Toerisme of Dieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Toerisme of Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 16:59

Ik hou mijn hele leven al van dieren. Ik wilde altijd al dierenartsassistente worden of werken in een dierenwinkel. Na mijn mavo wilde ik dus een opleiding volgen voor iets met dieren. Iedereen raade het me af, omdat er weinig werk in te vinden is. Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding toerisme, en ik vindt het niet leuk. Ik loop nu stage in een hotel, maar het is gewoon niet wat ik wil. Het gaat hartstikke goed, maar ik weet zeker dat ik meer plezier heb in een dierenwinkel.

Kent iemand een goede opleiding met dieren die niet langer duurt dan 2 jaar? Heeft iemand ervaring met LOI of iets dergelijks?

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:05

andalusier schreef:
Kent iemand een goede opleiding met dieren die niet langer duurt dan 2 jaar? Heeft iemand ervaring met LOI of iets dergelijks?


Ik was 2 jaar geleden begonnen met de LOI opleiding Vakbekwaam Medewerker Dierverzorging.

Dit viel me erg tegen.
Van de 24 maanden, gingen de eerste 19 maanden niet over dieren. Alleen maar management e.d. Pas in de 20ste maand zouden de dieren aan bod kopen.
Om die reden heb ik de opleiding na 1 jaar gestaakt.

Succes met je beslissing..!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:22

LOI lijkt me zoiezo niet handig als je je zelf niet aan kan sporen tot werken.
Niks voor mij dus op school weet ik dat dingen af moeten zijn met zoiets zou ik dat niet hebben.
Ik zou dan dus achterlopen.
En school is veel leuker voor contacten enz.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:50

Medewerker in een dierenwinkel is een andere opleiding dan dierenartsassistente he? Voor de eerste moet je de managementkant, en voor de andere de paraveterinair. Voordat je paraveterinair gaat doen moet je je goed realiseren wat het werk echt inhoud, want je werkt niet zoveel met dieren. Vooral achter de balie, tussen de medicijnen, administratie en schoonmaken. En voor een minimumloontje, waar volgens mij niet eens een CAO bij is. En om in een dierenwinkel te werken moet je héél veel boekhouden ed.

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 20:40

Bedankt voor jullie reacties!