PvdA vs. PF

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:00

Haha! Haha! Slapen

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:27

Prima schreef:


Ik ga met margreet, moraal ridders en heilige boontjes Gaaaap


wie bliezen er ook alweer zo hoog van de toren over normen en waarden?? juist! jij en margreet. Zo te lezen heb je er toch weinig van begrepen, maar geeft niet hoor. Je bent niet de enige.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:30

Zoals ik al zei, laat ze lekker pb-en, dan kunnen wij moraalridders weer lekker zinnig discussieren of gezellig babbelen!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:34

lis"]
[quote="Prima schreef:


Ik ga met margreet, moraal ridders en heilige boontjes Gaaaap


wie bliezen er ook alweer zo hoog van de toren over normen en waarden?? juist! jij en margreet. Zo te lezen heb je er toch weinig van begrepen, maar geeft niet hoor. Je bent niet de enige.
[/quote]

Nee, ik zie dat ik niet de enige ben!! Wat heeft moraal (-ridder) te maken met waarden en normen? Maar idd, laten we maar lekker kappen hiermee, want gail heeft gelijk.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:28

hotdog schreef:
Gewoon fijn doorgaan. Ik snap niet dat jullie gedrag getolereerd wordt hier op bokt. Jullie hebben nog weinig levenservaring denk ik, anders doe je niet van die domme ongenuanceerde uitspraken en dat is het laatste wat ik hier over zeg!


wanneer je niets verder aan dit topic hebt toe te voegen en alleen maar roept dat anderen rascistisch zijn, kun je idd beter niet meer reageren! En dat dit getolereerd wordt op bokt; omdat het niets ernstig is wat hier gezegd wordt. Prima en Margreet (en ik) wonen vlakbij dit centrum en weten waar we het over hebben, ik sta s'avonds niet graag alleen buiten voor mijn eigen flat, zegt dat genoeg?????? Je hoort me toch niet zeggen dat iedereen hetzelfde is........ Verward Het wordt als voorbeeld genoemd, maarja ook dan ben je gelijk een rascist. Toch?


En verder zijn het idd niet alleen allochtonen die voor moeilijkheden zorgen, en het allemaal maar makkelijk vinden hoe het hier in Nederland gaat. Laten we het vooral niet over al die WAO trekkers hebben die last hebben van het een en ander maar vervolgens wel een eigen klusbedrijf kunnen hebben..............Zijn ze afgekeurd voor de rug, maar klussen kunnen ze wel Boos! Nee, ik heb daar geen goed woord voor over want DAAR gaan onze belastingcenten ook naar toe!

Als vluchtelingen aantonen dat ze willen werken/leren, vindt ik het prima, als een WAOer toch 50% wil werken (omdat ie dat wel kan) en daarmee toch minder verdiend (dan wanneer ie z'n 100% WAO krijgt) maar wel op een eerlijke manier, heb ik er respect voor anders niet!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:40

Napoleon, ik heb niet eens gereageerd op Hotdog, omdat wat zei schrijft wel zo stom is, dat ik er geen energie in wil steken. Want wat heeft rascisme in GODSNAAM te maken met mijn discussie met margreet.
En dan heeft ze het over levenservaring. Zie geen verband.... En dan ongenuanceerde uitspraken. Lees eerst je eigen tekst dan nog maar door.

Nou heb ik er toch wat over gezegt Lips are sealed .

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:54

Rascisme is een heel intressant en veel gebruikt woord voor allerlei verschillende opvattingen. Het woord betekent eigenlijk, rassendiscriminatie oftwel het maken van onderscheid in behandeling tussen personen van verschillende rassen........

Volgens Hotdog doe jij dat, doet hotdog dat zelf dan niet???? Of weet ze niets beters te melden, heeft ze nog nooit iemand uit gescholden voor..........bedenk zelf iets rascistisch! Als dat zo is vindt ik dat erg knap!

Net als moraal: het is iemands voorstelling van goed of slecht, vaste zedelijke beginselen die voor elke groep anders is dan voor de andere, het beste voorbeeld daarin zijn de man en de vrouw; totaal verschillende zedelijke waardering.

Voordat iedereen elkaar gaat zitten bekogelen met dit soort woorden, kijk eerst eens in een woordenboek wat het echt betekend, het heeft zo weinig met levenservaring te maken (zoals iemand dat woord hier al noemde!)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:03

BTW, ik weet niet hoe oud Hotdog is;

Levenservaringis de ervaring die men in en door het leven opdoet! Dit betekent dat dat voor iedereen anders zal zijn, en over het algemeen genomen betekent dat ook dat hoe ouder je bent des te meer (positieve/negatieve) levenservaring je hebt op gedaan, dit gebeurt tijdens je levensgang en heet achteraf Levensgeschiedenis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:04

Hotdog is ten eerste een HIJ. Ten tweede heeft hij nog nooit racistische uitspraken gedaan, dus op basis van ras. Knap he? Ik vind dat jullie je erg onvolwassen opstellen en lijken wel een stel pubers die de klok hebben horen luiden maar de klepel even niet kunnen vinden. In ieder geval ben ik benieuwd wat de LBR hiervan vind, en heb dus een copie plus een link van dit topic gestuurd. Have a nice day, en oh ja, blijf niet alleen voor je deur staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:06

Kreeg trouwens een erg vriendleijke pb van Margreet. Is dit de manier waarop jullie op dit forum met elkaar omgaan:

Ja hoor onze moraalridder moet ook weer d'r zegje kwijt.
Als iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt zal jij 'm d'r wel even afhakken want je hebt zoveeeeeeel meer levenservaring en je bent zoveeeeeeeeel beter dan wij.
Heilig boontje. Triest....

Overigens speelt dit op 'Algemeen', dus hoeft helemaal niet over paarden te gaan. Kan merken dat je nog een groentje bent.
En ik laat me toch echt geen rascist noemen omdat ik m'n eigen fiets terug haal bij een parasiet. Ja, mensen die fietsen stelen noem ik parasieten. Of ze nou op het AZC wonen of niet. Heeft niets met rascisme te maken.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:09

hotdog schreef:
Hotdog is ten eerste een HIJ.

Ten tweede heeft hij nog nooit racistische uitspraken gedaan, dus op basis van ras. Knap he?

Ik vind dat jullie je erg onvolwassen opstellen en lijken wel een stel pubers die de klok hebben horen luiden maar de klepel even niet kunnen vinden. In ieder geval ben ik benieuwd wat de LBR hiervan vind, en heb dus een copie plus een link van dit topic gestuurd. Have a nice day, en oh ja, blijf niet alleen voor je deur staan Haha!


Oeps het is een Hij, mijn excuses hiervoor, maar er staat ook zo weinig in je profiel! En je zou toch niet meer reageren????

Heel knap dat je nog nooit een rascistische uitspraak heb gedaan, helaas geloof ik dit niet Haha!

En ten derde: ga jij het maar lekker opsturen hoor, is dat niet een beetje kinderachtig van je. Heb geen idee wat dat LBR van jou is, maar kennelijk kanje het niet alleen af........

Enneh, ik blijf niet alleen voor de deur staan, ik sta er vaak gezellig samen met Prima!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:14

hotdog schreef:
Kreeg trouwens een erg vriendleijke pb van Margreet. Is dit de manier waarop jullie op dit forum met elkaar omgaan:

Ja hoor onze moraalridder moet ook weer d'r zegje kwijt.
Als iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt zal jij 'm d'r wel even afhakken want je hebt zoveeeeeeel meer levenservaring en je bent zoveeeeeeeeel beter dan wij.
Heilig boontje. Triest....

Overigens speelt dit op 'Algemeen', dus hoeft helemaal niet over paarden te gaan. Kan merken dat je nog een groentje bent.
En ik laat me toch echt geen rascist noemen omdat ik m'n eigen fiets terug haal bij een parasiet. Ja, mensen die fietsen stelen noem ik parasieten. Of ze nou op het AZC wonen of niet. Heeft niets met rascisme te maken.


Dat jij dit plaatst op bokt, zegt meer over jou dan over Margreet, lekker stoken, wat een moraal!!! Zo ga jij dus om met mensen.......!
Laatst bijgewerkt door napoleon op 20-03-02 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:14

napoleon schreef:
Heel knap dat je nog nooit een rascistische uitspraak heb gedaan, helaas geloof ik dit niet Haha!

Enneh, ik blijf niet alleen voor de deur staan, ik sta er vaak gezellig samen met Prima!


Je kan me niet geloven maarik gebruik echt nooit scheldwoorden die te maken hebben met de afkomst van mensen. De woorden die ik wel gebruik zal ik hier niet neerzetten, want er komen ook jonge kinderen op dit forum.

Samen met Prima voor de deur, nou dat kan best gezellig zijn denk ik, kenden jullie elkaar al voor bokt, of zijn jullie ook een "boktkoppel?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:16

napoleon"]
[quote="hotdog schreef:
Kreeg trouwens een erg vriendleijke pb van Margreet. Is dit de manier waarop jullie op dit forum met elkaar omgaan:

Ja hoor onze moraalridder moet ook weer d'r zegje kwijt.
Als iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt zal jij 'm d'r wel even afhakken want je hebt zoveeeeeeel meer levenservaring en je bent zoveeeeeeeeel beter dan wij.
Heilig boontje. Triest....

Overigens speelt dit op 'Algemeen', dus hoeft helemaal niet over paarden te gaan. Kan merken dat je nog een groentje bent.
En ik laat me toch echt geen rascist noemen omdat ik m'n eigen fiets terug haal bij een parasiet. Ja, mensen die fietsen stelen noem ik parasieten. Of ze nou op het AZC wonen of niet. Heeft niets met rascisme te maken.


Dat jij dit plaatst op bokt, zegt meer over jou dan over Margreet, lekker stoken, wat een moraal!!! Zo ga jij dus om met mensen.......!
[/quote]

Nee helemaal mee eens, zo ga je niet om met mensen, ik dacht: ach laat ik ook mijn ervaringen eens delen }>

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 14:34

Nah lekker, zal nog es een link van een krantenbericht plaatsen.... Boos!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:50

Sjongejongejonge. Uitspraken als

Quote:
Het opeen hopen van parasieten is een broeinest van doffe ellende
Ik rook de andere culturen!
nee ik wil ze ook niet allemaal een opeen hoping van parasieten noemen. Maar het blijft een opeenhoping van parasieten met een paar goeie er tussen. Dus dat scheelt weer.
Einde quote.

Vind ik ook niet genuanceerd. Ik vind ze zeker niet racistisch en ik ben het met Margreet eens dat je de kleine foute kern (dus niet prima die hele hoop met een paard goede ertussen, volgens mij is het net andersom) heel hard aan moet pakken!

Maar ik ben het met Hotdog eens dat de sfeer echt niet fijn was in jullie conversatie. Een beetje laatdunkend, generaliserend en niet al te genuanceerd.

..... Puur speculatief natuurlijk.

Daarom stelde ik ook voor dit soort zaken in een pb af te handelen, helemaal als het toch maar tussen twee personen gaat.

Want ik wil niemand ergens van beschuldigen maar ik ben best bang waar het in Nederland allemaal toe leidt…té veel mensen generaliseren, de Marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt, tolerantie is zoek en wantrouwen viert hoogtij. Het kan niet anders dan escaleren, het roept zoveel negatieve emoties en uitingen op. Er ís een probleem, dat hoeft niemand te ontkennen. Maar de ontwikkelingen van de laatste tijd zouden best wel eens tot een explosief klimaat kunnen leiden. Ik hoop dat iedereen daarom zijn verstand blijft gebruiken en dus inderdaad zijn moraal (en moreel Knipoog ) hoog houdt en respect toont voor zijn medemens.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:32

hotdog schreef:
Hotdog is ten eerste een HIJ. Ten tweede heeft hij nog nooit racistische uitspraken gedaan, dus op basis van ras. Knap he? Ik vind dat jullie je erg onvolwassen opstellen en lijken wel een stel pubers die de klok hebben horen luiden maar de klepel even niet kunnen vinden. In ieder geval ben ik benieuwd wat de LBR hiervan vind, en heb dus een copie plus een link van dit topic gestuurd. Have a nice day, en oh ja, blijf niet alleen voor je deur staan Haha!


Je zou echt een goeie pleidooier zijn, of een wetsdienaar. Je kan goedlezen. Vertel; in wat op zicht hebben wij gediscrimineerd of rascistische uitlatingen gedaan. In welk opzicht hebben we de klepel niet gevonden. Waar kan je iets erleiden dat niet op levenservaring duidt. Waar kan je herleiden dat we onvolwassen gedrag vertonen en lijken op pubers. Hoe kom je erbij dat die LBR hier ook maar enige notie van zal nemen?

Judge, i rest my case!
Citaat:
Een beetje laatdunkend, generaliserend en niet al te genuanceerd.


Nee je wordt vrolijk van al die dingen! Generaliseren moet je wel in dit soort zaken, helemaal als je ze niet allemaal persoonlijk kend. De nuance moet je erbij denken. Zo dom ben ik nou ook weer niet dat ik zo zwart/wit denk. (lees elders, ik doe altijd heer vriendelijk tegen die krantenjongens blabla enz.) Je moet ze ook wel een beetje welkom heten, anders kan het alleen maar achteruit gaan.

1 ding is duidelijk, dit is een politieke kwestie en geen rassenkwestie.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 15:41

Gail schreef:
de Marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt, .


Eigenlijk wil ik hier niks over zeggen, omdat de sfeer van deze thread een beetje donker is... maar dit gaat me toch wat te ver hoor... De marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt????? wat een onzin....

Ik kom net terug van een uurtje pulpblaadjes lezen, en wat daarinstaat over de (of een groot deel van, of niet allemaal of hoe je dat ook aardig wilt zeggen) marokaanse bevolking die juist de bedreigende factor zijn, wordt je niet vrolijk van... Zelfs importpeoples als Tatjana (nu is ze misschien niet het meest goeie voorbeeld, maar zeker zelf een vluchtelinge!) is van mening dat het zo niet goed gaat....

Maar goed, dat zijn blijkbaar dingen die je zo niet mag zeggen? Ik vind dat twee kanten op discrimineren, maar misschien heb ik nog niet genoeg levenservaring....
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-03-02 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:45

I rest my case.

Enne hotdog, als jij PB van mij in het openbaar wil plaatsen moet je dat vooral doen hoor als je daar gelukkig van wordt. Ik sta volledig achter m'n eigen woorden en kan er echt niet mee zitten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:03

trouwens margreet, ff over die fiets. Ik heb eigelijk een gelijksoortige ervaring. Mijn fiets was gejat. Mijn moeder helemaal over de zeik, want ze heeft hard moeten werken voor die fiets om die mij kado te geven.
De volgende dag rijd ze door het centrum met haar ouwe samurai. Ziet ze een jonge slingeren op mijn fiets!!!! Zij snijd hem af en zegt dat het haar zoons fiets was. Hij helemaal flippen en schelden tegen mijn moeder en mijn moeder terug. Hij ging dreigen zijn broers erbij te halen en daarna zei hij ik ga de politie erbij halen. Mijn moeder; heeeel graag roep de politie maar!! Op een gegeven moment loopt tie weg en mijn moeder weer mijn fiets terug. Later is hij alsnog gejat in hilversum, maar echt wat een wereld verhaal van mijn dappere moedertje!!!!!!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:13

Jouw moeder is een held!

Wat was dat voor jongen?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:16

Laat maar. 't is al goed. Denk de nuance er wel bij. Net als jullie zelf.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:21

Het was een jongen die niet in symbiose (antibiose) leefde met de samenleving. jaartje 16 en waarschijnlijk aan het spijbelen van school. Hij had een gebrekkig/typische noord africaans accent en sprak met beledigende woorden. Wat het verder voor een jongen was weet ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Corrigerende maatregelen zijn helaas nooit ondernomen; jammer dus dat ik er niet bij was.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:51

OFFTOPIC!!!
ga elkaar ajb via pb lastig vallen.

enneh prima, dat accent van jou kan ik niet helemaal plaatsen.. misschien B.L.O??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:54

Prima"]
[quote="lis schreef:
ach hotdog, Prima grijpt nou eenmaal iedere kans aan om mensen in een hokje te stoppen, buitenlanders, mensen met een tattoo of piercing... ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Nog een mening over jonge moeders in de bijstand, Prima?? Ook parasieten?
Ik begrijp überhaubt niet wat asielzoekers te maken hebben met de 'poedersuiker-marokkanen' waar Oudkerk over spreekt. Dus deze discussie is helemaal offtopic


Kap toch eens joh met dat gejank. Zie niet in wat het te maken heeft met mensen in een hokje plaatsen. Ik spreek uit ervaring, die toevallig margreet ook al heeft opgedaan.
Trouwens iedereen denk ik hokjes, maar dat snap jij nog niet helemaal denk ik. Dat is de enige manier om de mens in zijn zijn te definieren. Je denkt zelfs over jezelf in hokjes. Ga daar maar eens over nadenken. Waarschijnlijk heb je tijd zat om er eens een paar pseudopsycho boekjes erop na te slaan.

Trouwens die discussie was al afgelopen schat. Dus we gaan niet off-topic. Verder vind ik je een beetje flauw doen en lees je alleen wat je wil lezen, dus ik ga ook niet inhoudelijk in op wat je hierboven schrijft. Oja dat doe ik maar wel, want je wilt het graag horen!!!! Hier komt tie:

Ik vind het belachelijk dat mensen met kinderen in de bijstand moeten zitten. Ga lekker werken en stop dat kind in de creche. (gelukkig heb ik niet op Pim gestemt). Jonge moeders met een kind en in de bijstand, dat ruikt naar een kapot geslagen kinderdroom om lekker jong een kind te nemen, (of een foutje met een veel te jonge vriend) om later erachter te komen dat je eigelijk je leven hebt weggegooit en blijkt dat je er alleen voor moet staan. De maatschappij boet weer voor dit soort mensen. Zo lekker lang blijft stil staan in je groei. Zo goed???? Kan nog wel ff doorgaan hoor.

Ik ga met margreet, moraal ridders en heilige boontjes Gaaaap
[/quote]

Ik ben het voor het eerst met je eens! Haha! Ik spreek ook uit ervaring dat meer dan 90% van alle misdaden door buitenlanders zijn begaan, in Rotterdam. Vind je dat niet een beetje frappant? Ik ben helemaal niet tegen buitenlanders, alleen tegen diegene die van ons geld leven, en daarbij ook nog onze spullen jatten e.d. Ik weet dat daar ook Nederlanders tussen zitten, maar dat percentage is veel lager. Ze mogen blij zijn dat ze in ons landje mogen leven, maar moeten zich buitens huis wel aanpassen aan de cultuur, en ik vind dat ze ook iets toe moeten voegen aan de samenleving, dat kan door elk baantje! Doe je dat niet, dan heb je niet het recht hier te blijven. En mensen die na 10 jaar nog steeds geen Nederlands kunnen praten, zijn of heel erg stom, of nemen gewoon de moeite niet.