Vieze smaak in mond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vieze smaak in mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:17

Ik heb een permanente (erfelijke) ontsteking in mijn mond zitten en daarbij ook geen glazuur op mijn tanden. Nu poets ik mijn tanden bijna na alles wat ik gegeten heb.
Nu heb ik sinds vanacht echt last van die ontsteking, het doet pijn het klopt en met poetsen bloed het wat, dus dan maar vaker poetsen en spoelen op een dag. Maar ik heb ook zo'n vieze smaak ik mijn mond daardoor.
Heeft iemand de gouden tip om dat weg te krijgen?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:23

is een kauwgum niets?

of op munt knabbelen, takje bieslook,...

hopelijk werkt het , want zoiets is wel heel erg lastig.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:23

Kauwgom??

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:24

even naar de tandarts gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:26

Naar de tandarts/kaakchirurg gaan voor medische behandeling.
Misschien zijn implantaten wel wat voor je.
Mijn moeder is door een ongeluk al haar tanden verloren en heeft nu dus implantaten.
Je ziet geen enkel verschil met en normaal gebit en je hebt niet de nadelen van een kunstgebit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:34

Naar de tandarts moet ik sowieso meerdere malen in het jaar.
Maar op zich is het goed te doen. Gewoon vaker je tanden poetsen en goed verzorgen, dan blijft het goed.
Ik ben mega bang voor de tandarts...
Mijn moeder heeft ook deels implantaten, maar als ik zie wat die heeft moeten doorstaan, nou geef mijn portie dan maar aan vikkie. Ik hou het dan liever bij mijn tandenborstel.

Normaal als die onsteking opspeelt dan kan ik het af met speciaal spoelmiddel wat ik van de tandarts heb, maar nu blijft die vieze smaak zitten. Als het overigens na het weekend nog zo is ga ik toch even langs de tandarts hoor...

Kauwgum vind ik vreselijk vies, ik neem liever wat pepermuntjes, maar ze hadden ze gisteren niet meer zonder suiker. Als ik ze met suiker eet dan blijf ik poetsen Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:03

Je zou eventueel Corsodyl kunnen halen bij je apotheek of drogist en wat gaasjes. Je legt de gaasjes in een laagje Corsodyl en weekt het goed in, maakt het toch een propje en kauwt daarna een minuut of 5 op het gaasje waar de onsteking zit. Het is een vieze smaak, maar het reinigt de boel goed. Daarna goed uitspugen en niet na spoelen of eten een half uurtje. Ook bestaan er van die sprays met een mentholluchtje/smaakje, mss is dat ook wat? Succes.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:08

Sorane schreef:
Naar de tandarts moet ik sowieso meerdere malen in het jaar.
Maar op zich is het goed te doen. Gewoon vaker je tanden poetsen en goed verzorgen, dan blijft het goed.
Ik ben mega bang voor de tandarts...
Mijn moeder heeft ook deels implantaten, maar als ik zie wat die heeft moeten doorstaan, nou geef mijn portie dan maar aan vikkie. Ik hou het dan liever bij mijn tandenborstel.

Normaal als die onsteking opspeelt dan kan ik het af met speciaal spoelmiddel wat ik van de tandarts heb, maar nu blijft die vieze smaak zitten. Als het overigens na het weekend nog zo is ga ik toch even langs de tandarts hoor...

Kauwgum vind ik vreselijk vies, ik neem liever wat pepermuntjes, maar ze hadden ze gisteren niet meer zonder suiker. Als ik ze met suiker eet dan blijf ik poetsen Lachen


Het is goed dat daar een e achter staat, want ik had graag oveer geslagen... Knipoog Hmmm, ik heb denk ik geen goede oplossing (misschien de mondhygieniste wel?), maar zou het niet mogelijk zijn om je gebit -ten dele of helemaal- te laten sealen met de kleurloze sealvariant?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:11

Spoelen met listerine. Dat werkt. Je mond staat dan wel even in de fik, maar het doodt evt. bacterien. En het helpt zeer goed tegen ontstekingen. Als ik een wondje heb in mijn mond (erg pijnlijk) of zelfs een ontstoken keel, spoel ik met listerine. Daarna voel je zelfs al gelijk opluchting want het werkt echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:17

@ Kimberley77: Dat spul kon ik nog niet. Daar ga ik zo even achteraan (als die onweersbui weg is). Bedankt voor de tip!! OK dan! Ik laat nog even weten of het werkt.

@Vikki: SORRY SORRY Haha! Maar je weet wie het zegt Knipoog Het achterste deel van mijn gebit is wel gesealed, dus de kiezen waar je wat moeilijker bij komt. Dat is gedaan direct nadat mijn kiezen doorgekomen waren. Maar wat ik me ervan herinner is dat dat een ramp was.
De rest moest ik mee wachten tot mijn verstandskiezen doorgekomen waren. Pas dan wou mijn tandarts de rest sealen. Die kiezen zijn er inmiddels alle vier uit, maar ik durf niet zo goed meer terug voor die seals...

@ Desiree: Listerine gebruik ik nu ook. Dat is inderdaad perfect spul! OK dan! Ik heb de normale (geelige) versie en de strong mint. Maar ik durf die nu niet zo goed aan... Ik gebruik nu een ander middel wat ik van mijn tandarts heb...

Ik ben echt een schijterd...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:19

Ga eens naar de mondhygieniste!! Die kan je wel helpen denk ik, want altijd een stinkende mond en bloedend tandlvees is geen goed teken! Misschien poets je toch niet goed... Ook goed achter je kiezen en je achterste kiezen meenemen, achter je tanden ook.. Bloeden wijst wel vaak op slecht poetsen en ontstekingen, en je moet ook niet te vaak poetsen, is ook slecht... Maarja dit is wat ik ervan weet maar zou echt naar een mondhygieniste gaan!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:21

Ooh ik wist niet dat t permanent was! Sorry had ik overheen gelezen, dus aan mijn tips heb je denk ik niet heel veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:23

_Romana_ schreef:
Ga eens naar de mondhygieniste!! Die kan je wel helpen denk ik, want altijd een stinkende mond en bloedend tandlvees is geen goed teken! Misschien poets je toch niet goed... Ook goed achter je kiezen en je achterste kiezen meenemen, achter je tanden ook.. Bloeden wijst wel vaak op slecht poetsen en ontstekingen, en je moet ook niet te vaak poetsen, is ook slecht... Maarja dit is wat ik ervan weet maar zou echt naar een mondhygieniste gaan!


Ik ga 4 tot 6 keer per jaar naar de mondhygieniste Knipoog Die onsteking zit er en gaat nooit weg. Alleen eens in de zoveel tijd speelt hij eens op en dan krijg ik dit.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:25

Ok Haha! Wel vervelend, misschien kan je t schoonhouden met van die tandragertjes, en dan indd met listerine spoelen, je kunt toch ook van die blaadjes nemen, dat smelt op je tong, ook een soort kauwgom, of mondspray.. Knipoog

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:34

Kimberley77 schreef:
Je zou eventueel Corsodyl kunnen halen bij je apotheek of drogist en wat gaasjes. Je legt de gaasjes in een laagje Corsodyl en weekt het goed in, maakt het toch een propje en kauwt daarna een minuut of 5 op het gaasje waar de onsteking zit. Het is een vieze smaak, maar het reinigt de boel goed. Daarna goed uitspugen en niet na spoelen of eten een half uurtje. Ook bestaan er van die sprays met een mentholluchtje/smaakje, mss is dat ook wat? Succes.


Je hebt ook nog corsodyl gel kun op je tandeborstel doen.

Werkt ook goed tegen aften.