geopereerd worden/buisjes in oor zetten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

geopereerd worden/buisjes in oor zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 21:06

Mij neefje moet binnenkort geopereerd worden aan zijn oren.
Ze gaan buisjes in zijn oren zetten .
Weet iemand hoe dit gaat en hoe de narcose zal gaan .
Hij is o zo bang voor prikken en had mogen kiezen van de dokter.
Omdat hij bang is voor prikken heeft hij gekozen voor een kapje (of zoiets).
Heeft iemand dit wel eens gehad en hoe gaat dit dan in zijn werk.
De dokter zij dat hij dan goed en ballonnetje moet gaan opblazen hopelijk kunnen jullie ons meer vertelen. Verward

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:27

nou je weord verdoofd met zo'n kapje dan adem je de narcose in, vervolgens val je in slaap.
sommige dokters doien dan wat "leuks" met de kinderen zodat het wat makkelijker gaat.
dan worden de buisjes in je oor gedaan, hoe ze dat doen weet ik niet gewoon via je oor erin duwen denk ik , maar die dingen zijn minuscuul.
dan word je wakker en dan zitten ze erin! Lachen

peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 22:17

he bedankt voor je berichtje.
Het zou een beetje vies ruiken had de dokter het over maar dat vies luchtje kon hij door hard te blazen wegblazen in een balon of zo .
weet je daar mischien iets van en gaat dat snel voordat je dan slaapt.
bedankt alvast.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:22

ja het inademen van de narcose is niet echt dat je zegt heerlijk
vandaar dat ze je dan afleiden, maar zodra je de eerste keer de narcose hebt ingeademt gata het vrij snel.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:29

Narcose is zo gepiept.....krijgen een kapje voor en binnen een paar tellen vallen ze achterover in je armen. Als moeder is dat meestal iets minder om mee te maken maar het kind heeft nergens meer weet van. Na een uurtje zijn ze weer bij en mogen niet eerder naar huis voordat ze goed gedronken EN geplast hebben.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:31

Ik heb ze vroeger zo vaak gehad. Omdat ze iedere keer binnen no time er uit waren.
Je krijgt een kapje op, valt in slaap, en wordt wakker, en je hebt ze in je oren.
Ik heb er nooit last van gehad, voelde alleen aan mijn oren als ze er weer uit waren Knipoog

peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 22:39

Waar ruikt het dan na weet iemand dat mischien dan?.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:41

Het ruikt niet lekker, maar je slaapt al, voordat je het weet Knipoog
Het stelt echt niks voor, die hele operatie.

peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 09:55

Lachen thanks voor de informatie.
Alleen hij is nog zo jong he.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:46

Ik heb ook wel 15 keer buisjes gehad, dat stelt echt niks voor hoor..Alleen dat kapje is afschuwelijk, ik heb er een hele tijd nachtmerries van gehad en heb ook de hele boel ondergekotst naderhand. Bij een prik heb je daar geen last van..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:59

Ik vond het kapje helemaal niet vreselijk, hoe jong ik ook was. Prikjes, daar had / heb ik een schurft aan!

Mijn ouders mochten altijd mee wanneer ze mij onderzeil brachten en de dokter had alles haar fijn uitgelegd wat er ging gebeuren zodat ik niet voor verrassingen kwam te staan.
Binnen een mum van tijd was je helemaal weg!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:08

Het kapje.. Ieuw.. Jeugdtrauma!

Ik heb 18 keer buisjes gehad (was zo doof als wat telkens weer), en heb op een gegeven moment zelf gekozen voor een prikje. Moest dan wel langer in het ziekenhuis blijven.
Die stank van dat kapje rook ik altijd een week of 2 met inademen. Walgelijk.

Maar het zetten van buisjes is zo gepiept. Duurt een minuut of wat. Bij volwassenen doen ze het gewoon zo, verdoven ze alleen het trommelvlies een beetje, en pleuren ze die dingen erin op het spreekuur bij de KNO arts.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:20

Ik heb 2x buisjes in m'n oren gehad. De eerste keer hebben ze het zonder verdoving geprobeerd, nou dat was geen pretje, zoveel pijn dus daar zijn ze na 5 min mee gestopt. Beide keren waren met verdoving dus, met kapje en ik vond het nog niet eens zo heel vies, toendertijd leek het een klein beetje op de geur die je ruikt als je de voorruit van de auto schoonsproeit, maar dat kan per ziekenhuis verschillend zijn misschien.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:22

Yessy schreef:
ik vond het nog niet eens zo heel vies, toendertijd leek het een klein beetje op de geur die je ruikt als je de voorruit van de auto schoonsproeit, maar dat kan per ziekenhuis verschillend zijn misschien.


Pepermunt geur

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:31

Poeh die lucht staat me nog heel erg bij, ik was een jaar of 13 toen ik voor het laatst met een kapje mocht(je kan er nl behoorlijk misselijk van worden na de narcose). Het is nu 13 jaar later en mss is het nu veranderd die lucht.
Het is een beetje een tandartslucht, als je die ruimte inkomt ruik je zo'n vreemde lucht, nou met een kapje is dat veel sterker. Moet wel zeggen, het benauwde van het kapje op je neus en mond is me meer bij gebleven dan de lucht. Voor je het weet is je neefje lekker aan het slapen en zal er weinig van meekrijgen. Gewoon een leuk verhaaltje vertellen ervoor en hij valt lekker in slaap. Sterkte.

Nicky_Ray

Berichten: 466
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Hollandscheveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:34

Ethelate schreef:
Ik heb ze vroeger zo vaak gehad. Omdat ze iedere keer binnen no time er uit waren.
Je krijgt een kapje op, valt in slaap, en wordt wakker, en je hebt ze in je oren.
Ik heb er nooit last van gehad, voelde alleen aan mijn oren als ze er weer uit waren Knipoog


hahaha nou dat heb ik precies andersom, ik ben nu 18 en ze zitten er nog in!!!! Verward terwijl ze er vanzelf weer uit horen te vallen. heel vreemd

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:36

Nicky_Ray schreef:
hahaha nou dat heb ik precies andersom, ik ben nu 18 en ze zitten er nog in!!!! Verward terwijl ze er vanzelf weer uit horen te vallen. heel vreemd


Je moet ze er volgens mij uit laten halen hoor! Ze liggen dan los op je trommelvlies en met een pincet kan de KNO-arts die buisjes er zo op pakken. En ik dácht dat een huisarts dat ook mocht...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:36

Ik ben ook vaak geopereerd. Heel vaak voor mn oren en buisjes, en voor een gebroken arm. Ik mocht kiezen welke geur ik wilde Haha! Ik koos altijd aardbei.

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:29

Nou, ik vond die geur van dat kapje verschrikkelijk!!!!!! echt hoor, ik vind het op zo'n soort geur lijken (klinkt vast heel stom) maar dat je onder water gaat en water in je neus krijgt, dan heb je ook zo'n bepaald gevoel, daar vond ik het op lijken! Als ik nu voor de keuze stond dan alsjeblieft maar een prikje

peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:33

Nou de ene heeft het dus niet zo prettig ervaren :en de ander had het dus liever als een prik .
Nou lees ik weer dat je het luchtje ook zelf mag kiezen ,hebben dat meer mensen gehad en wat voor luchtjes zijn er allemaal?.
Want dan weet je in ieder geval hoe het luchtje waar je van gaat slapen zal ruiken. OK dan!.
lijkt mij al een voordeel.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:34

Ik heb nooit mogen kiezen... hoe oud is je neefje?

peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:37

Haha! bijna vier had ik dat nog niet verteld sorry Bloos!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:39

M'n zusje had ook zo'n leeftijd toen ze voor het eerst buisjes in haar oren kreeg geloof ik, maar die vond het allemaal alleen maar leuk en spannend, dus ik denk niet dat hij er enig probleem mee zal hebben, als niemand hem "voor de grap" bang gaat maken ofzo Lachen

peter92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:46

Nee dat proberen we juist te verkomen daarom zijn we zo blij met de reaktie,s .
We gaan juist proberen hem voortebereiden zodat hij niet bang hoeft te zijn.
Je kunt wel zeggen het is een kleine ingreep maar ik denk dat dat voor zo,n kleintje toch net even anders licht.
Dat is toch vreemd allemaal begrijp je.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:58

Ik zou het gewoon simpel houden, uitleggen dat hij naar de dokter/ziekenhuis gaat zodat z'n oren straks geen pijn meer doen, en dat ie een kapje op z'n mond krijgt en bij mams op schoot mag zitten en dan gaat slapen, en dan wakker wordt en dan weer naar huis mag (en cadeautjes krijgt, wil ook nog wel eens werken Lachen )