dekreu???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

dekreu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 02:47

Aaahhh,
Ik was op marktplaats aan het rondneuzen en zag toevallig een advertentie van iemand die een Engelse Cocker Spaniel zocht om hun teefje te laten dekken.

Wij hebben dus een zwarte Cocker van 2 jaar oud, nog niet gecastreerd, en ik las die advertentie aan mijn moeder voor.
Ik verwachte dat ze meteen commentaar zou geven van doe niet zo gek enzo, maar het bleef eventjes stil Verward

Ik heb diegene een mailtje gestuurd met informatie over onze hond en 2 foto's bijgesloten.
Ik wacht nu op een reactie terug.

Ik ga er vanuit dat het toch niet doorgaat, maar stel je voor dat het wel doorgaat.

Dan lopen er over een tijdje als alles goed gaat, gaat kleine imitaties van Gizmo rond, net zo lief en schattig als hij is Verward

Vast ook zulke liefe droppies Kwijl als hemzelf.
Om zijn karakter hoeven ze het in elk geval niet te laten, want iedereen is in Lovers met hem.
Of ze moeten natuurlijk een hond hebben met een niet zo leuk karakter (dat hoor je wel vaker van rode Cockers, wij hebben een zwarte en zoiets zocht ze volgens mij ook) die het door vererfd of ze zoeken dat juist, wat ik natuurlijk niet aanneem.
Maarja, dat gaat ons niets aan.
Behalve dan natuurlijk dat als er kleintjes rondlopen van Gizmo dat we die willen zien en misschien Gizmo ook wel Haha! en natuurlijk foto's willen hebben Kwijl Kwijl Kwijl .

We hebben dit dus nog nooit eerder gedaan en we zouden eigenlijk ook niet weten wat je wel en niet moet doen en wat je kunt vragen enzo.
Heeft hier misschien iemand ervaring mee?

Ach ja, we zien het vanzelf wel.
Om het karakter valt niet om heen te draaien, die is gewoon super Vingers aflikken (ok, wel een beetje verwend maar niet tot vervelends toe, maar dat ligt aan de opvoeding en wat van ons wel en niet mag/toelaten, niet aan het eigen innerlijk), maar misschien dat ze toch liever een andere kleur willen.
Ze zocht wel wat in de buurt en heel toevallig wonen wij ook aardig in de buurt.

Dus wie weet Haha! Haha! Haha! .

En dan willen jullie natuurlijk ook even een foto zien van de jongeman waar het dus omdraait Knipoog .
Hier issie dan:

Afbeelding


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 16:12

Wij zouden dan onze reu ter beschikking stellen, met de teef hebben we dan vrij weinig te maken.
En met de puppies ook niet (behalve dan als we er natuurlijk eentje willen hebben) behalve dan dat Gizmo de vader ervan is.
Over de animo weet ik dan ook niks

En ik weet zelf dat er bij Cockers nogal vaak oor en oog problemen ontstaan, dat laten we de DA bij onze hond ook altijd controleren.
En dat zwarte Cockers vaak liever zijn, doordat de rode Cocker ineens in het daglicht kwam en iedereen dat zo leuke hondjes vond dat ze verkeerd zijn doorgefokt.

Gizmo heeft geen papieren en wordt dus ook nooit een echte dekreu, dit zal dan naar alle waarschijnlijkheid ook maar eenmalig zijn.
We hebben het nl ook al over castratie gehad, zijn hormoontjes gaan namelijk opspelen.

Ik heb gewoon gereageerd omdat ze een Engelse Cocker zochten, hoefde geen papieren te hebben enzo.
We hadden dit plan ook nooit, dus Gizmo is ook niet uitgebreid getest enzo.
Als dat een voorwaarde van hun is, kan dat altijd alsnog.
Maar wie zou dat dan moeten betalen?
Wij of hun?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 20:13

Ik heb weer een reactie van hun terug gehad, hun lijkt het wel wat.
Ze willen graag van hun hond een puppy, de teef heeft ook geen papieren, daarom was papieren ook geen vereiste.

Wij hebben er ook wel goed over nagedacht hoor en ook het argument dat ze na 1 maal Meeeer willen, maarja, dat wil hij in principe nu al, dus daar letten we nu ook al goed op.
Het plan reist nu ook al op om hem een keertje te gaan castreren, maar castreren levert vaak op dat ze dan dikker kunnen worden en als ik Cockers zie, dan zie ik dikke Cockers.
Dat is die van mij niet en ook daar let ik op, ze worden er soms gek van hier dat ik er zo op let.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 13:38

Dit topic gaat een beetje de andere kant op dat ik wou, maar goed.

Monnik, ik heb er wel mee te maken, maar indirect, niet direct, die mensen willen hun hondje gedekt hebben, en wij hebben toevallig een reu die nog niet gecastreerd is.
Wij hebben het alleen maar aangeboden omdat zij wat zochten, niet andersom.
Als er puppies uitkomen, zijn zij verantwoordelijk, niet wij, hoe je het ook wendt of keert.
Het enige waar wij dan voor verantwoordelijk zijn, is dat er puppies rondlopen van hem.

Citaat:
Alleen om puppy van je eigen hond te willen hebben ga je geen nestje op de wereld zetten! Neem dan een hondje uit het asiel, daar zitten er zat die een extra kans verdienen!


Dat zijn zij, niet wij.
Wij hebben al eens een hond uit het asiel gehaald, en dat ging niet zo als wij hadden verwacht, maar toch zou alles goed komen als ie niet werd gestolen.
Toen hebben we een pup genomen, die hebben we gevonden door een advertentie in de krant, geen papieren dus.

Maar ik snap niet wat daar nou zo verkeerd aan is, papieren waren geen vereiste, en achteraf hadden we geen betere keus kunnen maken, terwijl het met zo'n papier hondje het ook wel fout had kunnen gaan.
Net zoals met paarden, sommige hebben papieren en sommige niet, daar is toch ook niks verkeerds aan?

Citaat:
En dat gecastreerde reuen dikker worden ligt helemaal aan de eigenaar. Wanneer je dit in de gaten houdt en eventueel de hoeveelheid voer aanpast wordt de hond niet dikker!


zoals ik al zei:
Citaat:
Het plan reist nu ook al op om hem een keertje te gaan castreren, maar castreren levert vaak op dat ze dan dikker kunnen worden en als ik Cockers zie, dan zie ik dikke Cockers.
Dat is die van mij niet en ook daar let ik op, ze worden er soms gek van hier dat ik er zo op let.


ik heb het gevoel dat Cockers aanleg hebben om dik te worden, en als ze gecastreerd worden al helemaal.
die van mij is dat dus nog niet, en dat wil ik graag zo houden, we letten nu al heel erg op zijn voer en als hij dan gecastreerd wou worden, natuurlijk nog meer.

dat zou een nadeel zijn van het castreren wat ik even genoemd heb, er zijn er nog meer, maar er zijn ook voordelen, zoals dat de hormoontjes wegblijven en hij niet meer kan dekken.
maar het is algemeen bekend dat als je hem gaat castreren, dat ze dan vaak dikker worden.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 13:57

dat bedoel ik dus ook niet, maar dan vraag ik me ook af wat jullie bedoelen wat jullie met verantwoordelijkheid bedoelen?

het was niet ons plan, wij wouden geen puppies, kan ook niet, aangezien wij geen teef maar een reu hebben.
ja, kan wel, maar niet van ons zelf dan, want de teef is van iemand anders.

natuurlijk hebben we dan iets met die puppies, nl dat de vader dan onze hond is, maar we zullen er vrij weinig over te zeggen krijgen enzo, de eigenaren van de teef zullen er verantwoordelijk voor zijn en moeten zorgen voor inentingen en ontwormen enzo, de dierenartskosten ed.

wat denk je dan als je een offieciele dekreu hebt die veel honden dekt?
zijn die eigenaren dan ook allemaal verantwoordelijk voor de vele honden die dankzij hun reu op de wereld loopt.
ja, indirect wel, maar direct niet.

over het testen hebben we nog niet gehad, maar dat zal vast wel komen, en doen hun dat niet, dan doen wij dat wel.
maarja, het is hun beslissing wat ze daarmee gaan doen.

ik weet het precieze dus er ook niet niet vanaf, wou alleen graag een beetje info weten enzo en ervaringen, orienteren dus.
we weten dus ook nog niet wat we precies gaan doen, dat moeten we nog beslissen, maarja het helpt dan niet om zeer rottig te gaan reageren en mij als weet ik niet wat te gaan afschilderen, dat werkt niet.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 20:05

ja, daar denk ik wel aan.
heb hun een mailtje terug gestuurd over oa wat ze wouden met de puppies, nu heb ik alleen nog gehoord dat ze een puppie van hun hond wouden, maar over de rest nog niet.
daar zal ik nog wel eens een keer expliciet na vragen.


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-02 00:28

Waar ik Gizmo vandaan heb?

Uit een advertentie in een krant, deze mensen hadden volgens mij wel vaker puppy's van Cockers, maar ook van andere rassen, iig de Jack.
Ze hadden nog een Jack over die al weg mocht uit een ander nestje en dan nog 2 cockers waarvan Gizmo er een was en er was net een jong nestje Jacks geboren.
Dus ook de fokkers waar jullie nu op afgeven, jullie zullen het wel allemaal hartstikke goed bedoelen hoor, maar ik ben die mensen heel dankbaar, want we hebben echt een superhond.

Dat ik niet duidelijk was over het testen van beide honden, is omdat we het daar nog niet over hebben gehad en ik er dus nog niks van weet, dat komt terzijnertijd wel, ik kan hem nl nu wel laten testen maar als ze de hond niks aan vinden, was het dus voor niks.
En we hebben het hier ook nog niet over gehad, ik heb nu een algemeen en een specifiek mailtje gestuurd en zij hebben ook 2 mailtjes terug gestuurd, allemaal nog te vroeg dus om daar wat van te zeggen.
Zoals ik al zei:
Citaat:
over het testen hebben we nog niet gehad, maar dat zal vast wel komen, en doen hun dat niet, dan doen wij dat wel.
maarja, het is hun beslissing wat ze daarmee gaan doen.


Ik starte dit topic ook niet met het idee dat ik Gizmo die teef ging laten dekken, maar ik zei dus ook, stel je voor.
Ik zat er nog over na te denken.

Als ik eerlijk moet zeggen wat ik denk, wat ik btw trouwens de hele tijd al doe, maar goed, is dat ik denk te bereiken dat ik die mensen help die een reutje voor hun teef zoeken en dat er dan kindjes van deze prachthond op de wereld lopen, net zoals zij dat van hun teef ook vinden.
Ok, ik zou er dan wat geld aan verdienen, maar als ik Gizmo daar mee zou schaden, zou ik dat nooit doen en het gaat er bij mij niet om.
Daarom heb ik dit topic dus ook opgestart, voor als je stel je voor dat we het doen, dat ik er dan genoeg informatie van heb.

Tja, de specifieke problemen van de Cocker zijn de oren en de ogen.
Zoals ik al zei, als we bij de dierenarts zijn laten we dat altijd controleren, net zoals we dat thuis ook doen (maar dan als leek, net zoals we kijken naar evenetuele vlooien en vooral rond deze tijd teken en of de teennagels niet te lang zijn en ga zo maar door).
Daar moet je net zoals bij elke andere hond op letten, je weet alleen wel van te voren dat Cockers vaker met deze problemen kampen.
Of dat nou komt door de erfelijkheid of door het doen en laten van de hond, maakt op zich niet zoveel uit, het gaat er gewoon om dat je er op moet letten en dat het vaker voorkomt.

En dat er genoeg honden en ook Cockers in Nl zijn en in asielen weet ik wel.
Zoals ik al eerder heb gezegd, wij hebben ook een hond uit het asiel gehaald en wij hebben het daar dus ook wel gezien.
Wij hadden alleen besloten dat als we een nieuwe gingen zoeken, het dan een puppie werd en die hebben we dus uiteindelijk via de krant gevonden, niet via het asiel.
Alleen al om de reden dat je dan niet weet wat er met ze gebeurt zijn en waar ze zijn geweest, puppy's die meteen van de fokker afkomen hoor je normaal wel van te weten over het hoe en wat.
En ik wou dus een hond die ik alles kon leren en er niet meteen mee moest gaan vechten om het verkeerde af te leren en juist weer het goede aan te leren.

Misschien dat er ooit nog wel eens weer een hond uit het asiel komt, alleen op dit moment niet.
Wij willen ook geen puppy, wij hebben Gizmo al!

En tja, dat castreren, daar ging het hier eigenlijk niet om, heb het alleen even aangehaald.
Op het voer wordt zowieso al gelet en beweging krijgt ie genoeg.

En dank je wel Napoleon, dat je de hond een scheetje vind om te zien (is het irl nog meer dan ook)!
En Lunatic dat je het een keurige hond vind, ik heb er hard mijn best voor gedaan en doe dat nog steeds.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, alweerkwijt, ardanwan, C_estmoi, Camino_S, ComscoreBot, Goldwynn, GrapeshotBot, Gwenvd, karlos, Selina, Solmyrkvi, Toushie, Valentinotje, WildDreams, xAnthea en 153 bezoekers