postzegels verzamelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

postzegels verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 11:35

Nee, het gaat niet slecht met paardrijden, en ik heb geen behoefte aan postzegels verzamelen.
Maar iemand in mijn familie (mijn zus was het niet, misschien mijn overleden oma?) heeft postzegels verzameld, en ze komen uit alle uithoeken van de wereld, en ze zijn uit de jaren 60. Hele aparte en kleurrijke zitten erbij. weet iemand of ze geld waard zouden zijn en waar ik ze zou kunnen veilen of zo?

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:42

er zijn wel van die boekjes waar de waarde van nu in staat (ik heb wel eens zo'n boekje van de bieb gehad) maar ik heb geen idee hoe die boekjes heten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:55

We hebben hier geloof ik een paar postzegelhandelaren zitten, loop daar anders eens binnen? Of een antiquair als jullie daar geen postzegelhandelaren hebben... Postzegels zijn meestal wel iets waard, of er echt waardevolle tussenzitten kan denk ik alleen een kenner bepalen. Je kunt wel met boekjes gaan 'handelen', maar er hangt ook een hoop af van de stempel die erop zit (hoeveel deze van de postzegel beslaat bv) en hoe gaaf de postzegel is. Dat zijn dingen die je niet uit een boekje kunt halen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:00


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:44

Ja postzegels zijn zeker geld waard.
En ja die kunt je gezellig ruilen of verkopen.

Er zijn boekjes voor, waar in staat welke postzegels je van een soort moet hebben en wat de waarde er van is. (is veel moeilijker dan het lijkt hoor)
Wat je zou moeten doen, is dit verder doordoen, nog meer verzamelen en ruilen, verzekeren, en straks aan je kinderen,kleinkinderen doorgeven.

Voor jou zal het eruit zien als de waarde van 50 cent, maar als het een compleet album is, dan kan het rustig gaan over honderden euro's.

Punt 1 om zelf alvast te kijken of er idd waarde inzit. De achterkant moet gaaf zijn, en de randjes mogen geen stukjes van de karteltjes missen (mits ze een kartel randje hebben)

Als je ervan af wil, roep je maar hoor Lachen