hetero, homo, lesbo - scheldwoorden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:08

Elk woord kan een scheldwoord zijn als het alszodanig bedoeld wordt. Voor een deel wordt dat door de 'maatschappij' bepaald en dat gaat dan ook weer per subgroep, -cultuur. Onder punkers kan kakker een scheldwoord zijn en onder de kakkers is punker misschien wat beladen. Zo heeft elke subgroep zijn eigen regels, normen en waarden, maar ik denk dat er over de subgroepen heen ook algemeen geldende normen en waarden zijn.
Voor mij zijn homo, lesbo, hetero of wat er ook maar iets te maken heeft met sexualiteit of wezenlijkheid, geen enkele beledigende lading of waarde, iedereen mag bij uitschelden voor homo, lesbo, hetero of wat dan ook, dat doet me namelijk niks omdat ik zelf absoluut geen negatieve waarde hecht aan die woorden of waar ze voor staan. Sterker nog, als er iemand vóór is dat iedereen lekker is wie die is en lekker blijft zijn wie die wil zijn, dan ben ik dat wel. (Uitgezonderd zijn de pedofielen, daar heb ik moeite mee) Dus Maan, ik zie geen scheldwoorden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:51

draumpje schreef:
wanneer is iets een scheldwoord

zodra degene die een woord gebruikt het woord gebruikt om er iemand mee te kwetsen denk ik

Juist, dat is een reden.
Maar stel nou dat je zelf een bepaalde angst hebt, wat al eerder hebt geopperd in dit topic, homofobia zorgt er meestal voor dat iemand zich een beetje tè aangesproken voelt als er ook maar over homo's gerept wordt.

Ik hoop trouwens dat homohaters zich een beetje inhouden dit weekend in Amsterdam...

Vreemd trouwens, dat er nog homohaters bestaan, ik begrijp dat niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boeflover, Britta31, hagelslag, Happy_Hippie, mvdende, Odysseus, Roosch, SemrushBot, snorkel1986, YandexBot en 145 bezoekers