PvdA vs. PF

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:12

goh je verbaasd me Xono, ben benieuwd als je het met me eens bent, waarom je juist dit stukje tekst heb gequote en niet een andere. Ik had namelijk eerlijk gezegt wel verwacht dat je Lis indeze (gezien mijn benadering van bepaalde onderwerpen) wel zou verdedigen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:41

hou nou toch eens een keer OP allemaal. Sjongejonge zeg...
als iemand het niet eens is met een uitspraak van een ander is diegene meteen moraalridder? Omdat hij een andere mening heeft? Misschien zijn de bovenstaande uitspraken geen rascisme, ik vind ze wel op het randje. Ben ik nu ook een moraalridder? En zodra je zo begint te praten over een bepaalde groep mensen, is het ook wel erg moeilijk voor ze om nog goed te doen want dan heb je je beeld blijkbaar al gevormd. Het feit dat er gestolen wordt en meer onrust veroorzaakt wordt door een bepaalde groep mensen, wordt er dan ook nog gekeken naar de achtergrond ervan? Nee, laten we ze maar meteen het land uitschoppen, voor zo iemand geen plaats hier in Nederland. De Nederlanders die zoiets doen? Tsja, die waren al Nederlands dus die mogen blijven? Verward
Hebben jullie 2Vandaag gezien over het Vlaams Blok? Volwassen mensen die idolaat achter hun 'leider' aanliepen en met vlaggetjes in een zaal stonden en opstonden aangemoedigd door de leider en schreeuwden 'weg met immigranten.. grenzen dicht voor dat soort parasieten' ? Lips are sealed

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:53

hotdog"]
[quote="napoleon"][quote="hotdog schreef:
Kreeg trouwens een erg vriendleijke pb van Margreet. Is dit de manier waarop jullie op dit forum met elkaar omgaan:

Ja hoor onze moraalridder moet ook weer d'r zegje kwijt.
Als iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt zal jij 'm d'r wel even afhakken want je hebt zoveeeeeeel meer levenservaring en je bent zoveeeeeeeeel beter dan wij.
Heilig boontje. Triest....

Overigens speelt dit op 'Algemeen', dus hoeft helemaal niet over paarden te gaan. Kan merken dat je nog een groentje bent.
En ik laat me toch echt geen rascist noemen omdat ik m'n eigen fiets terug haal bij een parasiet. Ja, mensen die fietsen stelen noem ik parasieten. Of ze nou op het AZC wonen of niet. Heeft niets met rascisme te maken.


Dat jij dit plaatst op bokt, zegt meer over jou dan over Margreet, lekker stoken, wat een moraal!!! Zo ga jij dus om met mensen.......!
[/quote]

Nee helemaal mee eens, zo ga je niet om met mensen, ik dacht: ach laat ik ook mijn ervaringen eens delen }>
[/quote]

Dan zijn we het in ieder geval op dit punt eens }> Haha! Maar vertel eens, LBR, is dat de Landelijke Bond tegen Rascisme?????

Ik voel me namelijk zelf vaak gediscrimineerd.......( en dat zeg ik niet om te stoken, op te jutten of om vals te doen, het is gewoon zo!)

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 22:53

Ik ga me er ook even mee bemoeien, ik ga hier niet lopen verkondigen wat ik van racisme vind, maar wel dat ik dit een oneindige kinderachtige discussie vind. Die je hier trouwens overal vindt, maar dat doet er nu niet toe. Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting en iedereen mag hier dus neerzetten wat hij of zij wil, maar je hoeft elkaars meningen toch niet neer te halen? Je vindt toch wat je vindt. En je verandert je mening toch niet doordat een stelletje gebruikers vinden dat jij een verkeerde mening hebt?

Ik vind het btw belachelijk dat hier geen slotje opkomt, terwijl het doorvraagtopic, waar niet in geruziet werd, wel op slot wordt gegooid. Ik denk niet dat dit een zinnige discussie is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:30

Hm, er wordt hier weer een "sprankelende" discussie gevoerd. Natuurlijk zal ik niet nalaten om mijn duit in het zakje te doen. Ik zie hier 2 groepen. de ene groep noemt de andere moraalridder en de moraalridders noemt de andere rascisten. de ene groep stopt de ander hiermee in een hokje en beschuldigt elkaar daarvan, grinnik. Ik vind dat wel grappig. Overigens vind ik niet dat je iemand zomaar rascist moet noemen omdat hij iets vertelt dat gebaseerd is op zijn bevindingen. Want je levenservaring is hetgeen een mens het meest op af gaat. Je kunt beter eens nadenken over waarom die persoon dat zegt i.p.v. je kop in het zand steken omdat je het niet WILT geloven. Misschien dat toch er iets van waarheid in schuilt? A.u.b. geen slotje hierop gooien. Dat zou jammer zijn. Je kunt ook proberen er de humor van in te zien. niet altijd alleen maar het negatieve, ook eens positief. (O! en dat zeg ik?!?!?!)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:37

Weet je aan welke woorden je iemand herkent die discrimineert?


De 1e zin is altijd, Ik wil niet discrimineren hoor, van mij mogen die buitenlanders hier wonen, maar..........
en dan volgt er een bulk pure discriminatie.
Slotzin is steevast, maar ik discrimineer niemand hoor.

Volgens mij heb ik die zinnetjes al eens eerder ergens gelezen Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:41

maar wat is discriminatie? Als je nu een eigenschap noemt van een bepaald volk wat niet bij mensen in de smaak valt, noemen mensen dat discriminatie. Als ik zeg 'italianen zijn gastvrijer en opener dan wij", dan discrimineer ik niet. Dan knikken de mensen en zeggen ze "dat is waar". Als ik zeg "marokaanse jongeren brengen veel problemen in grote steden", dan is dat ineens niet waar (ook al staan de kranten er vol van) en dan discrimineer ik. Zien mensen dan niet iets door een gekleurde of selectieve bril? (het een wil ik wel in zien en het andere wil ik pertinent niet in zien.)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:51

"marokaanse jongeren brengen veel problemen in grote steden", is volgens mij geen discrimineren nee als dit een feit is. Wat naar mijn mening wél discrimineren is, is zeggen 'Marokaanse jongeren zijn vuile dieven' omdat dit geen feit is, maar een mening, en de mensen ongevraagd veroordeelt.

Discrimineren is een risicovol woord. Aan de ene kant is discrimineren natuurlijk niet goed, maar aan de andere kant is het soms ook wel makkelijk voor de 'gediscrimineerde' groep om te roepen 'ze discrimineren ons' zodra ze ergens op aangesproken worden. Dilemma. Wat er overigens naar mijn idee al heel lang is.

Wat volgens mij een oplossing zou kunnen zijn, tenminste hier in Ede, is om de 'marokaanse wijken' die hier zo mooi gecreeerd zijn (stoppen we ze daar maar op een hoopje in een goedkoop flatje) af te breken en ook werkelijk te zorgen dat de mensen geintegreerd worden in de maatschappij. Natuurlijk moeten ze Nederlands leren, maar als wij als Nederlanders in Marokko met zn allen in een wijk zouden wonen, ga me niet vertellen dat wij dan toch Marokkaans zouden gaan praten Knipoog

Beter integreren: Komen meer nederlanders in aanraking met de mensen waar ze over klagen, en tot inzicht dat het merendeel heel fatsoenlijke mensen zijn, en de allochtonen worden meer gestimuleerd om Nederlands te leren en komen meer in aanraking met de Nederlandse gebruiken en gewoonten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:56

Hm, die buitenlanders moeten dat ook zelf willen he, dat integreren. en om te beginnen moeten die ouders hun kids stimuleren om op school beter te presteren en thuis huiswerk maken i.p.v. op straat rondhangen (wat je hier ook ziet, ja sorry, maar het zijn alleen maar buitenlanders, je ziet er echt geen nederlanders tussen, hoe goed je ook kijkt). maar als je dingen zegt die negatief zijn over groepen van buitenlanders die gebaseerd zijn op feiten of onderzoek, zijn er hier op bokt nog mensen die dan zeggen dat je discrimineert. En dan zeggen ze gewoon dat ze het niet geloven. Sja, en dan kom je nergens meer he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:01

Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:04

Daarnaast moeten "die Nederlanders"ook van goede wil zijn om een integratieproces succesvol te laten verlopen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:09

hotdog schreef:
Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.


"Die" is gewoon een verwijswoord. Niets meer en niets minder. Heeft te maken met de leesbaarheid van een tekst. Zit geen toon bij. Die pony. Dat paard. Die vrouw. Die man. Jeetje wat negatief! Gaaaap

Dat jij er toevallig een toon in wil lezen omdat het toevallig over die buitenlanders gaat (lees: een specifieke groep, lang niet allemaal) is iets anders......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:12

hotdog schreef:
Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.


Ik praat altijd over papieren nederlanders of medelanders....... en hotdog wat vond die bdr of zoiets ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:13

Ben je een persoonlijke vete begonnen Margreet? Have fun! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:16

hotdog schreef:
Ben je een persoonlijke vete begonnen Margreet? Have fun! Haha!


Tegen jou? Laat me niet lachen! Wat een eigendunk!
Kijk wel uit, is geen lol aan te beleven.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:17

he maare hotdog, ik zie graag nog een repliek van je, want je was een ijzersterke discussie met allemaal punten en aantijgingen begonnen. Wil ik graag afmaken met je!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:18

Prima schreef:
en hotdog wat vond die bdr of zoiets ervan?


Jeetje Prima! Wat negatief van toon! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:19

Gaaaap
Kinders het is bedtijd!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:23

Er staan nog wat vragen voor je open hotdog.
Of je die ajb even wilt beantwoorden voordat je naar je bedje gaat.

Kom op, ga de discussie maar aan, laat zien dat je een grote jongen bent. Met argumenten. Niet met modder. Ben zeer benieuwd wat je in te brengen hebt!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:30

irene schreef:
Daarnaast moeten "die Nederlanders"ook van goede wil zijn om een integratieproces succesvol te laten verlopen.


Jaja, nou wij nederlanders doen er genoeg aan. geef ze een jaar contract en als het niet lukt me ze: ophoeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:30

Prima"]
[quote="hotdog schreef:
Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.


Ik praat altijd over papieren nederlanders of medelanders....... en hotdog wat vond die bdr of zoiets ervan?
[/quote]

Ik neem aan dat de LBR contact op zal nemen met de beheerder van deze site. Ik denk ook dat ze het erg druk hebbe op dit moment omdat er helaas nog veel meer naieve en kortzichtige mensen zijn die hun ervaringen graag willen uiten. Ik vraag me trouwens serieus af in hoeverre jullie in 't Gooi last hebben van "die" buitenalnders.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:34

Desiree schreef:
maar wat is discriminatie? Als je nu een eigenschap noemt van een bepaald volk wat niet bij mensen in de smaak valt, noemen mensen dat discriminatie. Als ik zeg 'italianen zijn gastvrijer en opener dan wij", dan discrimineer ik niet. Dan knikken de mensen en zeggen ze "dat is waar". Als ik zeg "marokaanse jongeren brengen veel problemen in grote steden", dan is dat ineens niet waar (ook al staan de kranten er vol van) en dan discrimineer ik. Zien mensen dan niet iets door een gekleurde of selectieve bril? (het een wil ik wel in zien en het andere wil ik pertinent niet in zien.)


Scherp! Helaasmoet je wel generaliseren. Als we het hebben over buitenlanders in negatieve zin, dan bedoelen we toch ook alleen die, die het waar maken. Dat er ook 2% goeien tussen zitten, dat staat er los van, dat weten we ook wel. Dus om een discussie als deze niet complexer te maken wil ik graag generaliseren.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:40

hotdog"]
[quote="Prima"][quote="hotdog schreef:
Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.


Ik praat altijd over papieren nederlanders of medelanders....... en hotdog wat vond die bdr of zoiets ervan?
[/quote]

Ik neem aan dat de LBR contact op zal nemen met de beheerder van deze site. Ik denk ook dat ze het erg druk hebbe op dit moment omdat er helaas nog veel meer naieve en kortzichtige mensen zijn die hun ervaringen graag willen uiten. Ik vraag me trouwens serieus af in hoeverre jullie in 't Gooi last hebben van "die" buitenalnders.
[/quote]

Ja Hotdog, er zijn er hier meer dan me lief is......Ze bezorgen de politie veel ellende. Vraag maar aan een willekeurige politie agent!!!! Any!!! Hier op bokt B.v.!!! Neem Branca ofzo, ik en haar verder niet, dus die is lekker objectief!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 01:23

Desiree schreef:
Hm, die buitenlanders moeten dat ook zelf willen he, dat integreren. en om te beginnen moeten die ouders hun kids stimuleren om op school beter te presteren en thuis huiswerk maken i.p.v. op straat rondhangen (wat je hier ook ziet, ja sorry, maar het zijn alleen maar buitenlanders, je ziet er echt geen nederlanders tussen, hoe goed je ook kijkt). maar als je dingen zegt die negatief zijn over groepen van buitenlanders die gebaseerd zijn op feiten of onderzoek, zijn er hier op bokt nog mensen die dan zeggen dat je discrimineert. En dan zeggen ze gewoon dat ze het niet geloven. Sja, en dan kom je nergens meer he.

helemaal eens met de stelling dat buitenlanders moeten intergreren, en als je zegt dat bepaalde marokkaanse groepen veel overlast veroorzaken discrimineer je zeker niet. maar het gedeelte wat ik even 'bold' aan heb gehaald is gewoon niet waar. Nogmaals het geval 'oosterparkwijk' in Groningen. Ik woonde er (tot een maand geleden) midden in en weet dus waar ik over praat. 99% van de relschoppers zijn blanke stadjers, geboren en getogen in groningen. Ik heb geen last gehad van allochtonen. Sorry, maar ik zie dat dus idd anders en dat ligt niet aan een bepaalde bril, want het zijn echt autochtonen, wat voor bril ik ook opdoe.

ik wil ook nog even zeggen dat ik iig niemand voor rascist heb uitgemaakt.[/b]

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 01:25

sorry bericht per ongeluk 2 x gepost. weggehaald dus.