bekrompen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

bekrompen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:42

waarom is de mensheid zo verrekte bekrompen Scheve mond
kan iemand dat mijn ajb uitleggen

punkers zijn tuig !
oké ze zien er meestal niet echt knuffelbaar uit
maar meestal zijn ze wel heel sociaal en erg begaan met de maatschappij

en zo zijn er zo veel vooroordelen , over goth, metalheads, gabbers en weet ik het wat nog meer

wat de boer niet kent dat vreet ie niet ,
iedreeen heeft het over integreren , tolererenetc...
waarom zie ik daar dan zo verrekte weinig van terug in de maatschappij

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:47

Zo heb ik een keer verschrikkelijk moeten lachen om een collega waar ik altijd goed mee omga.
Ze vertelde dat ze tatoeages iets vindt voor asociale mensen en dat ze daar liever niet mee omgaat.
Ik trok dus even de mouw van m'n shirt omhoog, waar een mooie zwarte spin op zit.
Ik vroeg of ik nu ook asociaal was en of ze nog wel met me om wou gaan.
Dat heeft op zich haar ogen wel geopend, ze kijkt nu eerst naar de persoon en niet naar de buitenkant, voor ze oordeelt.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:49

Oh ja, gothics zijn eng Scheve mond
Met al dat 'enge zwart enzo'.

Please open your eyes...Scheve mond

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:49

ja ook leuk
ik heb een kwartaal pabo gedaan
discussie
tattoos en piercings
het merendeel van de klas : aso
oke, ik steek tong uit en laat rug zien
"ja ik ben echt zo aso "
reactie, "ehm tja"

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:50

bij mij in het dorp staan ze al snel met de kin op de knieen
Lowlands was zo een verademing weer
gewoon erbij lopen zoals je wilt zonder aangekeken te worden alsof je iemand hoofd eraf gaat bijten

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:55

Waarom dat zo is? Omdat dat makkelijk is! Zo hoef je niet na te denken, geen moeite te doen om mensen echt te leren kennen, gewoon even kijken en je weet het, ooh, dat is er zó een...
Het is inderdaad heel dubbel, aan de ene kant roept iedereen om het hardst dat je mensen niet op uiterlijk/muzieksmaak/kledingkeuze of weet ik veel wat nog meer moet beoordelen, en toch gebeurt het nog dagelijks...je kan je er aan irriteren, je kan ook proberen mensen te laten inzien dat ze wat verder moeten kijken...

Er komt nog wel een extra probleem bij kijken, het in/outgoup fenomeen. Mensen zien mensen die niet tot hun groep behoren anders dan de mensen binnen hun groep (wat hier een groep is maakt niet zoveel uit, het kan een familie zijn, of een groep mensen met dezelfde muzieksmaak, of met dezelfde huidskleur). De groep waar je niet bij hoort wordt waargenomen als homogener, oftewel "ze zijn allemaal hetzelfde!" "Wíj zijn onderling tenminste allemaal verschillend, zíj lijken allemaal op elkaar!!" Hier breek je maar moeilijk doorheen en zo krijg je dat 1 slechte ervaring met iemand uit een groep (bijvoorbeeld iemand die eruit ziet als een punker, en niet aardig tegen je is) een negatief effecht heeft op het aanzien van de rest van die groep....

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:55

Ik ben ooit es uitgemaakt voor duivelskind bij ons op het dorp.
Ik vroeg die man of ik in dat geval even m'n vader moest halen Extreme duivel

Deliverance

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Leuven-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:03

Mensen zijn altijd al bang geweest van het onbekende, en mjah mensen die er niet uitzien als de doorsnee mens zijn dus verkeerd en slecht en weet ik veel wat nog allemaal.
Zonder dat ze ooit met een gepraat hebben
Bah vooroordelen.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:08

geweldig stennisje


ik loop er ook nogal alto bij, maar woon gelukkig in R'dam, waar de meeste wel wat gewend zijn. En anders roepen ze me na, hebben ze ook weer die ene hersencel gebruikt..

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:09

Ik ben het helemaal met je eens, en snap daar dus ook niets van...

Waarom kunnen mensen niet bedenken dat wat zíj toevallig vinden niet dé absolute waarheid is... En dan anderen gaan verplichten om hún denkbeelden te volgen .
Bv. Het homohuwelijk (was n tijdje geleden is de US zo'n rel om): waarom zou je dat in vredesnaam verbieden??? Ik kan serieus geen enkele reden verzinnen Lips are sealed . Want door het gewoon toe te staan, word toch *niemand* iets verplicht, en waarom zou je er last van hebben als iemand anders iets doet wat hij/zij goed vind...

Allemaal idd ongelofelijk bekrompen... En OOOOOOOH wat raak ik daar gefrustreerd van Frusty

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:11

Wat ook leuk werkt wanneer je vreemd wordt aangekeken en je zegt heel vriendelijk lachend gedag.
Mensen zijn echt compleet van slag.
Past ook niet in het plaatje, iemand die er anders uitziet, dus fout, maar toch heel aardig is, dus goed.
Algehele verwarring.
Vaak stamelen ze een geschokt 'hallo' terug.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:15

Eliane schreef:
Bv. Het homohuwelijk (was n tijdje geleden is de US zo'n rel om): waarom zou je dat in vredesnaam verbieden???


En dan te bedenken dat je in de US in de meeste staten gewoon een wapen in huis mag hebben.
Wat is nou dodelijker een pistool of een homo Verward

Daar is zelfs in sommige staten het bezit van een vibrator verboden.
Zie je het al voor je in plaats van 'Je geld of ik schiet' zou je dan 'Je geld of ik tril' roepen Nagelbijten / Gniffelen

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:16

Stennisje"]
En dan te bedenken dat je in de US in de meeste staten gewoon een wapen in huis mag hebben.
Wat is nou dodelijker een pistool of een homo Verward

Daar is zelfs in sommige staten het bezit van een vibrator verboden.
Zie je het al voor je in plaats van 'Je geld of ik schiet' zou je dan 'Je geld of ik tril' roepen Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]
*LOL*

Het is idd belachelijk, maar ach...nadenken is ook zóó moeilijk


[quote="Stennisje schreef:
Wat ook leuk werkt wanneer je vreemd wordt aangekeken en je zegt heel vriendelijk lachend gedag.
Mensen zijn echt compleet van slag.
Past ook niet in het plaatje, iemand die er anders uitziet, dus fout, maar toch heel aardig is, dus goed.
Algehele verwarring.
Vaak stamelen ze een geschokt 'hallo' terug.

Dit herken ik ook wel! Ik ga wel vaker met vrienden volledig in costume ergens heen, en dan krijg je ook gekke blikken. Maar als je met een grote smile naar iedereen zwaait krijg je daarna opeens heel veel *leuke* reacties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:19

Apart, ik plaats "punkers" ook vaak in een hokje, maar dan meer het hokje van linksdenkende mensen. Inderdaad sociaal en zeer meelevend met de samenleving.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:53

Maar stel je toch eens voor dat al die hokjes niet zouden kloppen... Dan moesten we iedereen op zijn invididu beoordelen! En dat is lastig! Dat kost moeite, en vereist enige inspanning en mensenkennis.
Dat het oorlogen zou kunnen voorkomen is even minder belangrijk...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:11

Saera schreef:
geweldig stennisje


ik loop er ook nogal alto bij, maar woon gelukkig in R'dam, waar de meeste wel wat gewend zijn. En anders roepen ze me na, hebben ze ook weer die ene hersencel gebruikt..


hum nou dan heb ik ook nog wel een anekdote

ik mocht weer eens naar een vip feestje en zag er dus heel netjes uit
op mijn zwarte naaldhak pumpjes lila mantalpak jurkje en zwarte hoed
natuurlijk nette panty haartjes netjes en een ietsje make up

ik was een beetje veel te vroeg en zocht al geruime tijd naar een net zwart kort (niet te kort) rokje , dus ik schiet nog even zuidplein op

daar bij een iets betere zaak HET rokje gevonden
en gevraagd omdat ik nog ergens heen moest of ze hem appart wilden houden voor me en dat ik m "morgen"op zou halen (en betalen)
ja mevrouw , goed mevrouw , tot morgen mevrouw

de dag er na vlak voor een hard rock concert
zwarte strakke broek zwart strak topje en een korte zwarte lederen jas met veel ijzer werk haar gewoon los (maar wel netjes ) een beetje maar zeker geen over dreven make-up en natuurlijk mijn oude kisten!

ik weer die winkel in gewapend met 150 gulden was het toen nog

kwam er direct een dame van het personeel op me afgestevend
of ik zo vriendelijk zou willen zijn de winkel te verlaten en nog wat minder vriendelijke taal , waarop een tweede en derde persoon eventjes kwamen helpen

waarop ik dus met luide stem begon te vertellen dat ik die persoon was die die dag ervoor zo vriendelijk werd behandeld en nu dat rokje
kwam halen maar aangezien ik nu zo onbeschoft werd behandeld
daar geen interesse meer in had en de manier van hun doen zeker
door zal geven aan mijn collegas vrienden en kennissen die ik net had verteld van dit "leuke" zaakje maar dat ik van deze manier van handelen absoluut niet gedient was

en ik loop de zaak weer uit met een dame achter me aan , sorrie mevrouw , kunnen we niet .... en Ik -> stop die rok maar ergens waar de zon niet schijnt U ziet MIJ hier niet meer!

zaakje

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:25

Ga in een stad wonen, dat is zo'n opluchting. Sterker nog, daar ben je zo ongeveer een uitzondering als je geen tatoos/piercings oid draagt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 11:44

ja hallo
ik ga niet in een stad wonen omdat sommige mensen de beroerd zijn om na te denken
ik denk na, dus verwacht ook enig denkwerk van de rest vand e wereld

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:55

mensen tolereren alles tot aan hun eigen voordeur