hond dood geschoten, 2 straten bij mij vandaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

hond dood geschoten, 2 straten bij mij vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 17:23

Was vandaag zelfs op het nieuws, een hond viel zijn baasje en daarna een andere man aan , en wilde niet los laten. Deze hond is door de politie doodgeschoten.

Ik vind het zo raar, ik heb dat beestje wel 100x geaaid, en was zo geweldig lief Scheve mond Maar ja, ik denk dat er wel iets gebeurt moet zijn....


lara

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:47

staat dit niet bij, Wie heeft RTL 5 nieuws gezien ?

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:14

ja ik heb het vanmorgen ook op het nieuws gezien.
Ik denk dat hij gewoon iets in zn hoofd heeft hoor... een colder ofzoiets... dan komt er zomaar iets bij hem op en dan doet ie zo raar, maar het is ook het beste hoor dat ie dood is geschoten.

Hij had hem wel dood kennen bjiten!!! Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:22

Aardig gek. Het komt inderdaad vaker voor dat honden ineens hun verstand verliezen...het is denk ik ook beter voor de hond dat hij is afgemaakt. Hij had een van de mensen wel dood kunnen bijten. Het kan o-zo'n lieve hond zijn, maar dit is beter voor hem denk ik. Wel jammer van zo'n lief beest.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:34

Half pitbull en mastino geloof ik. Tja dat heb je weleens. Geloof dat er niet voor niets een fokverbod op zit. Vond het wel cool dat twee kogels door hem heen waren (je zag de kogel in het gras verdwijnen) en NOG hield hij vast. Dan ben je echt pissig hoor (als hond zijnde).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:37

Prima schreef:
Vond het wel cool dat twee kogels door hem heen waren (je zag de kogel in het gras verdwijnen) en NOG hield hij vast.


Verward ik begrijp niet wat hier nu cool aan is hoor, beetje een misplaatste opmerking naar mijn mening.
Eerder triest voor de hond, eigenaar en fokkers van dergelijke honden dat zulke dingen gebeuren.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:45

Ik vond het fasinerend, kan ik niet helpen. Je ziet hetnamelijk niet zo vaak. Terecht dat dat beest nu dood is.

En met die fokkers heb ik geen medelijden. die eigenaar zal het vast ook niet erg vinden. De hond, tja die vind het minder, alleen wat had je anders kunnen doen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:38

Prima schreef:
Ik vond het fasinerend, kan ik niet helpen. Je ziet hetnamelijk niet zo vaak. Terecht dat dat beest nu dood is.

En met die fokkers heb ik geen medelijden. die eigenaar zal het vast ook niet erg vinden. De hond, tja die vind het minder, alleen wat had je anders kunnen doen.


Prima, je drukt jezelf niet echt juist uit denk ik! Je vondt het eerder bizar zul je bedoelen, dat die hond na 3 kogels nog steeds vasthield.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:01

Nou Prima, je laat wel blijken wat je hierover vind en hoe jij je verdiept in zaken waar je een mening over hebt. Zolang de politie schiet met een 9 mm kogel, die zolang er geen vitale delen (waardoor je een inwendige bloeding krijgen kan) raakt dan doet die kogel totaal niets. De hond staat op dat moment stijf van de adrenaline en voelt ook gewoon niets. Denk eens aan wat die agent nu voelt, die mag normaal gesproken een paar schietbeurten maken op een kaartje en heeft misschien nog nooit op een levend doel geschoten. Theorie blijkt ineens heel anders dan de praktijk.

Ja Wjerdo, ik heb het ook gezien op het nieuws en ik vond het walgelijk om te zien. Terecht dat de hond dood is, dat staat voor mij buiten kijf. Deze hond had anders toch het bewuste spuitje gehad. Maar ik denk wel dat en hond niet zomaar de eigenaar aanvalt, daar moet iets voor gebeurd zijn, dat kan niet anders. Het gebeuren gaat onderzocht worden en ik ben benieuwd wat de uitslag is. Het zal wel erop uitdraaien dat de baas een hele lieve man is en de hond de kolder in de kop kreeg.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:20

Maar waarom moet het baasje altijd de boosdoener zijn? Niemand kan in dat hoofd van die hond kijken! Der zijn ook genoeg mensen die hardstikke gek in het hoofd zijn, die gast in die toren vandeweek is daar een goed voorbeeld van. De kans dat dit bij honden ook het geval kan zijn is zelfs nog groter omdat het dier minder ontwikkeld is dan de mens. Daarnaast komt nog bij dat het dier niet meer in zijn natuurlijke omgeving leeft, en niet meer de natuurlijke vorm heeft. Door fokken krijg je namelijk verkeerde combinaties en gaan de honden verschillende zaken door elkaar halen. Zo kan een hond nog steeds zijn territorium proberen te verdedigen, en als er dan net een klein kind is dat binnen zijn territorium komt, dan is dat kind het slachtoffer, maar de hond weet niet dat hij wat fout doet!. Dieren zijn eigenlijk helemaal geen huisdieren maar toch vind iedereen het allemaal leuk en aardig. Ik vind dieren ook leuk, maar je moet wel rekening houden met de risico's die eraan kunnen zitten!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:25

chrico schreef:
Nou Prima, je laat wel blijken wat je hierover vind en hoe jij je verdiept in zaken waar je een mening over hebt. Zolang de politie schiet met een 9 mm kogel, die zolang er geen vitale delen (waardoor je een inwendige bloeding krijgen kan) raakt dan doet die kogel totaal niets. De hond staat op dat moment stijf van de adrenaline en voelt ook gewoon niets. Denk eens aan wat die agent nu voelt, die mag normaal gesproken een paar schietbeurten maken op een kaartje en heeft misschien nog nooit op een levend doel geschoten. Theorie blijkt ineens heel anders dan de praktijk.


Al had ik me erin verdiept, dan nog vind ik het fascinerend. Mag toch? Ook als er inwendige organen (in dit geval de longen) wordt geraakt, dan nog leeft hij nog ff. Ik zie niet in wat dat eigelijk te maken heeft met wat ik heb geschreven.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:27

ik geloof dat iedereen voor het gemak vergeet dat honden afstammen van de wolven, en dat dus meestal na een paar jaar dat weer boven komt en dat uit zich dan in agressief gedrag, maar het is ook vaak zo dat de honden vals worden gemaakt. door de baas dus, maar vergeet niet dat dieren altijd een dierlijk instinct houden, en dan kunnen die honden er nog zo lief uitzien, ik vind niet dat pittbulls er lief uitzien maar oké dat is mijn mening, ze blijven afstammen van de wolven en die zijn nou niet echt dat je zegt schatjes!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:28

ow ja en nog even ter aanvulling op het vorige, een hond kan goed getraind worden. Maar dan heb ik het over KAN. Dit is maar in heeeel weinig gevallen zo.... Als je een klein onderdeel van de training vergeet dan kan dat al fatale gevolgen hebben voor de hond of de samenleving er om heen. Ik vind daarnaast ook dat je 'vechthonden', die nog meer op de 'originele' dieren lijken dan de rest, vooral uit huis moet houden. Die dieren zijn gefokt voor te vechten, ze worden niet voor niets zo genoemd. En de honden kan je ook niet als een geheel beschouwen, het zijn verschillende soorten met verschillende eigenschappen. Een alcoholist kune je ook niet met een rookverslaafde vergelijken.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:31

ik sluit me helemaal aan bij roy, en het zegt meestal ook wat over de baas wat voor hond je neemt. Je kijkt naar de hond, en vaak herken je de baas erin.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:33

Citaat:
Vond het wel cool dat twee kogels door hem heen waren (je zag de kogel in het gras verdwijnen) en NOG hield hij vast.

Daar sloeg mijn stukje op. En daarbij komt omdat je vrij snel bent met het oordeel over mensen en uiterlijk, ik bij voorbaat al wist dat je hier op een (in mijn ogen) vreemde manier op zou reageren.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:42

chrico schreef:
Citaat:
Vond het wel cool dat twee kogels door hem heen waren (je zag de kogel in het gras verdwijnen) en NOG hield hij vast.

Daar sloeg mijn stukje op. En daarbij komt omdat je vrij snel bent met het oordeel over mensen en uiterlijk, ik bij voorbaat al wist dat je hier op een (in mijn ogen) vreemde manier op zou reageren.


Wat heb je een mensen kennis. Snap alleen nog steeds niet het verband tussen raar reageren en verdiepen in de agent hond eigenaar of de buren.
Cool is een fout woord, ik bedoelde fascinerend. Zoiets zie je toch niet vaak?
En ik weet ook bij god niet hoe je erbij komt dat ik snel een oordeel heb over mensen. Zou het misschien iets maken hebben omdat ik niet houd van tattoo's en piercings? (samen met 60% van de nederlanders). Grappig....

Heb wel een oordeel over jou: Ik weet dat je heel aardig bent en dat je ook nog eens heel lief bent en goed voor je kinderen! Ik heb toch niet te vlug geoordeeld?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:42

Ik ben het met chrico eens. En met wat aukje en roy zeggen, sorry, maar ik vind dat 1. roy bevooroordeeld is door zijn aanvaring met die hond op jonge leeftijd en 2. dat hele stuk over wolven onzin is.
Zijn wij apen?? Nee toch! Nou ligt de scheiding bij hond en wolf wat minder ver uit elkaar, maar toch, het ligt voor een ontzettend groot deel aan de opvoeding van de hond! Niet alleen maar aan de hond zelf.

Ik vind het vooral sneu voor die hond dat hij nu dood is en jammer voor de eigenaar dat hij zijn hond kwijt is en is aangevallen.

Ik hoop dat die hond nou een heerlijk leven lijdt in de hondenhemel Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 23:59

Die hond heeft ongetwijfeld iets gemankeerd of daar is iets mee gebeurd. Anders grijpt hij niet 'zomaar' een mens. Het dier is waarschijnlijk beter af zo.

Was een tijdje geleden in het nieuws: Een hond had 'zomaar' het kind van z'n baasje gegrepen. Hond werd afgemaakt. Werd sectie op de hond verricht om te kijken of er een reden voor was: bleek het dier allemaal nietjes in z'n oren te hebben...... Gedaan door dat kind.

Als dat kind opgevoed was met respect voor dieren, geleerd had dat dieren ook pijn voelen (Ik zal jou eens even een nietje in je oor schieten!), dan had die hond nog geleefd.
Fout ligt vrijwel altijd bij de mens. Het ene ras zal sneller agressief gedrag vertonen dan het andere en sommige rassen zijn misschien wel heel erg lichtgeraakt, maar het is vrijwel altijd de mens die de aanleiding geeft. (gekke tumoren e.d. uitgezonderd).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 09:10

Even ter verduidelijking van Chrico:
De Politie schiet met een 9 mm. patroon met een holle punt! (er zit een klein groen kapje bovenop het patroon. Als dit patroon afgeschoten wordt, valt het kapje op de grond) Deze patronen zijn zodanig ontworpen dat de kogel oppervlakkig een zo groot mogelijke schade aanricht. Het is de bedoeling dat deze kogel tegen een bot aankomt, dan klapt hij hals het ware uit elkaar en zo krijg je een grote inwendige wond, waarbij zo min mogelijk de vitale delen geraakt worden. Van korte afstand, zoals in dit geval, ga je zelfs nog door 3 mensen heen en dan nog heeft de kogel (officieel heet zo'n ding een patroon!) nog genoeg vaart om nog veel schade aan te richten aan persoontje 4 die erachter staat.
Dit verhaal verzin ik niet zelf. Ik heb nl. anderhalf jaar bij de politie in Noord-Brabant gezeten (als agent, en dus heb ik schietles etc gehad), en zodoende weet ik waar ik het over heb.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:27

wel gek. Waarom worden honden als ze zo flippen gelijk afgemaakt en kunnen mensen de misselijkste misdaden begaan en er met een paar jaar vanaf komen hier in nederland?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:38

Stel je nu voor een hondengevangenis te bouwen of criminelen dood te schieten ? Tong uitsteken

Ik vind het een heel naar verhaal, en vooral dat verhaal met die hond en die nietjes, daar gaan mijn haren van overeind staan!! Dat mensen hun kinderen dat niet aanleren, ze hebben dan waarschijnlijk ook geen respect voor die hond. Honden zitten bij veel gezinnen die helemaal niet om het dier geven...zo zielig, daarom zodra ik een hond kan kopen, ga ik langs het asiel... kijken of ik daar nog een oudje blij kan maken ofzo Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:58

de hondengevangenis bestaat al Esme, het asiel weet je nog? Alleen zitten daar over het algemeen onschuldige honden. En bepaalde criminelen mogen van mij wel neergeknald worden ja.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:23

Vaak schaffen mensen een hond aan zonder te weten waar ze aan beginnen, omdat het zo schattig of stoer is. Veel mensen hebben het verkeerde uitgangspunt dat de hond zich aan hun aan moet passen, maar dat werkt dus niet. Een hond snapt de mensentaal niet, hij moet aangesproken in hondentaal. En een hond heeft een bepaald gedrag zoals roedelgedrag, hij wil hoger komen rang en de zaak domineren. En hij zal er alles aan doen om zover te komen. Houdt je dat niet in de hand dan krijg je dus gevaarlijke situaties.
En dan heb je natuurlijk ook nog het gedeelte van de honden die wel goed opgevoed zijn maar een ziekte hebben waardoor ze flippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:01

Ik ben het helemaal met Margreet eens.
In 99% van de gevallen ligt het zeker aan de baas, maar die koopt volgende week weer een puppy Lips are sealed
Er moet naar mijn idee een goed onderzoek gedaan worden naar de eigenaar.
In veel gevallen word een vecht hond gekocht door mensen die er niet altijd aardige dingen mee willen doen.
Mocht er na dat onderzoek uit komen dat deze man wel vaker gevaarlijke honden heeft gehad moet er onmiddelijk wat aan gedaan worden dat deze man geen honden meer mag hebben.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 15:41

Wij hebben ook een pup gehad, en die werd van de ene op de andere dag vals, en ik kan zeggen dat het niet door ons kwam, Huilen had namelijk iets aan de nieren of lever Verward
anders waren Ira en Benji nu ook vals.

Wij hebben tot mijn spijt dat beestje meegeven aan een politiehondentrainer, en zelfs hij kon het beestje NIET aan. Bij haar denk ik hadden we haar maar een spuitje gegeven.

Deze hond was ook lief, misschien zelfs ziek op het moment dat hij doordraaide, je weet het niet, maar ik denk dat het misschien wel het beste voor het beestje is zoals het nu gelopen is. En hond wordt niet zomaar vals, en deze hond werd na mijn idee goed verzorgt, dus hij zal ook wel ziek zijn geweest.