2 uitzendbureau's werken, kan dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

2 uitzendbureau's werken, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:42

Hele kleine vraag.
Zitten er haken en ogen aan, om via 2 verschillende uitzendbureau's te werken. (dus 2 banen draaien)

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:12

Ik denk niet dat het verboden is, maar echt leuk zullen ze het niet vinden.. Misschien kan je beter proberen om twee verschillende banen via hetzelfde uitzendbureau te krijgen? Succes!

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:53

werk zelf via 3 of 4 verschillende uitzendbureaus dus het is mogelijk en legaal, alleen belastingtechnisch kan het wat onvoordeliger zijn... maar dat kun je bij de belastingdienst vragen of het uitzendbureau... volgens mij maakt het niet zo heel veel uit... Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:07

Het ligt eraan hoe je het precies aan wilt pakken. Wil je via ieder uitzendbureau een vast aantal uren bij een bepaald bedrijf gaan werken? Dus eigenlijk 2 parttime banen naast elkaar?
Hou wel je belastingvrije voet in de gaten, anders moet je aan het eind van het jaar bij betalen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:18

Ik werk ook via verschillende uitzendbureau's alleen niet tegelijkertijd. Soms een week via bureau 1, soms een week via bureau 2. Maar nooit tegelijkertijd. Als je zoals Tessebes zegt 2 parttime banen tegelijk hebt is dat belastingtechnisch behoorlijk onmvoordelig, dan kun je beter 1 fulltime baan hebben...

Aprilfool

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:05

Ik heb ook 2 parttime banen tegelijkertijd gehad bij 2 verschillende uitzendbureau's. Belastingtechnisch inderdaad wat onvoordeliger, maar dat kun je naderhand bij de belasting weer terugvragen. De uitzendbureau's zelf hadden er geen problemen mee.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:33

WenK schreef:
Ik werk ook via verschillende uitzendbureau's alleen niet tegelijkertijd. Soms een week via bureau 1, soms een week via bureau 2. Maar nooit tegelijkertijd. Als je zoals Tessebes zegt 2 parttime banen tegelijk hebt is dat belastingtechnisch behoorlijk onmvoordelig, dan kun je beter 1 fulltime baan hebben...


Het is belastingtechisch niet onvoordeliger hoor, je moet alleen niet bij beide bedrijven de heffingskorting laten toepassen, anders moet je aan bijbetalen.