Zusje verliefd op oudere man..wat moet ze hiermee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandoline
Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Zusje verliefd op oudere man..wat moet ze hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 15:58

Waarschuw alvast het is een lang verhaal:

Mijn zusje (16) heeft ongeveer een jaar geleden een paard van een man gekocht, die ze daarvoor ook al kende (ongeveer een jaar).
Het is echt een hele aardige man, en omdat mijn zusje altijd zo goed voor zijn paard had gezorgd mocht ze hem voor een vriendenprijsje van hem hebben.
In die tijd hadden ze veel contact met elkaar, omdat ze de koop rond moesten maken, en omdat die man het erg moeilijk had omdat zijn vriendin net bij hem weg was gegaan, heeft ze hem vaak gebeld en erover gepraat en hem weer een beetje op weg geholpen.

Nu sms-en ze nog regelmatig met elkaar, mijn zusje had er eerst helemaal geen erg in, maar 2 weken geleden zag ze hem weer en ineens voelde ze dat ze meer voor hem voelde als voor een gewone vriend.... Ach gut

Nu is het gewoon waar dat mijn zusje veel verder is zeg maar.... Bloos!
Vaak voelt ze zich ook niet op haar gemak bij jongens en meisjes van haar leeftijd, die anderen raar aankijken omdat ze er anders uitzien enz.
en dan soms opmerkingen maken over van alles en nog wat, en dan andere mensen kwetsen.
Mijn zusje is totaal niet zo (soms echt te ernstig) en ze denk altijd heel erg na over wat ze wel en niet tegen iemand kan zeggen.

Maar nu is ze erg overstuur, ze weet niet wat ze hiermee aan moet, en of ze het die man moet vertellen die toch wel 25(???) jaar ouder is dan haar.
Ze is bang dat ze hem dan als gewone vriend verliest.... Ach gut
Ze realiseert zich ook wel dat hun geen relatie zouden kunnen hebben, maar ze weet zich geen enkele raad met haar gevoelens en is erg down...
En ik weet het ook niet wat ik hier nou mee aan moet.... Verward

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:08

Jhee lastig! Ik denk dat ze toch het risico moet nemen om het hem te vertellen.

Je weet nooit hoe hij gaat reageren, misschien is het wel wederzijds..? Het is natuurlijk wel een enorm leeftijdsverschil, maar aan de andere kant, als ze er alletwee gelukkig van worden.. waarom niet?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:10

Leeftijdsverschil maakt op oudere leeftijd niet zoveel uit vind ik, maar als je 16 bent....da's toch wel erg jong om dan al z'n oude vriend te hebben lijkt me.

En zeker op die leeftijd heeft iedereen toch wel een hopeloze of onbereikbare liefde gehad? Komt ze vast net als elke puber wel weer overheen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:40

wow 25 jaar is wel een erg groot leeftijdsverschil, zal het hem wel vertellen als ik jou zusje was. En dan gewoon kijken wat zijn reactie hierop is. Sterkte

Mandoline
Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 17:02

Hmmm......ja ik weet dat het een heel groot verschil is....
Helaas is mijn zusje niet zo dat zulke dingen zomaar een bevlieging zijn....
Ze is vaak teleurgesteld met vriendjes enz. dus nu kijkt ze de kat echt uit de boom (trots OK dan! )
Maar ze twijfelt ontzettend omdat ze weet dat die man ook nog met zijn 'vorige' relatie zit.... en ze hem eigenlijk niet in de war wil brengen, maar ze heeft het er erg moeilijk mee. Ach gut

Mandoline
Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 17:04

Lame schreef:
Jhee lastig! Ik denk dat ze toch het risico moet nemen om het hem te vertellen.

Je weet nooit hoe hij gaat reageren, misschien is het wel wederzijds..? Het is natuurlijk wel een enorm leeftijdsverschil, maar aan de andere kant, als ze er alletwee gelukkig van worden.. waarom niet?


Wat zou het leven een stuk gemakkelijker zijn als iedereen er zo over dacht.... Scheve mond
Dat is ook gewoon het grootste probleem waarom me zusje twijfelt: de omgeving......
Denk niet dat mijn ouders er blij mee zullen zijn, en ik denk de vrienden en ouders van die man ook niet.... Bloos!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:14

Pfoe... Het is erg lastig. Ik viel ook wel eens op oudere jongens, maar 25 jaar is wel erg veel. Als ik je zusje was zou ik eerst een afwachten. Want ze is tenslotte pas 16. Dit vind ik vrij jong voor een relatie, dat sowieso, maar al helemaal met iemand van die leeftijd! Ik weet dat ze zich wat ouder voelt, had ik ook vaak, mede omdat ik veel heb meegemaakt. Maar dat is geen rede gelijk een oude man te pakken... Stel ze gaat met hem op stap... staat ze daar in de discotheek met hem (ofja, waarschijnlijk is hij al te oud om te gaan stappen...).

Ik denk echt dat ze hem uit haar hoofd moet zetten... Ik weet dat ze het er moeilijk me heeft, en het zal er ook niet makkelijker op worden om hem uit haar hoofd te zetten. Hij is nu eenmaal speciaal voor haar. Maar je zegt toch zelf dat ze al volwassen is? Nou, dan moet ze toch ook sterk genoeg zijn om zich te realiseren dat dit niet werkt. Ik vind normaal dat leeftijd geen rol moet spelen, maar het heeft z'n grenzen. Hij is al zoveel verder in zijn leven, hij komt bijna in z'n midlifecrisis terwijl je zusje nog in de puberteit zit! Hij zou als het ware haar vader kunnen zijn. Het kan zijn dat ze een vader-figuur zoekt, maar echt, dit wordt heel erg moeilijk om hier een goede relatie van te maken. Als zij in de bloei van haar leven is 9zeg maar 35) dan is hij al aan het aftakelen, met pensioen en moet zich al langzaam laten inschrijven in een bejaardenhuis. Is dat dan wat je zusje wilt? Zoals je haar beschrijft lijkt ze me een verstandig meisje dat weet wat ze wil. En absoluut geen meisje wat een man van die leeftijd als vriend wilt nemen.

En hoe volwassen ze ook mag zijn, op 16-jarige leeftijd ben je nog niet helemaal volwassen en vliegen je hormonen snel heen en weer. Daarom moet ze zeker eens een aantal maanden afstand nemen en kijken hoe het dan gaat.

En dat ze vaak teleurgesteld is in vriendjes, is ook geen excuus om meteen een ouwe man te pakken... Er zijn zat jonge jongens op de wereld die graag zo'n verstandig en snel volwassen meisje als je zusje willen hebben.

En dan komt die vorige relatie nog van die man... Waar hij het ook nog moeilijk me heeft... Ik denk dat het beter is als ze even afstand nemen en dan moet ze inderdaad even doorbijten, maar dan steun jij haar toch als grote zus, en help jij haar erdoorheen?

Succes!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:14

Ik ben bang dat het voor een meisje van 16 gewoon niet goed is om een relatie te hebben met iemand die zoveel ouder is. Je word dan (niet letterlijk) 'gedwongen' om een aantal stadia van je jeugd gewoon over te slaan, en dat is gewoon zonde. Ik kreeg toen ik 17 was met iemand van 23 en dat was al een hele stap, hij was bv. door de uitgaans-fase heen terwijl ik er net in kwam, maar ik ging dus nauwelijks uit omdat hij daar geen behoefte aan had. Heb later toch wel gemerkt dat ik die jaren 18 en 19 en bijbehorende ontwikkeling overgeslagen heb...

Wat doe je eraan? Tja, wat doe je als je verliefd bent op iemand die onbereikbaar is. Afstand nemen, proberen jezelf eroverheen te zetten. Niet leuk, soms wel nodig.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:31

zo dat is een moeilijke kwestie hij 41, en zij 16
als hij kinderen heeft, lijkt me dat toch wel een probleem, zij kunnen haar leeftijd hebben, maar echte liefde is tot alles in staat. denk persoonlijk dat ik toch verder zou zoeken. denk ook niet dat het goed is, hij is veel verder met zijn ideeen, ontwinkkeling en gedachtes (teminste dat neem ik aan) Zij moet nog alles gaan ontdekken, dan lijkt het me toch fijner om dit me iemand te doen, van dezelfde leeftijd, of een paar jaartjes ouder. Blijft wel moeilijk, maar zou afstand nemen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:23

Een vriendin van mij was ook 16 en had een "relatie" met een man van 32 (dacht ik) Een paar maanden was ze bij hem, maar later kwam ze er toch achter dat ze liever nog even wil genieten van haar jeugd en met jongens van haar eigen leeftijd wilt omgaan.
Misschien moet je zus het gewoon zeggen, even aankijken en er zelf achterkomen dat het niet kan (of misschien toch wél)

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:31

Tja...ik ben het met de meeste eens hier: iedereen heeft wel een onbereikbare liefde gehad, en daar komt ze vanzelf wel weer over heen. Het lijkt me gewoon niet 'gezond' om iets te beginnen met iemand die zóveel ouder is als je zelf nog zo jong bent, dus ik denk dat ze het beste wat afstand kan nemen en de tijd geven om het weer weg te laten zakken.

Overigens zou ik het absoluut níet vertellen: er vanuitgaand dat ze zelf ook doorheeft het niets wordt geeft het alleen maar moeilijkheden en gaat ze (of hij) zich misschien ongemakkelijk voelen oid. Dit lijkt mij juist iets om bij jezelf te houden, maar dat kan ook aan mij ligeen...

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:01

als ik jou zusje was zou ik het samen gaan vertellen dan sta je steviger in je schoenen, maar veel suc6 ermee

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:17

gevoel = gevoel ...en hoe groot het leeftijdsverschil dan ook is....je doet er niets tegen en dat is in dit geval denk ik kl*te.
Het verschil is wel heeeel erg groot en wordt in de praktijk denk ik alleen maar groter.
Bovendien is er nog een argument om hier NIETS mee te doen en dat is het feit dat deze man volgens mij hartstikke strafbaar is als hij wel iets met jou zusje zou beginnen (ervan uitgaande dat het wederzijds is) omdat ze nog minderjarig is. Dit laatste zou hem denk ik in zeer grote problemen kunnen brengen en dat zal ze toch niet willen?
Afstand nemen lijkt me het beste want bekennen lijkt me gevaarlijk. Stel dat het wel wederzijds is .....die aantrekkingskracht is dan toch daar en het zal steeds moeilijker worden om bepaalde situaties te vermijden en voor je het weet heb je de poppen aan het dansen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:20

tja, het zusje van een vriendin van me heeft een relatie met een man die 34 jaar ouder is , ze wonen ook al een tijdje samen
meisje is 20

als ze het niet zegt en hem als gewone vriend wil houden , tja, kan ze dat wel
je moet toch kontinu vechten tegen je gevoel
als zij denkt dat dit echt heel serieus is van haar kant ....
vertellen en maar zien wat zijn reactie is
ze is wel vrij jong ....
tja blijft moeilijk

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:38

En als zij de stap samen gezet zouden hebben... krijg je de reacties van de buitenwereld nog... dat lijkt me heel erg moeilijk, voor beiden.

Leeftijdsverschil vind ik niet erg. Alhoewel ik dit wel een erg groot verschil vind op deze leeftijd. Moeilijke kwestie waar ze zelf uit zal moeten komen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:45

Om eerlijk te zijn zou ik zeer m'n vraagtekens hebben bij een man van in de 40 die iets *wil* beginnen met een meisje van 16.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:46

ArwenLune schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik zeer m'n vraagtekens hebben bij een man van in de 40 die iets *wil* beginnen met een meisje van 16.

Helemaal mee eens! OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:49

...en om daar nog wat aan toe te voegen - iedereen die het heeft over 'echte liefde overwint alles' - zou je een relatie willen beginnen met een jongen van 11? Waarom niet?

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:12

ArwenLune schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik zeer m'n vraagtekens hebben bij een man van in de 40 die iets *wil* beginnen met een meisje van 16.

Ja, maar nu komt het van haar kant (en de eerste stap dus ook). Dan valt dat dus wel mee.
Tja, ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie. Ik denk dat ik gewoon nog even af zou wachten en misschien het contact wat minderen. Dat kan ook schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:46

Mandoline schreef:
In die tijd hadden ze veel contact met elkaar, omdat ze de koop rond moesten maken, en omdat die man het erg moeilijk had omdat zijn vriendin net bij hem weg was gegaan, heeft ze hem vaak gebeld en erover gepraat en hem weer een beetje op weg geholpen.



Ik vind dit al geen gezonde situatie, dat je als man van in de 40 met een meisje van 16 over je relatieproblemen praat!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:04

faye schreef:
Ik vind dit al geen gezonde situatie, dat je als man van in de 40 met een meisje van 16 over je relatieproblemen praat!


Ja, maar dat doen ze wel vaker.. " o, jij begrijpt me zoooo goed" blablablabla...

Heb ook zo'n baas gehad.. Eerst vond ik het zielig. Vervolgens heb ik tegen hem gezegd dat hij maar naar een psyg moest gaan als hij over zijn oliebol wilde praten, maar dat ik daar niet op zat te wachten..

Sommige mannen van die leeftijd vinden het geweldig hoor als ze aandacht krijgen van zo'n jonge blom! "oo, ik kan het nog, ik ben nog leuk, ik kan zelf de aandacht krijgen van een jong meisje, o ik ben geweeldig".. etc etc..

Maar weer ontopic:
Ik begreep dat het meer vanuit je zusje komt en dan blijf ik toch bij mijn mening. Gewoon vertellen, ze ziet dan wel wat er van komt..
Of niet doen en het dan beschouwen als een onmogelijke liefde.. Maar je er dan ook bij neerleggen.. Veel succes.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:11

ik heb niet alle reacties gelezen

maar soms is het zo dat meiden denken dat ze echt verliefd zijn op een ouder persoon
zo vallen meiden ook vaak op knappe leraren enzo
oudere mannen hebben macht ... misschien dat het daarom zo aantrekkelijk lijkt
ze moet voor haarzelf eens nagaan, zij is nu 16 , dalijk is zij 20 en dan is hij 45 !!
als ze 30 is is hij 55 , dus als hij dalijk in het bejaardenhuis zit,zit zij nog in de bloei van haar leven ...
25 jaar is IMO teveel
dat is gedoemd om te mislukken
tuurlijk zijn er uitzonderingen ,maar om als 16 jarige al aan zoiets tebeginnen
gaat ie nog mee stappen ?? zulke vragen moet ze zichzelf eens gaan stellen

het komt echt vaak voor dat mensen denken dat ze verliefd zijn , soms op mensen die onbereikbaar zijn, juist dus omdat ze onbereikbaar zijn
vaak als ze dan diegene te pakken hebben , is de spanning eraf en gaat de liefde snel over !

ik neem aan dat deze man niet op je zusje valt want dan is het dus gewoon een pedo
waarschijnlijk zal hij de gevoelens begrijpen en zal hij het meisje duidelijk maken dat het niets kan worden tussen hun
dus idd aan hem vertellen zal geen kwaadkunnen

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:21

Ben even benieuwd hoor!

Hoe zit het met jullie vader?
Leeft hij nog en/of zijn jullie ouders gescheiden?

Voordat ik een heel verhaal ga afsteken,wacht ik eerst even je antwoord af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:26

Wat maakt leeftijd uit als het gaat om liefde?!
25 jaar is een groot verschil dat is waar. Maar zou dat de reden zijn dat een stel niet bij elkaar mag zijn?

Ik las net ergens "Mijn ouders zullen er niet blij mee zijn en de vrienden van die man ook niet" Nou JAMMER dan!!
Een goede ouder/vriend zou het accepteren en blij zijn dat de persoon in kwestie gelukkig is met iemand.

En wat je zusje er mee moet?
Eerlijk zijn naar die man toe. Dat zal hij ook op prijs stellen waarschijnlijk.

Mandoline
Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 10:45

Danielle_1 schreef:
Ben even benieuwd hoor!

Hoe zit het met jullie vader?
Leeft hij nog en/of zijn jullie ouders gescheiden?

Voordat ik een heel verhaal ga afsteken,wacht ik eerst even je antwoord af.


Het is niet zo dat ze een vader figuur zoekt....
Heb het er met haar lang over gehad, en we zijn er over eens dat ze het 'maar' moet vergeten...
Het zal moeilijk worden, maar zij ziet ook in dat het gewoon niks kan worden!
Ook heeft ze besloten om die man in ieder geval een tijdje niet te spreken enz.
harstikke bedankt voor jullie reactie's, ze heeft er veel aan gehad!