Duidelijkheid van zaken:AAN IEDEREEN

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Duidelijkheid van zaken:AAN IEDEREEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:06

Ik ben al enkele jaren een verslaafde Bokker, met een eigen bedrijf: een handelsstal.

Ik woon onder een dak in een vrij groot huis, met een hele aardige man, Wil, die zeer slechtziend ( kokervisie) en slechthorend is.

Ik heb een commercieel bedrijf, Wil heeft een zeer eenvoudige hobbystal, waar ie 7 dagen in de week is om van zijn hobby, de paarden ,te maken een dagtaak, die ie deelt met mensen die bij hem rijden.
Totaal non profit.

Wil en ik hebben GEEN relatie met elkaar, ook geen gemeenschappelijke rekeningen of dergelijke.

Vanwaar mijn open boek hierover?
Hier komt t:

Zoals vaker, als fervent Bokker, schreef ik op Verslag van de Dag een stukje over wat ik die dag heb meegemaakt.
Het ging nu over mijn woede en medeleven , over de stal van mijn huisgenoot, die voor de 2 e keer was leeggeroofd.De moeilijkheid aan dit alles is dat nieuwe spullen wellicht weer weg worden gehaald. Ik gaf ook al aan wel zadels te willen lenen/doneren, maar dat de pest is dat deze wellicht weer niet lang op de afgelegen stal zouden blijven.

Hierop kwamen allerlei toffe reacties, tot en met Bokkers die zich gingen inspannen voor Wil, door spullen in te zamelen.

Gisteren plaatste ik op Commercieel een onderwerp over shabrakjes, die ik te koop had vanaf 5 euro.

Nadat een Bokker mij eerst uitvoerig alles had laten nameten en fotograveren, deelde zij mee af te zien van de koop, mede omdat ze al een ander shabrak had gekocht.

Hierop had ik telefonisch contact met deze Bokker, waarin zij mij dingen liet weten die mij heel erg in de weg zitten.

Zij vroeg zich af waarom ik de shabrakken niet aan Wil gaf.
Ik vertelde haar echt genoeg gesponserd te hebben aan Wil, waaronder een nieuwe voltige singel.Meer ook wel, maar dat doet er allemaal niet toe.

Ik vroeg haar naar de reden van deze vraag van haar.
Ze antwoordde dat ze het idee kreeg dat IK (!) in topics vraag naar spullen voor Wil, om die daarna met winst zelf door te verkopen! Huilen En de winst wellicht in mijn eigen zak te steken.
Ze dacht dat de shabrakken misschien ook wel aan Wil waren gegeven, zoals goede doelen wel vaker worden misbruikt.

Ik vertelde haar dat de Bokkers zeer actief bezig waren, maar dat Wil tot nu toe alleen een pakket van Oscar heeft gehad, dat deze shabrakken echt van mijzelf komen.

Ik vind het wel erg dat ik mij zo moet verdedigen, alleen omdat ik onder t zelfde dak woon met Wil ( overigens 16 jaar ouder als ik, en vrijgezel).


Nog een keer, voor alle duidelijkheid:

A.Ik heb nergens gevraagd om spullen voor Wil, al waardeer ik het natuurlijk enorm dat mensen willen helpen.Ik heb ook geen geldboom groeien op mijn rug, en kan de hele stal niet bekostigen.

B.Ik heb GEEN relatie met Wil, sterker nog, hij zou liever zien dat ik elders ging wonen

C.BM Stables heeft niks te maken met de stal van Wil

[Edit Apple: naam bokker en achternaam Wil verwijderd]

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:16

Je hebt een PB'tje meis Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:44

Wat een zielig en vooral beschamend gedoe.

Niemand die jou en je situatie een beetje kent zou hetzelfde durven
beweren!

Laten we er dus maar vanuit gaan dat deze bokker zich nog iets beter
over jou zou kunnen informeren.

Houen we het in ieder geval een beetje positief. Knipoog OK dan!


Ach gut

[Edit Apple: naam bokker verwijderd]

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:59

Wat een enorm vervelende situatie. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij met je eigen bedrijf niet zomaar alles kan gaan doneren aan hem (ook met eigen bedrijf). Dat jullie toevallig in hetzelfde huis wonen hoeft nog niet te betekenen dat jij dus ook onvoorwaardelijk spullen moet geven.

Ik hoop voor je dat dit misverstand met dit topic uit de weg is geruimd.

Misselijker vind ik het dat er geinsinueerd wordt dat jij de situatie van Wil misbruikt voor eigen gewin. Ik hoop dat ook dit uit de weg is geruimd met dit topic.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:03

Idd, die insinuatie vind ik ook misselijk.
Ik vind het goed dat je Wil helpt meid, en ik denk dat de overgrote meerderheid van de Bokkers wel weet hoe het zit.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:04

Ik ken Natasha niet irl maar spreek haar bijna dagelijks om MSN en via bokt. Haar postings getuigen altijd van grote betrokkenheid dus ik kan me dit echt niet voorstellen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:05

Je moet maar zo denken: Typisch een geval van de waard en zijn gasten... Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat iemand belangeloos iets voor een ander doet.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:08

Apple schreef:
Wat een enorm vervelende situatie. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij met je eigen bedrijf niet zomaar alles kan gaan doneren aan hem (ook met eigen bedrijf). Dat jullie toevallig in hetzelfde huis wonen hoeft nog niet te betekenen dat jij dus ook onvoorwaardelijk spullen moet geven.

Ik hoop voor je dat dit misverstand met dit topic uit de weg is geruimd.

Misselijker vind ik het dat er geinsinueerd wordt dat jij de situatie van Wil misbruikt voor eigen gewin. Ik hoop dat ook dit uit de weg is geruimd met dit topic.


Ik hoop t ook lieve Apple. ik hoop t ook.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:09

He wat banketstaaflig dat ik dit moet zeggen, maar kon het niet laten om te kijken wie deze bokker is en ik kon het niet laten om een conclusie te trekken uit haar profiel

Deze bokker vind het nodig om mensen van bokt bij naam te noemen van wie ze wat koopt en hoe de betaling was. Natasha jij bent dus niet door haar screening-ballotage heen gekomen. He bah, niet aardig van mij.

Eerlijk gezegd denk ik dat je al lang genoeg op bokt komt, waardoor de meesten je wel kennen en niet zulke gedachten over je hebben.

Wel moedig dat je je priveleven nu opengooit. Had niet gehoeven hoor, gaat niemand wat aan. Mensen oordelen nu altijd, laat ze kletsen.

Jammer eigenlijk wel, maar bokt is zo openbaar dat je je goede naam als je commercieel bezig bent, wel moet bewaken. Mijn zege heb je.

[Edit Apple: naam bokker verwijderd]

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:10

irish_lady schreef:
Ik ken Natasha niet irl maar spreek haar bijna dagelijks om MSN en via bokt. Haar postings getuigen altijd van grote betrokkenheid dus ik kan me dit echt niet voorstellen.


Als ik moet verdienen aan een shabrakje van 10 euro, kan ik beter een krantenwijk gaan nemen.
Ik deed dit voor de lol.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:15

russel schreef:
He wat banketstaaflig dat ik dit moet zeggen, maar kon het niet laten om te kijken wie deze bokker is en ik kon het niet laten om een conclusie te trekken uit haar profiel

Deze bokker vind het nodig om mensen van bokt bij naam te noemen van wie ze wat koopt en hoe de betaling was. Natasha jij bent dus niet door haar screening-ballotage heen gekomen. He bah, niet aardig van mij.

Eerlijk gezegd denk ik dat je al lang genoeg op bokt komt, waardoor de meesten je wel kennen en niet zulke gedachten over je hebben.

Wel moedig dat je je priveleven nu opengooit. Had niet gehoeven hoor, gaat niemand wat aan. Mensen oordelen nu altijd, laat ze kletsen.

Jammer eigenlijk wel, maar bokt is zo openbaar dat je je goede naam als je commercieel bezig bent, wel moet bewaken. Mijn zege heb je.


Bedankt Russel!
Maar ik Bok uit hobby, wil echter wel altijd open en eerlijk zijn, vandaar dat ik met naam en toenaam Bok.
Dit heeft natuurlijk vervelende consenquenties.
Maar zeer zeker ook goede!
Ik hoop dat men mij niet meer ziet als een "gevoelloze paardenhandelaar" Knipoog

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:17

Beste Natas,

Er lopen altijd rare mensen over deze aardkloot en deze bokker is er een van.
Jullie hebben allebei een eigen bedrijf waar je hard genoeg voor moet werken.
Trek het je niet teveel aan. In ieder geval is het wijs dat je hier openheid van zaken geeft.

Je komt bij mij over als een goed en eerlijk mens.

muppetmayo

Berichten: 3393
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:23

ahhhh jeetje das echt gewoon kl*te!!! Zoiets zeg je toch niet zomaar! Echt heeeeeel l*llig zeg. Goed dat je hier zo open en eerlijk over bent!! kom op he, gewoon links laten liggen, zulke mensen heb je jammergenoeg Boos!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:26

jeanie schreef:
Beste Natas,

Er lopen altijd rare mensen over deze aardkloot en deze bokker is er een van.
Jullie hebben allebei een eigen bedrijf waar je hard genoeg voor moet werken.
Trek het je niet teveel aan. In ieder geval is het wijs dat je hier openheid van zaken geeft.

Je komt bij mij over als een goed en eerlijk mens.

Bedankt, en gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Mensen voor de duidelijkheid nog een keer:
WIL HEEFT GEEN BEDRIJF ENKEL EEN KLEINE HOBBYSTAL.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:41

Waarom begrijpen sommige mensen niet, dat als je een bedrijf hebt, dat je dan niet zonder inkomsten kan om open te blijven?
Wat jij verkoopt, aan paarden, en artikelen is niemand zijn zaak, behalve de personen waarbij jij moet aantonen dat alles legaal gebeurt.
Ook al komen de spullen via de achterdeur binnen, dan nog heeft iemand niet het recht om jou erna te vragen, als gewoon individu zijnde. Niks mee te maken, klaar uit.
Ik niet, jij niet, zij ook niet.

Ieder runt zijn eigen leven, en wat ik van jou ken Melanie, is dat je je heel snel druk kunt maken. Altijd het idee hebt om uitleg te moeten geven.
Ik heb je al zovaak onder vuur zien liggen, waarvan ik dacht, waar is dat voor nodig. Heel vaak heb ik je al gezegt, ga er gewoon niet op in.
Jij weet hoe het zit en dat is alles wat telt.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:45

Holly, je hebt gelijk.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:47

Toch was het wel verstandig even nogmaals heel duidelijk te stellen, dat BM Stables en Wils stalletje NIKS met elkaar te maken hebben.

Dat bleek voor sommigen toch niet duidelijk.

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:48

Ik heb met deze persoon ook wat meegemaakt ze maakte zich druk om dat ik een paar dagen later wat verstuurde. Natasha ik heb je het uitgelegt

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:01

Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd naar deze bokker.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:22

Gátverdamme, nu zie ik op één avond al twee bokkers die menen dat ze de BKR (buro krediet registratie) van Bokt zijn....heb toch eens een beetje respect voor elkaar!

Natasha, ik hoop dat je het een beetje achter je kunt laten, ik vind het een goede aktie van je, helaas heb je nog altijd mensen die denken dat iedereen is zoals zij zichzelf vertrouwen(want je moet er maar opkomen).

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:23

Natasha schreef:
Toch was het wel verstandig even nogmaals heel duidelijk te stellen, dat BM Stables en Wils stalletje NIKS met elkaar te maken hebben.

Dat bleek voor sommigen toch niet duidelijk.


dat zijn meestal mensen die niet goed lezen!

jammer dat je je verplicht voelt om je prive hebben en houden hier te verklaren, is m.i. niet nodig maar snap wel dat je van die vooroordelen af wilt(tsja hoe dat komt weten we allebei wel Knipoog )

maak je er niet druk om, laat maar kletsen en denken, uiteindelijk weten JIJ en de mensen die je naast en dierbaar zijn wel hoe t zit en al die anderen die speculeren tot ze er bij neervallen, hebben t er warschijnlijk drukker mee las jijzelf (komt vaak ook van jaloezie of afgunst af, erg gecompliceerde wezens die mensen)

kop op *LOL*

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:29

Ik vind het jammer dat er een aantal mensen bij bokt zich steeds met anderen bemoeien op een laag Jerry Springer nivo...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 22:32

Caroline en Remy:
Bedankt.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:52

Ehm ja, die hele redenering slaat echt nergens op alsof jij zo bent. Vast en zeker een bokker die je niet kent, want iemand die jou kent zou 100% zeker weten dat je dat niet doet.

En een relatie met Wil *grinnek* ik had het zelf nog niet eens verzonnen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:52

Het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven, mensen denken te snel ene situatie te kennen en oordelen vaak te snel.

Waar iedereen weleens last van heeft in meer of mindere mate Knipoog

Maar voor jou is dit heel banketstaaf, je draait je stal, doet je best en natuurlijk moet jij er ook gewoon aan verdienen.
Maar je geld verdienen staat niet gelijk aan de boel besodemieteren.....wel jammer dat sommige mensen dat toch altijd weer denken.