Castratie Cavia?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Castratie Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:29

We hebben een 4 jaar oud beertje. Omdat we in het bloed willen vernieuwen willen we met hem eigenlijk niet meer dekken en het laten castreren zodat ie lekker bij de dames in de ren kan.
Maar, heeft iemand enig idee wat hier de kosten van zijn en of het voor een 4 jarige cavia nog veilig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:32


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:34

Toevallig hadden we het op [HK] Het grote cavia-topic over de casteratie bij een cavia.
4 jaar lijkt me toch veel risico om dan nog te laten casteren.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:46

Ik zou het wel doen. Natuurlijk blijft het een risico, maar een castratie is op zich een routine-ingreep. Maar het beestje moet wel in goede conditie zijn, omdat hij 'al' 4 jaar is. Maar conditie is belangrijker dan leeftijd, dus als het een goed gezond dier is zou ik hem laten helpen.

Over de kosten; ik heb volgens mij een keer gelezen dat dat voor een mannetje ongeveer 30/40 euro kost, maar dat weet ik niet zeker. Misschien is het wel heel wat anders, maar zoiets staat me vaag bij. Maar dat is makkelijk op te zoeken of na te vragen.