Hij valt haar aan..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Hij valt haar aan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 15:59

Ik word er gewoon echt helemaal gek van Scheve mond
Ik heb 2 katten, Pinkie (moeder) en Toulouse (zoon). Toen Toulouse op groeide konden ze het steeds minder goed met elkaar vinden.
Ze blaasden naar elkaar, en vochten.

Nu zijn ze 10 en 9, en Toulouse is nu een gecastreerde kater, maar hij is zooo vervelend!
Hij is de hele tijd dreigend naar Pinkie aan het kijken, en als ze dan naar hem gaat blazen en grommen rent hij op haar af. Dan rent zij natuurlijk hard weg, want Toulouse is groter en breder en sterker.
En Toulouse springt er dan gewoon bovenop!
Ik word er gek van, niks helpt. Als hij dat doet ren ik er op af en geef een schreeuw. Dan rent Toulouse al naar de buitendeur, want dan gooi ik hem altijd naar buiten, en dat weet hij al, dus hij weet dat het niet mag. Zelfs een mep geven (niet zo hard dat ie daarna niet meer kan lopen natuurlijk Knipoog maar gewoon een waarschuwing) helpt niet.
Hij houdt maar niet op.

Ze kunnen dus ook niet samen binnen zijn als er niemand beneden is, want dan valt Toulouse haar ook aan. Pinkie begint nu echt bang te worden voor hem, want de laatste tijd doet hij het echt heel vaak, irritant gewoon...


Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Scheve mond

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:10

Wij hebben hetzelfde met onze Joep. Hij doet het maar af en toe, dan bespringt hij zijn moeder en zussen. Zijn denk ik toch ex-katertrekjes Knipoog. Volgens mij kan je er weinig aan doen. Als we gek van hem worden gooien we hem gewoon naar buiten.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:11

wellicht een goed thuiz zoeken voor 1 van de 2 katten. het territorium is ws gewoon te klein voor hun 2-en. 1 wil gewoon de baas zijn.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:14

Ik ga geen van beiden weg doen hoor Scheve mond
Ik ben met ze allebei op gegroeid, Pinkie kwam toen ze een paar maanden was, en ik was toen 2 ongeveer.
Een paar maanden daarna werd Toulouse geboren, dus daar ben ik ook mee op gegroeid.
Ik kan echt niet 1 van de 2 weg doen..

MarianneR ja ik gooi hem ook altijd naar buiten, maar als het warm is staat de deur open, dan komt hij weer naar binnen en doet hij het weer.
Ik kan wel boos blijven worden, maar het wordt gewoon irritant Lachen

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:31

_Emma_ schreef:
Ik ga geen van beiden weg doen hoor Scheve mond
Ik ben met ze allebei op gegroeid, Pinkie kwam toen ze een paar maanden was, en ik was toen 2 ongeveer.
Een paar maanden daarna werd Toulouse geboren, dus daar ben ik ook mee op gegroeid.
Ik kan echt niet 1 van de 2 weg doen..


Ik ben van mening dat je dieren die niet samen kunnen, je ze het beste voor hun welzijn kunt scheiden en een ander huis voor 1 van hun zoekt. Een dier moet er niet aan onderdoor gaan omdat een mens er geen afscheid van wil nemen.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:34

Dat zal wel zo wezen, maar ik doe er geen 1 weg.
Ze kunnen allebei ook niet zonder hun huis, en zonder ons.
Ik doe ze gewoon niet weg, dus dat is geen optie.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:37

Hou je plantenspuit eens bij de hand....
en zodra hij dreigt er naatr toe te renne spuit je hem nat!
en dan naar buiten gooien..

misschien helpt het en doet hij het neit meer....water schijnt vaal te helpen!!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:37

Er zal heus wel een andere oplossing zijn dan wegdoen hoor... Scheve mond
Heb er verder geen verstand van, heb zelf geen katten, maar hopelijk komt er gauw een oplossing waardoor Toulouse dit doet en dat het ophoud... Ach gut

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:40

bakkie schreef:
Hou je plantenspuit eens bij de hand....
en zodra hij dreigt er naatr toe te renne spuit je hem nat!
en dan naar buiten gooien..

misschien helpt het en doet hij het neit meer....water schijnt vaal te helpen!!

Wow hee dank je, dat is een goeie Haha!
Toulouse haat water namelijk, dus misschien helpt het!
Bedankt Lachen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:47

_Emma_ schreef:
Dat zal wel zo wezen, maar ik doe er geen 1 weg.
Ze kunnen allebei ook niet zonder hun huis, en zonder ons.
Ik doe ze gewoon niet weg, dus dat is geen optie.


Hahaha ik vind het wel een goeie instelling hoor Emma! Je klinkt zo lekker vastberaden.

Enne, wij hebben thuis ook 2 katten die absoluut niet samen kunnen en waarvan er ook zeker geen weggaat. Wij houden ze apart, dus dan de ene in de huiskamer en naar buiten en dan weer de ander. Best een heel gedoe, maar het is nu eenmaal niet anders.

In jouw geval is het denk ik het beste om je er, hoe moeilijk het ook is, niet mee te bemoeien. Dus zeker de 'boosdoener' niet op z'n kop te geven want dan zal ie de volgende keer nog lelijker tegen hem (haar?) gaan doen.

Ik heb ook wel eens gehoord dat het helpt als je de katten insmeert met valeriaan (extract uit een flesje), dit schijnen ze een heerlijk luchtje te vinden en daardoor zouden ze elkaar beter accepteren.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:58

Lachen

Me er niet mee bemoeien... tja, als ik me er niet mee bemoei, dan blijft Toulouse achter Pinkie aanrennen totdat hij haar 'heeft'.
En dan doe ik toch liever moeite dan dat ik ineens een kat minder heb Knipoog

Valeriaan is een goeie, ze zijn helemaal gek van die korreltjes van valeriaan.
Als ik dat op een speeltje bijvoorbeeld doe, dan worden ze helemaal gek en gaan ze er overheen rollen en liggen ze maar te kwijlen, echt grappig, net alsof ze high zijn *LOL*
Ik zal eens kijken of ik dat in een flesje kan krijgen.. (korreltjes kun je niet insmeren Knipoog )

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:11

Emma, ik heb dit niet verzonnen. Ik heb dit gehoord van iemand die al jarenlang in een dierenasiel werkt en dagelijks met dit soort gevallen te maken heeft. Probeer het gewoon. Geef het een maand tot 6 weken te tijd, zet je tanden op elkaar en negeer het totaal als ze knokken.

Erger dan nu kan het niet worden en Toulouse op z'n kop geven heeft tot nu toe ook weinig geholpen.

Is er trouwens iets veranderd dat hij nu zo fel op haar reageert??

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:11

Emma ik had het zelfde probleem had ook moeder en zoon, en zoonlief zat altijd achter z,n moeder aan.
En vaak viel er altijd wel wat om, sinds die tijd gebruikte ik ook een plantenspuit werkte super...haha hoefde het op den duur alleen maar laten zien, dan was hij al weer vertrokken, maar kon ze niet meer met de vlooienspuit ontvlooien want daar waren ze allemaal inmiddels bang voor geworden.
Maar helaas is mijn kat verdwenen, en moeders is nu wel veel rustiger en ook aanhaliger geworden.

Maar plantenspuit is een optie.
Succes!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:14

idd plantenspuit en over vlooien spray......daar zijn geoeg andere middeltjes voor he...

poeder
druppels
pilletjes
bandjes...


enz

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:18

bakkie schreef:
idd plantenspuit en over vlooien spray......daar zijn geoeg andere middeltjes voor he...

poeder
druppels
pilletjes
bandjes...


enz


Hahaha ja je hebt gelijk. Haha!
Werken net zo goed.

Maar heb van de dierenarts een houdgreep geleert voor katten en dan kan ik ze nog steeds ontvlooien met spray, maar gebruik ook bandjes.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:23

ellenlouise schreef:
Emma, ik heb dit niet verzonnen. Ik heb dit gehoord van iemand die al jarenlang in een dierenasiel werkt en dagelijks met dit soort gevallen te maken heeft. Probeer het gewoon. Geef het een maand tot 6 weken te tijd, zet je tanden op elkaar en negeer het totaal als ze knokken.

Erger dan nu kan het niet worden en Toulouse op z'n kop geven heeft tot nu toe ook weinig geholpen.

Is er trouwens iets veranderd dat hij nu zo fel op haar reageert??

Nee ik geloof wel dat je het niet verzint, maar ik ken Toulouse goed en ik denk niet dat het helpt om me er niet mee te bemoeien, aangezien hij het niet doet om mij te pesten, maar om Pinkie te pesten.
Maar ik zal eens nadenken daarover...

Hoe bedoel je dat laatste?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:23

serena1978 schreef:
Maar helaas is mijn kat verdwenen, en moeders is nu wel veel rustiger en ook aanhaliger geworden.


Precies, de één jaagt de ander het huis uit. Vandaar: niet mee bemoeien en als het echt niet lukt, een goed adres zoeken of net zo oplossen als wij gedaan hebben.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:25

Nou, ze zijn toch al 9 en 10 jaar oud? Ik neem aan dat het de eerste jaren wel goed ging tussen hen, vandaar dat ik me afvroeg of er bij jullie thuis iets veranderd is (nieuw huisdier erbij, minder of andere slaapplekjes etc.).

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:29

Voor zo ver ik het me kan herinneren niet, het is lastig om me dat te herinneren.. want ik was nog erg jong snap je Lachen
We zijn wel een keer verhuist, toen ze ongeveer 2 en 3 waren, maar daar hebben ze nooit last van gehad want ze hebben het hier naar hun zin.
Hun slaapplekjes zoeken ze zelf uit, dat is gewoon op een bank of stoel Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:44

joh hij is gewoon aan het proberen het gezag over te nemen
we hebben hier 3 je weet wel katers
altijd lieve vree en koek en ei

maar af en toe breekt de 3e wereld oorlog uit dan probeert er weer een de macht over te nemen , en soms lukt dat zelfs voor even
dan is de rangorde na een tijdje weer hersteld en veranderd

de kleinste blijft de baas en die 2 grote die ruilen onderling nog wel eens van rangorde , als je er tussen probeert te zitten en de rangorde probeert te bepalen voor hun werkt dat maar even en vechten ze langer
(over een langere periode) nu we ons er niet meer mee bemoeien
is het af en toe raak (eens in de zoveel maanden voor een weekie of minder)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:04

Goh, klinkt precies als het verhaal van Bobo en Vlek. Bobo is de kat die ik als eerste had, hij zal nu 4 zijn. Vlek is een kitten uit een nestje van vorig jaar, die bedacht heeft dat binnen zijn beter is dan muizen vangen in de stal. De laatste tijd (eigenlijk sinds Fuzzy (zusje van Vlek) een nestje heeft gekregen) is het iedere keer mot tussen Vlek en Bobo en tussen Fuzzy en Vlek. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat Vlek eerst heel lelijk deed tegen de kittens van Fuzzy. Daar werden Bobo en Fuzzy iedere keer zo boos over, dat gebrom en geblaas van Vlek tegen de kleine. Nu is het dus zelfs zover dat als Vlek binnen is en Bobo of Fuz komt binnen hij zichzelf op z'n rug in een hoek gooit en als een idioot begint te loeien. Dan springt zo'n andere kat er gelijk boven op. Dan geef ik een brul en dan loopt Bobo meestal weg, met zo'n zelfvoldane Garfield grijns op z'n smoel en dan gaat ie brokjes eten. Fuz is daarentegen een echte schildpad en die houdt niet op en negeert je gewoon om door te gaan met meppen. De laatste paar dagen pak ik Vlek dan op en zet 'm buiten want als hij niet begint met loeien is er niets aan de hand en laten ze 'm met rust.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:23

pfoe het lijken mijn katten wel.
moeders valt de kleine aan, maar de kleine daagt op haar beurt de moeder weer uit.

ik laat ze lekker, maar als het te wreed gaat onderneem ik wel stappen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:43

en helpt de plantenspuit wel?
Dat hebben we namelijk ook moeten gebruiken bij onze katten en het helpt *LOL*

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:46

Jeetje ik ben dus niet de enige met twee vechtende katten in 1 huis....

Mijn oplossing is ook om ze apart te houden, de witte leeft in de woon en studeer kamer, en de zwarte inn de slaapkamer en de keuken Knipoog

Die van mij vechten echt tot bloedens toe, dus ik probeer het ook niet meer. Dat bloed zie je zo duidelijk op een witte Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:19

Wij hebben het ook, maar dan met moeder en zoon. De zoon is al gecastreerd, maar nog viel hij haar aan. En dan ook echt tot bloedens toe. Wat bij ons geholpen heeft, is een blikje met steentjes erin. Zodra ze gaan vechten, gooi je dat blikje en schrikken ze...