Waar blijft de tijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Waar blijft de tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 18:29

Jeetje, ik zit net de krant te lezen, staat er een stukje in over dat de WTC_puinhopen vrijwel opgeruimd zijn een half jaar na de aanslag.
Een half jaar geleden alweer!!!
Ik weet nog precies hoe het die dag ging. Ik zat 's middags wat te zappen en de vriend van mijn zusje keek met me mee. Op dat moment zagen we het eerste vliegtuig zich in het WTC boren. Omdat we absoluut niet doorhadden wat er gebeurde en wat er allemaal aan de hand was hebben we doorgezapt, toen we op zo'n beetje elke zender dezelfde beelden te zien kregen werd ons duidelijk dat het ernst was.
Maar dat het alweer een half jaar geleden is, niet te geloven toch?

Afgelopen oud- en nieuw besefte ik dat het weer een jaar geleden was toen de Volendam-ramp zich voordeed. Ik hoorde het rond een uur of 5 en ben speciaal de stad nog ingegaan om mijn zusje te zoeken om even met haar te kletsen. Omdat je beseft dat het iedereen kan gebeurden.

Vanmiddag op MTV was er een special over Puff Daddy (ik vertik het om hem P. Diddy te gaan noemen Tong uitsteken ) en werd ook het hele verhaal van 2Pac's drive-by shooting nog eens verteld. Vermoord in 1996. Ik hoorde het verhaal destijds van mijn zus, het was op de verjaardag van mijn vader en mijn zus en ik moesten er gewoon om huilen, hebben de hele avond met het bezoek erbij met sneue koppies gezeten.

Zo zijn er wel meer momenten waarvan je precies weet wat je op dat moment deed, hoe je je voelde en wat er precies aan de hand was. En daarom ben ik ook elke keer weer verbaasd dat de tijd zo snel gaat.

Ken je die reclame van die vrouw die een kindje ligt te baren, lanceert het baby'tje en al zwevend door de lucht verandert deze van baby'tje in opa die in zijn graf terechtkomt. Ik vond de reclame toen ik hem voor de eerste keer zag wel wat grof, maar de achterliggende gedachte ben ik het wel mee eens.

Life is short Frusty

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:35

Ik weet ook nog goed hoe het is gegaan op 11 september. Opeens hoorde ik van alle kanten geluiden dat er iets in Amerika aan de hand was, wat dat was, was nog niet bekende gemaakt... Ik zat meteen achter de tv omdat ik altijd iets heb gehad met amerika, ik weet niet wat het is, maar het is gewoon een mooi land, met een prachtige cultuur die de laatste jaren een beetje onder schot is gekomen, letterlijk en figuurlijk.. Maarja verder over de ramp met het WTC, ik zat dus te kijken en op eens zie ik dus ook dat vliegtuig het gebouw in boren.. Verdrietig ik kreeg echt een klap... toen het tweede vliegtuig ook nog...vroeg mezelf de hele tijd af of ik geen nachtmerrie had..DIT KON NIET WAAR ZIJN! Ik voelde van alles door me heen schieten, van angst naar haat en van haat naar droevigheid..ben bijna met tranen in mn ogen naar het werk gegaan. Ik was mezelf al aan het vertellen dat als het oorlog zou worden, dat ik me accuut aan zou melden voor het leger om die Taliban zelf aan te gaan pakken... maar goed dat dat niet gebeurd is want dan had ik nu in het leger gezeten waar ik toch eigenlijk niet zoveel zin in heb Verward De tijd vliegt inderdaad maar ik ben blij dat Amerika Afghanistan zo heeft aangepakt, nu nog maar hopen dat ze Bin Laden te pakken krijgen, die vent moet voorgoed achter slot en grendel!!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:01

wat denk je dan van enschede. ik weet t nog precies. mijn vader was toen in amerika dus had er niets van meegekregen, dat was zo vreemd!! het was daar wel op t nieuws geweest maar hij had niet zoiets van"oei dat is erg!!".
tijd gaat zo snel voor je t weet ben je oud

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 19:04

Ja Enschede net zo...mijn moeder vierde haar verjaardag (hmz volgens mij moeten mijn ouders geen verjaardagen meer vieren, brengt ongeluk Lips are sealed ) en toen was het ook op alle zenders, we waren het Eurovisie Songfestival aan het kijken.
Direct de meiden uit mijn klas opgebeld, die wonen ook in Enschede, gelukkig alles goed met ze, maar de schrik zat er goed in.
Bijna 2 jaar geleden alweer Verward

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:28

Ze zeggen wel: "Time flies when you're having fun", maar voor het tegenovergestelde gaat dat idd ook op....

De tijd gaat zo hard, vaak te hard om ergens echt bij stil te staan....

Maar die reclame ken ik niet? Is die op alle zenders te zien?

Daarbij moet ik gelijk denken aan het liedje van Youp van 't Hek, Leef toch je leven als je allerlaatste uur.........En eigenlijk heeft ie daar gelijk in, alleen de praktijk werkt niet helemaal mee.....

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:30

ja inderdaad, het lijkt als de dag van gisteren van de ramp in Amerika, ik kwam thuis uit school en had er nog helemaal niks van gehoord. Maar toen kwam mijn vader 5 minuten later thuis en die had het op de radio gehoord, en omdat mijn familie in amerika woont wilde we toch even kijken wat er nou precies aan de hand was. Op het moment dat ik het zag dacht ik dat het gewoon nep was, het drong gewoon niet tot me door, de ernst van de situatie ook niet, maar later die avond toen kwam de klap aan, sjeetje, wat was dat erg, ik ben blij dat het geen oorlog is geworden maar al die gezinnetjes die op brute wijze uit elkaar zijn gerukt omdat vader of moeder in het WTC werkte, de mensen die zoiets doen die zijn echt, echt compleet gestoord!!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:08

ik wist t van enschede pas s avonds om 10 uur ofzo toen ik naar een vriendin ging. overdag de hele dag bij de paarden geweest, thuis geen nieuws gehoord dus ja dan gaat t lekker langs je heen allemaal. tot ik toen bij mn vriendin kwam. moest gelijk aan een andere vriendin denken die net die dag in enschede was. toch wel eng dan hoor. gelukkig zat ze aan de andere kant van enschede

ik had op 11 september helemaal niet het gevoel dat er een grote ramp gebeurd was. pas een paar weken later dacht ik "sjit t zit echt niet goed!!". vreemd eigenlijk

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:31

van 11 spetember weet ik nog heel goed ik was ziek en lekker films aan het kijken vanaf de bank waar ik lekker warm met mijn dekentje lag maar toen belde mijn tante helemaal histirisch op Amerika wordt aangevallen en ik dacht haha grapje zeker nee zei je moet hem op het nieuws zetten en dat deed ik dus maar (onderdanig typje Tong uitsteken ) En toen zag ik had ik schrok me kapot en heb direct mijn moeder gebeld die aan het werk was ik moest het aan iemand vertellen was ziek en alleen thuis dubbel zielig dus eigenlijk en die wist het ook nog niet. Vanaf toen heeft de hele avond de telefoon rood gloeiend gestaan gek eigenlijk dat je daar dan zo in op kan gaan!!!

Enschede weet ik ook nog het was bij ons feestweek en ik kwam uit mijn werk en hoorde het op de radio. 's avonds wel uit geweest maar alles begon met een minuut stilte voor de slachtoffers die er toen al waren! En op zulke momenten moet ik altijd huilen weet ook niet waarom!

Volendam kan ik me eigenlijk niet zo goed mee herrinneren gek eigenlijk Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 01:37

Die reclame over die vrouw die een kind baart, en even later als een oude man in een graf ligt is van Microsoft Haha! Zij zijn de uitvinders van de X-Box waar de raclame dus om gaat. "Life is short, play more" of iets in die geest. Ik vind hem wel grappig Haha! Hij is wel grof, maar ja...zonnestraaltje als ik ben, ik zie overal de humor wel van in!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 02:54

Inderdaad, het gaat heel rap met de tijd. Ik weet ook nog preices waar ik was en wat ik deed op 11 september. Had een college en een klasgenoot kreeg een smsje dat een vliegtuig zich in het WTC geboord had. Toen dachten we nog dat het een geintje was, totdat nog iemand zo'n smsje kreeg. Na het college zaten we allemaal achter de computer en alles lag plat, CNN site, nu.nl.....

En het rare is, momenteel hoor je er bijna niks meer over...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 10:41

Tijd vliegt ja.. Overigens lijkt 11 september nog zo kort geleden omdat de zaak niet afgesloten is.. Tijd is zo'n relatief begrip. We wonen hier nu 2,5 maand en het lijkt alsof we ons niks meer herinneren van ons vorige huis.

Daartegenover reed ik vorig jaar geleden van Lierop naar Asten en nam wat binnenweggetjes om Katja te laten zien hoe ik naar school toe fietste. Herinnering alsof het gisteren was.. De laatste keer dat ik naar die school toe fietste was in 1981.. 20 jaar geleden.. Was moeilijk te geloven dat de tijd zo enorm vliegt..

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 10:58

Jeetje ja, een half jaar alweer! Gevoelsmatig lijkt het nog zo kort geleden. En inderdaad, ik kan het moment precies herinneren over de ramp. Kwam binnen lopen en mijn zus was helemaal in paniek en vertelde dat er vliegtuigen in het WTC vlogen. Het duurde even voordat ik besefte dat mijn vader zich ergens in een vliegtuig bevond, hij was op weg om New York en Washington te bezoeken. Gelukkig bleek hij gewoon veilig in z'n hotel te zitten. Maar de schrik zit me nog steeds in de benen, heb nog steeds geen prettig gevoel als hij weer eens op Amerika vliegt.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 12:24

zo ja zeg,alweer een hlaf jaar! Dat gaat echt supersnel voorbij ....
En nog weet ik hoe ik zat toe ik het hoorde.
Mijn eerste schooldag,op een andere school,en meteen hoorde ik dit. De hele avnd was niks anders dan Amerika's WTC en het Peleton ofzo?
Het was in iedergeval een zeer trieste week,maar natuurlijk ook de weken daarna....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 14:59

Op 11 september was ik bij toeval ook thuis overdag, ik zat wat te zappen en kwam ook de beelden tegen van het eerste vliegtuig, op CNN. Eerste gedachte was iets over wat voor een slechte rampenfilm een zekere Amerikaanse regisseur nu weer aan het maken was en dacht nog dat de beelden wel erg echt leken. Halve minuut later ging het tweede vliegtuig en inmiddels bleek de paniekstem van de reporter dus ook echt te zijn. Voor mijn gevoel stond de tijd stil en het drong heel snel tot me door wat er loos was. Als een speer de nieuwssites erbij gezocht, weinig te melden. Als een van de weinigen kon ik nog op CNN.com, maar dat liep al snel vast. Via bokt toen het nieuws gebracht en steeds maar weer doorgegeven wat er op tv verteld werd, dat het aanslagen waren, dat de islamitische wereld er achter zat, dat er nog meer vliegtuigen zoek waren enzovoort. Bokt raakte gelukkig niet overbelast, iedereen kon dus zijn nieuws en vragen kwijt. Er is nog een tijd een apart forum voor geweest.
Terwijl ik hier zat belden er ook mensen, mijn ouders vooral. Iedereen enorm aangeslagen en bezorgd over de gevolgen.
Mijn moeder is nu net voor het eerst weer naar NYC, ze zal een hoop te verwerken hebben daar, NYC zonder Twin Towers etc. Ze zei dat ze pertinent geen foto's zou maken van Ground Zero, maar stiekum hoop ik toch dat ze dat wel doet.

Met Enschede hetzelfde, sprakeloos voor de televisie. s Avonds laat belde mijn vader om vrolijk te vertellen welk toneelstuk hij gezien had. Ik heb hem verteld dat hij NL2 eventjes aan moest zetten. Jammer van de leuke theateravond, maar helaas ook slecht nieuws.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 20:19

Inderdaad apart hoe raar de tijd af en toe werkt.
Van Enschede hoorde ik in de trein toen ik onderweg was en terugkwam van .. jawel... mijn eerste en enige echte "horsechatmeeting"
Opeens ging het als een gonzend vuurtje door de trein.

Maar ik weet ook nog precies hoe ik het hoorde dat Kennedy vermoord was. Op het schoolplein van de middelbare school en via de melkboer die daar regelmatig klandizie zocht Knipoog
Ik herinner me expliciet de opmerking van een andere leerling "Ja.. maar hij had toen ook gelijk bij Maarten Luther King"

Raar dat zulke dingen je bijblijven.