Iets raars meegemaakt met 2 honden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Iets raars meegemaakt met 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 22:27

Beetje vage titel, maar het verhaal is mogelijk nog vager...
Loop ik daarstraks met m'n hond een ommetje, besluit ik eens een straat in te gaan waar ik normaal niet veel kom (te druk met verkeer), aan de kant waar ik liep staan geen huizen, maar aan de overkant een hele reeks poorten. Komen er ineens uit een op een kier openstaande poort 2 honden, eentje kwam gelijk rennend de straat over(tussen het verkeer door dus!!! Frusty ), de andere bleef nog even wachten maar kwam toen ook overrennen, vlak voor een bus die flink hard aan kwam rijden Frusty Boos! !!!)
Die bus dus flink in de remmen, gelukkig had het beest niks!

Maar ja, die honden dus wat snuffelen en spelen met mijn hond, na een tijdje wil ik toch maar doorlopen(vond het wel ontzettend raar dat er nog steeds geen baas in de buurt was) ,1 hond ging weer (veilig) terug naar de overkant en verdween weer in die poort, de andere werd nou wel behoorlijk vervelend en begon ook nog 'ns te "rijen" op mijn hond, en nog steeds geen mens te zien...

Flink pissig geworden besloot ik maar 'ns aan te gaan bellen aan de voorkant van het huis, om die lui te zeggen dat de poort "per ongeluk"(?) openstond en dat die honden maar los over die drukke weg renden...doet er dus een supervaag figuur open, ik doe "vriendelijk" Schijnheilig mijn verhaal,
onkent die vent dus keihard dat het zijn honden zijn en wist ook niet van wie ze wel waren Verward ..."Honden..? Neuh, die heb ik niet, de buren ook niet trouwens" Ik: "ze komen toch duidelijk uit uw poort die openstaat, en dat aan zo'n drukke weg, 1 hond is bijna aangereden!" Vent: "ik zei toch al dat ik GEEN honden heb!!! *Boem* deur dicht....!?

Tssss....wat vinden jullie hier nou van? Eigenlijk is het mijn zaak niet en wil me er ook verder niet mee bemoeien, maar ik ben me dus flink lam geschrokken toen die hond voor m'n ogen bijna aangereden werd en bovendien werd ie flink vervelend tegen mijn hondje, dus ja wat moet je anders? Maar nog iets wat me opviel, de honden zagen er nou niet bijster goed verzorgd uit.... Scheve mond
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar ik kan gewoon niet tegen eikels die hun dieren zo behandelen... Boos!

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 00:24

bel te politie of de dierenbeschermin of amirvedi


echt sow sielug die verwaarloosde hondebestes




een regelregte schade zou gestrft moetne wordne

riderwhoknows
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: niet af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:08

je moet de chinees bellen en morgenavond aanbellen of ze trek hebben in
babi pangpang

wel haren laten zitten!!!!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:18

Jeetje, wel een wazig verhaal.
Ik zou nog een keer gaan kijken hoor.
Toch wel zielig voor die hondjes.
Zagen ze er wel goed uit ? niet ondervoed, goede vacht enz..?
En ik zou toch even de Dierbescherming bellen.
Misschien komen ze en kijken ze of de honden getatoeerd zijn of gechipt, en kunnen ze alsnog de eigenaar opsporen.
Maar wat deed die man aan de deur vreemd zeg ?
Dik kans dat die wel van hem zijn hoor. heb zo`n vermoeden////

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:25

riderwhoknows schreef:
je moet de chinees bellen en morgenavond aanbellen of ze trek hebben in
babi pangpang

wel haren laten zitten!!!!!


OHHH,IK WORD MOE VAN DIT SORT FIGUURTJES Slapen Frusty

Maar,ja,waren ze ondervoed?Zagen ze er slecht uit? Ik zou idd de politie ofzo waarschuwen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:25

Het enige wat je voor die honden kunt doen is ze meenemen en op laten halen door de dierenambulance. Maar de dierenambulance komt geen loslopende honden ophalen. Vandaar dat je ze eerst moet vangen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:09

nee, geen dierenambulance, maar dierenbescerming.
Ik weet alleen niet of dat die komen.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 14:37

Maar,ja,waren ze ondervoed?Zagen ze er slecht uit? Ik zou idd de politie ofzo waarschuwen.[/quote]

Tja,...ze zagen er wel erg onverzorgd uit idd, dat wil zeggen geklitte, vuile vacht...1 hond was licht van kleur maar was bruin van het vuil... Scheve mond
Ik zal vandaag nog een keer langslopen of ik ze zie, het zou natuurlijk kunnen dat ze gister toevallig ontsnapt waren ofzo, maar ja waarom doet die vent dan zo vaag (ze kwamen toch duidelijk bij hem vandaan)?
Ik zal dus eerst nog een keer kijken, is het nog steeds dezelfde situatie dan bel ik de dierenbescherming... Scheve mond

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:59

succes in iedergeval.
heb je het nummer van Amivedi ?
Just in case: 035-6019911
en de Dierenbescherming: 0900-1233437

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:28

pokemon schreef:
bel te politie of de dierenbeschermin of amirvedi


echt sow sielug die verwaarloosde hondebestes




een regelregte schade zou gestrft moetne wordne


Wie is deze imbeciel? Verward You gotta be kiddin' me!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:03

Prima"]
[quote="pokemon schreef:
bel te politie of de dierenbeschermin of amirvedi


echt sow sielug die verwaarloosde hondebestes




een regelregte schade zou gestrft moetne wordne


Wie is deze imbeciel? Verward You gotta be kiddin' me!
[/quote]


Zeg zeg... Pokemon is heilig op Bokt Schijnheilig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:23

lekker wegwezen met die zuiger

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:12

Zoals Desiree al zei. Je kunt ze beiden aan een lijn doen en de dierenambulance bellen. Je zegt gewoon dat je ze gevonden hebt. Dan gaan ze naar het asiel, worden bekeken enzo. En...misschien komt de eigenaar ze ophalen...of niet want kost geld.
De dierenbescherming komt niet zomaar, moet er echt iets mis zijn. En de politie kan alleen tegen de man zeggen dat ie de honden niet los opstraat mag laten en misschien dat ie ze beter te eten moet geven. Maar als de man dan zegt geen eigenaar te zijn...
Kijk maar, laat effe weten.
Sandra