Knie uit de kom...wie heeft er nog meer last van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Knie uit de kom...wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 20:47

Nadat ik bijna jaar heb aan lopen modderen met mijn rechterknie, die op de raarste momenten gewoon uit de kom vloog en dus aan de zijkant van mijn been terechtkwam, heb ik een stevig jaar lang fysiotherapie in het ziekenhuis gehad, met succes want het is nu helemaal over!

Was ik gister op een feest, loop ik en verstap me een beetje en floep daar ging mijn linker knieschijf....
Ben nu erg verdrietig, heb geen zin om weer 2 jaar lang fysiotherapie te doen, een andere optie is een operatie.
Wie heeft hier ook last van, wat doen jullie eraan, en degene die eraan geopereerd is, wat zijn jullie ervaringen?

Veel liefs,
Saskia

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:01

Ik heb daar ook last van (gehad) Ik heb last van te soepele banden en pezen (gewrichten). Mijn schouder is ook al een keer of 3 uit de kom geweest, bleef zeg maar op het randje staan en schoot dan weer terug. Ook heb ik last gehad van beide knieen. Rechts is mijn knieschijf er ontelbare keren naast geschoten ik duwde hem dan zelf weer op zijn plek want er was niemand in de buurt om te helpen en blijven zitten was ook geen optie. Links is hij er tot nu toe maar een keer naast geschoten en ook heb ik hem zelf weer terug geduwd. Beetje raar verhaal lijkt het zo. Volgens de arts kan ik mijn knieschijf zelf terug zetten omdat mijn banden en pezen zo soepel zijn. Hadden mijn banden en pezen niet zo soepel geweest had het heel anders geweest.

Ik kan me indenken dat hoe je je voelt. Is echt niet leuk als je dit hebt. Ik ben zelf niet naar de fysio geweest en na de tweede keer dat mijn knieschijf ernaast schoot ben ik ook niet meer naar de dokter gegaan. Ik heb kennelijk geluk gehad want het is bij mij min of meer vanzelf beter geworden. Ik heb soms nog wel het gevoel dat hij er bijna naast schiet maar het is al in geen jaren meer gebeurd.

Heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat het net als bij mij vanzelf over gaat.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:23

Hier nog 1: mijn ene knieschijf is een keer gebroken geweest en is daardoor zwak gebleven, dat is dus mijn slechtere knie, maar omdat mijn spieren rond al m'n gewrichten heel los zitten, heb ik dus altijd last van beide knieƫn...
Volgens de doktoren groei ik erover heen, zo niet, is het blijvend... Scheve mond

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:58

Ik heb het ook gehad. Bij mij is het toen met fysio overgegaan.
Ik had een knie afwijking aan mijn andere knie. Ben toen dat been veel te veel gaan belasten waardoor ik dus problemen met mijn knieschijf kreeg.

Maar wel balen dat fysio bij jou niet genoeg lijkt te helpen!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 11:23

Christatjuh schreef:
Ik heb daar ook last van (gehad) Ik heb last van te soepele banden en pezen (gewrichten). Mijn schouder is ook al een keer of 3 uit de kom geweest, bleef zeg maar op het randje staan en schoot dan weer terug. Ook heb ik last gehad van beide knieen. Rechts is mijn knieschijf er ontelbare keren naast geschoten ik duwde hem dan zelf weer op zijn plek want er was niemand in de buurt om te helpen en blijven zitten was ook geen optie. Links is hij er tot nu toe maar een keer naast geschoten en ook heb ik hem zelf weer terug geduwd. Beetje raar verhaal lijkt het zo. Volgens de arts kan ik mijn knieschijf zelf terug zetten omdat mijn banden en pezen zo soepel zijn. Hadden mijn banden en pezen niet zo soepel geweest had het heel anders geweest.

Ik kan me indenken dat hoe je je voelt. Is echt niet leuk als je dit hebt. Ik ben zelf niet naar de fysio geweest en na de tweede keer dat mijn knieschijf ernaast schoot ben ik ook niet meer naar de dokter gegaan. Ik heb kennelijk geluk gehad want het is bij mij min of meer vanzelf beter geworden. Ik heb soms nog wel het gevoel dat hij er bijna naast schiet maar het is al in geen jaren meer gebeurd.

Heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat het net als bij mij vanzelf over gaat.



Dit heb ik dus ook precies, toen het gebeurde trok ik zoals ik wel vaker heb gedaan me been even omhoog en toen schoot hij er weer in.
Ben blij dat dat in ieder geval wel weer kan, heb het ook al een paar keer gehad dat de dokter hem terug moest zetten, nou en dan verga je echt.... Bloos!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 11:26

Antoinette schreef:
Ik heb het ook gehad. Bij mij is het toen met fysio overgegaan.
Ik had een knie afwijking aan mijn andere knie. Ben toen dat been veel te veel gaan belasten waardoor ik dus problemen met mijn knieschijf kreeg.

Maar wel balen dat fysio bij jou niet genoeg lijkt te helpen!


Met mijn andere knie heeft het dus wel geholpen, maar nu is het dus mijn andere been.
Op zich denk ik wel dat fysio dit keer ook wel zal helpen, het probleem is alleen dat ik er dan weer heel veel tijd in moet stoppen, die ik gewoon niet heb, en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er gewoon geen trek meer in heb, om 2/3 keer per week naar de stad te gaan om daar anderhalf uur te fysio'en.....
Ik weet dat een operatie een optie is, en een operatie heeft beter resultaat.
Maar toch denk ik niet dat ik dat zou willen.... Verward Bloos!
Vind dit echt weer hartstikke vervelend, was net blij dat alles zo goed ging met mijn andere knie en dat ik weer veel kon doen.... Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:42

Als je dit regelmatig hebt zou ik zeker een operatie overwegen,
dit kan namelijk vervroegde slijtage tot gevolg hebben. Een kunstknie voor je 40e is nog vervelender.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:04

Wat vreselijk eng dat je knieschijf ineens verkeerd zit. Zelf heb ik te lange kniebanden en te ruw kraakbeen in mijn knieen waardoor het altijd wel pijn doet, bij lang staan of bij traplopen en soms schiet het ook wel even op slot. Maar ik hoop dat die knieschijven er niet gaan uitfloepen, dat lijkt me echt verschrikkelijk eng!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:08

Sowieso is kniepijn niet fijn, denk ik...

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:22

Jura schreef:
Wat vreselijk eng dat je knieschijf ineens verkeerd zit. Zelf heb ik te lange kniebanden en te ruw kraakbeen in mijn knieen waardoor het altijd wel pijn doet, bij lang staan of bij traplopen en soms schiet het ook wel even op slot. Maar ik hoop dat die knieschijven er niet gaan uitfloepen, dat lijkt me echt verschrikkelijk eng!


Je moet mijn vriendinnen eens zien, als het zomaar weer opeens gebeurd en ik weer zoiets heb van; nee he dat kan ik nu niet gebruiken.... Bloos!
Op zich schrikken de mensen om me heen er meer van dan ik, je raakt er niet aan gewend, dat niet maar als het nu gebeurt raak ik niet meer in paniek.
De 2de keer dat het bij mijn andere knie gebeurde met gym...had je die gymleraar moeten zien kijken, die ging zowat van zijn stokje! Haha!

Maar is er niemand die er aan geopereerd is?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:46

Ik heb ergens in '93 mijn knie uit de kom gehad.. kwam door een ontspanning en aanspanning van verschillende spieren. Was tijdens paintball.. daar lag ik in een greppeltje, gewoon een verkeerde beweging Verward .
Ben toen naar ziekenhuis geweest, kreeg een gipsklomp om mijn been.
De dag erop in ziekenhuis hier in de buurt een gipsspalk. Tijdens de spalk fysiotherapie en erna.. nooit meer last v gehad.

Maar, Christatjuh..
Jij zegt overal in gewrichten enz soepel/lenig te zijn. Dat komt me bekend voor. Mij werd gezegd dat ik hypermobiel ben. Is dat jou nooit verteld?
Klinkt wel zo. Je zit dan eigenlijk te losjes in elkaar. Ik heb dan ook vaak allerlei klachtjes, mn met spieren. Ik zou dan eigenlijk m'n leven lang moeten fitnessen om het geheel sterk en bijeen te houden.
Ja.. dat doe ik niet, sterker nog, ik doe niks. Ik vind er niks aan en moet ook oppassen met bepaalde sporten, krijg ik soms alleen maar meer last van. Goed op jezelf passen is het...

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:54

Zo'n gipsklomp heb ik nog nooit gehad? Waar was dat dan voor, om je knie op zijn plek te houden?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:54

Ik weet niet zo meer of mijn moeder eraan is geopereerd maar ik zal het eens navragen. Mijn moeder heeft ook een knie die steeds uit kom schiet als ze aan sporten is. Toen heeft ze een soort prothese gekregen die ze om moet doen tijdens sporten zodat het niet snel uit de kom schiet. Het houdt namelijk de onder & boven been bij elkaar. Ofzo iets.. Nu gebruikt ze het iig niet meer omdat ze niet meer handbalt.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:02

Welke gymleraar had die reactie Schijnheilig?

Ik vind het wel vervelend voor je. Dan moet Romy maar vlot beleerd worden voor de kar. Dan kan je gaan mennen als je knie niet mee werkt met rijden Lachen.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 14:21

Dennis schreef:
Welke gymleraar had die reactie Schijnheilig?

Ik vind het wel vervelend voor je. Dan moet Romy maar vlot beleerd worden voor de kar. Dan kan je gaan mennen als je knie niet mee werkt met rijden Lachen.


Jung.....haha die was bijna niet meer *LOL*
Ja dan kan je me op komen halen met Romy.....*nee is niet lui* Vingers aflikken

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 14:23

Ik heb ook een soort brace (schrijf je dat zo?!) die ik eigenlijk om moet met sporten.
Helaas gaat sporten ook niet meer zo goed, dan begint mijn knie te protesteren.
En tja ik ga echt niet mijn hele leven met die brace lopen, zie je me al gaan in me korte broek en dan zo'n onwijse verpakking om mijn knie...
Helaas gebeurt het ook altijd als je het niet verwacht....

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:32

Mijn broer heeft zijn linker knie kapot (knieschijf, meniscus en kruisbanden) hij is eraan geopereerd en heeft nu schroefen erin en daaraan banden die uit zijn bovenbeen gehaald zijn.
Zijn rechter knie is ook een keer uit de kom geweest.
Ik zelf heb tot mijn 21e last van mijn knieen dat ze op slot gaan.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:49

Sassieja schreef:
Zo'n gipsklomp heb ik nog nooit gehad? Waar was dat dan voor, om je knie op zijn plek te houden?


Ja..echt zo'n zwaar gewicht aan mijn been! Begon ook behoorlijk te irriteren een aantal uren later. Mijn hak hing op dat gips. Ai ai, dat kostte wat drift! Boos!
Ik denk dat dat was om eea op zijn plek te houden en dan de volgende dag in eigen ziekenhuis de spalk. Verward

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 16:15

Mmm......heb er nog nooit van gehoord, maar het is ook niet zo dat het me altijd gebeurd, maar altijd als ik het niet kan gebruiken.
Kan me er ook erg onzeker over voelen, ben er vorig jaar ook wel mee gepest, en over anderhalve week moeten we met school op kamp, en dan krijg je weer die schuine gezichten omdat ik nergens aan mee 'wil' doen...
Ik wil heus wel, tuurlijk wil ik alles doen wat anderen doen.... Vriendjes zijn?

Moonchloe: zou je aan je moeder willen vragen hoe zij die operatie enz. ervaren heeft?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:19

Ik kan je begrijpen. Het is niet leuk als anderen van alles doen en jij niet omwille van je lijf.
Weten ze niet waar je last van hebt?
Maar laat je niet gek maken of groot doen ofzo.. jouw lijf is belangrijk en je moet er nog heel lang mee doen!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:08

Sassieja schreef:

Moonchloe: zou je aan je moeder willen vragen hoe zij die operatie enz. ervaren heeft?


Ik weet het niet zo zeker, maar ik zal het wel vragen Lachen

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:34

Ach gut arme arme sassie! Ach gut

je maakte zeker een rare draai met je knie Scheve mond t zag er niet erg lekker uit nee... auw auw auw

sterkte ermee!!

Liefs Marleen

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:34

Citaat:
Maar, Christatjuh..
Jij zegt overal in gewrichten enz soepel/lenig te zijn. Dat komt me bekend voor. Mij werd gezegd dat ik hypermobiel ben. Is dat jou nooit verteld?
Klinkt wel zo. Je zit dan eigenlijk te losjes in elkaar. Ik heb dan ook vaak allerlei klachtjes, mn met spieren. Ik zou dan eigenlijk m'n leven lang moeten fitnessen om het geheel sterk en bijeen te houden.
Ja.. dat doe ik niet, sterker nog, ik doe niks. Ik vind er niks aan en moet ook oppassen met bepaalde sporten, krijg ik soms alleen maar meer last van. Goed op jezelf passen is het...



Is inderdaad tegen mij gezegd dat ik hypermobiel ben. Ik heb ook veel last van mijn spieren. Voor mijn schouders ben ik al meerdere keren bij de orthopeed geweest en heb ik fysio gehad. Sporten helpt inderdaad en ik zou het eigenlijk meer moeten doen, ik rij alleen en meer niet.

en inderdaad...

Goed op jezelf passen is het

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 16:52

Ja dat is wel zo.....maar soms word ik er zo ziek van om steeds maar op te passen met wat ik doe!
Was er net een halfjaar (nog niet eens denk ik) vanaf en heerlijk is dat als je niet bij alles wat je wil gaan doen op hoeft te passen.
Toendertijd ging rijden eigenlijk ook echt niet.... lekker nu het net zo goed gaat

Hoorde vandaag van een vrouw die ik tegenkwam dat haar zoontje hetzelfde had, is net geopereerd.
Hij had dus hetzelfde, bij hem hebben ze zijn kom dieper gemaakt zodat zijn knie er niet meer uit kan.

Omdat dit bij mij eerst ook zou gebeuren, maar mijn kom dus eigenlijk wel diep genoeg is heb ik toch voor fysiotherapie gekozen.
Als ik wel een operatie wil word mijn kom dus verder uitgehold en mijn banden ingekort......

Moonchloe: weet je al wat meer van je moeder? Pling

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:51

Heb ik ook een paar jaar last van gehad.
Als ik lang stond vooral.
Maar het is gewoon over gegaan..