Argh ! Dazensteken..wat doe jij eraan ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Argh ! Dazensteken..wat doe jij eraan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 18:00

Ja hoor..''gelukkig'' voor de dazen ben ik weer aan het buitenrijden, dan kunnen ze me weer leksteken Scheve mond Schijnheilig

Nu zit er een mooie rode jeukende pijnlijke schijf op mn schouder. Echt geef mij dan maar muggenbulten!
Twee weken terug ben ik gestoken in mn pols en w.s ben ik er nu allergisch voor, want sinds die tijd jeukt heel mn lichaam en krijg ik galbultjes.
Gelukkig krijg ik geen opgezette keel !

Iemand enig idee wat je tegen dazensteken kan dan doen ? Helaas helpen die vliegensprays echt voor geen meter. En ja om me nou helemaal te bedekken met 30 graden vind ik ook zo maf.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:14

Waarom maf?\
Op vakantie reed ik veel door de duinen waar uiteraard ook van die dingen zaten.
Ben er 1 keer door gestoken en daarna heb ik altijd, hoe warm dat ook was een rijbroek (duh, je zit op een paard) trui met lange mouwen en handschoenen aan gehad.
Er zijn dan idd wel mensen die je stom aankijken maar dat vond ik echt wel beter dan onder de bulten zitten.
Zorg wel dat je een rugzakje bij je hebt zodat je water mee kan nemen want als je op deze manier rijdt met5 die warmte ga je echt wel zweten.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 18:17

Ja dat kan ik me voorstellen. Ik zou echt helemaal gek worden van de warmte dan !
Ik heb trouwens ook menig malen meegemaakt dat die rotbeesten gewoon door mn rijbroek en sokken heen prikten.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:22

Ja bij mij prikken ze ook gewoon door m'n rijbroek heen....
En m'n paard wordt er helemaal gek van, als ik buiten rijd probeer ik zo min mogelijk bij bosjes langs te gaan... Daar zitten ze juist, en dan zitten ze echt met een heleboel rond en op je paard, echt zielig!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:48

Ik ben vanmorgen 3x gestoken.. Scheve mond

Wonderbaarlijk genoeg ben ik dit keer niet opgezwollen als een balon Haha!

Ik neem in de zomer al preventief mizollen van de dokter in ( tegen allergie ) en als ik gestoken word en ik heb geen zalf bij me, dan koel ik een tijdje met water.. dat zorgt over het algemeen ook voor een kleine of geen zwelling.. Haha!

Volgens mij word je er op ten duur ook steeds minder gevoellig voor..

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:50

nou ze prikken door je kleding heen hoor...

ik zit ook al onder maja wat doe je eraan...

ben het nu wel gewend langzamer hand

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:51

Ik ben op 1 plek vier keer gestoken. Door mijn broek heen. De KRENGEN. Ik smeer Azaron. Als je gaat krabben verspreid het gif en wordt het steeds erger.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:06

NIET krabben (hoe moeilijk dat ook is)
Deppen met azijn
Als het droog is de hele bult afplakken met leukoplast. Doordat er geen kleding meer over wrijft word de jeuk niet meer opgewekt en krijg je er gauw minder last van. Meestal als je stopt met eraan denken.

Ik rijd trouwens in een spijkerblouse, dat is niet zo heel heet maar er kan niets doorheen steken.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:12

Er bestaan pompjes voor. Je zet het tuutje op de plek trekt het ding omhoog en dan zuigt het vacuüm. Dat moet je dan een minuut ofzo erop laten, als je een goede heb dan zuigt die het gif eruit en dan kan je het zelfs in het pompje zien zitten. Wij hebben een nogal flutdingetje, hij zuigt wel vacuüm en de jeuk is daarna wel ff over maar je ziet het gif er niet in zitten (kan ook niet want die van ons is niet doorzichtig) en ik denk ook niet dat ie zoveel kracht heeft dat ie het gif eruit kan zuigen. We hadden eerst een goede van de apotheek maar die heeft mn moeder terug gebracht omdat deze dus een stuk goedkoper was (gewoon van de drogist). Als je een goede heb dan helpt het dus wel!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:12

Wit Tshirt aan met lange mouwen, zodat ze je niet kunnen steken. Zo'n T-Shirt heb je voor een paar euro bij een goedkope winkel. Niet aan denken en niet aan krabben, dan verdwijnen ze met een 2/3 dagen wel.

MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:56

Tallie1979 schreef:
Ik ben vanmorgen 3x gestoken.. Scheve mond

Wonderbaarlijk genoeg ben ik dit keer niet opgezwollen als een balon Haha!

Ik neem in de zomer al preventief mizollen van de dokter in ( tegen allergie ) en als ik gestoken word en ik heb geen zalf bij me, dan koel ik een tijdje met water.. dat zorgt over het algemeen ook voor een kleine of geen zwelling.. Haha!

Volgens mij word je er op ten duur ook steeds minder gevoellig voor..


Je kunt er ook overheen groeien volgens mij, zoals wel met met dingen.... Alleen maar beter dat je niet opgezwollen bent Knipoog

Btw: wat zijn mizollen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:15

Ben vandaag ook gestoken, ook goed allergisch. Maar ik heb altijd mijn pillen bij me ( Loratadine of Arius ) dus ik direct na de prik 2 pillen genomen, en heb nergens meer last van.
Dus, ga ff langs je huisarts en vraag om een antihistaminicum, want als je zo sterk op dazen steken reageert, heb je ook kans dat je allergisch bent voor wespen/bijen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:21

Niks zo vaak gestoken worden dat je immuum wordt! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:26

ik ben ook al vaak gestoken... Werd iedere keer heel dik, warm en stijf.. Hoewel laatste keer niet, was onderweg met de aanspanning, heb er een dot ijs op gedaan Haha!

Ik heb zo'n oranje tube, weet de naam van die zalf ff niet, werkt heel goed Lachen

Van die allergiepillen kan ik niet tegen Scheve mond Wordt ik heel duf en lamlendig van.. Zijn hetzelfde als hooikoortstabletten

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:46

Mizollen werkt bij mij heel goed ( allergietabletten )

Ik heb een tube met gel uit Italie, dat werkt ook top Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:06

Ik ben ook al zo vaak gestoken...
Ze prikken gewoon overal doorheen. heb ik zo'n antivliegenmiddel voor mijn paard, werkt iets té goed. Gaan ze niet naar mijn paard, maar naar mij.... zucht...
Maar ik heb er op zich niet echt last van. Beetje jeuk maar verder niet.
Kun je niet gewoon een anti-jeukmiddel erop smeren?

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:10

Pff ik heb ook echt een hele dikke bult op mijn been. En kreeg er omheen zelfs kippevel, en mijn hele benen jeuktjen, gelukkig is het vandaag al wat afgezakt. Azijn smeren en koelen helpt bij mij wel wat.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:46

Ik zit onder de bulten. En idd als er kleding over wrijft, dan wordt de jeuk opgewekt. Ik krab me het ongans.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:23

Ik zeg altijd geef mij maar een dazensteek (ipv mug) die van een daas zijn (als ik er niet aanzit) binnen een paar uur weg.
Van een mug heb ik erg veel last, nu zelfs extreem:
[AM] Enorme reactie op een muggebult

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:36

Bedekken helpt bij mij niet eens: ze prikken dwars door mijn rijbroek heen! Ik krijg er altijd vreselijke bulten van en die beesten vinden Herc ook erg yummie. We zijn tijdens buitenritten dus veel aan het dazenvangen (Herc wijst ze aan, ik mep).

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:47

ui erop, dat haalt de jeuk gelijk weg

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 19:03

Hmm een ui heb ik altijd wel in huis ! Dat ga ik eens proberen !
Het blijven onbeesten. Waarschijnlijk heb ik nml Netelroos( dat kan je krijgen als reactie op een steek van een steekvlieg) opgelopen door zo'n rotbeest.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:04

Ik heb liever dazensteken dan muggebulten, hoewel de bulten van de dazen steek bij mij wel veel groter zijn jeuken ze bij mijjuist veel minder, het voelt meer als een grote blauwe plek. Ik heb speciale spay tegen de jeuk bij de drogist gehaad en ook deppen met azijn helpt wel een beetje.

Ik ben er ook niet echt allergisch voor geloof ik hoewel ik wel mega grote bulten krijg valt de jeuk eigenlijk wel mee.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:30

je kan er ook op een stukje keukenrol, azijn of amoniac op dat plekje doen bijt even maar dan ben je van de jeuk af