Geiten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Geiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 20:02

Eigenlijk vroeg ik me af of er nog meer bokkers zijn die gek zijn van geiten Haha!

Ik ben praktisch opgegroeid met deze meesterlijke beesten, mijn ouders hadden vroeger een fokkerij, en hebben daarna nog jarenlang voor plezier gefokt. Ik was als klein kind ieder voorjaar met de jonge geitjes bezig, eigenlijk mis ik die tijd wel Lachen

Jaren terug zijn we gestopt met fokken, waarom weet ik niet meer. Nu hebben we er nog 3 staan. Een oude Toggenburger geit, waarmee we vroeger nog mee gefokt hebben (Noortje) Haar kleinddochter; half Nubisch en half Toggenburgs (Nanja) en een geestelijk niet helemaal in orde dwerggeit, die bij ons in stalling staat.

Ik zal eens kijken of ik foto's heb Haha!

KatrienVB
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:45

Vrienden van ons hadden vroeger ook geiten, ging ik elke dag de kleintjes met de fles eten geven, echt geweldig, maar die zijn verhuisd en sindsdien heb ik geen geit meer gezien, eigenlijk wel jammer......

Ben wel benieuwd naar foto's *LOL*

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 20:56

Ik heb een paar foto's van afgelopen winter gevonden
Hier waren ze voor het eerst weer even buiten, dus ze hebben prutogen van het stof in de stal. Het zijn even de enige die ik op de pc heb staan, ik zal nog kijken voor betere

Noortje:
Afbeelding

Nanja:
Afbeelding

Sheila:
Afbeelding

Nanja heb ik overigens nog geboren zien worden Lovers

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:01

Op mijn stage hadden ze 2 van die witte melkgeiten. Met horens en een megakop.... Bloos! Ze moesten nog tam gemaakt worden dus ze beten en stootte in het begin ook steeds met hun horens.... Scheve mond
Toen ze tammer werden werden ze steeds leuker, maar toen was mn stage voorbij. Haha!

Eerder hadden ze ook 2 andere melkgeiten (nee ze werden niet gemolken maar zo heet dat Tong uitsteken ) maar die waren een stuk smaller, (lijkt een beetje op noortje, maar dan ook van die grote horens..) Maar die braken ook steeds uit, wat die witte weer niet deden. Cool Eigelijk vond ik die smallere geiten leuker (nee het waren geen kinderboerderijbokjes Knipoog )

Verder heb ik dr weinig verstand van, maar volgens mij zijn ze best intelligent.

meh_

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:06

<---------------------------------- Tong uitsteken


Heb behalve mn avatar niks met geiten btw :U

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 21:07

Ja best wel ja Bloos! Met mijn geitenleven heb ik al heel wat met die dingen meegemaakt Haha!

Vroeger haalde ik ze ook wel eens zelf op van het landje bij de buren (moet je langs de weg) de grote geiten hadden dan een halstertje om, en Sheila gewoon aan de band. Heen ging goed, maar terug Bloos! Ik deed ze toen nl. een voor een, omdat ik zelf ook best klein was natuurlijk. Ik eerst Nanja en Sheila, omdat Noortje 'altijd zo lief was'. Nou dat had ik geweten, werd op m'n buik achter dat beest aangesleurd Haha!

De jongen wilden ook nog wel eens door het gaas van het hek kruipen (van die grotere vierkanten) toen we zelf nog veel land hadden. Dan kwamen ze terecht in het landje van Spike, de shet. En die was nog al dominant tegen geiten Bloos Uiteindelijk liepen de ergste jongen gewoon met een houten driehoek om de kop zodat ze er niet meer doorheen konden.

Jan_ty

Berichten: 1081
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Oost-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:11

Jaa ik ben ook best gek van geiten.. Haha! Wijzelf hebben er 3, we hebben altijd geiten gehad.. Gewoon voor de hobby zeg maar Knipoog Het zijn dwerg geiten, ze heten Roza, Doepie en Pippeloentje *LOL* Haha!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:13

Sopje en ik zijn nu zo'n 7-8 jaar bij elkaar... het is volgens mij een dwergbokje alleen dan wel met heeeellee grote horens.
Hij vindt het heerlijk om even te knuffelen en te kroelen, alleen als je niet goed oplet neemt hij een hapje uit je been of kont.

Een echte geit is het niet, hij lust heel weinig en zeker als je ergens met je handen aan hebt gezeten.... dan trekt hij echt zo'n gezicht van "lussik niet, heb je met je handen aangezeten" ..als iets op de grond heeft gelegen wil hij het ook niet meer...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:15

Toen ik nog bij de kinderboerderij werkte was ik ook (ben nu nog steeds Knipoog ) helemaal weg van die slimme dieren. Haha!
Vooral het tam maken van al het jonge grut was geweldig. Daar hadden ze vooral hangoor geiten en dwerg geitjes.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 21:20

Die kleine dingen zijn echt het einde Lovers Ik verzon altijd de namen Bloos en speelde dan met ze tot ze weggingen ( Verdrietig ) Ze waren altijd heel handtam als ze eenmaal verkocht werden. (Zo sneu als er dan van die lelijke gele labels in de oren gejast worden Boos! )

Meh; koele avatar Vork

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:23

Als je vloeken wilt leren moet je geiten nemen......

Vandaar dat we ze ook nooit gehad hebben Haha! Maar over buren wel en daar was ik altijd te vinden (dwerggeitjes), brachten wij altijd onze schillen en oud brood heen Haha!

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:43

Een kennis van mij zegt altijd: ,Als je wil leren vloeken moet je geiten nemen.'
(is dus als gezegd, niet gezien Haha! )
Die beesten zijn geweldig in uitbreken en alles slopen, ik vind ze toch wel grappig.
Die oudere bokken stinken alleen zo.. (vind ik)

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:53

Onze geiten waren echt rotbokken...
Ze sprongen altijd tegen je op, en ze stonken... Haha! Haha! Haha!
Verder heb ik er niks zinnigs over te melden... Nee, geiten zijn niks voor mij...

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:02

Wij hebben vroeger thuis een grote Toggenburger bok gehad, Nelis. Hij hield onze pony gezelschap. Die twee konden niet met en niet zonder elkaar. Als ze samen in de wei stonden gingen ze achter elkaar aan, en als we met de pony gingen rijden bleef Nelis bij het hek staan roepen.... zo lief!! mn zusje was altijd bang voor Nelis omdat hij haar met zn grote horens regelmatig vast zette tegen de stalmuur.... lachen joh!! (he sprintje!)

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:37

Afbeelding
Dit is onze geit, ze heet Suse. We hebben ook 2 jonkies (nouja jonkies, die zijn ondertussen ook al een jaar of 8) en die heten Juliette en Frederique.
Geiten zijn phat!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:40

Ik heb een dwerggeit, Callas.
Dit jaar had ze een boklam (haar eerste), die had ik Gyros genoemd Haha!
Gelukkig is die voor het leven verkocht
Er staan geloof ik foto's in mijn profiel Cool

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:36

Ik ben ook best wel gek op geiten, niet dat ik het superbeesten vind maar ze zijn wel erg leuk Lachen !
Wij hadden vroeger ook 2 dwerggeitjes: Amigo (van mij) en Cassandra (van mijn zus). We hadden toen nog geen paarden of pony's dus behandelden we ze als paarden. We probeerder ze te longeren wat natuurlijk niet lukte Haha! , we gingen er 'buitenritten' mee maken (met de geitjes wandelen en we gingen naast ze lopen en er dan mee springen. Onze geitjes waren ook wel superlief hoor, ze stonden in de oude koeienstal en daar hadden we een hok voor ze gemaakt (2 geitjes in een stal voor ik denk 100 koeien of meer Knipoog ). Als we dan dat hok gingen uitmesten konden we ze zo weer vangen want dan liepen ze gewoon los rond. En ze waren eerst ook bang voor sneeuw, we lieten ze een keer los rondlopen in de sneeuw maar ze lieten zich altijd zo weer vangen *LOL* Pling .

Ik vind geiten wel slim hoor, en grappig!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:01

juval schreef:
... zo lief!! mn zusje was altijd bang voor Nelis omdat hij haar met zn grote horens regelmatig vast zette tegen de stalmuur.... lachen joh!! (he sprintje!)


Dier was helemaal niet lief, hartstikke vals Verdrietig ik haaaaaat geiten, in ieder geval als ze van die grote horens hebben Extreme duivel Die zonder horens kan ik wel aan...

Juval heb je niet nog een foto van Nelis, dan snappen mensen mijn fobie ietsjes beter .... Schijnheilig
Deze lijken er wel op.... Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:03

ik ben erniet gekop ik kan er wel gek van worden Tong uitsteken
bij de pension stal waar ik sta hebben ze 3 of 4 geiten...
echt ik word niet altijd vrolijk van hun