Littekens voorkomen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Littekens voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 00:22

Aangezien ik vast niet de enige ben die af en toe geblesseerd bij de paarden vandaan komt hoop ik dat iemand hier antwoord op heeft Haha!

Fleur is woensdag van de vrachtwagen op mijn been/voet gesprongen. De kneuzing is nu al veel beter, ziet er echt netjes uit. Maar ze is met de rand van haar hoef langs mijn been gegaan, en daar zit een behoorlijke snee. Oppervlakkig, maar ik zie nu al wat littekenweefsel. Iemand enig idee wat je daar op kan smeren/mee kan doen om dat te beperken? (veel of juist weinig zon e.d.)

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:23

Calendulan olie werkt heel goed. En bij sommigen wordt het door de zon minder, bij mij juist duidelijker. Maar misschien als je langer in de zon ligt dat het dan wel werkt, zit nooit zo lang in de zon.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:25

Vitamine E-creme schijnt goed te werken bij littekens die nog wat aan het helen zijn. Men zegt dat je er ook oudere littekens mee kunt vervagen, maar bij mij lukt dat niet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:25

Bij veel reform/natuurwinkels kun je van die littekencrème kopen. Vraag daar eens om advies of zo.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 00:40

superlenie schreef:
Bij veel reform/natuurwinkels kun je van die littekencrème kopen. Vraag daar eens om advies of zo.

Daar ben ik zaterdag geweest.. 40 euro voor een tube creme! Vandaar dat is dus wat simpelere oplossingen zoek Haha!

Vit E ga ik morgen even halen, calendula heb ik nog, thanx OK dan!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:51

Calendula was ook mijn eerste gedachte Lachen
Garantie heb je volgens mij nooit dat een litteken helemaal verdwijnt.
Eerste vereiste is toch dat de wond i.i.g. netjes aan elkaar groeit en dat het een rechte snee is. Al heb je dan nog geen garantie dat een litteken uit blijft.. Diepte van de wond is ook een belangijke factor.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:23

Niet aanzitten en de kost laten zitten tot 'ie eraf valt...

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:28

honing! Honing heeft een helende werking en voorkomt litteken weefsel. Werkt echt super, alleen lastig met dit weer, ivm met insekten.
Lavendel zalf werkt ook goed.