vraagje over bevalling van kat!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

vraagje over bevalling van kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 19:35

onze kat bleek ineens zwanger te zijn, we dachten eerst dat ze gewoon dik werd van alle ratten en duiven die ze de laatste tijd heeft gevangen, maar dat was dus niet zo Clown
ze is zelf vrij klein en heel smal, en dan zo'n puntige buik die opzij uitsteekt, toen was het wel duidelijk dat ze zwanger was.
onze andere katten werden steeds weggelokt en vermoord door een kattenhater in de buurt, dus we lieten de katten niet meer sterriliseren zoals we in t begin wel altijd deden, maargoed nu is ze dus zwanger

vandaag is ze al allemaal slijm verloren, hoelang duurt het dan nog voordat de bevalling echt begint? ze loopt gewoon rustig wat door het huis, maar we houden haar zoveel mogelijk in de garage, omdat de achterdeur altijd openstaa en ons mam dacht dat ze anders weg zou open naar een rustig plekje en we haar en de kittens voorlopig niet zouden zien

maar ze ligt gewoon rustig te slapen net zoals ze anders ook altijd doet als ze in de garage zit, het lijkt er niet op alsof het al echt is begonnen, wel voelt haar buik vrij hard en gespannen aan

wie weet er iets meer van?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:20

ze ligt nogsteeds in de garage, daar is het rustig en zijn de honden er ook niet bij
ze kan in een mandje liggen, maar kiest er zelf voor om onder de fietsen op de grond te gaan liggen Verward

denk dat het komt omdat daar sinds een paar dagen hele dikke vloerbedekking ligt die vroeger in de kamer heeft gelegen, die is heel zacht Lachen

maar ik ben inmidddels in bergeijk, en de kat is bij mn ouders in hoogeloon, dus ik weet niet hoe het nu is, ik had al gezegd dat als er iets gebeurde ze mij moest bellen en als er wat fout leek te gaan de dierenarts moest bellen
ik ga morgen iig even met de digi langs, ben benieuwd Lachen

als er advies nodig is dan bel ik jou moniek, dan hoor je het vanzelf Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:26

ze was dus gisteren slijm verloren, maar was verder gewoon rustig
nu loopt ze weer gewoon wat door huis en ligt op de trap(haar lievelingsplekje) of in de garage in haar mandje, ze is heel rustig en het lijkt er niet op dat de kittens snel worden geboren

het nr van de DA staat voor in de agenda die naast de telefoon ligt, en staat ook in het geheugen van bijna iedere huistelefoon en gsm die we hebben(ivm de paarden die geregeld iets ernstigs hebben gehad) dus als het nodig is dan is de DA meteen gebeld en die is hier ook altijd heel snel

maar ik dacht altijd dat als ze slijm waren verloren, de kittens binnen 24 uur ongeveer zouden worden geboren, maar dat is bij onze kat dus niet zo.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 20:20

dutske schreef:
ik denk dat de kattenhater teveel kattn vermoordt, en dat ze daarom de kat niet sterliseren om dat te compenseren...


bijna goed Knipoog
de katten hier worden niet veel ouder dan een halfjaar, of 3/4 jaar
eerst haalden we katten uit het asiel(zit je al snel aan 55/65 euro) en dat werd dan een vrij duur grapje
dus toen we een paar keer een heel nestje gratis aangeboden kregen, hebben we dat maar egdaan
netjes de katten laten steriliseren en de katers laten castreren, amper een maand later waren ze alle 5 weg
nieuw nestjes gekregen van kennissen, 2 maanden na de sterilisatie/castratie waren ze alle4 weg

toen hadden we zoiets van ja het is vrij nutteloos om ze te steriliseren, want voor ze de leeftijd hebben waarop ze jonkies krijgen, zijn ze er al niet meer

ook zijn we gestopt met nieuwe katten in huis nemen, deze kat hebben we nu alweer een jaar, maar haar vriendjes leven al lang niet meer Scheve mond

deze is gelukkig slim genoeg om niet ver van huis te gaan, een grijze tijger kwam haar hier steeds opzoeken, maar zij zelf gaat de tuin niet uit gelukkig!

nu maar hopen dat haar kittens ook in onze tuin blijven!

we houden haar goed in de gaten, maar ze heeft nog helemaal geen weeën gehad en is na het beetje slijm van gister ook niet meer slijm verloren.
hopenlijk gebeurd er vannacht meer en zijn er morgen kittens als ik bij mn ouders kom Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 21:36

nee hoor, het was absoluut niet de bedoeling om expres maar veel katten de fokken, zodat die kattenhater zich nog erger uit kon leven maar ik snapte wel dat je het niet banketstaaf bedoelde Knipoog

het is eigenlijk stom toeval dat de kat nu zwanger is, maar de kittens zijn natuurlijk wel welkom Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:39

er zijn nogsteeds geen kittens, maar de kat heeft ook helemaal geen persdrang of iets, ze is net zo als anders en haar buik voelt ook niet meer hard aan zoals maandag

mn moeder houdt haar goed in de gaten, en als er morgen/overmorgen nogsteeds niets gebeurd dan gaat ze even langs de DA zei ze, ook omdat we dus helemaal niet weten wanneer ze eigenlijk uitgeteld is

ze is wel een beetje slijm verloren, maar ook niet echt veel(maandag dus) en daarna is er niets meer uitgekomen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Ann, Britta31, Bullebeest, Corelli, corinec, Ekeif96, karlli, laurabe, linoleum, ManonGrr, Marcella, nafkedemi, Pabie, Queijo, Saskiaa_, Schuur_ en 79 bezoekers