar Martin Gaus (die was toen nog niet zo bekend trouwens) maar het heeft niets geholpen, sterker nog, hij greep Martin Gaus ook nog even voor hij daar wegging.
Het kan dus ook wel eens liggen aan de hond. Sommige rassen zijn zo doorgefokt, dat er lijnen tussen zitten die gedragsproblemen veroorzaken.
Gaaaap

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:02

lis schreef:
ja hoor.. het ligt natuurlijk alleen weer aan de baas. Gaaaap Sommige mensen willen er gewoon niet aan dat er net zoals vervelende mensen, ook vervelende dieren zijn.
Wij hadden vroeger een herder die gewoon goed luisterde. Kon dus ook prima los lopen. Tot we ontdekten dat hij katten en kleine hondjes niet uit kon staan. Er ging gewoon een knopje om, als hij een kat of klein hondje zag.
We hebben van alles geprobeerd, zelfs 3 weken naar Martin Gaus (die was toen nog niet zo bekend trouwens) maar het heeft niets geholpen, sterker nog, hij greep Martin Gaus ook nog even voor hij daar wegging.
Het kan dus ook wel eens liggen aan de hond. Sommige rassen zijn zo doorgefokt, dat er lijnen tussen zitten die gedragsproblemen veroorzaken.
Gaaaap


Ik vind dat het wel aan de baas ligt. Elk hondje wordt onschuldig geboren, en gemaakt tot wat hij nu is, door de baasjes dus. Ongeveer 1% heeft een ziekte, bijvoorbeeld een hersentumor, waardoor er een knop omgaat. Honden zijn van zichzelf niet agressief, ze worden zo gemaakt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:08

effe met beide benen op de grond komen he lis. Het ligt zeer zeker aan de baas ja! je moet je hond kennen en weten dat hij wel of niet luistert als je roept. En als hij niet luistert moet je hem zowiezo al niet los laten lopen. Zij is verantwoordelijk voor de ellende die zij haar honden laat berokkenen. Als ze die honden OF goed had afgericht, OF had aangelijnd was dit niet gebeurd.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:20

sorry Colin, maar het is gewoon een feit dat dankzij de broodfokkers die maar wat raak fokken, er lijnen zijn ontstaan die gedragsproblemen veroorzaken bij honden.
Ook mijn herder was geboren als onschuldig hondje, en ik heb hem er niet toe aangezet om katten te haten. Sterker nog; ik heb altijd katten gehad, ook toen hij er nog was. Die kat was hij vreemd genoeg ook dol op.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:24

Het ligt niet altijd aan de baas. Er zijn echt honden die door dominantie mot zoeken met andere honden. Dat heb je net zo goed bij mensen. Waarom word er altijd zo een ophef van gemaakt als er iets gebeurd. Het is een hondenwereld en geen mensenwereld. Ook hier telt geen menselijke eigenschappen aan een hond toekennen. Okee ik ben het er mee eens dat als het bekend is dat die honden dominant zijn, ze aan de riem moeten. Maar wat als dit de eerste keer is dat dit gebeurd. Een hond vecht over het algemeen met zijn tanden en dat het mis gaat, ja die kans is groot. Hoe beroerd denk je dat zo een baas zich voelt als dit gebeurd. Er zullen een paar debielen zijn die dit wel leuk vinden maar het gros voelt zich net zo rot als de hond die dit overkomt.
Mijn hond, zo lief als hij is, heeft ook een keer een hond doodgebeten. Heel banketstaaf allemaal en ik voelde me super schuldig. Wat je op dat moment alleen maar hoort is dat die grote zo een kleine heeft doodgebeten, maar meestal zit er wel een verhaal achter.
Deze poedel liep altijd uit te dagen en als hij de kans kreeg beet hij mijn sukkel in zijn poten. Ik kon altijd voorkomen dat er iets gebeurde en de mijne terugbeet. Tot die ene dag. Vanuit het niets kwam hij zonder baas aanzetten (lag waarschijnlijk achter een auto te wachten in het donker)en dacht weer genieperig te kunnen bijten. Waar die hond geen rekening mee hield was dat de mijne ook los was, maar gewoon netjes aan de voet liep (onder appel). Voor ik kon ingrijpen had mijn hond die ander te pakken en beet zo hard dat die ander het leven liet voor ik kon ingrijpen. Daar sta je dan met een dode hond in je armen en je moet de eigenaar op de hoogte gaan stellen. Denk je dat ik dat leuk vond en me trots voelde op mijn hond?. Nee echt niet. Moet ik nu mijn hond een muilkorf omdoen? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Deze hond heeft al maanden lang mijn hond lopen zieken en toen de kans daar was (wat ik altijd wilde voorkomen) nam hij zijn kans waar. Ben ik nu een slechte baas? Gaf iemand de schuld aan de eigenaar? Nee natuurlijk niet. Ik had een grote hond die niet onder appel stond en nog los was ook. Was mijn hond een teckel geweest dan had die ander misschien nog geleefd, maar helaas. Vanaf dat moment hield ik hem wel vast als wij weer de bewoonde wereld ingingen want hij lette op of er niet achter een auto toevallig zo een klein rot beessie kwam.
Het nadeel van pers berichten is dat je maar van een kant het verhaal hoort. Je weet dus niet wat er vooraf heeft afgespeeld en ik denk dat die eigenaar zich ook super rot voelt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:24

Als zo'n dier dan vals is, dan ligt er nog de mens aan ten grondslag, want die heeft hem zo gefokt, vanwege opzet of puur om het geld. en dan heb je van die sukkels die een rottweiler kopen omdat dat zo stoer staat, of een dalmatier omdat die van die mooie vlekjes heeft. Effe over het hoofd gezien dat dit dominante rassen zijn die snel rangorde problemen hebben. Hoe kun je nu 2 rottweilers hebben en ze niet onder controle hebben, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Als je namelijk aan zoiets begint moet je namelijk EXTRA opletten, en anders neem je een andere hond en eentje tegelijk.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:27

Desiree schreef:
effe met beide benen op de grond komen he lis. Het ligt zeer zeker aan de baas ja! je moet je hond kennen en weten dat hij wel of niet luistert als je roept. En als hij niet luistert moet je hem zowiezo al niet los laten lopen. Zij is verantwoordelijk voor de ellende die zij haar honden laat berokkenen. Als ze die honden OF goed had afgericht, OF had aangelijnd was dit niet gebeurd.


je hebt principe gelijk, natuurlijk. Dat weet ik ook wel. Maar je kan er toch niet vanuit gaan dat deze vrouw wist dat haar honden tot zoiets in staat waren?
Ik ga er vanuit dat zij haar honden na dit, nooit meer los laat lopen, en als zij dit wel doet is ze inderdaad een dierenbeul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:30

Omdat mijn broer dierenarts is weet IK toevallig dat zeker bij Rotweilers er veel agressie doorgefokt wordt waar jeals baas zeker niet altijd iets mee kan. Dat je je hond moet aanlijnen is een feit, maar het is niet altijd de schuld van de baas als honden agressief zijn. Eigenlijk zijn Rotweilers hele lieve en betrouwbare honden maar door slechte doorfok zitten er nu veel agressieve tussen. Niet iedereen is daarvan op de hoogte als ze een schatig puppie kopen voor veel geld. En Desiree die honden schoppen als het jou overkomt? Het is toch de schuld van de baas? Beetje nuance graag.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:33

Chrico, ik herken je verhaal. Ongeveer hetzelfde hier; onze herder zat altijd achter een hekje en een klein rasloos hondje uit de buurt plaagde hem altijd van achter het hek. Onze herder raakte behoorlijk in de stress van dat beest maar kon iets doen, vanachter dat hek.
Op een dag loopt mijn moeder met hem (aangelijnd) en komt om de hoek dat kleine hondje aan. Dat hondje schrikt zo, dat deze spontaan neervalt. Dood, hij had een hartaanval gehad.
De eigenaars hebben geprobeerd mijn ouders aan te klagen, maar natuurlijk geen poot om op te staan, omdat onze hond niets had gedaan.
Nou ja, het is niet helemaal vergelijkbaar met jouw verhaal, maar vond het toch leuk om even te vertellen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:38

Nuance hotdog? als je in angst zit dat je hond aan gort gereten wordt? Nee, dan schop ik erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:41

Desiree schreef:
Die vuile bitch had haar honden onder appèl moeten hebben, ze is gewoon een dierenbeul en houdt niet van honden als ze andere honden aan een dergelijke risico blootstelt. Als ze mijn hondje hadden aangevallen had ik die honden en haar erbij verrot geschopt.


Ik bedoel te zeggen dat dit soort uitspraken nogal agressief overkomen en zo zie ik er heel veel. Zoals anderen al zeggen, je weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Oordelen is erg makkelijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:44

Zulke mensen wekken bij mij inderdaad agressie op ja. Klopt. Ze berokkenen in hun domheid en laksheid zo ontzettend veel leed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:47

Desiree, jij hebt ook een hond toch? Heb jij je hond altijd aangelijnd?

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 12:35

Hier wil ook even op reageren. Ik heb zelf ook een hond, een grote 'valse' (volgens de buurtbewoners) Duitse herder. Hij is inderdaad niet vriendelijk tegen zijn soortgenootjes (reutjes), ook vaak gevochten..Zijn gedrag is te verklaren, hij werd van pup af aan totdat hij 3 werd flink te pakken genomen door al die andere honden (ja, inclusief die schattige Jack Russels en Yorkies), hij was toen zo'n goedzak en deed nooit iets, had overal wondjes. Uiteraard deden de baasjes niets, want wat kan er nou gebeuren, die herder is zooo veel groter...Op een dag ging er een knopje om bij hem, alle honden (reuen) die hij tegenkwam wilde hij pakken, voordat zij hem gingen pakken. Dit gedrag krijg ik er niet meer uit (ook gingen we gehoorzaamheidslessen volgen, hielp niet), dus moet mijn hond voor de rest van zijn leven maar aan de lijn lopen..

Wat wil ik nou bereiken met mijn verhaal? Dat het niet altijd 100 % aan de baasjes ligt en ook niet altijd aan de ras. Die kleine hondjes kunnen er ook wat aardig van, maar die krijgen vaak niet de schuld, alleen maar omdat ze zo klein zijn..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 12:36

Mijn hondje loopt niet aangelijnd. Van mij hoeft een hond dat in principe niet OP VOORWAARDE dat je hem bij je kunt roepen en dat de hond ook bij je blijft, zo niet, dan aan de lijn. Maar Polleke gaat niet naar andere honden toe, gaat ze juist uit de weg. Er is slechts een hondje die ze om de een of andere duistere reden wel mag en daar gaat ze wel altijd naartoe. En dat is wederzijds. Als je meerdere honden hebt, en het zijn ook nog eens reuen, dan moet je extra goed opletten als je ze los laat want die zullen sneller aanvallen is mijn ervaring. Dat geldt extra sterk voor rottweilers.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:13

ongeacht of het nu aan de hond ligt of aan de baas moet je hond ten aller tijde luisteren.
Al vergaat de wereld, op het moment dat jij hem roept, heeft ie gewoon te komen, simpel.

Wij gingen 2 jaar terug ook met onze hond naar het strand. Er kwam een jonge knul (jaar of 20) aan met een rotweiler. Die liep los, ons hondje ook. Of wij onze hond even aan wilde lijnen, want anders greep zijn hon haar.
Ja hallo, dan hoort ZIJN hond aangelijnd te lopen met eventueel muilkorf Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:18

ja stef, we zijn hier ook fout bezig. Het zijn de criminelen die vrij rond moeten lopen en wij moeten vast worden gezet.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:40

Desiree schreef:
ja stef, we zijn hier ook fout bezig. Het zijn de criminelen die vrij rond moeten lopen en wij moeten vast worden gezet.


*LOL* haha, het zit je allemaal wel hoog he??

ik vind ook dat agressieve honden aangelijnd zouden moeten zijn. Gelukkig loopt mijn hond(je) ook weg voor grote honden, dus ik heb em meestal ook niet aangelijnd. Hij luistert trouwens voor geen meter, maar dat terzijde.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:41

Ik kan het niet laten om nog een keer te reageren en dan voornamelijk op wat Desiree schrijft.
Je schopt de hond en eigenaar als het jou had gebeurd. Dit is juist een verkeerde reactie en veel hondeneigenaren weten dat. Hoe harder jij zal schoppen, hoe harder de hond zich vastbijt. Een hondeneigenaar met een beetje verstand weet dat je de honden aan de achterpoten pakt en tegelijkertijd de twee vechtende partijen uit elkaar haald. Schopen, schreeuwen en slaan (en dan nog de eigenaar slaan ook) wekt bij een hond zoveel agressie op dat dit verkeerd kan uitpakken.
En Lis, op zich is dit een vergelijkbaar verhaal want als je hond de kans had gehad, had ie hem waarschijnlijk wel te pakken genomen. Ook honden kunnen elkaar sarren en uitdagen, alleen moeten nu nog een hoop eigenaren de lichaamstaal van de hond gaan begrijpen en er zal een stuk minder ellende zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:48

oke chrico, ik pak die honden bij hun nekvel en trek ze er af (zo heb ik mijn hondje al ooit eens gered) en die eigenaar pak ik nog wel een keer als hij die honden niet bij heeft. Zo goed?
En ja, het zit me best hoog. Dierenmishandeling zit me altijd hoog. Vooral bij honden.