boodschappen gedaan bij de Aldi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

boodschappen gedaan bij de Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:55

Donderdag heb ik altijd mijn deeltijd dag en daarmee is dit dus De dag voor allerlei huishoudelijke klussen.
Ik doe op deze dag ook altijd de boodschappen. Vandaag ben ik voor het eerst op advies van een collega naar de Aldi gegaan. Ik shop al jaren bij AH. Ik heb me daar werkelijk rot gelachen in die winkel. Het was er vreselijk klein en alles staat in kartonnen dozen in gangpaden uitgestald, niets geen schappen. Het is gewoon een grote chaotische bende.
Het assortiment is eenzijdig en bestaat uit lang houdbare artikelen. Eigenlijk typisch iets voor mij want vers bedreft altijd maar Knipoog Ik heb dus een flinke voorraad kant-en-klare pannekoeken, afbakbroodjes en nootjes ingeslagen en veel wijn en port Vingers aflikken Nu maar hopen dat het allemaal te eten/drinken is. Anders shop ik voortaan wat vaker bij de Aldi Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:07

Hier in Dld. is de Aldi helemaal hip Lachen !
De meeste "eigen merk" artikelen, komen uit de fabriek van de duren merken!! Iedere week hebben ze artikelen die ze niet in het normale assortiment hebben en vaak staat er ´s ochtends voordat ze open gaan, al een rij van hier tot Tokyo! Bij sommige dingen wordt er dus echt gevochten, zeker als het om kinderkleding/ -schoenen gaat. Het is wel te begrijpen, want de kinderschoenen komen van Elefanten (een duur merk hier!) In de winkel betaal je voor E. zo 50 Euro, bij de Aldi 15 Euro; , da´s toch wel een heel verschil!!
Laatst hadden ze hier een HP-digitaal camera voor 100 Euro, die was na 1,5 uur uitverkocht. De DVD-players voor 150 Euro in 6 uur!
Hier hebben ze juist wel heel veel verse groentes, fruit en zuivelprodukten, sterker nog, ze hebben het beste aanbod van alle winkels hier in de buurt én de beste prijzen!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: boodschappen gedaan bij de Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:22

Jippie schreef:
kant-en-klare pannekoeken, afbakbroodjes en nootjes ingeslagen en veel wijn en port Vingers aflikken Nu maar hopen dat het allemaal te eten/drinken is. Anders shop ik voortaan wat vaker bij de Aldi Knipoog


Pannekoeken van Aldi Vork
Afbakbroodjes, en dan vooral die met die zaadjes (wit, bruin niet zo) Vork
Nootjes, pistache en cashew Vork

Ik ga naar de aldi voor:

Lasagna uit de koeling, vleeswaren, zuivel (bekers yoghurt), appelsap, vlees uit de vriezer waaronder kipfilets (zijn van Sprehe feinkost = A merk in duitsland plus grote paardensport sponsor), bapaobroodjes (yum maar slecht voor je achterste Knipoog ) De meeste dingen uit de vriezer zijn goed te eten, wat ik niet zo lekker vind zijn de kogelbiefstukken, de lasagne (zuur) en de standaard pizza's. Bij de Aldi verkopen ze zelfs vaccuum verpakte krieltjes die gaar worden wanneer je ze bakt, en dat kan je van Celavita vaak niet zeggen.
Toiletpapier met fleur-de-lys-tjes, ook erg goed(koop). Er zijn bepaalde dingen die echt smerig zijn, maar dat moet je gewoon even uitzoeken. De Liddl (ook een duitser) is ook erg fijn, roomkaas met zalmsnippers, pain au chocolat, croissants etc. Zelfde verhaal, sommige dingen zijn niet te vreten maar gewoon ff uitproberen. Het scheelt je klauwen vol met geld wanneer je niet naar de AH gaat. Ik ga al tijden niet meer naar de AH, maar ipv daarvan naar de Komart voor de gewone boodschappen; blikjes coca-cola kosten bij de Komart 8 cent (guldencenten dan) minder per blikje dan bij de AH, dat telt aan hoor.

Ik ga ook vaak shoppen in Duitsland bij de Aldi, het rondje Kleve is dat. Eerst naar de Aldi en daarna naar de Famila (+ de bijbehorende drankenhandel). Mijn pc en monitor komen trouwens ook bij de Aldi vandaan, super gewoon. Ik ben alleen niet zo blij met dat XP, maar da's bijzaak.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:34

Ow gatverdamme! Die pannekoeken van de aldi... Misselijk Huilen Ik vind het net afgedankte schoenzolen van een vies oud mannetje dat zweetvoeten heeft gehad. Misselijk

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:36

En wat ga ik zo eten???

Afgedankte schoenzolen van een vies oud mannetje dat zweetvoeten heeft gehad! *LOL* Haha!

Jammie... lekker.. Vork

Anoniem

Re: boodschappen gedaan bij de Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:43

Roos schreef:
De Liddl (ook een duitser) is ook erg fijn, roomkaas met zalmsnippers, pain au chocolat, croissants etc.


Sinds 2 maanden zit er bij mij ook een Liddl op het winkelcentrum, naast de Konmar. Daar is het trouwens ook altijd chaotisch druk. Ik denk dat ik die volgende week maar eventjes ga uitproberen want pain au chocolat klinkt erg goed Vingers aflikken . Normaliter eet ik die alleen op vakantie in Frankrijk.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:47

De qualiteit van aldi producten is zeker niet slecht. Het is alleen de manier waarop het gepresenteerd wordt en dat er geen personeel op de winkelvloer is wat de producten zo goedkoop maakt. Minder arbeidskosten.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:42

Sypheron schreef:
Het is alleen de manier waarop het gepresenteerd wordt en dat er geen personeel op de winkelvloer is wat de producten zo goedkoop maakt. Minder arbeidskosten.


Klopt ja, toch zou ik het fijn vinden als ze bij de ingang van Aldi stanley-messen uit zouden delen. Dat maakt het openscheuren van de dozen wat makkelijker Haha!

Heb trouwens vorig jaar bij de Aldi boerenklompen gescoord (leer), stukken goedkoper dan bij de Welkoop en ik heb ze nu ruim een jaar i.t.t. die krengen van de Welkoop die meteen doormidden braken toen er een paard op mijn voet ging staan.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:29

ik ben blij dat er een aldi is want met mijn budget is het toch echt heel fijn dat ik alles nog net rond krijg,als ik alles bij ah moest kopen zou dat onherroepelijk nooit lukken!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:36

Ik haal mijn boodschappen ook bijna nooit bij Appie, alleen de aparte dingen (lekker ijs, wijn!!) haal ik daar voor de rest alles bij de Nettorama.
Je schrikt je eigen rot als je met de kassabon van de Netto bij AH rond loopt. 20 (gulden)cent op een rol beschuit, 50 cent hier, 10 cent daar. Tikt toch lekker aan als je een kar vol hebt.!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:00

Grappig, daar let ik dus absoluut nooit op, of iets goedkoper is dan een ander. Zelfs aanbiedingen laat ik vaak links liggen op de een of andere manier. Ik maak een briefje wat ik nodig heb en dat gooi ik dan in de kar, das dus meestal iedere week zo'n beetje hetzelfde. Impulsaankopen in de supermarkt zijn dus aan mij niet besteed Haha!
"Bezuinigen" doe ik meestal op de grotere dingen die niet bij de supermarkt te koop zijn... misschien moest ik ook maar eens wat vaker naar de Aldi... mmm, als dat dan echt zoveel scheelt.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:14

In Duitsland is de Aldi het helemaal hoor, en de Lidl. Toen ik in Nederland kwam wonen viel de aldi wel even tegen, een veel kleiner assortiment, vond het maar een sloeber bende. Maar daar is verandering in gekomen!
Voor sommige producten wil ik gewoon perse een merk, daarvoor ga ik naar de A.H, maar andere dingen haal ik bij de Aldi! Zoals de kip-kerrie salade, die is echt het lekkerste bij de Aldi en ook de bitterkoekjespudding Vingers aflikken Zo zijn er nog meer dingen. Voor feestjes ook, mijn zusje vierde haar verjaardagspartijtje, en waarom zouden we het duurder maken dan nodig is? Gewoon geshopt bij de Aldi en voor 30 euro hadden we echt een onwijze kar met eten en drinken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:18

Wij halen ook al jaren een gedeelte van de boodschappen bij de Aldi. Vooral in studententijd bijna alles, maar nu zijn er bepaalde dingen die ik toch niet meer haal. Liever ander brood, andere vruchtensappen (wel de standaard jus, maar af en toe appelsientje. Je merkt het verschil wel hoor!) Ze hebben heerlijke toetjes en heerlijke chocolade, ook de koekjes en koeken zijnhandig. Eerst hadden ze liga evergreen in 9 pak voor dezelfde prijs als een 6-pak in de normale supermarkt. Dat is een verschil!

Van de Lidl vind ik de zoetzure saus heel lekker!!! Een aanrader!

En je moet gewoon goed kijken en vergelijken met de prijzen...

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:50

wat de meeste mensen niet weten of in de gaten hebben,is dat aldi producten even goed zijn als die van appi hein Verward
alleen wordt het verkocht onder een andere naam en er zit andere verpakking om. Haha!
heb nl gewerkt in een koffiefilter fabriek Verward en daar deden wij koffiefilters maken voor: HEMA,APPI HEIN, DELHAIZE(BELGIE) enz. en onze grootste klant was ALDI.
de verpakkingen waren verschillend(logisch),andere naam enz, maar het filterpapier was allemaal hetzelfde Verward Pling Cool

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:54

Het is misschien klein en primitief, maar de paaseitjes zijn LEKKER!!!!!!mjummie Vork Vingers aflikken heb al zo'n 1 kg bak op Haha! ... binnekort heb ik een hele dikke kont!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:00

Mijn vaste boodschappen haal ik ook bij de Aldi en de Lidl. En ze hebben hele goede chocolade en de salades zijn beter dan die van Johma. Moest ik een paar jaar geleden lachen toen een collega aan mij vroeg of het nodig was dat ik bij de Aldi kocht, ik reed in een dikke Audi en het paste dus niet dat ik naar zo'n winkel ging. Ik antwoorde toen dat ik daarom in een Audi kon rijden. Haha! Ze gaat er nu ook al jaren heen. Knipoog
Wel jammer dat je er niet alles kunt krijgen, moet de rest dan nog bij de AH halen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:06

bij de aldi hebben ze ook van die blikjes energie drank, golden power heet het dacht ik.

nou die had ik eens geprobeerd (meestal zijn die super Misselijk )
maar deze blikjes smaken precies hetzelfde als red bull Vingers aflikken Kwijl
alleen dan voor 35 cent geloof ik Cool

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:16

Luxe probleem hoor, kunnen kiezen tussen Aldi en AH.. Ik geloof niet dat iedereen dat kan? Of toch wel? In dat geval is er dus helemaal niks fout in Nederland, behalve dat iedereen te rijk is en zich bedreigd voelt door minder gefortuneerden Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 09:44

Haha Greetje, dat wat jij vertelde , had ik ook eens met een buurman, een ontzettende eikel. Ik stond met de Jaguar van mijn man voor de Aldi, zegt ´ie op zo´n schamper toontje: "ja, ja.. een dikke Jaguar rijden, maar bij de Aldi boodschappen doen!" Toen zei ik : "Tja Bernd, wáárom denk je dat we deze auto kúnnen rijden?"
Het banketstaaf is dat die mensen het financieel echt een stuk minder hebben dan wij, dat vond ik weer rot, maar die vent maakt altijd van die irritante opmerkingen, ik kon het gewoon niet laten om zó te reageren Schijnheilig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 09:55

Het is jammer dat ik hier bij de Aldi de Dickmans niet meer kan vinden. Daar hadden ze nl hele grote dozen voor heeeeeel weinig geld.....en die chocola met druiven erin, jammie jammie. Brod en zo vind ik echteen stuk minder maar snoep is echt voortrefelijk bij de Aldi. De Lidl en ik nog niet geweest, moet ik toch ook maar eens proberen...

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 17:42

Omdat ik tegenover de AH woon is het het makkelijkst om daar ff naar binnen te rennen, maar gister ben ik voor het eerst met een vriendin naar de C1000 geweest. Scheelt ook een hoop hoor, ik had toevallig allemaal dingen als deo, koffie, tandpasta nodig (meestal probeer ik die gespreid in te kopen) en het scheelde wel! Gaan we zeker vaker doen!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:13

Aangezien mijn moeder de boodschappen bij AH te duur vindt heeft zij ook zo n Aldi gekte. Ik vindt het eten daar van daan ook best lekker te eten. Maar zoals Cola Sinas enz enz. Gaan wij toch echt lekker naar AH het echte merk halen want die is veel en veel lekkerder Vork Vork Tong uitsteken

Groetjes van Tamaar

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:11

Ik moet hier echt ontzettend om lachen, die opmerking over die stanleymessen......whahaha. geweldig mensen.
Mijn ouders doen ook altijd 'duo'boodschappen: eerst naar de Aldi en dan naar de Konmar. De Aldi ziet er hier heel behoorlijk uit, kan minder. En tsja, heel veel dingen zijn echt goed, sommige dingen vreselijk (die blikjes cola van de Aldi, die hoef ik echt niet!). Bij de Lidl is dat helemaal zo, daar heb je ook hele vááge producten, dan zie je zo'n potje met iets erin en dan denk je wát ís dít.....of van die balen van 25kg rijst, lekker handig Vork
Maargoed, de lol van het booschappen doen...... Party!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:05

Als ik de berichten hierboven lees vind ik eigenlijk dat je geld toe moet krijgen bij de kassa Clown