Top 6 Reasons Not To take a tongue piercing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

Top 6 Reasons Not To take a tongue piercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 18:10

Ik zat al een tijdje te denken over een tongpiercing en ook al een tijdje op internet te zoeken naar info, en je ziet toch heel veel negatieve berichten erover, hoeveel er achteraf mis kan gaan. bijvoorbeeld: infecties, blijvend spraakgebrek, problemen met tandvlees en tanden, kans op bloedingen, etc.

Dus dan denk ik weer...hmmm ok laat maar zitten..
maarja ik ken ook mensen die er een hebben en er nooit last van hebben Verward

Zouden jullie het risico nemen of niet ??



Hieronder een stukje van internet...

Top 6 Reasons Not To:

1.Chipped or Broken Front Teeth
The majority of patients we see with tongue barbells wind up with chips, cracks or fractures in their front teeth. These have to be repaired with fillings or crowns. And re-done repeatedly when those wear out - over and over for the rest of your life.

2. Gum Surgery
We've had to refer patients to periodontists for surgical correction of damage caused by rubbing tongue barbells.

3. It can go down the wrong way.
The barbell can come un-screwed and wind up in a lung. (If you're lucky it can be removed by passing a bronchosope down your throat, avoiding chest surgery.) Here's a case.

Going down the other way isn't necessarily great, either. The ball end should pass through harmlessly if swallowed. However the long part would carry the risk of lodging or causing internal tears in the intestine.

4. Gruesome Infection and Death
The mouth is moist and full of bacteria, and the tongue has major blood vessels ideal for spreading infection to the brain and elsewhere. This can disfigure or kill you.

The case at left was a local girl who almost died from a brain abscess following a tongue piercing. She had part of her skull removed to relieve pressure caused by the infection. She can stil feel the soft spot where the skull is missing.


5. Losing blood - possibly lots of it.
The tongue contains large blood vessels, and you're in trouble if one of them is perforated. You could end up having to have the vessel closed surgically in hospital.

There is also the possibility of hitting a nerve, and damaging that. Imagine life with a tongue that doesn't work properly.

6. Hepatitis or HIV
Unsterile instruments are a great way to spread these and other infections. If you must do this, be sure to go to a reputable clinic, and be very sure that they do things properly: autoclave sterilization and gloves.

A word about of the Piercing Shops

We get email from body piercing people from time time to time. Sometimes it's polite; often it's coarse or abusive. Invariably, they claim that only non-regulated piercing is dangerous, while it's perfectly safe when they do it.

There's some truth to this. Sterile technique will reduce the risk of cross-infection. Unfortunately the best sterilization doesn't mitigate all the other risks. The piercing technicians aren't health care professionals; they don't treat the results when things go wrong. And they have a financial stake in the piercing business - so take them with a grain of salt.

Do plastic barbells solve the problem?
No. They reduce but don't eliminate the trauma to teeth and gums, and they don't reduce the risk of infection.

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:35

bleg, nee, maar geen tongpiercing!!!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:51

Ik had er wel bijna 1, en wil er nog steeds heel erg graag 1!
Maar m'n tongriem is aan de korte kant en de piercer raadde het me af omdat ie dan ver naar voren moest en dan me tanden ernstig konden beschadigen.
Toen maar niet gedaan, want heb liever een goed gebit.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:15

Je noemt in dat stukje al een aantal nadelen. Ik zou me vooral zorgen maken om m'n tanden, want zo vaak gebeurt het nou ook weer niet dat er een piercing in iemand z'n longen komt.

Wat ik ook wel iets vind om te overwegen: mensen met een tongpiercing zitten er vaak heel veel mee te spelen. Onbewust hangen ze de helft van de tijd met hun tong uit hun mond. Ik persoonlijk vind dat erg onsmakelijk en ook een beetje onbeleefd in sommige situaties.

Daiziej

Berichten: 27
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:47

je heb vast ook een aantal positive dingen waarom kijk je dar nie naar met navelpiercing ken ook heel gevaarlijk zijn maar wat gebeurt er nou als je um gewoon goed schoon houd dan kan der bijna niks mis gaan ja tog..!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:50

Weet je hoe vaak die dingen voorkomen?; weinig!

Ik heb er ook een, en heb nergens last van. Ken heel veel mensen met een tongpiercing, geen van alle heeft ergens last van gehad.

Als je het gewoon bij een goede piercer laat doen en zsm plasticke balletjes erop doet, is er niks aan de hand hoor..

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:59

Die dingen komen idd weinig voor
Ik heb ook een tongpiercing en heb nergens last van!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:30

ik ken heel veel mensen met een tongpiercing of die er een gehad hebben en nog nooit gehoord van problemen. Bij navelpiercings hoor ik wel 7 van de 10 keer dat het is gaan ontsteken enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:25

MargaV schreef:
Je noemt in dat stukje al een aantal nadelen. Ik zou me vooral zorgen maken om m'n tanden, want zo vaak gebeurt het nou ook weer niet dat er een piercing in iemand z'n longen komt.


Ik ben vorige week bij mijn tandarts geweest en die heeft gezegd dat een tongpiercing niet gevaarlijk is voor je gebit. Het kan je gebit beschadigen, maar dan zou je ook niet meer mogen eten. Het komt vaak genoeg voor dat er een hard stukje in het eten zit en dat beschadigd je glazuur ook.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:31

Brendageene schreef:
ik ken heel veel mensen met een tongpiercing of die er een gehad hebben en nog nooit gehoord van problemen. Bij navelpiercings hoor ik wel 7 van de 10 keer dat het is gaan ontsteken enzo...


Dat komt ook doordat de tong sneller geneest.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:57

nou als je hem graag wil, gewoon doen hoor!
tong geneest idd heel snel
gewoon goed schoonmaken en bij de goeie piercer laten piercen! bij mij gingen ze met een wit licht door mijn tong schijnen op de plek waar de piercing zou komen, om te kijken voor bepaalde aders.
een vriendin van me wilde hem ook en die kreeg hem niet omdat bij haar die ader daar wel liep.

ik heb hem nu een dik jaar, en geen een dag spijt van gehad Haha!


Vingers aflikken

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:30

Humpiedumpie schreef:
Ik ben vorige week bij mijn tandarts geweest en die heeft gezegd dat een tongpiercing niet gevaarlijk is voor je gebit. Het kan je gebit beschadigen, maar dan zou je ook niet meer mogen eten. Het komt vaak genoeg voor dat er een hard stukje in het eten zit en dat beschadigd je glazuur ook.


Ik heb een aantal wetenschappelijke onderzoeken gelezen waarin iets anders beweerd wordt. Misschien heeft je tandarts zich verkeerd in laten lichten.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:43

Ik ehb al een jaar lkang een tongpeircing en heb nergens last van!!!
Gewoon zelf netjes bijhouden.. speolen met water doet heel veel. en niet elke dag aan je staafje zitten..
Ik heb wel een staafje van chrigisch staal maar wel met platik bolletjes... nergens last van hoor!!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:45

Humpiedumpie schreef:
Ik ben vorige week bij mijn tandarts geweest en die heeft gezegd dat een tongpiercing niet gevaarlijk is voor je gebit. Het kan je gebit beschadigen, maar dan zou je ook niet meer mogen eten. Het komt vaak genoeg voor dat er een hard stukje in het eten zit en dat beschadigd je glazuur ook.

Ik heb het nagevraagd bij mijn tandarts... en hij zegt het kan je tanden beschdigen met die ijzeren bolletjes zegmaar...
als je paltik bolletje erop hebt, kan ej je tanden niet beschadigen (met de bolletjes) omdat altijd het zachtste materiaal zal slijten.. en dat zijn dan e bolletjes...

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:53

Brrr wilde er al geen ( vind het ordi) maar nu helemaal niet meer! Dit zouden ze verplicht in die shops moeten laten lezen. Een verstandig mens keert dan 180 graden om!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:02

Ik heb ook heel lang zitten twijfelen over een tongpiercing maar toch nooit gedaan Scheve mond Vind het wel heel stoer Cool

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:48

Ik zie uberhaupt het mooie van een tongpiercing niet in. Veel mensen slissen met een tonpiercing heb ik gemerkt. Je ziet hem niet eens. Oorbellen alleen vind ik veel mooier. vind het maar onhygienisch ook die lip, neus en tongpiercings.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:11

Petra: precies, mij valt op dat heel erg veel mensen met een tongpiercing slissen of anderszins wat afwijkend praten. Ieder zijn ding hoor, maar ik vind het maar niks. Ik heb beugels gehad en daardoor nie tnormaal kunnen praten, nu ben ik dus 10x zo dankbaar dat ik weer helemaal mijn eigen mond heb, zonder vreemde voorwerpen erin. Bovendien moet ik er niet aan denken hoe zo'n ding gezet wordt, daar draait mijn maag zich zo al van om Knipoog
Vroegah wilde ik wel een navelpiercing, maar ook nu niet meer. Ik vind piercings niet mooi, al dat ijzerwerk... maar goed, smaken verschillen...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:49

irish_lady schreef:
Brrr wilde er al geen ( vind het ordi) maar nu helemaal niet meer! Dit zouden ze verplicht in die shops moeten laten lezen. Een verstandig mens keert dan 180 graden om!


"Ordi" is een kwestie van smaak.
En ik ben ook een verstandig mens, maar denk er nog steeds wel over. De kans op al die dingen is zo klein. Ik kan ook de straat oversteken en dood gereden worden. Moet ik dan maar in bed blijven liggen. En dat van die tanden is dus goed te voorkomen met kunststof balletjes. Ze zetten er niet bij wat de kans is dat het gebeurd. Een verstandig mens denkt er dus over na en ziet in dat het allemaal wat overdreven is. Een kortzichtig iemand geloogt het gelijk en denkt dat het aan de orde van de dag is, die risico's.

Dit stukje speelt dus niet mee bij de beslissing of ik er één zal nemen of niet.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:17

brrr, tongpiercing, ik snap er echt het nut niet van.
Nee piercings hebben nooit nut, weet ik, maar tongpiercing lijkt me echt niet prettig om te laten zetten.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:21

toevallig hadden een vriendin en ik het gister over ene tongpiercing toen we aan het werken waren, dat dat echt gaaf is enzo. nou, toen ging ik dus even bij google zoeken, tja, zie er nu toch vanaf...ik hoef er al geen meer, en nadat ik 's avonds netwerk had gekeken(ook over tongpiercings) al helemaal niet, als je hoort hoe erg je tanden kunnen beschadigen...een mooi gebit is mij meer waard Lachen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:24


Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:50

Ha ha, leuke reacties allemaal.

Zo zie je zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb al 5 jaar een tongpiercing en er is nog nooit iets mee gebeurt. Bij het plaatsen niet en later ook niet. Ik wilde piecing omdat ie er weer uit kan als ik er ooit zat van wordt en dat gaat niet met een tatoo.

Het laten zetten deed niet echt veel pijn en ik heb ook geen ontstekingen gehad. Je tong heelt snel omdat het een spier is en je speeksel heeft helende werking. Wel altijd bij een pofi laten doen natuurlijk! Na vijf jaar is er met mijn gebit ook niets loos, aldus mijn tandarts. Ik slis niet, je ziet niets (als ik gewoon praat) en op mijn werk (kantoor Verkoop) ook geen commentaar. Ze zagen het pas na 4 maanden en ik was vergeten het te zeggen. Ik vind het minder van belang.

En ordi? Dat moet je zelf bepalen, ik vind piercings in je gezicht ordi, die balletjes (pukkels) rondom je mond en ook een neusbel vind ik goedkoop. Ik wild ook geen navelpiercing vanwege het infectiegevaar, ook later, en omdat al zoveel meisjes mee lopen, dus dat is dan niets voor mij.

Ik heb geen kuntstof balletjes, ik heb een stalen gehad en sinds twee jaar een gouden.

Maar goed ieder zijn eigen smaak! En dat is maar goed ook!

Ytje
Berichten: 22
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:31

Ik heb een tongpiercing. Een uur na het schieten at ik al weer frikandellen Haha!