Sportondersteuning door de overheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Sportondersteuning

Topsporters financieel ondersteunen indien nodig
1 (5%)
Accomodaties voor topsport aanleggen/subsidieren
Geen stemmen
Jeugdsport stimuleren
6 (33%)
Accomodaties voor breedtesport aanleggen/subsidieren
2 (11%)
Subsidie sportclubs om contributie te verlagen
Geen stemmen
Talenten financieel ondersteunen indien nodig
1 (5%)
Minder validensport ondersteunen
Geen stemmen
Combinatie van bovenstaande opties
7 (38%)
Helemaal geen ondersteuning door overheid
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 18


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Sportondersteuning door de overheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:49

Vanmiddag was er op radio 1 een vraag die ongeveer was: wat nederlanders vonden dat de overheid moest steunen. De keuze was Topsport faciliteiten of de Breedtesport. Ik ben benieuwd wat de mening hier is en heb maar even een paar mogelijkheden in een Poll gezet omdat ik de vraag Topsport of Breedtesport een beetje te eenvoudig vindt.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:58

Jammer dat ik geen optie zie om meerdere antwoorden aan te mogen geven dan was het antwoord combinatie van bovenstaande opties overbodig en gaf ook meer duidelijkheid. Is hier geen mogelijkheid voor?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:13

Wat wordt precies verstaan onder breedtesport?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:17

Onder breedtesport verstaan ze alle sporten en voor iedereen die niet op topsportniveau dus zeg maar recreatief beoefend word. Waarbij recreatief natuurlijk betrekkelijk is want dat heb je ook op verschillende niveaus.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:29

jeugdsport stimuleren..zonder twijfel Lachen

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:31

idd het stimuleren van de Jeugdsport.
En dan vooral recreatief, zodat de jeugd meet gaat sporten ipv voor de tv hangen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:18

Had ik dit Topic misschien toch beter bij de Olympische Spelen geplaatst? Wist niet of dat mocht maar denk dat daar meer reacties had gekregen dan hier tot nu toe.. wel veel kijkers. Misschien dat een moderator hem nog kan verplaatsen?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:09

Vind zelf dat alle opties eigenlijk wel gesteund moeten worden. Niet allemaal evenveel maar das een ander verhaal. De jeugd moet sowieso bij spor betrokken worden en liefst via school en niet zoals nu dat ze (in Apeldoorn althans) een uitnodiging krijgen van allerlei sporten en er dan zelf naartoe moeten als ze zin hebben. Dan willen ze niet alleen of ze hebben net die dag geen zin... dat werkt niet.
Als contributie betaalbaar blijft zullen er meer mensen gaan/blijven sporten en dat is in ieder geval goed voor de gezondheid.
Topsporters kunnen zich in bepaalde takken van sport heel goed zelf redden. Anderen ben ik voor om te ondersteunen.
Topsport zonder goede accomodaties is onmogelijk dus dat spreekt voor mij vanzelf.
Om topsporters te krijgen moet je niet alleen de jeugdsport stimuleren maar de talenten ook begeleiden/ondersteunen.
Accomodaties voor de breedtesport heb je vanzelfsprekend ook nodig anders kan de jeugd en ook de wat oudere sporter nog niet aan de slag.
En dat we dan ook de minder-valide sporters helpen om hun sport te beoefenen lijkt me niet meer dan normaal!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:35

ik hoop dat de overheid de topsport gaat steunen, anders kan mijn zoon het wel vergeten. Dennis doet aan schoonspringen en dat is helaas een ondergeschoven kindje, zeker bij de knzb. Scheve mond Want mocht hij in de toekomst meer in het buitenland wedstrijden doen, zou ik het toch wel zeer op prijs stellen , als daar een extratje bij kwam voor de nodige financien. hij is vorig al een aantal keren in het buitenland geweest voor wedstrijden, nou moet zegge, dat hakt erin Bloos

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:10

Ik kies voor breedtesport.

Topsport krijgt over het algemeen veel belangstelling en daardoor veel mogelijkheden voor sposoring. Voor breedtesport is die belangstelling minder, dus ook de mogelijkheid voor sponsoring door het bedrijfsleven is minder.

Het aantal mensen dat van de steun door de overheid profiteert is bovendien bij breedtesport veel groter dan bij topsport. Dat lijkt me voor een overheidsbeslissing wel van belang.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 15:17

Vind dat we als Nederland toch ook trots kunnen zijn dat we als klein landje al zoveel medailles weer hebben bij de Olympische Spelen vergelijk dat eens met andere west europese landen zoals onze zuiderburen bijvoorbeeld. Reken dan onze oosterburen niet mee want das een veel groter land met weet niet hoeveel inwoners meer.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:14

Pff... heb nog niet gestemd, want ik ga voor een combinatie Lachen
Vooral jeugdsport en sport voor mindervaliden vind ik heel belangrijk om te ondersteunen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 20:41

Kunt toch stemmen op: combinatie van bovenstaande? En je geeft hier al aan wat daarbij voor jou de belangrijkste zijn.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:02

toscana schreef:
Kunt toch stemmen op: combinatie van bovenstaande? En je geeft hier al aan wat daarbij voor jou de belangrijkste zijn.

Gedaan Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 19:58

tnx OK dan!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 11:01

Kom nog wat stemmers graag dit geeft nog geen goed beeld met 18 stemmen!