r.i.p schatjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

r.i.p schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:19

in mijn vorige topic Babies, vertelde ik over de blije gebeurtenis van de geboorte van 5 jonge konijntjes. helaas is vanacht 1tje overleden en ook de andere 4 zullen gaan. Bunny was per ongeluk gedekt en is met haar 1 jaar te jong om er voor te zorgen. ze zijn koud en mager. Huilen

mn moeder had gewaarschuwt me niet te hechten aan ze, maar dat gebeurt toch wel. ik heb Buny nog geholpen iedere dag met het bij elkaar houden van de kleintjes, met het warm houden en volgens de da heb ik er alles voor gedaan om dit te voorkomen, maar helaas...... het mocht niet zo zijn Huilen

Bunny, veel sterkte in deze moeilijke tijd voor jouw en je baasje ( ik) zal er altijd voor je zijn Ach gut

groetjes Christi

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:22

aah... zielig joh! misschien komt er ooit nog een nestje

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:39

Misschien een idee om te proberen ze met de hand groot te brengen?
Is wel veel werk Scheve mond

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:43

daarvoor zijn ze helaas te ver achteruit gegaan, en mn moeder wil dat ook niet eens helaas proberen.

op dit moment zit Bunny wegedoken in een hoekje en het lijkt of ze zit te rouwen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:46

Verdrietig arm dier

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:58

ah wat zielig Verdrietig

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:00

getsie wat erg zeg voor bunny en de kleintjes. Zijn de andere 4 er nu nog of geraken ze vanzelf in een coma? Lijkt mij erg om je beestjes zo te zien lijden zonder dat je kunt ingrijpen Ach gut

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:15

er is 1 jong nu ook bijna dood, 2 die eindelijk een beetje mochten drinken en zijn minder koud mijn lieveling, de eigenwijste mag ik proberen met de hand op te voeden. dat ging net redelijk goed alleen krijg ik hem niet meer warm. Huilen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:28

heb je een kruik of warmtelamp ofzo misschien krijg je hem daar warm mee. Misschien nog een dierenarts/asiel bellen die hebben misschien wel tips voor je. Gelukkig mogen er al 2 drinken en mag je er 1 met de hand opvoeden.Heb zelf ook konijnen en dit lijkt mij echt verschrikkelijk van die kleine beestjes die het zo slecht hebben.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:19

zielig ja..

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:20

ahhh zielig..
maar je konijn is 1 jaar? das toch helemaal niet te jong om gedekt te worden? Bij ons worden de konijnen vaak al veel eerder gedekt, en gaat eigenlijk nooit wat fout..

Maar wat ook belangrijk is bij jonge konijnen dat je niet te vaak gaat kijken als ze nog in het nest zitten, het liefst helemaal niet! want als er een andere geur op de jonge konijnen komt, wil de moeder ze vaak niet meer... Het beste is om helemaal niet te kijken en de natuurlijk zijn gang te laten gaan..

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 18:49

helaas heb ik een uurtje geleden het 2e levenloze lijfje uit de kooi moeten halen. die ene die ik eventueel met fles mag groot brengen heeft net weer mogen drinken bij zn moeder. das wel weer beter. alleen is het de grootste en meest doorvoede baby die overleden is.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:54

Mijn konijn is ook perongeluk gedekt ze was toen 11 maanden á een jaar.
Ze zorgde er ook bar weinig voor. Ik heb haar toen om de 2 uur in de houdgreep genomen ( moeder duitse hangoor vrij dominant en krengig ) op haar zij gelegd zodat je de tepels kunt zien en heb 1 voor 1 alle baby's er aan gelegd het was een hoop werk ja wat wil je met 8 baby konijnen. Ze hebben het allemaal gered gelukkig, misschien kun je dat proberen ?

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:07

Tropico schreef:
Mijn konijn is ook perongeluk gedekt ze was toen 11 maanden á een jaar.
Ze zorgde er ook bar weinig voor. Ik heb haar toen om de 2 uur in de houdgreep genomen ( moeder duitse hangoor vrij dominant en krengig ) op haar zij gelegd zodat je de tepels kunt zien en heb 1 voor 1 alle baby's er aan gelegd het was een hoop werk ja wat wil je met 8 baby konijnen. Ze hebben het allemaal gered gelukkig, misschien kun je dat proberen ?


dat is helemaal niet goed een konijn gaat maar ongeveer twee keer per dag naar haar jongen toe het lijkt te weinig en het lijkt net of ze hun jongen helemaal niet voeden maar dat doen ze wel degelijk ...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:44

Wat rot voor je Ach gut

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 10:58

vanmorgen was er weer een jong dood er zijn er nog 2 over die gelukkig weer wat levendiger zijn en warm. ook bunny is weer makkelijker. ik weet niet wat het was maar ik hoop dat deze 2 het wel overleven

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:00

jeetje wat erg zeg Ach gut Zal duimen dat de 2 het redden.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 11:02

dank je. ik heb zelfs net, ookal ben ik niet gelovig, zitten bidden voor hun leventjes. mijn moeder zei al dat ik alles heb gedaan wat maar kon om ze te redden, maar dat de wil van moeder natuur te sterk is, helaas.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:10

Ik hoo voor je dat de 2e het wel red hoor Ach gut Dit is echt rot..Moeder natuur kent helaas geen emoties..Verdrietig Sterkte hoor!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:17

BeNGeL schreef:
dat is helemaal niet goed een konijn gaat maar ongeveer twee keer per dag naar haar jongen toe het lijkt te weinig en het lijkt net of ze hun jongen helemaal niet voeden maar dat doen ze wel degelijk ...


Dat was op advies van de DA Lachen

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:34

Tropico schreef:
Dat was op advies van de DA Lachen



en de meeste dierenartsen hebben weinig verstand van konijnen is jammer genoeg raar maar waar ... konijnen zijn aparte beesten en hebben dus ook aparte verzorging nodig ... zelfde als dat konijnen niet mogen vasten voor een operatie weten een heleboel dierenartsen ook niet... of dat Frontline ontvlooiings middel dodelijk is voor konijnen ... etc etc

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:38

Ja dat weet ik dat hoef je mij niet te vertellen maar als een meisje van toen een jaar of 8 neem je aan dat een dierenarts wel weet wat hij doet...