Vader auto-ongeluk gehad...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Vader auto-ongeluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 18:40

I had had it deze week... Zal blij zijn als het weer maandag is.

Mam belde me om 4 uur, pap had een ongeluk gehad met de lesauto. Mam natuurlijk lichtelijk over de zeik, dus met pijn en moeite het verhaal kunnen volgen.

Pap was naar een kennis van 'm geweest, die had een loods gebouwd. Heb ff een plaatje gemaakt, praat wat makkelijker. De locatie van de loods is niet helemaal zeker, kan ook nog wat verder de bebouwde kom in liggen...

Afbeelding

Pap had op een gegeven moment weg willen rijden en draaide dus linksaf de weg op, vanaf een parkeerplaats. Toen hij de weg opdraaide had hij de weg voor zich alleen. Totdat er ineens een jongen de bocht om kwam, met een volgens pap veel te hard tempo. Pap meende dat hij een 80 a 90 km/u reed... Stoplicht zal wel op oranje hebben gestaan

De andere wagen is aan de overkant van de weg tegen -neem ik aan- een hek terecht gekomen. Was een oudere auto, dus die jongen krijgt wsn niet veel meer terug ervoor van de verzekering. De Mercedes schijnt geen voorkant meer te hebben, die was gewoon helemaal ineen gedrukt, lekte olie, koelvloeistof etc. En dan heb ik het over een Mercedes van bijna 9 maanden oud, die is in januari 2004 van de band afgerold... Kan me dan ook niet voorstellen dat die jongen idd 50 gereden heeft. Alleen kwam pap van een parkeerplaats af, dus met een beetje pech word pap schuldig bevonden... Grootste probleem is dus dat op 't schadeformulier expliciet vermeld is dat die jongen op een voorrangsweg reed; pap heeft niets verder niets gezegt.

De wagens zijn geloof ik beiden weggesleept, we wachten nu op de uitslag van het schaderapport: Mercedes total loss of niet..? Pap heeft gelukkig (geloof ik) niets. Zijn grootste geluk is dat die Mercedes - uiteraard - all risk verzekerd is en dat hij morgen al een lesauto uit Arnhem te leen krijg. Zijn rijlessen kunnen dus gewoon door blijven gaan...

Ik heb net al een fikse discussie met pap gehad over de schuld vraag, hij blijft volhouden dat het zijn schuld was, want die jongen reed op een voorrangsweg. Al had hij 250 gereden, dan was pap toch degene die fout zat. Ik vind dat eerlijk gezegt te idioot voor woorden... Die jongen reed wsn een stuk te hard, nam voorrang ipv het te krijgen, etc etc. Op het moment dat pap de weg op ging was ie leeg... Scheve mond

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:04

Ik heb precies hetzelfde gehad!!!!
Ik was opweg naar Naz en wilde linksaf een 30 km zone inrijden.(moest dus de weg oversteken) ik heb gekeken en er kwam niets aan (was wel voor een flauwe bocht) ik moest een drempel op en met mijn lage micra kon ik die niet te hard nemen en ineens vloog er dus een auto uit die bocht. vol in mijn zijkant.Ik heb die man helemaal nooit gezien.
Hij riep meteen dat hij te hard had gereden en heeft dat ook tegen de politiegezegd.Toch was ik schuldig immers afslaand verkeer en hij ging rechtdoor op dezelfde weg.Als hij langzamer had gereden was ik allang dat woonerf op geweest, als hij 50 had gereden had hij makkelijk kunnen zien toen hij die bocht uit kwam. als,als,als als de bocht niet begroeid was geweest had ik kunnen zien dat hij hard reed en kunnen wachten.

Tja best krom

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:10

Voorzover ik weet heef je vader inderdaad schuld en kan die jongen hooguit een bekeuring krijgen omdat hij door rood reed of te hard reed maar dan moet daar wel bewijs van zijn op 1 of andere manier...
Is wel een kromme regel maar ja..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:25

Heel krom, maar ik vrees ook dat je vader de 'schuldige' is. Gelukkig heeft hij er geen lichamelijk letsel aan over gehouden!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:49

Het is inderdaad heel krom, maar je vader wordt waarschijnlijk in fout gesteld.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met een "voorrang van rechts" situatie. Persoon in kwestie sneed de bocht af, maakte een onmogelijke situatieschets op het formulier (wat achteraf uiteraard door de verzekering is opgemerkt) en heeft bovendien valsheid in geschrifte gepleegd (nog vanalles bijgeschreven op zijn exemplaar van het formulier nadat er al ondertekend was en de kopieën van mekaar gescheiden waren *dus klopte niet meer met het blad van mijn vader*) en TOCH is mijn vader in fout gesteld, die man kwam immers van rechts.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:18

ik heb hetzelfde gehad, maar dan met een scooter, ik werd overhoop gereden door een auto die te hard reed, maar ik kwam ook vanaf een parkeerplaats
ik kon met ambulance naar t ziekenhuis, scooter was total loss en die auto had alleen wat krasjes en deukjes in zn voorkant

maar ik werd helaas schuldig bevonden......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:24

Ja je vader is hier schuldig.. Helaas voor je vader. Hoe hard hij ook rijd, of door oranje of rood rijd, hij rijd wel op een voorrangsweg en die krijgen dan altijd voorrang. Hij zal waarschijnlijk een boete krijgen voor te hard rijden en door rood ofzo, maar daar blijft het ook bij.. Tis idd vreselijk krom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:36

Over de schuldvraag laat ik me niet uit, geen flauw idee namelijk Knipoog Maar hoe is het nu met je vader? Als er met zo'n snelheid tegen hem gebotst is...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:36

Pffff.....wat een schrik zeg. Wel een belachelijke regeling, net zoiets als dat degene die achterop knalt altijd fout is. Jouw vader heeft wel een engeltje op zijn schouder gehad zeg!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 21:49

Dat joch krijgt niets... Behalve zo'n 600 euro voor een nieuwe auto. Hij heeft ook niet hoeven blazen of zo, mijn vader wel.

Mam heeft me net weer even een minder prettige gedachte gegeven... Wat als pap daar met zijn Harley had gestaan? Of ik op 'mijn' lesmotor? Ik ben al vaker tijdens de les naar die man geweest met pap, dus zo'n onmogelijke situatie zou 't niet eens zijn. De schade aan de Mercedes was vooralsnog geschat op 10- a 12duizend euro, wat was er dan gebeurd wanneer daar een motor had gestaan ipv een Mercedes?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:21

Ik heb je ook al via pb's verteld dat ik ook denk dat je vader schuld krijgt. Heel vervelend, maar waarschijnlijk gaat dat toch gebeuren. Je vader moet alleen niet vergeten om de achterkant van het schade-formulier in te vullen. Daar staan ook nog een aantal vragen. Weet niet precies wat.

Ik snap dat je jezelf minder prettig voelt, nu met de gedachte wat ALS ik of mijn vader er met de motor had gestaan. Waarschijnlijk was het dan helemaal fout gegaan, maar ben blij dat het met de Mercedes was die gelukkig alleen schade heeft opgelopen en je vader er levend en zonder kreukels uit is gekomen. Trouwens als je vader nog ergens pijn krijgt (kan achteraf altijd), laat hem dan voor de zekerheid nog even naar de dokter gaan. Het kan gewoon stijf zijn geworden door de klap, maar het kan ook iets anders zijn.

Als er nog vragen zijn, lees ik ze hier nog wel of via een pb. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, de verzekering beslist uiteindelijk wie fout was, politie niet.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:44

Tjee, dat is schrikken! Gelukkig mankeert je vader niets.

Wat betreft die voorrangsweg heeft ie inderdaad gelijk. Het is hetzelfde als dat je achterop iemand knalt die bv te hard remt: JIJ bent degene die op je voorganger moet passen. En zo geldt dat dus ook als je uit een uitrit komt. Hoe cru het ook is.

Kan de schade expert niet nagaan over de snelheid van de jongen? Dat kan wellicht wel gebruikt worden zodat niet het gehele bedrag uitgekeerd wordt en het je BM niet kost.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:13

Wat naar zeg, je kunt iemand toch onmogelijk aan zien komen als ie zo hard rijdt. Ik hoop toch wel dat ze dat meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:22

Heel vervelend maar je vader heeft inderdaad de schuld hier. Hoe vervelend het ook is.

Een schade expert kan verder weinig zeggen over de snelheid. Je ziet wel verschil tussen een klapper met 50 km/pu en een klapper met 100 km/pu maar voor de officiele dingen heb je daar weinig aan.
De technische ongevallen dienst kan daarentegen een sporenonderzoek houden en dan kun je de snelheid nagenoeg wel vastleggen.

Maar wees blij dat je vader niets heeft. Die auto is te vervangen hoor! Het is even klote voor je no claim, maar dat overleef je ook wel weer.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:26

even een vraagje hoor, voorrangsweg of niet, je vader kwam van ee parkeerplaats, dat wordt toch gezien als uitrit?
bij het verlaten van een uitrit moet je eidereen voor laten gaan, dus zelfs als die jongen niet op een voorrangsweg reed wordt je vader tch schuldig bevonden(dit schoot me ineens te binnen, want dit stond er nml op mijn formulier)
met wat meer pech had ik het ook niet na kunnen vertellen(gaatje in milt, flink wat ribben gekneusd, ruggenwerrvels verschoven en vol schaafwonden, maar veel geluk gehad!!) dus ik kijk voortaa nog veel beter uit, al had ik die auto ook niet aan kunnen zien komen, hij reed te hard en kwam net de bocht omgevlogen toen ik de weg opdraaide...

dus aan de ene kant kan je blij zijn dat je vader er goed vanaf is gekomen, en dat hij er idd niet met de motor stond!
aan de andere kant snap ik ook precies wat je voelt, omdat ik dus zelf ook machteloos stond tegenover die ander, en ik heb nog heel erg lang heel veel schrik gehad om weer scooter te gaan rijden(toen ik dat weer durfde werd ik weer 2x in 1 maand tijd door een auto aangereden waarvan 1x weer naar ziekenhuis met ambulance.....toen was het gelukkig beide keren echt de fout van de auto, maar toen durfde ik echt geen scooter meer te rijden )

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:44

Is het niet iets om er van die spiegels neer te zetten? mensen hier in de buurt hebben ook van die (lelijke) spiegels in hun tuin neergezet, en toen ik van de week bij hun van de parkeerplaats afreed, begreep ik waarom!
Dit even los van het feit wie fout zit. Het lijkt mij ook een heel eng idee als je hier met je motor uit komt rijden, bah!
Hoe is het met je vader? Misschien maar goed ook dat hij in een mercedes zat, die schijnen over het algemeen vrij veel op te kunnen vangen bij botsingen.