PvdA vs. PF

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:35

weet je wat me erg opvalt? Hoeveel allochtonen je overdag ziet lopen overal, nu ik thuis zit en even geen werk heb......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:27

Margreet schreef:
Nogal wiedes Prima. Bussum ligt vlak bij Crailo en die mensen moeten ook boodschappen doen/rondlummelen.
En dat doen ze meestal niet in Laren Haha!


heheheh, vroeger in de metro van amsterdam. In de spits 80% blank. Buiten de spits 80% allochtoon.......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:44

vele hebben wel een krantenwijkje. Die komen dan langs gesjokt op een mopet. En ze zijn erg traag. Zelf die brommers zijn traag. Maar ik ben wel altijd erg aardig tegen ze, want zij kunnen er ook niets aan doen dat ze hoogst waarschijnlijk economische vluchtelingen zijn. Had ik ook gedaan.
Veel drama daar trouwens altijd. Ze vinden altijd veel lege portomonees en fiesten. Er staan permanent 2 agenten toegeschreven aan dat asielcentrum. Frapand is ook dat flat 1, 4 overvallen heeft gehad en flat 2, waar ik woon, geen 1. Waarschijnlijk omdat flat 1 dichter bij dat centrum ligt en betere vluchtroete heeft naar dat centrum.....puur speculatief natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Prima op 20-03-02 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:08

Het opeen hopen van parasieten is een broeinest van doffe ellende!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:31

nee ik wil ze ook niet allemaal een opeen hoping van parasieten noemen. Maar het blijft een opeenhoping van parasieten met een paar goeie er tussen. Dus dat scheelt weer.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:09

Citaat:

En vergeet in jullie verhaal vooral NIET alle BLANKE en Nederlandse parasieten!
Want die worden een beetje vergeten geloof ik. Als een zwarte onterecht steun trekt is dat aso en weet ik veel wat nog meer, maar de blanken doen het net zo goed hoor!!!!!!!!!!!!!! En dat mag dan wel, simpel omdat ze blank zijn??????????????????

Blegh, dit is ook over 1 kam scheren. Ik heb nog steeds liever een sociale niet blanke naast me wonen dan zo'n aso blanke!

Het gaat imo niet om het kleurtje van je huid, maar om de normen en de waarden die je hanteert! En ik kan van een boel Nl's zeggen dat ze die normen en waarden NIET hebben meegekregen bij de opvoeding. Oke evenals sommige niet-blanken, maar dat ligt aan de opvoeding en NIET aan de kleur!


We hadden het niet zozeer over de onderscheid tussen blank en donker, denk ik. Ook de stelling met liever een donkere buur dan een aso nederlander gaat denk ik ook op voor de rest van nederland. Ook dat het niet aan de kleur ligt, dat is nogal klaar als een klontje denk ik.
Ja maar we hadden het even over het asielzoekerscentrum. daar zitten ook veel blanken, bijvoorbeeld uit kroatie enzo

Maar Inderdaad ja! Al die nederlandse parasieten. Daar moet ik ook niet aan denken!! Gelukkig zitten ze niet opeengehoopt op een kluitje, want dan zal het ook veel ellende veroorzaken. 1 op de 8 van de werkende bevolking zit in de wao. (Meer half de helft daarvan is allochtoon.) Dus de blanke gooien er nog eens een lekker scheppie bovenop.

Weetje margreet. Die arme mensjes van flat 1, waarbij er ook geweld is gebruikt bij drie van die overvallen, die durven gewoon ook niet meer de deur open te doen. Ik weet dat omdat ik een keer gecollecteerd heb voor de Nierstichting. Toen had ik het er zo over met hun, en zij zeiden ook dat er veel inbraken zijn in de berging. (mensen laten wel daar eens een raamje openstaan)
Laatst bijgewerkt door Prima op 20-03-02 15:56, in het totaal 2 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 10:58

lis schreef:
ach hotdog, Prima grijpt nou eenmaal iedere kans aan om mensen in een hokje te stoppen, buitenlanders, mensen met een tattoo of piercing... ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Nog een mening over jonge moeders in de bijstand, Prima?? Ook parasieten?
Ik begrijp überhaubt niet wat asielzoekers te maken hebben met de 'poedersuiker-marokkanen' waar Oudkerk over spreekt. Dus deze discussie is helemaal offtopic


Kap toch eens joh met dat gejank. Zie niet in wat het te maken heeft met mensen in een hokje plaatsen. Ik spreek uit ervaring, die toevallig margreet ook al heeft opgedaan.
Trouwens iedereen denk ik hokjes, maar dat snap jij nog niet helemaal denk ik. Dat is de enige manier om de mens in zijn zijn te definieren. Je denkt zelfs over jezelf in hokjes. Ga daar maar eens over nadenken. Waarschijnlijk heb je tijd zat om er eens een paar pseudopsycho boekjes erop na te slaan.

Trouwens die discussie was al afgelopen schat. Dus we gaan niet off-topic. Verder vind ik je een beetje flauw doen en lees je alleen wat je wil lezen, dus ik ga ook niet inhoudelijk in op wat je hierboven schrijft. Oja dat doe ik maar wel, want je wilt het graag horen!!!! Hier komt tie:

Ik vind het belachelijk dat mensen met kinderen in de bijstand moeten zitten. Ga lekker werken en stop dat kind in de creche. (gelukkig heb ik niet op Pim gestemt). Jonge moeders met een kind en in de bijstand, dat ruikt naar een kapot geslagen kinderdroom om lekker jong een kind te nemen, (of een foutje met een veel te jonge vriend) om later erachter te komen dat je eigelijk je leven hebt weggegooit en blijkt dat je er alleen voor moet staan. De maatschappij boet weer voor dit soort mensen. Zo lekker lang stil blijven staan in je groei, dat je later weer met subsidie een baantje moet zoeken. Zo goed???? Kan nog wel ff doorgaan hoor. Lips are sealed

Ik ga met margreet, moraal ridders en heilige boontjes Gaaaap
Laatst bijgewerkt door Prima op 20-03-02 16:00, in het totaal 3 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 11:34

lis"]
[quote="Prima schreef:


Ik ga met margreet, moraal ridders en heilige boontjes Gaaaap


wie bliezen er ook alweer zo hoog van de toren over normen en waarden?? juist! jij en margreet. Zo te lezen heb je er toch weinig van begrepen, maar geeft niet hoor. Je bent niet de enige.
[/quote]

Nee, ik zie dat ik niet de enige ben!! Wat heeft moraal (-ridder) te maken met waarden en normen? Maar idd, laten we maar lekker kappen hiermee, want gail heeft gelijk.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:40

Napoleon, ik heb niet eens gereageerd op Hotdog, omdat wat zei schrijft wel zo stom is, dat ik er geen energie in wil steken. Want wat heeft rascisme in GODSNAAM te maken met mijn discussie met margreet.
En dan heeft ze het over levenservaring. Zie geen verband.... En dan ongenuanceerde uitspraken. Lees eerst je eigen tekst dan nog maar door.

Nou heb ik er toch wat over gezegt Lips are sealed .

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:32

hotdog schreef:
Hotdog is ten eerste een HIJ. Ten tweede heeft hij nog nooit racistische uitspraken gedaan, dus op basis van ras. Knap he? Ik vind dat jullie je erg onvolwassen opstellen en lijken wel een stel pubers die de klok hebben horen luiden maar de klepel even niet kunnen vinden. In ieder geval ben ik benieuwd wat de LBR hiervan vind, en heb dus een copie plus een link van dit topic gestuurd. Have a nice day, en oh ja, blijf niet alleen voor je deur staan Haha!


Je zou echt een goeie pleidooier zijn, of een wetsdienaar. Je kan goedlezen. Vertel; in wat op zicht hebben wij gediscrimineerd of rascistische uitlatingen gedaan. In welk opzicht hebben we de klepel niet gevonden. Waar kan je iets erleiden dat niet op levenservaring duidt. Waar kan je herleiden dat we onvolwassen gedrag vertonen en lijken op pubers. Hoe kom je erbij dat die LBR hier ook maar enige notie van zal nemen?

Judge, i rest my case!
Citaat:
Een beetje laatdunkend, generaliserend en niet al te genuanceerd.


Nee je wordt vrolijk van al die dingen! Generaliseren moet je wel in dit soort zaken, helemaal als je ze niet allemaal persoonlijk kend. De nuance moet je erbij denken. Zo dom ben ik nou ook weer niet dat ik zo zwart/wit denk. (lees elders, ik doe altijd heer vriendelijk tegen die krantenjongens blabla enz.) Je moet ze ook wel een beetje welkom heten, anders kan het alleen maar achteruit gaan.

1 ding is duidelijk, dit is een politieke kwestie en geen rassenkwestie.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:03

trouwens margreet, ff over die fiets. Ik heb eigelijk een gelijksoortige ervaring. Mijn fiets was gejat. Mijn moeder helemaal over de zeik, want ze heeft hard moeten werken voor die fiets om die mij kado te geven.
De volgende dag rijd ze door het centrum met haar ouwe samurai. Ziet ze een jonge slingeren op mijn fiets!!!! Zij snijd hem af en zegt dat het haar zoons fiets was. Hij helemaal flippen en schelden tegen mijn moeder en mijn moeder terug. Hij ging dreigen zijn broers erbij te halen en daarna zei hij ik ga de politie erbij halen. Mijn moeder; heeeel graag roep de politie maar!! Op een gegeven moment loopt tie weg en mijn moeder weer mijn fiets terug. Later is hij alsnog gejat in hilversum, maar echt wat een wereld verhaal van mijn dappere moedertje!!!!!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:21

Het was een jongen die niet in symbiose (antibiose) leefde met de samenleving. jaartje 16 en waarschijnlijk aan het spijbelen van school. Hij had een gebrekkig/typische noord africaans accent en sprak met beledigende woorden. Wat het verder voor een jongen was weet ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Corrigerende maatregelen zijn helaas nooit ondernomen; jammer dus dat ik er niet bij was.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:12

goh je verbaasd me Xono, ben benieuwd als je het met me eens bent, waarom je juist dit stukje tekst heb gequote en niet een andere. Ik had namelijk eerlijk gezegt wel verwacht dat je Lis indeze (gezien mijn benadering van bepaalde onderwerpen) wel zou verdedigen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:12

hotdog schreef:
Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.


Ik praat altijd over papieren nederlanders of medelanders....... en hotdog wat vond die bdr of zoiets ervan?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:17

he maare hotdog, ik zie graag nog een repliek van je, want je was een ijzersterke discussie met allemaal punten en aantijgingen begonnen. Wil ik graag afmaken met je!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:30

irene schreef:
Daarnaast moeten "die Nederlanders"ook van goede wil zijn om een integratieproces succesvol te laten verlopen.


Jaja, nou wij nederlanders doen er genoeg aan. geef ze een jaar contract en als het niet lukt me ze: ophoeren!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:34

Desiree schreef:
maar wat is discriminatie? Als je nu een eigenschap noemt van een bepaald volk wat niet bij mensen in de smaak valt, noemen mensen dat discriminatie. Als ik zeg 'italianen zijn gastvrijer en opener dan wij", dan discrimineer ik niet. Dan knikken de mensen en zeggen ze "dat is waar". Als ik zeg "marokaanse jongeren brengen veel problemen in grote steden", dan is dat ineens niet waar (ook al staan de kranten er vol van) en dan discrimineer ik. Zien mensen dan niet iets door een gekleurde of selectieve bril? (het een wil ik wel in zien en het andere wil ik pertinent niet in zien.)


Scherp! Helaasmoet je wel generaliseren. Als we het hebben over buitenlanders in negatieve zin, dan bedoelen we toch ook alleen die, die het waar maken. Dat er ook 2% goeien tussen zitten, dat staat er los van, dat weten we ook wel. Dus om een discussie als deze niet complexer te maken wil ik graag generaliseren.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:40

hotdog"]
[quote="Prima"][quote="hotdog schreef:
Door te spreken over "die"buitenlanders ipv gewoon buitenlanders of allochtonen zet je al een hele negatieve toon neer.


Ik praat altijd over papieren nederlanders of medelanders....... en hotdog wat vond die bdr of zoiets ervan?
[/quote]

Ik neem aan dat de LBR contact op zal nemen met de beheerder van deze site. Ik denk ook dat ze het erg druk hebbe op dit moment omdat er helaas nog veel meer naieve en kortzichtige mensen zijn die hun ervaringen graag willen uiten. Ik vraag me trouwens serieus af in hoeverre jullie in 't Gooi last hebben van "die" buitenalnders.
[/quote]

Ja Hotdog, er zijn er hier meer dan me lief is......Ze bezorgen de politie veel ellende. Vraag maar aan een willekeurige politie agent!!!! Any!!! Hier op bokt B.v.!!! Neem Branca ofzo, ik en haar verder niet, dus die is lekker objectief!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:30

ha, lis is weer terug......

Kom dan maar eens in de randstad rondhangen.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:36

Ah, ik verwacht wel morgen een visie van een kenner. Zeker met heel veel (levens) ervaringen van een pet!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 09:43

Op alles wat jullie zeggen hebben jullie gelijk. (2% enzo is bullshit, dat weet ik ook wel) Maar zo kom je nergens. Ook de verhalen van Joost zijn leuk om te lezen. Maar ik kan er weinig uit concluderen. Echt verdiepen in de reintreagtieproces en god mag weten waar je je allemaal in kan verdiepen met deze kwestie, dat heeft niemand gedaan hier. Ik denk dat 99% van nederland dat niet heeft gedaan, maar goed. Feit staat voor mij vast dat regels aangescherpt moeten worden. Ook dat er een andere aanpak moet komen. Dat bedoelde ik met een jaar contract (zo gebeurt het al jaren in zwitserland, en dat werkt uitstekend moet ik zeggen).

Wat ik hier wel eens zou willen zien, zijn concreet goeie ideeen, waardoor de toestroom zal afnemen en de uitstroom zal toenemen. Ook de reintregratie kan kennelijk beter.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:06

Maar vinden jullie dat er wat moet veranderen?

Ik krijg al gauw de neiging om te zeggen dat er te weinig initiatief uitkomt vanuit de allochtoon zelf. Ook dat gejat en dat gehang van de mensen in het AZC hier komt me zo me strot uit! Dan denk ik; wat willen die mensen nou in godsnaam en waarom moet ik dan nog moeite doen om me in die mensen te verdiepen en mijn hand uit te reiken en zeggen aaa kom maar hoor, kom maar hier??
Ook heb ik veel ervaring met agressieve marokannen. Al van kleins afaan. Ik kan veel voorbeelden noemen, varierend dat er opeens 10 voor me stonden tot alleen een agressieve blink. Laatst had ik er nog problemen met 1, maar die bleek de volgende keer dat ik hem zag heel relaxed te zijn. Toen heb ik met hem gepraat; ook hierover.
(ja he, ik ben natuurlijk niet 1 of andere nazi; ik sta altijd open voor meningen. Ook stelde ik zijn gedrag van de vorige keer aan de kaak. Hier meldde hij me dat hij heel mild was verlgeleken met wat zijn vrienden zouden doen!!!)

Hoe dan ook, dan denk ik. Terecht hard aanpakken diegene die alleen maar nemen en iedereen de keel uitkomt hangen. Ook vind ik dat de toestroom gereguleerd moet worden. Ook vind ik dat mensen die weer terug kunnen naar gebieden waar het weer veilig is, dat dit ook volledig moet worden gestimuleerd. maar dat gebeurd doorgaans niet zoals men graag zou willen zien......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:14

Trouwens ik trek de houding van veel italianen ook niet en wil er zeker nooooit meer op vakantie gaan! Ondanks dat ik er wel een aantal ken die heel aardig zijn. Beetje in de trekking van Joost zijn verhaal zeg maar.... Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:05

alleen jammer dat die rotte appels dan allemaal hier naartoe komen! Ik ben blij dat ik eindelijk, als ik weer eens een discussie met jullie heb, eindelijk eens wat bijstand krijg!!

Branca, bedankt voor je bijdrage. Dat van die somaliers, die naar hun eigen land op vakantie gaan, dat zegt me weer genoeg. Ook kostelijk dat bepaalde gasten meteen vluchten in geweld en intimidatie en gelijk roepen dat ze gediscrimineerd worden!!.

Mijn vooroordelen zijn nog niet ontkracht hier.
80% buiten de spits allochtoon in de metro's van de grote steden. Bijzonder groot gedeelte van de wao-ers zijn allochtoon.
Schering en inslag en doffe ellende in de overvolle AZC's.
Merendeel van de gevangenisbewoners zit gevuld met allochtonen
99% van al die lieve zakrollertjes/overvallers zijn ook allochtoon.

(laat dit nou 20% van de allochtone bevolking zijn, laten we die dan heel hard gaan aanpakken!!)

Joost, je kan het allemaal wel 'goed' praten en verklaringen zoeken. Klinkt leuk, maar daar los je niets mee op. En die tien miljoen nederlanders die niets voor hun medelanders doen; dat staat helemaal los van de discussie. Er is een groot verschil tussen parasiteren en niets doen voor je medemens. (ik doe elke dag wat, ik werk en dus betaal belasting, wat het weer mogelijk maakt dat alleen staande moeders haar kindje kan opvoeden zonder gedwongen te worden dat ze werkt; en terecht! MAW daar hebben we dus een regering voor die wat doet voor ons alle!)

En dan mag die HeteHond (hotdog) het allemaal zielig vinden, maar ik ben heel benieuwd hoe de allochtonen over ons denken, de mensen die ze alleen maar heeft proberen te helpen, en nog steeds willen helpen als ze willen meewerken. Dan zal ik voorop staan om die mensen te steunen!!!

En dan nog zijn er mensen die op groen links of SP stemmen......zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Laura, ik zou me in die 6 maanden tot mijn God richten en hopen dat ik mag blijven. Niet een fiets jatten en overvallen plegen, maar God op je blote knieen danken dat er mensen bestaan die andere mensen willen helpen, ipv afmaken. Als ik dan binnne de regels betaalde arbeid mag doen, dan zal ik dat zeker doen. Rondhangen is prima, maar jatten en parasiteren niet!!!!

Gail; Met aardige mensen kun je dijken bouwen; er moeten niet teveel mensen als jij in de politiek zitten, want anders walsen ze zo over je heen.....zij parasiteren omdat ze in de gelegenheid zijn. Die gelegenheid moet hun ontnomen worden. kennelijk is het dan ook niet zo slecht gesteld in hun thuisland als ze hier respectloos omgaan met onze gast vrijheid (en dan bedoel ik natuurlijk de mensen die hier ondervallen en niet de goei!, voor het geval dat ik weer hoor dat ik generaliseer)
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-03-02 14:24, in het totaal 3 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:06

Desiree schreef:
klopt dat er met asielzoekers gesolt wordt. Is inderdaad geen correcte manier van omgaan met mensen. En wat voetbal hooligans betreft, heel dat voetbal volk mag van mij ook naar marokko! ik haat voetballen! En Hooligans al helemaal. Zo, weer gediscrimineerd!



Ik ook!!! Dommer volk is er niet

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hel1, rosak en 24 bezoekers