GSM: Nummerbehoud

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

GSM: Nummerbehoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 17:20

Ik heb een 2-jarig abbo van debitel, op vodafone netwerk, 90 min in de maand, kost 20 euro
Dit is volgende maand afgelopen, en ik wil graag een nieuwe abbo met leuk mobieltje. Liefst de Samsung E600, Motorola V600... Qua abbo leek KPN MobielPlus 22,50 me wel ontzettend handig...
Punt is alleen dat ik een heel simpel nr heb, die ook graag wil houden, maar mijn huidige abbo staat op naam en rekening van mn pa, omdat ik nog geen 18 was toen ik die kreeg. Ik ben inmiddels 19, dus kan ik als ik een nieuw abbo op mn eigen naam afsluit, mijn nr meenemen? Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:43

Ja dat kan, alleen is het wel zo dat, als je ook van provider switcht, er een aantal weken overheen gaan voordat je nr door de nieuwe provider overgenomen is. Vaak krijg je dan in de tussenliggende periode een tijdelijk nummer. Even navragen dus hoe lang het duurt. Ik heb er zelf toen voor gekozen om toch maar een nieuw nummer aan te vragen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:37

Nee dit kan niet zover ik weet.

Je kunt altijd je nummer meenemen maar de op het aanvraagformulier moeten de gegevens wel overeenkomen met de gegevens waarop je geregistreerd staat bij je provider.

Je kunt het abonnement normaal gesproken wel over laten zetten op je eigen naam en dan is het geen probleem.

Nummerportering aanvragen kan maar je moet dan waarschijnlijk eerst het abonnement op jouw naam laten overzetten. Vaak wordt hiervoor wel een vergoeding gevraagd.

En Cody er kan inderdaad een tijdje overheen gaan. De opta heeft destijds besloten dat np binnen tien werkdagen moet plaatsvinden (let wel je moet uiteraard wel gewoon je abonnementskosten betalen tot de einddatum van het abonnement met inachtneming van de opzegtermijn) echter veel providers houden zich hier niet aan. Ik weet het zo even niet uit mijn hoofd maar ik geloof dat vodafone ook hierbij hoort. Dus dan kun je waarschijnlijk wel even wachten op je nummer...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:29

Je nummer moet ook nog actief zijn. Dus als je abo op 1 oktober (bijv) afloopt, moet het voor 1 oktober omgezet worden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:41

Uiteraard moet het nummer nog actief zijn ja Haha!

Maar zolang je nog niet hebt opgezegd zal het abonnement ook niet stoppen. Abonnementen lopen gewoon stilzwijgend door dus als je nog niet hebt opgezegd dan is er niets aan de hand.