Alleenstaand hoe moet het verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Alleenstaand hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:45

Sinds kort ben ik weer alleenstaand, naar een relatie van 7 jaar.
Hebben een eigen huisje, dus alles moet verdeelt worden.
Ben niet getrouwt maar wel is er een samenlevings contract.

Mijn vraag is wie er ook ervaring mee heeft of misschien nog adviesen kunnen geven waar je op moet letten?

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:30

ik kan je geen advies geven, wil je wel even sterkte wensen. na 7 jaar, dat zal wel moeilijk zijn..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:32

ik heb het ook gehad. eerst zal je het samenlevingscontract moeten ontbinden (even aangetekende brief naar de notaris en naar de ex). dan zal je alle gezamelijke spulletjes moeten opdelen. als 1 van jullie het huis kan overnemen is dat mooi, anders moet het worden verkocht uiteraard.

sterkte de komende tijd, zal vast niet leuk zijn.

als je meer advies wilt, probeer even iets gerichter te vragen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:36

Mijn ex en ik hadden in het samenlevingscontract vastgelegd wat van wie was, dat scheelde wel. Ik weet niet hoe jullie uit elkaar zijn gegaan, bij ons ging het er vrij beschaafd aan toe, maar dat kan bij jullie best anders zijn natuurlijk.
Als jullie iets moeten bespreken, ga dan aan tafel zitten en niet op de bank. Op die manier is het makkelijker 'zakelijk' te houden.
Probeer verder niet te verzanden in 'welles-nietes' of 'ja maar jij' discussies, dat maakt het vaak alleen maar moeilijker...

Veel sterkte verder!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:06

Ik had niets geregeld maar alles aardig verdeeld en het huis verkocht en de opbrengst verdeeld.
Alleen de cd collectie ging wat moeizamer.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 22:08

Het valt inderdaad echt niet mee naar 7 jaar het voelt als een flinke kater.
Maar je moet allebij verder, en gelukkig zijn.

We wonen nog steeds in het zelfde huis tot ik een woning heb.
Bij ons is het ook beschaaft, daarbij hebben we ook nog een dochter die voor ons alle twee belangrijk is.

Het is de bedoeling dat hij het huis gewoon houdt, maar er moet wel iets verdeelt worden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:05

Heb ook iets in die richting meegemaakt, maar ij hadden geen contract, alles netjes verdeelt en het huis verkocht.

Als hij daar blijft wonen moet hij jou uitkopen toch?

Als alles een beetje normaal gaat valt het ook allemaal wel mee, wij zijn ook nog ene paar maanden in hetzelfde huis gebleven.
Ergste waren eigenlijk de mensen er om heen, die gingen er vanuit dat je dan ruzie moest hebben, en dan komen er pas verhalen los.

Geen tips eigenlijk, geloof dat ik dat gedeelte verder geblocked heb Haha!

Sterkte, na 7 jaar is het toch een harde dobber.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:09

hier nog een, weet inmiddels genoeg van notarissen en hypotheken en alle bijkomende ellende..
Maar ook voor je emotie mag je me PB-en hoor meid
Veel sterkte de komende tijd.. Het lijkt op je af te komen maar als je er een keer begint met regelen en doen kom je er wel door, echt
sterkte!

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 08:23

Ik heb me laten inschrijven bij een woning stichting.
Nu ben ik werkloos en moet dus inschrijven bij de socialezaken.
Nu was ik nieuwschierig als alles verdeelt is, wat de socialezaken ermee doet?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:39

Op het moment dat je een uitkering aanvraagt en de boedelscheiding nog niet heeft plaatsgevonden, kan er nog geen vermogen worden vastgesteld.
op het moment dat de boedelscheiding een feit is, zal het vermogen worden vastgesteld waarna gekeken wordt of er terecht een uitkering is verstrekt.
Komt het vermogen boven het vrij te laten vermogen, dan zal er uitkering worden teruggevorderd. Blijft het eronder, dan wordt de uitkering alsnog -zoals dat zo mooi heet- om niet verstrekt (gift dus).

Als je meer info over een bijstandsuitkering wilt hebben, mag je me gerust PB-en. Ik heb ruim 10 jaar ervaring als bijstandsconsulent Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:09

Ik heb het ook meegemaakt na 5 jaar. De flat (huur) stond al op zijn naam dus daar was ik mooi vanaf (rotbuurt)
De spullen stonden allemaal op mijn naam maar die hoop schroot mag hij ook houden. Ik wilde zo snel mogelijk overal vanaf dus heb een papier opgesteld voor de notaris om het samenlevingscontract te ontbinden, je hebt helaas wel handtekeningen van beide partijen nodig wat bij mij een probleem was. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met een gekreukeld vodje waar zijn handtekening opstond en een flinke klap voor mn kop. Maar hij is ontbonden Haha!

Verder weet ik niet wie er in het huis blijft wonen? Ik ben gewoon weer bij mijn moeder ingetrokken en daarvoor moet je bij de gemeente papieren ophalen.