Wat is een goed foto-email programma?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Wat is een goed foto-email programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 12:48

Haai, ik ben op zoek naar een makkelijk programma waarmee je goed foto's kunt inscannen en door kunt sturen op een manier zodat iedere ontvanger het gewoon kan openen en inkijken.

We hadden altijd een illeg. versie van Photo HOuse versie 4 en dat wekte prima, maar de computer is gecrashed dus het programma is weg. En niet meer te koop Verward
Een nieuwe versie CorelDRaw Essentials 9 met Photo-paint aangeschaft , maar nee dus he, dat werkt niet zoals wij willen Boos!

Dus, weet iemand welk gebruiksvriendelijk pogramma ik het beste kan aanschaffen...ik geloof geen enkele software-verkoper meer, aangezien ik dus die CorelDraw op aanraden heb gekocht (300 EURO!!) en ik dat niet meer kan ruilen....

Help me......please......

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:38

Arme Dees... Verdrietig Ik weet niet wat je ervoor over hebt, maar ik zweer bij PhotoShop. Scannen gaat heel gemakkelijk, en je kunt het direct een stuk kleiner maken (ook handig voor bokt Haha! ) en opslaan als heel veel formaten (bmp, jpg e.d.). En voor de gevorderde fotobewerker zit er ook voldoende in. Voor wat ik gehoord heb (geen ervaring dus), is CorelDraw niet echt gebruiksvriendelijk. Maar anderen zweren er weer bij... Succes met kiezen!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:20

CorelDraw? Wat is dat? Haha!
Ik zweer ook (al jaren) bij Adobe PhotoShop, met de juiste scan-plugin kom je een heel eind. Evenals opslaan als JPG, dat kan de halve wereld openen. Of bedoel je dit niet?

Btw zit er bij je scanner geen scanner-software?

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:30

Ik heb hier een cd liggen "Corel wordperfect 8 suite".
Daar staat ook "Corel Photo House" op.
Zoek je die ???

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 14:38

We gebruiken het weliswaar zakelijk, dus het mag best wat kosten zolang het maar wel goed is....
Maar tja, ik ben hoofd automatisering alhier en mijn kennis met betrekking tot foto's e-mailen is niet echt op hoger niveau...vandaar, graag simpel Haha!

We hadden photohouse 4...die werkte fantastisch, geheel naar wens!
Ben bang dat ze het in versie 8 al zo opgeleukt hebben dat je er alleen nog maar mee kan werken als je daarvoor geleerd hebt...zo gaat dat tegenwoordig met die moderne versies...ze gaan er maar vanuit dat je niets beters te doen hebt! (zoals bokken! Knipoog )

Vandaar, ik vraag maar wat advies aan mensen die er waarschijnlijk meer ervaring mee hebben dan ikzelf.... Wat gebruiken jullie en wat werkt goed?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:46

wij hebben corel fotopaint... werkt goed maar er zijn veel te veel opties om dingen te doen, en aangezien ik neit zo'n computernerd ben Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:49

Hoofd automatisering en dan met illegale kopieën werken ??? Foei Knipoog

Dees schreef:
Wat gebruiken jullie en wat werkt goed?


Adobe Photoshop Haha! als je een lage versie neemt (3.0) is het voor iedereen wel te behappen. Koop je de software dan zit er vaak ook nog een leuk lesboek bij waar je heel snel dingen uit kunt leren en/of opzoeken.

Agfa FotoLook gebruik ik om te scannen (zat bij de scanner), daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben... Ik mail altijd alles (jawel, zakelijk als privé) met een standaard e-mail pakket, gaat altijd goed.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:53

PhotoShop is toppie en duur, je kan er onwijs veel mee. Maar of het makkelijk is, ik vind nu van wel, maar ik kan me herinneren dat ik bij het leren van dat program niet altijd even lief en aardig tegen de PC was Schijnheilig
wat wij hebben voor mijn zusjes voor "simpel" is i photo pluss (beetje verkleinen, knippen en opslaan gaat prima daarmee) Zat gratis bij de scanner.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:40

Dees schreef:
We hadden photohouse 4...die werkte fantastisch, geheel naar wens!
Ben bang dat ze het in versie 8 al zo opgeleukt hebben dat je er alleen nog maar mee kan werken als je daarvoor geleerd hebt...zo gaat dat tegenwoordig met die moderne versies...ze gaan er maar vanuit dat je niets beters te doen hebt! (zoals bokken! Knipoog )

Vandaar, ik vraag maar wat advies aan mensen die er waarschijnlijk meer ervaring mee hebben dan ikzelf.... Wat gebruiken jullie en wat werkt goed?

Op die CD die ik noemde staat versie 1.1 van Photo House.
Heb je daar wat aan ?
Ik gebruik zelf trouwens compupic van http://www.photodex.com/. Is shareware kost tussen de $24 en $99 afhankelijk van de versie die je aanschaft. Je kunt gratis een werkende versie die een bepaalde periode werkt downloaden, dus op je gemak uitproberen.