Goed huis gezocht!Hamster dat ik heb opgevangen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Goed huis gezocht!Hamster dat ik heb opgevangen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 23:11

Bij deze zoek ik een nieuw huisje voor een hamstertje dat ik vanavond heb opgehaald.
De mensen van wie hij was hadden het beestje voor hun dochter, maar deze was er bang voor.
Toen ik hem ophaalde deden ze totaal ongeintreseerd: Neem maar mee

Toen ik vroeg of het meiske nog afscheid wilde nemen zei dr moeder: Nee hoor, die is allang blij dat ze er vanaf is.
En dat bleek, het meisje intreseerde het totaal niet en liet me wat speelgoed zien dat ze boeiend vond.
Ik wilde het beestje even uit zn huisje halen maar Meuk ( zo heb ik hem maar even genoemd ) had er geen zin in: ' Je moet even goed met het huisje schudden, dan komt hij er wel uit' zeiden ze..

Kortom: Snel meenemen dat dier!

Nu zit Meuk dus bij mij maar het is niet de bedoeling dat hij hier blijft, ik ga straks voor een dikke maand naar Denemarken en mijn moeder moet alles verzorgen( niet dat ze daar problemen mee heeft, maar toch zadel ik haar me mijn beesten op ). Daarbij heb ik al genoeg dieren in huis en is dit dus tijdelijke opvang.

Het diertje is in het hokje zeer lief en rustig, in de handen totaal niet te houden, vandaar dat het meiske ook bang was, hij is niet handtam en zo is er voor haar niets aan.

Ik zal hem nog wat handtam proberen te maken in de tijd dat hij hier is.

Ik heb het de hele tijd over 'hij' , maar weet dat niet zeker, heb maar heel even gekeken maar hij was zo panisch dat ik hem gauw maar weer terug heb gezet, dat geslacht bekijken komt later wel.

Hoe oud hij is weet ik niet, jong denk ik, zij hadden hem net 3 maanden...
Zoals ik hem nu zie is hij goed gezond, rent vrolijk rond in zn radje.

Ik zal morgen even een foto maken, is wat duidelijker.

Hij is grijs/wit, ras weet ik zo niet, zal ik even opzoeken.

Wie o wie weet een goed huisje voor Meuk ?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:18

Als hij grijs wit is, en kein.. dan is het een russische dwerghamster...
De Roborovsky hamster is niet wit met grijs, maar wit met beige en een beetje een stekelhaartjesvacht.
Is het geen kleine hamster, maar een hamster ter grootte van een mensenhand dan is het een goudhamster. Deze zijn heel erg goed tam te maken. Is het een grijs met wit langharige hamster dan is het een Syrische hamster. Heeft de grijs met wit langharige hamster een superzachte vacht, dan is het een Satijnhaar Syr Tong uitsteken


http://forum.dehamster.nl

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 11:41

Ik heb het idee dat het een russische is, zat al te twijfelen tussen russische of roborovski....