Fietsers, doe je licht aan!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Fietsers, doe je licht aan!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 22:57

Ik kom net terug van de paarden bij Ilona (Jurga) dat is misschien 9 km, binnendoor over 'land'weggetjes.
Van die wegen waar je 80 mag en geen lantaarnpalen staan. Nu rij ik in het donker al amper 80 en da's maar goed ook.
Heb twee keer een remspoor getrokken voor fietsers zonder licht, en 1 zelfs zonder reflector.

Zelfmoordpogingen zijn dat!! Onvoorstelbaar dat die mensen zo überhaupt in het donker de weg op gaan. Volgens mij hebben ze zelf niet door dat ze zo gevaarlijk zijn. Scheve mond

Ik kwam ook nog een omaatje tegen wat even ene ommetje rond de boerderij aan het maken was. Mensje, wandel toch lekker door de tuin in het donker. Ach gut

Als je in de stad rijdt zonder licht kan het me nog niet eens zo heel veel boeien, daar heb je meestal fietspaden/fietsstroken en lantaarnlicht.

Maar wees alsjeblieft zuinig op jezelf en op anderen en doe je licht aan, zeker in het buitengebied, want naast de schrik is de automobilist altijd aansprakelijk.

Zo sorry, dat moest ik even kwijt.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:59

toevallig had ik het daar vandaag nog over, het schemerde en ik liet zien hoe geweldig mijn lamp wel niet werkte hahaha. maar mijn fietsgezel vond het maar onzin.

maar uit jou verhaal blijkt maar weer hoe belangrijk het kan zijn

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:00

jaartje terug was ik er ook zo 1 die lekker zonder licht rond reed omdat het anders zo zwaar trapte Clown

sinds ik een keer samen met mijn moeder bijna iemand heb aangereden had ik eindelijk door dat het toch wel verstandig was om je licht Wel aan te doen want je ziet in de auto echt niks nee

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 23:02

Als je zelf geen auto rijdt weet je vaak niet hoe goed/slecht je zichtbaar bent.
Maar ga er alsjeblieft vanuit dat ze je NIET zien, want vaak is het ook gewoon zo.... Scheve mond

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:06

zo rijden wij vaak ook terug van de paarden, binnendoor, geen fietspad/lantaarnpalen en toch fietsers zonder licht.
Ook al vele keren eentje moeten ontwijken op het laatste moment

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:13

Inderdaad levensgevaarlijk.
Nu ik 's morgens elke dag zo vroeg op het vrachtwagentje zit merk ik ook wel hoe snel je ergens van schrikt: konijnen, muisjes, een vos die ineens de weg op komt rennen. En dan is het moeilijk om toch nog perfect op de weg te blijven, je reflexen zouden namelijk een hengst aan het stuur geven terwijl het misschien helemaal niet nodig is.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:14

Klopt Sjimmy, zolang je zelf nog geen auto hebt gereden, heb je er geen idee van hoe onzichtbaar je bent in het donker. Scheve mond

Sinds dat ik autorij heb ik altijd mijn licht aan op de fiets, brrr ik schrik altijd van die fietsers in het donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:15

Zaterdag was er een programma waarin zo geklaagd werd dat de politie fietsers zonder licht bekeurde...

Juist een goede zaak denk ik dan, die mensen komen je ook van de weg schrapen als het fout gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:46

In de stad ook graag licht op de fiets!!!!!!!! Je kan ook pech hebben als fietser en de verkeerde automobilist van dichtbij bekijken en dan ben je niet blij .

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:46

Ik weet helemaal wat je bedoeld. Ik zie ze ook vaak niet,
Zelf ben ik het me inderdaad pas gaan beseffen toen ik zelf auto ging rijden.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:54

Ja, sinds ik zelf autorij, ben ik me er veel bewuster van hoe onzichtbaar je bent.
Maar wat ik ook niet snap is mensen bij ons in de polder die in het donker hun hnd uitlaten zonder hesje aan, of zklamp bij zich oid, soms loopt de hond zelfs los! Je schrikt je iedere keer dood! En dan ook nog gewoon op de weg blijven lopen, niet even de berm in of zo als er een auto aankomt. En vooral ook niet je hond bij je roepen, maar gewoon laten lopen!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:01

ik let er wel op, heb hem aan als het nodig is. maar soms heb ik hem juist expres uit, als ik alleen snachts fiets ben ik liever wat minder zichtbaar, als er geen autogevaar is.

Nu ik zelf auto rijdt weet ik dat je fietsers zonder licht gewoon niet ziet, ookal let je goed op.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:08

Met de brommer heb ik ook wel eens bijna een groepje wandelaars omver gereden. Lips are sealed Stikkedonker in de winter, denk je dat ik ze dan zie. Nou ik niet hoor...Dat ze dan tenminste zon hesje aandoen, of iig niet midden op het fietspad blijven lopen.....